PDA

View Full Version : Orpheo's 3 in 1 klap- HNGD!



Orpheo
25 januari 2009, 11:21
Zoals ik in een vorig topic aantipte, zat ik te twijfelen tussen een LP custom en een LP studio faded+bfg. de bfg en studio faded waren even duur als de custom, en speelden en klonken beter en/of even goed als de custom.

Na wat rond te zijn gaan struinen op marktplaats en gitaarmarkt, kwam ik een LP studio tegen uit 1993 met ebben toets, van een forumlid notabene! Ik zag de prijs, en hoppa, sprong d'rop. Een 'nadeel'. de lak is niet meer origineel... het is nu een naturelle lak in plaats vna zwart. Hij vond t niet netjes gedaan, maar je ziet nergens dat ie zwart is geweest, en op wat krasjes na, geen druipers, en het niet gebruiken van porienvuller, is er niks mis met de lak! Ik kwam daar aan, plug 'm in, sla 2 akkoorden aan, en weet, dit is 'm. Zo houden, niks meer aan doen. Die tone, die feel...hals is perfect, fretwerk is netjes, niet teveel gevlakt, pups klinken goed (hoewel dat altijd beter kan...), hout is heel mooi, geen getordeerde hals... Geld overhandigen, en wegwezen! hoppa! nieuwe gitaar!

het werd deze:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07666.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07667.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07669.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07671.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07672.jpg

Als je denkt, damn, wat is ie gelig of neigend naar amber; dat klopt. hij is heel mooi geel/vergeeld.

de rest van 't verhaal komt zo...

Orpheo
25 januari 2009, 11:30
Omdat ik een bepaald budget had, en de studio faded toch graag wilde hebben, ging ik zaterdag naar Dijkman in Amsterdam. Ik was daar toch (was die dag en nacht bij mijn vriendin). Ik had van de week 2 les pauls daar geprobeerd, en wilde ze eigenlijk alle 2. Met een bfg erbij ging 't niet meer, maar nu ik die studio heb, ging 't wel! Hopen dat ze er nog stonden....


en ja! hoera! ze stonden er nog!

De eerste die ik weer ging proberen, op een amp die ik beter te pruimen vond dan de mesa dc5 die ik van de week aan de tand had gevoeld, was de the paul. de verkoper zegt mahonie body, maar ik geloof d'r geen reet van. De nerf is veel te strak en 'warrig' en golvend, en de body is te zwaar om mahonie te kunnen zijn. Ik denk en weet bijna zeker dat 't gewoon walnut is, ondanks de leeftijd. gibson heeft wel vaker rare dingen gedaan in die periode, en dit sluit ik ook niet uit.

Hij had een headcrack, maar die is heel netjes gerepareerd. je ziet het nauwelijks...

de tone. Fel, drukkend, scheurt enorm, veel mid en treble, strak laag, enorm strak. joah, daar kan ik wel wat mee! die gaat mee naar huis.

dat werd deze dus:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07678.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07680.jpg

De studio faded kwam daarna. Ik zat te twijfelen tussen de bruine en de rode die daar stond. De rode viel eigenlijk al af vanwege het rood zijn. Ik heb al 2 rode les pauls, en 3, das overkill. De bruine klonk daarnaast ook beter. Hij heeft zo'n lekkere grom in 't laag! Hij is heel warm, maar niet fuzzy of modderig. Een potje heavy metal trekt ie heel goed. hij is daar strak genoeg voor. hij pincht als een idioot! als een big dat geslacht wordt!

De rode klonk wat milder, wat muffiger, alsof de toneknop half dicht was. uit reflex draaide ik de tonepot steeds open, maar dat ging natuurlijk niet, omdat ie al open stond!

Dus: de bruine ging mee! Ik heb er gelijk thuis een binding op gemaakt, zoals ik dat altijd doe bij LP studio's die donker zijn; gewoon de lak afschrapen.

en zo ging ze eruit zien:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07676.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07674.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07677.jpg

Orpheo
25 januari 2009, 11:32
en hier een 'compositie' van alle 3 de gitaren. Ik ben echt geen (goeie) fotograaf, dus sorry voor de crappy foto's...zolang je de kleuren en 't hout maar enigszins ziet. M'n goeie camera heeft 't begeven dus vandaar dat ik 't moest oplossen met m'n telefooncamera...

