PDA

View Full Version : Nieuwe Amp gezocht als basis voor modelling tot 350E



stan2009x
25 januari 2009, 13:59
Hoi allemaal,

Ik ben na veel rondgeneus op het forum toch al een stuk wijzer geworden qua welke amp ik moet kopen. Ik speel nu ruim een maand en het gaat superlekker. Ik heb van mn 8 tot 12 ook gitaar gespeeld dus tis eigenlijk alles weer oppakken. Nu heb ik hier een amp staan die echt ZOO slecht is dat ik voor een nieuwe zit te kijken. Nog een maand zo en ik moet naar de KNO-arts.

Ik wilde op den duur ook de boss gt-10 erbij aanschaffen, ongelooflijk veel opties en geweldig apparaat, heb er al veel mee geexpirimenterd. Ik heb btw een fender stratocaster (mexicaan)
Dit betekent dat ik een versterker zoek zonder poespas maar gewoon een goede clean sound die ik met mijn gt10 wil modellen. Ik wil ongeveer 250 tot 350 euro er aan uitgeven en ik speel echt alle stijlen. 20 tot 30 watt is vind ik genoeg.

Ik heb de roland cube 30x geprobeerd maar was er toch niet zo van onder de indruk.
Zou ik er geen goede hifi boxen op aan kunnen sluiten ofzo? ik bedoel, ik kan de sound al modellen of is dit geen goed idee? (noob question hier hoor)

Ik hoor graag van jullie,

Nielsje
25 januari 2009, 14:04
Probeer dan een 2e hands Sessionette 75 te scoren. Die zijn niet duur, clean, en werken prima met pedaaltjes. Er zitten hier volgens mij wel een paar forumpies die erbij zweren.

Oh, en je zit in het verkeerde subforum, maar de dienstdoende mod zal z'n werk wel uitvoeren..;)

stan2009x
25 januari 2009, 14:05
totally right im sorry

koentjo
25 januari 2009, 14:08
Hoi allemaal,

Ik ben na veel rondgeneus op het forum toch al een stuk wijzer geworden qua welke amp ik moet kopen. Ik speel nu ruim een maand en het gaat superlekker. Ik heb van mn 8 tot 12 ook gitaar gespeeld dus tis eigenlijk alles weer oppakken. Nu heb ik hier een amp staan die echt ZOO slecht is dat ik voor een nieuwe zit te kijken. Nog een maand zo en ik moet naar de KNO-arts.

Ik wilde op den duur ook de boss gt-10 erbij aanschaffen, ongelooflijk veel opties en geweldig apparaat, heb er al veel mee geexpirimenterd. Ik heb btw een fender stratocaster (mexicaan)
Dit betekent dat ik een versterker zoek zonder poespas maar gewoon een goede clean sound die ik met mijn gt10 wil modellen. Ik wil ongeveer 250 tot 350 euro er aan uitgeven en ik speel echt alle stijlen. 20 tot 30 watt is vind ik genoeg.

Ik heb de roland cube 30x geprobeerd maar was er toch niet zo van onder de indruk.
Zou ik er geen goede hifi boxen op aan kunnen sluiten ofzo? ik bedoel, ik kan de sound al modellen of is dit geen goed idee? (noob question hier hoor)

Ik hoor graag van jullie,

ten eerste,leuk dat je een gestaakte hobby weer oppakt.
maar ten tweede, iest belangrijker, dit topic is in het verkeerde subforum geplaatst denk ik.
je beschrijft dan wel dat je wil werken met de boss gt-10, maar je bent hier opzoek naar een versterker. je had dit topic beter kunnen openen in het moderne versterkers subforum. hier te vinden: http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=13

dan iets over de versterker en speaker keuze:
Hifi speakers geven een heel droog signaal door, wat vaak niet gewenst is voor gitaar. bijna alle gitaar cabinets hebben dan ook speakers waarbij de conus stug vast is gemaakt aan de kast, dit om de speakervervorming op te laten treden. (ook wel ervaren als "een randje", dit is lang niet de hele uitleg over "het randje" aan je geluid. maar wel een van de redenen dat buizen verstekers op hoog volume "beter" klinken, meer vervorming) dat even op een sidenote.

Zelf werk ik niet veel met pedalen enzo, heb dus eigenlijk geen idee welke versterkers beter werken met je modeler.

succes met je zoektocht.

Nielsje
25 januari 2009, 14:11
totally right im sorry


Maakt niet uit hoor, je bent nog nieuw, dan zijn de mensen hier nog mild ;)

Wat is je huidige amp eigenlijk?
Kijk: Als je advies wil, is het wel handig om erbij te vermelden wat je wil spelen. Je geeft al wel duidelijk aan dat je echt alles uit de GT-10 wil trekken, wat prima kan. Een cleane amp zoals de Sessionette is dan volgens mij geen slecht plan. Maar er zijn meerdere.


