PDA

View Full Version : Bas gitaar op jcm 900



tijs12
25 januari 2009, 14:13
Ik vroeg me af of dit kwaad kan voor de versterker bas gitaar spelen door een jcm 900 versterker?

Swan
25 januari 2009, 14:16
voor de speakers wel ja, voor de top zelf niet.

Jeroen76
25 januari 2009, 15:59
Mits je de amp niet op hoog volume draait kan het wel. Gewoon opletten en zacht houden.
T zijn inderdaad de speakers die er het meest aan lijden,
Greetz Jeroen

skabouter
25 januari 2009, 17:42
gewoon niet doen! Geen goed idee, 1 keer een piek in je signaal, en je speakers kunnen voortaan gaan kraken/trillen of ze scheuren.

Nielsje
25 januari 2009, 17:43
en hoe zit dan met octave pedalen, die het zooitje één of twee octaven omlaag halen? Daar zie ik nooit een advies voor dat het slecht is voor je speakers...

Of mis ik iets?

Sarco
25 januari 2009, 17:50
Ik denk dat het iets te maken heeft met harmonische of subharmonische tonen in het signaal.

elerik
25 januari 2009, 18:20
Ik speel zelf bas over een marshall superlead'71 over 4 * g12h 75hz, in de 5 jaar dat ik er overheen speel heb ik nog nooit een speaker opgeblazen of gescheurd.
Zelfs op hoog volume niet(stand 7-9).

Ik hoor altijd verhalen van mensen maar zelf heb ik nooit problemen mee gehad.

toneblo
25 januari 2009, 18:47
en hoe zit dan met octave pedalen, die het zooitje één of twee octaven omlaag halen? Daar zie ik nooit een advies voor dat het slecht is voor je speakers...

Of mis ik iets?



Hangt er vanaf of je ze via de voorversterker laat lopen ( dan ook uitkijken met volume afstelling ) of in de effectloop ( dan maakt het niet zoveel uit ).
Het octavenverhaal kan ook funest zijn, luister maar eens naar Billy Gibbons, zijn zat platen van zz waarop je de speakers hoort kuchen en kreunen.
Het nummer "get naked" en "humbucking" staan ze echt op knappen, ook octavers etc..
Veel van de studioplaten van Gibbons zijn in gespeeld met combo's, vandaar die open klanken.

DaveItUp
25 januari 2009, 19:34
Amp kan gewoon, speakers misschien niet, maar da's aan jezelf om de gok te wagen :)

Jeroen76
25 januari 2009, 19:53
En volgens de "kenners" is de 800-serie beter, dus mocht ie het niet aankunnen kun je een 800 overwegen