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07686.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07685.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07683.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07681.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07682.jpg

Luke-wannabe
25 januari 2009, 11:33
Nice dude! Vind die gestripte studio erg cool!

joskedentweede
25 januari 2009, 11:38
GAS! Op de gestripte Studio. Echt nice!
En gaat de collectie nog verder aangedikt worden?

Orpheo
25 januari 2009, 11:41
GAS! Op de gestripte Studio. Echt nice!
En gaat de collectie nog verder aangedikt worden?

uhm, tja... goeie vraag. het liefst natuurlijk wel, maar dat gaat niet echt. dat zal dan alleen vanwege looks zijn, en qua tone zal het niks meer toevoegen voor mij. Wat er nog wel bij komt, zijn mijn 2 custombuilds van crimson guitars. Die komen denk ik, rond de zomermaanden binnen. enorme wachtrij daar vanwege kerst en zijn eerste kind dat enorm veel aandacht opeist, helaas....

Manuvdv
25 januari 2009, 11:44
Met de collectie die jij hebt, warmoths zoals je ze zelf wou en gibson customs, toch nog studio's overwegen én er tevreden mee zijn? Impressive, moet die dingen dringend eens gaan uitproberen dan.

Alleszins proficiat met de mooie koopjes!

Mitch
25 januari 2009, 11:48
Gefeliciteerd Orph, dikke vangst! Zeker die gestripte Studio, hmm... ik snap het als je zegt: niks meer aan doen, die klinkt te goed maar die zag ik me zelf wel even naar De Gier brengen met et vriendelijke verzoek daar één van zijn bursts op te lakken :satisfie:
Da's altijd de pest als je zelf net leuke gitaren hebt gekocht, dan volg je Gitaarmarkt en Marktplaats niet meer en verdomd als het niet waar is: juist dan komen de interessante koopjes voorbij!

Rinze
25 januari 2009, 11:49
Dus jij hebt die Studio bij Freek vandaan gehaald :satisfie: zat er zelf ook al op te gassen, ook op die Tokai die hij te koop heeft trouwens... Ga je die lak er niet afhalen? De The Paul was oorspronkelijk inderdaad met een walnut body. Wat ze later als The Paul brachten was iets heel anders. Deze is dus van walnoot en heeft vieze vingers humbuckers :cheerup:De hals weet ik eigenlijk niet meer waar die van werd gemaakt. Een vriendin van me had zo'n ding, ik vond hem erg dof, maar misschien was dat exemplaar gewoon minder. Gefeliciteerd!

Orpheo
25 januari 2009, 11:55
Met de collectie die jij hebt, warmoths zoals je ze zelf wou en gibson customs, toch nog studio's overwegen én er tevreden mee zijn? Impressive, moet die dingen dringend eens gaan uitproberen dan.

Alleszins proficiat met de mooie koopjes!

ik vind de studio's verschrikkelijk ondergewaardeerd. maar ik moet wel zeggen, dat ik alleen geinteresseerd ben in ebben toets-studio's. de faded is een ander verhaal, vanwege de mahonie top. ik heb eigenlijk alleen maar LP's die strak en fel klinken, en niet warm en 'sweet' zeg maar. niet ala gary moore. en de faded pakt dat precies. ebben zou alleen maar dat warme, 'sweetness' weghalen, en das niet de bedoeling, dus vandaar dat ik nu eens totaaal geen problemen heb met rosewood.

@mitch: ja, tja... ben 't met je eens ;) en dan niet n burst, maar mooi goldtop. ik vind de back zo verschrikkelijk mooi, hij smeekt om goldtop gemaakt te worden. brons vind ik ook mooi, koper ook, dus ik kijk nog wel. goldtopburst vind ikook best, haha.

@rinze: de hals lijkt mahonie, maar dat zegt niks. ik heb walnut gezien dat lijkt op mahonie en vice versa, maar de body... vrijwel zeker dat 't geen mahonie is. gisteren open gemaakt, snippertje hout uit gevist, geroken, in de fik gezet, kijken wat voor geur er komt etc etc, maar tis gewoon geeen mahonie (des te beter!). Het klinkt ook niet als mahonie. een sg bijvoorbeeld, of een LP special met humbuckers, heeft altijd nog iets warms, is smooths, en dit totaal niet. dit is gewoon rauw. punt.