Zou ik er geen goede hifi boxen op aan kunnen sluiten ofzo? ik bedoel, ik kan de sound al modellen of is dit geen goed idee? (noob question hier hoor)

Dat zou ik niet doen. Je hebt sowieso een versterker nodig, niet alleen boxen. Bovendien zijn gewone hifi-audio versterkers heel anders van aard dan gitaarversterkers. Ook de speakers zijn erg anders, ze zijn beiden gemaakt met een ander doel voor ogen.
Ik zou het dan ook zeker niet doen, klinkt voor gewoon niet..

Mitch
25 januari 2009, 15:11
Verplaatst en de topic titel even iets specifieker gemaakt.

VHsologitarist
25 januari 2009, 15:32
De cube30 is een geweldige mod-versterker. Zoals ik al zei de mods zijn erg goed voor de prijs/kwaliteit verhouding. Maar dit is wellicht niet wat je zoekt, aangezien je over de Boss_GT10 wilt spelen. De clean van de cube30 vind ik persoonlijk ook erg slecht.

Zoals sommige hier al zeggen, is de HiFi installatie met andere doeleinden gemaakt als een gitaarversterker. Ikzelf beschik over een Vox Tonelab SE en hiermee speel ik wel over de HiFi. Het geluid is 100x mooier dan wanneer ik de Tonelab op een gitaarversterker aansluit. Het geluid klinkt natuurgetrouwer, warmer, profesisoneler en voller. Ook de Vox Tonelab bezit over speakersimulaties die dat 'randje' kunstmatig kan produceren. Maar om een Vox Tonelab SE plus een goede versterker met de daarbij horende goede boxen te kopen, moet je helaas dieper in de portemonnee duiken dan je waarschijnlijk voor ogen had. Indien je al beschikt over een HiFi versterker en goede boksen zou ik overwegen om te kijken of de Boss-GT10 ook over speakersimulatie beschikt (waarschijnlijk wel) en dat hij een line-out heeft (als output). Als dit zo is, kun je hem in de gitaarzaak testen. Ik spreek namelijk uit ervaring ;)
Deze link (http://ferrybrouwer.com/audiodesign/audiodesign.mp3) is opgenomen met de Vox Tonelab SE over een HiFi versterker die rechtstreeks de laptop in gaat.

Het bedrag dat je voor ogen hebt is summier. Waar tegenover staat dat je alles wilt kunnen spelen. Een multi-effect processor is dan een goede optie. Omdat de vraag die je stelt erg subjectief is (kwestie van smaak), zul je zelf moeten ondervinden hoe de Boss-GT10 klinkt in combinatie HiFi of een gitaaramps door verschillende combinaties te proberen.

Gr
Fer

Jeroen76
25 januari 2009, 15:44
Misschien ten overvloede.

Maar ik denk dat je wel veroordeelt tot de transistor-versterkers, je wilt immers alles uit je boss halen. Misschien eens kijken in de hoek van Line6 ?
Daar zitten ook hele leuke amps tussen en dat kon je best nog eens verrassen.

Wil je niet teveel geld uitgeven dan kun je de FM-series van Fender proberen. Het clean is daar gewoon goed te noemen en dat is volgens mij wat je zoekt.

Groetjes,
Jeroen

marter544
25 januari 2009, 16:24
Welnu, de cube is een modelling apparaat, het Lin6 spul ook, en de GT-10 ook. Ik zou niet 2 modelling apparaten achter elkaar hangen, dat gaat niet klinken. Zo'n GT-10 kun je op 3 manieren gebruiken.
Als pre-amp, dus dat je het amp-modelling gedeelte en de effecten gebruikt, en dat in een gitaareindversterker prikt (of FX-return van een versterker), met daaronder een gewone gitaar cab.
Alleen effecten, dus met een complete gitaarversterker, GT-10 in de loop van de versterker.
Als compleet modelling-apparaat, dus hetzelfde als wat je met Line6 pods zou doen. Er zit namelijk ook speaker-modelling in, en dan is het de bedoeling dat je het op bijvoorbeeld de PA aansluit, of thuis op een actieve monitor of je Hifi-set. Dit gaat heel prima, dit is namelijk de bedoeling achter de speakermodelling. Doe je dat, dan wil je eigenlijk dat je speakers en versterker zo neutraal mogelijk is, een actieve monitor doet dat goed, een PA doet dat goed, een hifi net wat minder, maar het gaat nog steeds prima.

Jeroen76
25 januari 2009, 16:28
Welnu, de cube is een modelling apparaat, het Lin6 spul ook, en de GT-10 ook. Ik zou niet 2 modelling apparaten achter elkaar hangen, dat gaat niet klinken. .