Ik heb 'm inderdaad bij Freek gehaald. 3 uur heen, 3 uur terug (geen college eergisteren; lang leve OV!), maar het was 't zeker waard. Ik heb die tokai niet aan de tand gevoeld of kunnen voelen, omdat ik die LP wilde, en snel de trein terug wilde hebben, om naar huis te gaan... tijd is kostbaar ;)

JeroenSchaaf
25 januari 2009, 12:12
`Dude zeer gaaf!

Die gestripte studio heb ik ook op gegast, maar de foto's die ik zag konden me niet overtuigen om een reisje te maken!

Gefeliciteerd!

Orpheo
25 januari 2009, 12:17
`Dude zeer gaaf!

Die gestripte studio heb ik ook op gegast, maar de foto's die ik zag konden me niet overtuigen om een reisje te maken!

Gefeliciteerd!

:o en jij woont bijna om de hoek van Harlingen!! man, man man, zonde. echt zonde. de gitaar klinkt en speelt fantastisch. echt gemiste kans.

Mitch
25 januari 2009, 12:19
@mitch: ja, tja... ben 't met je eens ;) en dan niet n burst, maar mooi goldtop. ik vind de back zo verschrikkelijk mooi, hij smeekt om goldtop gemaakt te worden. brons vind ik ook mooi, koper ook, dus ik kijk nog wel. goldtopburst vind ikook best, haha.


Ja, dat vergat ik nog te zeggen, die achterkant is echt super! Ziet er uit als heel mooi mahonie. Goldtop heb ik het nooit zo op, maar heb je trouwens die bronzen bas bij De Gier wel eens gezien? Vet ding ook hoor...zou echt kick staan op een LP.

JeroenSchaaf
25 januari 2009, 12:22
Tjah ;) ( en ik had geen geld liggen )

Ik heb nu zelf een Ibanez Les paul , maar wil graag 1 met een mooi topje.

Zit zelf te denken aan een Burny!

http://img101.imageshack.us/img101/7264/rlg50vldbigag7.jpg

maar goed eerst wat verkopen ( en nog een mesa erbij kopen )

Gefeliciteerd met je nieuwe gitaren! gave collectie man!

frekie
25 januari 2009, 12:33
Veel plezier ermee Orpheo. Enne... niet groen verven he...
2 LP's vind ik wat teveel, en de kredietcrisis he, cash is king :rockon:

Orpheo
25 januari 2009, 12:48
Ja, dat vergat ik nog te zeggen, die achterkant is echt super! Ziet er uit als heel mooi mahonie. Goldtop heb ik het nooit zo op, maar heb je trouwens die bronzen bas bij De Gier wel eens gezien? Vet ding ook hoor...zou echt kick staan op een LP.

nee, nog niet. heb je d'r n foto van? of staat ie gewoon op de site?

soup
25 januari 2009, 12:55
Congrats


Die studio >>>>> alle andere studio's ooit. Veel beter zo.


Hoe komt het dat die switch op die The paul onderaan zit? Ik vind trouwens geen andere gelijkaardige foto's van dit model.

Orpheo
25 januari 2009, 13:10
Congrats


Die studio >>>>> alle andere studio's ooit. Veel beter zo.


Hoe komt het dat die switch op die The paul onderaan zit? Ik vind trouwens geen andere gelijkaardige foto's van dit model.
is lekker makkelijk. de the paul/firebrand is een instapmodel geweest, en de switch boven zetten is meer freeswerk, dus teveel werk en te duur.

tik in google 'firebrand les paul' in en je ziet een hoop foto's.

Nielsje
25 januari 2009, 13:14
Dude! Goed bezig!

Ook ik vind die 'kaalgemaakte' les paul erg nice!

....misschien omdat ik zelf ook wel zoiets heb...

3 gitaren pfff.. :sneaky:

Joey Handsome
25 januari 2009, 13:31
Ik weet het, smaken verschillen, maar ik vind ze alledrie spuuglelijk. Niet te geloven.

grayfink
25 januari 2009, 14:01
Wat je zegt, smaken verschillen. Ik heb de faded worn brown ook en het heeft lang geduurd voor ik aan het uiterlijk gewend was, nog steeds vind ik hem niet echt mooi, maar de gitaar heeft wel een fijne feel, ik speel er graag op. Gaat niet meer weg.

hoofd
25 januari 2009, 14:59
Joh, Orph, rare Jood, zou je nou niet 's een keer een echte gitaar (http://i198.photobucket.com/albums/aa297/blueoctoberose/KEITHR.jpg) kopen? ;)

Mitch
25 januari 2009, 15:00
Die bronzen bak hebben ze nu bewerkt met zuur om 'm wat ruiger te maken. Ziet er IRL beter uit dan op de foto naar mijn idee, maar hij was zonder 'splatter' ook al wel kick.
http://www.degiergitaarbouw.nl/img/brons/front.jpg

classicrooock
25 januari 2009, 15:20
waar blijf jij je geld halen voor al die gibsons :dontgeti:

zeer mooie gitaren wel:)

almarvk
25 januari 2009, 16:01
Leuk verhalen, maar jammer van de gitaren. Totaal niet mijn smaak en als ik kijk naar de rest van je collectie Orf, dan vertrekken deze ook weer snel.

Tupelo
25 januari 2009, 16:03
1e - de gestripte - is mooi; doet me denken aan een begin '70's custom waar een gitarist waar ik vroeger mee speelde op speelde.
Dat is de mooist klinkende LP die ik ooit in handen gehad heb, alle exemplaren daarna falen voor mij; hoop voor je dat deze ook zo is. :)

Die andere Studio doet me niet veel & een The Paul ben ik blij dat ik zelf heb kunnen lozen i.v.m. - jawel - de vlakke frets, en - rinze zegt het goed - te doffe sound. Ben er geen fan van, die van mij had ook dirty fingers, misschien had ik gewoon wat nieuwe elementen moeten proberen maar destijds gingen die gitaren voor € 600,-, vond ik het niet waard en was ik op zoek naar een archtop. Mijn The Paul is dus mijn Höfner geworden, waar ik nog steeds blij mee ben.

Anyhoe.. gefeliciteerd man, dikke collectie leg je aan zo !! Ennuh, van mij hoeft die 1e geen nieuwe finish hoor, maar als je er toch voor gaat, waarom dan niet gold glitter als de custom die je terug wou kopen..? ;)

zeiler
25 januari 2009, 16:32
Ik zat te twijfelen tussen de bruine en de rode die daar stond. De rode viel eigenlijk al af vanwege het rood zijn. Ik heb al 2 rode les pauls, en 3, das overkill.

:o!!!

die bruine is wel supergaaf overigens!!!

grats man ;)!

hoeveel heb je d'r nu? lopt die 10, 3 te gaan nog of?

artnaz
25 januari 2009, 16:52
Wow, gefeliciteerd Orph!

Ik ben er ook niet kapot van, maar ik ben ook niet degene die ze heeft gekocht. ;) Veel plezier ermee! Ben benieuwd naar je Crimsons! :satisfie:

sjoerd5
25 januari 2009, 17:03
Mooie dingen, had je geld over?

macwilliams
25 januari 2009, 18:05
...je weet wel..

Sinner1980
25 januari 2009, 18:38
Hoppa! Nog een les paul, lekker hhor! Gefeliciteerd:dance:

Orpheo
25 januari 2009, 19:14
Ik snap dat mensen t niet mooi vinden of overkill vinden, ik vind het gewoon mooie gitaren. @hoofd: ik heb trouwens al een tele hoor. ik vind 't gewoon niet mooi qua looks :D

en de the paul dof?? herken het totaal niet.

en ik denk niet dat ze snel weggaan. de laatste keer dat ik iets verkocht, is bijna een jaar geleden...

Orpheo
25 januari 2009, 19:22
:o!!!

die bruine is wel supergaaf overigens!!!

grats man ;)!

hoeveel heb je d'r nu? lopt die 10, 3 te gaan nog of?

ik heb nu 12 les pauls, en 18 gitaren in totaal, waarvan er 2 uit elkaar liggen, een bij mijn vriendin staat, 1 gibson sg die ik weinig gebruik maar niet weg doe omdat ie zo geweldig klinkt, een tele die ik ook niet vaak gebruik, vooral voor slide eigenlijk, en een flying Vee die ik ook niet veel gebruik.

en inderdaad, mijn sig klopt niet, maar die klopt al een tijdje niet. Er komen nog 2 crimson les pauls aan over een tijd, maar wanneer weet ik niet...

artnaz
25 januari 2009, 19:24
Hebben jullie een groot huis dan? Ik zou niet weten waar ik 17 gitaren moet houden hier, 3 stuks vind ik al veel... :p

DaveItUp
25 januari 2009, 19:30
Ik mag hopen dat je een goede verzekering hebt. Verder zal ik me inhouden en niet zeggen wat ik ervan vind. :)

Orpheo
25 januari 2009, 19:34
Hebben jullie een groot huis dan? Ik zou niet weten waar ik 17 gitaren moet houden hier, 3 stuks vind ik al veel... :p

ik heb 2 rockstands naast elkaar. ik heb al een systeem gemaakt dat ik zelfs 2 rockstands op elkaar kan zetten, zodat 't dus in de hoogte zit.