Daar had ik zo nog niet over nagedacht. Daar kon je best wel eens gelijk in hebben.
Nou in dat geval zou ik voor een vrij eenvoudige transistor gaan met een mooi basis-clean. Mijn eerste schreeuw? Fender- model zelf te bepalen.

dennis_rhcp
25 januari 2009, 16:45
als je toch alles uit je gt 10 haalt heb je genoeg aan een 1 kanaals-versterker
dan zou ik voor een buizen 5 wat gaan ofzo
http://www.musik-produktiv.de/blackheart-bh5-h-little-giant.aspx
en dan deze box http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g112v.htm en blijf je onder 350,00

Jeroen76
25 januari 2009, 18:00
Er zijn er onder ons, die vinden dat als je een goede basis zoekt voor moddeling, je dus niet afhankelijk bent van buizen. Dus wat de meerwaarde van een buizenadvies is, dat weet ik niet.

Greetz,
Jeroen

Sinner1980
25 januari 2009, 18:42
Ik heb mijn ziel verkocht aan Vox en adviseer je de nieuwe VT lijn eens te checken, erg leuk en betaalbaar. Ook heb ikzelf een line 6 te koop maar daarvoor moet je ven PMen:satisfie:

Sinner1980
25 januari 2009, 18:51
http://www.marktplaats.nl/?rotid=5026-66750-2056-0

Misschien is dit wat voor je, past net binnen je budget en wie weet valt er wat af te dingen

Jeroen76
25 januari 2009, 19:51
@ sinner,
Volgens mij doet je link naar MP het niet.

Sinner1980
25 januari 2009, 20:27
@ sinner,
Volgens mij doet je link naar MP het niet.

http://link.marktplaats.nl/224324504

Nu wel denk ik
:satisfie:

iWishmaster
26 januari 2009, 08:59
Welnu, de cube is een modelling apparaat, het Lin6 spul ook, en de GT-10 ook. Ik zou niet 2 modelling apparaten achter elkaar hangen, dat gaat niet klinken. Zo'n GT-10 kun je op 3 manieren gebruiken:

Als pre-amp, dus dat je het amp-modelling gedeelte en de effecten gebruikt, en dat in een gitaareindversterker prikt (of FX-return van een versterker), met daaronder een gewone gitaar cab.

Alleen effecten, dus met een complete gitaarversterker, GT-10 in de loop van de versterker.

Als compleet modelling-apparaat, dus hetzelfde als wat je met Line6 pods zou doen. Er zit namelijk ook speaker-modelling in, en dan is het de bedoeling dat je het op bijvoorbeeld de PA aansluit, of thuis op een actieve monitor of je Hifi-set. Dit gaat heel prima, dit is namelijk de bedoeling achter de speakermodelling. Doe je dat, dan wil je eigenlijk dat je speakers en versterker zo neutraal mogelijk is, een actieve monitor doet dat goed, een PA doet dat goed, een hifi net wat minder, maar het gaat nog steeds prima.

Deze post zegt alles eigenlijk al. De opties zijn dus:
-Eenvoudige versterker met goede clean en een FX-loop
-Een power-amp en speaker cabinet kopen

Eventueel andere opties:
-Modelling versterker kopen (en dus geen Boss GT-10). Deze optie is eenvoudiger en goedkoper, maar bied iets minder mogelijkheden.
-Boss GT-10 nu kopen, en over je stereo, koptelefoon etc. thuis spelen, in een band over de PA spelen. Veel mogelijkheden, maar ik vond het persoonlijk erg ingewikkeld een goed geluid over een hifi-installatie te krijgen met een modeler.

rupke
26 januari 2009, 19:12
Hoi,

Ik ben zelf een boss gt-10 gebruiker en heb deze nu aangesloten op een mesa 20/20 eindtrap. En ik moet zeggen dat klinkt echt geweldig goed. Ik heb de gt-10 ook wel een sop wat transistor eindtrappen aangelsoten, maat dan mis ik toch wat warmte en dynamiek in het geluid.

Ik zou zeggen kijk eens op het internet naar een tweedehands buizen eindtrap en een tweede hands 2 x 12 cabinet alleen ga je dat dnek ik niet met 350 euro redden

Ander advies is te kijkne naar een buizen combo. bijvoorbeeld een de wat oudere van mesa, studio 22 of caliber series. dan heb je een puike versterker en dan gebruike je niet de preamps van de GT 10 maar de overdrives. klinkt ookerg goed, doe ik veel als we een kort optreden hebben en de backline staat al klaar. Ik vind het wel weer minder klinken als er dan een transistor staat.

maar goed het moge duidelijk zijn dat ik een grote liefhebber ben van buizen amps

Laturssssss Rupke