@daveitup: mag hoor. ik weet toch wel dat het gros van de forummers/gitaristen het lelijke dingen vinden. daarom verkocht het zo slecht. qua tone of feel is er niks mis mee.

Tupelo
25 januari 2009, 19:53
en ik denk niet dat ze snel weggaan. de laatste keer dat ik iets verkocht, is bijna een jaar geleden...Ruilen dan...?
Wat heb je met die Charvel Tele gedaan trouwens... verkocht of geruild..?

Ik zou trouwens wel een groeps foto willen zien, is dat mogelijk, gaaf !! :p

Edit... aah ander topic MF amai zeg !!:D

Orpheo
25 januari 2009, 20:03
Ruilen dan...?
Wat heb je met die Charvel Tele gedaan trouwens... verkocht of geruild..?

Ik zou trouwens wel een groeps foto willen zien, is dat mogelijk, gaaf !! :p

Edit... aah ander topic MF amai zeg !!:D

jep, ander topic. die charvel heb ik bijna een jaar geleden verkocht.

rock 'n roll
25 januari 2009, 20:05
Ruilen dan...?
Wat heb je met die Charvel Tele gedaan trouwens... verkocht of geruild..?

Ik zou trouwens wel een groeps foto willen zien, is dat mogelijk, gaaf !! :p

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1934308&postcount=5369

Uit het post je collectie topic.

Die met natural top ziet er wel lekker uit, de andere vind ik iets minder aantrekkelijk. Maar ik ben niet degene die erop moet spelen dus veel plezier ermee.
Maar nu kan je toch niet ontkennen dat je soms voor je rek staat en gigantisch twijfelt welke je nu zal nemen, ze zullen elk wel een aparte feel en geluid hebben maar dan nog een hel om te kiezen denk ik.

Orpheo
25 januari 2009, 20:17
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1934308&postcount=5369

Uit het post je collectie topic.

Die met natural top ziet er wel lekker uit, de andere vind ik iets minder aantrekkelijk. Maar ik ben niet degene die erop moet spelen dus veel plezier ermee.
Maar nu kan je toch niet ontkennen dat je soms voor je rek staat en gigantisch twijfelt welke je nu zal nemen, ze zullen elk wel een aparte feel en geluid hebben maar dan nog een hel om te kiezen denk ik.

nee, niet gigantisch twijfelen. beetje wel. maar iedere gitaar heeft zo zijn eigen charme. ik heb nu veel zin in 'hout'. dus de koa, de naturel gelakte gitaren... geen flashy extreme tops of kleuren. maar dat kan morgen bv weer anders zijn.

pietvanbuiten
26 januari 2009, 15:03
hey, Orph ik lees net dit topic door en denk my god, heb jij ooit genoeg les pauls....
Maar jah, wel weer een vette drieling natuurlijk!!!!
Heel mooi hoor, gefeliciteerd, Groet Piet

Orpheo
26 januari 2009, 17:05
hey, Orph ik lees net dit topic door en denk my god, heb jij ooit genoeg les pauls....
Maar jah, wel weer een vette drieling natuurlijk!!!!
Heel mooi hoor, gefeliciteerd, Groet Piet

nee, ik heb nooit genoeg les pauls :)

ben vanhoof
26 januari 2009, 17:14
Zie ik jou collectie, dan denk ik; heb jij een vriendin/vrouw? Wat doe je voor de kost? Als er elke maand vele honderden euro's aan gear en gitaren gaat stel ik ergens toch vragen als je geen professionele muzikant bent...

duckman
26 januari 2009, 17:22
Zie ik jou collectie, dan denk ik; heb jij een vriendin/vrouw? Wat doe je voor de kost? Als er elke maand vele honderden euro's aan gear en gitaren gaat stel ik ergens toch vragen als je geen professionele muzikant bent...

Waarom?
Er zijn mensen die twee keer per jaar op winterpsort gaan en ook geen olympisch skieer zijn.


Als ik het me nu kon veroorloven, kocht ik ook gear tot het mijn oren uitkomt.

OT: mooie gitaren Orph!! Iedere gitaar heeft toch z'n eigen sound of feel, dus ik begrijp dat je hiervoor gaat.

Orpheo
26 januari 2009, 17:23
Zie ik jou collectie, dan denk ik; heb jij een vriendin/vrouw? Wat doe je voor de kost? Als er elke maand vele honderden euro's aan gear en gitaren gaat stel ik ergens toch vragen als je geen professionele muzikant bent...

elke maand.... pff overdreven. de laatste keer dat ik een gitaar gekocht heb, was in augustus. die tele was een paar tientjes, dat is klein prut. Ik heb flink zitten klussen voor de engl se en de K&E kast, verspreid over tig maanden zo niet jaren. En deze gitaren waren ook spotgoedkoop. En wat ik voor de kost doe gaat je geen bal aan. Ik heb al wel vaker gezegd, ik hoef geen huur te betalen, ik heb geen hypotheek, ik heb geen vaste lasten.

macwilliams
26 januari 2009, 17:25
elke maand.... pff overdreven. de laatste keer dat ik een gitaar gekocht heb, was in augustus. die tele was een paar tientjes, dat is klein prut. Ik heb flink zitten klussen voor de engl se en de K&E kast, verspreid over tig maanden zo niet jaren. En deze gitaren waren ook spotgoedkoop. En wat ik voor de kost doe gaat je geen bal aan. Ik heb al wel vaker gezegd, ik hoef geen huur te betalen, ik heb geen hypotheek, ik heb geen vaste lasten.

Chilll dude niet gelijk met je ballen gaan gooien.:seriousf::hippie:

artnaz
26 januari 2009, 17:37
Zie ik jou collectie, dan denk ik; heb jij een vriendin/vrouw? Wat doe je voor de kost? Als er elke maand vele honderden euro's aan gear en gitaren gaat stel ik ergens toch vragen als je geen professionele muzikant bent...Ieder heeft toch zijn eigen prioriteiten? Er zijn ook mensen die auto's sparen en er zelf niet in rijden. Of CD's die ze dan niet unsealen (mijn vader bijvoorbeeld), puur voor de collectie. Nou, als Orpheo's budget het toelaat, waarom niet? Als hem dat vreugde brengt?

Ik heb andere prioriteiten, maar als ik daarmee klaar ben zou ik ook zo gitaren kunnen gaan sparen (als de ruimte en geld het toelaat).

So what's the problem?

sjaak1990
26 januari 2009, 18:00
Liever geld hierin steken dan in een dure auto die afschrijft lijkt me. Hier heb je ook meer plezier van.

artnaz
26 januari 2009, 18:01
Liever geld hierin steken dan in een dure auto die afschrijft lijkt me. Hier heb je ook meer plezier van.Jij wel, anderen niet. En als je het goed doet wordt je dure auto alleen maar meer waard.

HUESSEN
26 januari 2009, 18:55
:DAuto,s belanden na enkele tiental jaren allemaal op de schroothoop!

barno
26 januari 2009, 19:01
:DAuto,s belanden na enkele tiental jaren allemaal op de schroothoop!

niet die van verzamelaars hoor. and that's what this is, een LP verzameling. Niet zozeer het aantal gitaren roept bij sommigen mss vragen op, er zijn hier zeker een aantal mensen met meer gitaren, waaronder ondergetekende, maar waarschijnlijk het feit dat het allemaal LP's zijn.

Als muzikant kan ik daar ook niet aan uit maar verzamelingen moeten per definitie niet gemotiveerd worden.

macwilliams
26 januari 2009, 19:17
Er is voor zo er ik weet een MB300Sl gulwing kort gereden en die heeft de schroothoop niet eens gehaald maar staat nu in een of ander museum.

Maar wat dit precies met orpheos verzameling te maken heeft??

Ik heb een tijdje briefjes van 1000 gespaard zijn ook allemaal het zelfde op het serie nr na.. :)

Daan_B
26 januari 2009, 19:22
Ik heb een tijdje briefjes van 1000 gespaard zijn ook allemaal het zelfde op het serie nr na.. :)

Een briefje van 1000?
Als je er één vind ben je al goed...

FruscianteFan
26 januari 2009, 19:27
Een briefje van 1000?
Als je er één vind ben je al goed...In een ver verleden betaalde men in Nederland met guldens.

artnaz
26 januari 2009, 19:38
Sorry voor het offtopic gehalte, maar weet iemand of de guldens al een beetje waarde krijgen? Ik spaar zelf geen biljetten, maar wel munten...

Orpheo
26 januari 2009, 19:41
liever een gitaar dan een auto. ik vind autorijden een noodzaak. wel leuk, maar zo onpraktisch. benzine is duur, een pakkie snaren veelminder, en gaat VEEL langer mee dan een volle tank!

macwilliams
26 januari 2009, 19:48
In een ver verleden betaalde men in Nederland met guldens.

En zoals de gulden ben ook ik uit de tijd geraakt. Maar ik zie mezelf lievercals vintage en collectable. En dus heel gewild :9


Sorry voor het offtopic gehalte, maar weet iemand of de guldens al een beetje waarde krijgen? Ik spaar zelf geen biljetten, maar wel munten...Ja hoor maar niet allemaal.

Bram+
26 januari 2009, 20:16
Sorry voor het offtopic gehalte, maar weet iemand of de guldens al een beetje waarde krijgen? Ik spaar zelf geen biljetten, maar wel munten...
Munten weet ik niet, maar een tientje is al snel vier en een halve euro waard.

vulvasonic
26 januari 2009, 21:01
Laat ik beginnen je te feliciteren met de aanwinst van wederom 3 mooie gitaren.

Zelf heb ik ooit een soortgelijke fascinatie gehad voor het stratocaster model. Als ik er destijds de middelen voor had, zou ik er nu ook 12 of meer in mijn bezit hebben. Pas toen ik er 5 had (plus nog een paar andere gitaren) besefte ik dat ik een bepaalde voorkeur begon te ontwikkelen voor een aantal gitaren en dat ik de rest liet verstoffen. Sindsdien is mijn 'verzamelwoede' behoorlijk getemperd, al krijg ik nog steeds jeuk bij het zien van iedere mooie strat die ik tegenkom.

Ondanks alle onbegrip en wellicht ook jaloezie dat ik bespeur uit de reacties van anderen, wil ik toch even benadrukken dat je GEEN ENKELE verklaring verschuldigd bent om jouw drijfveren voor de aanschaf van je collectie te rechtvaardigen. Het belangrijkste is toch dat je er plezier aan beleeft, toch?


Rest mij te zeggen dat ik PERSOONLIJK liever die ene glitter custom had gehad, dan de drie die je ervoor in de plaats hebt gekocht. Het blijft in mijn optiek toch de mooiste Les Paul die ik ooit heb mogen aanschouwen. Maar ach, ik ben niet vies van een beetje GLAM BAM, THANK YOU MA'M!!! :seriousf:

Bram+
26 januari 2009, 21:30
Ik had ook die gouden teruggekocht, maar meer vanuit een verzamelaarsstandpunt en niet vanuit een spelersstandpunt (want je zei al dat je 'm waardeloos vond spelen). Deze drie zijn m.i. toch wat meer dertien in het dozijn qua looks. Anderszijds: een 'custom' gitaar heeft eigenlijk meestal geen extra 'verzamelwaarde', behalve op een meer persoonlijk niveau, maar dat geldt voor meer van je gitaren;)

Zo'n worn brown studio is in ieder geval erg gaaf, zeker als 'projectgitaar'.

Riky
26 januari 2009, 21:51
heb het ook al in ander topic gezegt, maar ik vind het toffe gitaren! Lekker puur! Congrats!

Anders Destium
26 januari 2009, 22:01
Gave gitaar, gefeliciteerd man :) De (natural?) kleur vind ik er ook altijd gaaf uitzien!

Orpheo
26 januari 2009, 22:30
Qua verzamelwaardeis de goldglke beter, dat zekrr. Maar deze gitaren leveren zoveel merr sounds op dan die ene, om nog niet te spreken over speelgemak. Hoewel het budgetgitaren zijn, zijn het wel gitaren die redelijk goed verkoopbaar zIjn op de tweedehands markt. De the paul en de faded zijn brutal, en elkaars uitersten in tone. De studio zit daar tussenin zeg maar, maar wel overduidelijk les paul. Ik heb de faded nu al binding gegeven, maakt m weer wat minder standaard...

Noid
26 januari 2009, 22:55
Respect! Strakke actie. 3 Les Pauls in 2 dagen tijd kopen. En dan ook nog eens met een strak budget! Ik doe het je niet na. Qua looks vind ik die gestripte Studio zeer geslaagd, ik zou hem zo laten.

Net ook nog even je familiefoto's bekeken: man, wat een collectie zeg. Het procentuele aandeel 3 pup-ers neemt trouwens gestaag af. Is dat een bewuste keuze, of toeval?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

(hoe langer ik je Studio's zie, hoe meer ik kan leven met het ontbreken van de binding. Dat randje wat je aanbrengt is een leuk detail. Oppassen dat ik geen GAS krijg, liefst voor zo'n GEM studio met 2 smeuige P90's)

Orpheo
26 januari 2009, 23:04
Respect! Strakke actie. 3 Les Pauls in 2 dagen tijd kopen. En dan ook nog eens met een strak budget! Ik doe het je niet na. Qua looks vind ik die gestripte Studio zeer geslaagd, ik zou hem zo laten.

Net ook nog even je familiefoto's bekeken: man, wat een collectie zeg. Het procentuele aandeel 3 pup-ers neemt trouwens gestaag af. Is dat een bewuste keuze, of toeval?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

(hoe langer ik je Studio's zie, hoe meer ik kan leven met het ontbreken van de binding. Dat randje wat je aanbrengt is een leuk detail. Oppassen dat ik geen GAS krijg, liefst voor zo'n GEM studio met 2 smeuige P90's)

is niet bewust. ik vind het jammer, maar vrij weinig aan te doen. ik ga d'r niet in hakken... voorlopig. vrij weinig zin in om te doen. de derde pup is altijd voor de looks. bij de crimsons komen ze er zeker wel in, don't worry.

@vulva: thnx. waardeer je post en mening heel erg. Ik heb de gitaren namelijk al weg gedaan die ik niet gebruik. Ik wil zoveel verschillende sounds, zoveel soorten sounds en pickups, dat ik bijna me genoodzaakt zie zoveel gitaren te hebben :P maar tis gewoon 'hebzucht'; ik vind ze mooi en wil ze graag. maar tis nu n beetje op. d'r is vrij weinig wat ik nog wil hebben. alles wat ik heb, is vanwege de tone, niet de looks. anders had ik die goldtop gekocht. en zoals al gezegd, de nieuwe natural studio klinkt als die goldtop, so why bother?

Orpheo
26 januari 2009, 23:07
Respect! Strakke actie. 3 Les Pauls in 2 dagen tijd kopen. En dan ook nog eens met een strak budget! Ik doe het je niet na. Qua looks vind ik die gestripte Studio zeer geslaagd, ik zou hem zo laten.

Net ook nog even je familiefoto's bekeken: man, wat een collectie zeg. Het procentuele aandeel 3 pup-ers neemt trouwens gestaag af. Is dat een bewuste keuze, of toeval?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

(hoe langer ik je Studio's zie, hoe meer ik kan leven met het ontbreken van de binding. Dat randje wat je aanbrengt is een leuk detail. Oppassen dat ik geen GAS krijg, liefst voor zo'n GEM studio met 2 smeuige P90's)

ps: op 2 van de 3 studios zit wel binding hoor ;) op eentje niet omdat 't gewoon niet zichtbaar is ghehe

pannekoek
26 januari 2009, 23:47
wow gefeliciteerd man!!! echt heel tof!

Ezyduck
27 januari 2009, 08:20
Mozeskriebel wat een hoop lp's ! Het kost me geen enkele moeite om toe te geven dat ik wel fucking jaloers ben, maar het is je van harte gegund!

(Ps: die studio faded was bij max in DH tijdelijk niet leverbaar toen ik er was om hem te testen, is het een aanrader voor een les paul on a budget ?)

pannekoek
27 januari 2009, 08:29
Mozeskriebel wat een hoop lp's ! Het kost me geen enkele moeite om toe te geven dat ik wel fucking jaloers ben, maar het is je van harte gegund!

(Ps: die studio faded was bij max in DH tijdelijk niet leverbaar toen ik er was om hem te testen, is het een aanrader voor een les paul on a budget ?)

kort maar krachtig: JA

Orpheo
27 januari 2009, 09:46
Mozeskriebel wat een hoop lp's ! Het kost me geen enkele moeite om toe te geven dat ik wel fucking jaloers ben, maar het is je van harte gegund!

(Ps: die studio faded was bij max in DH tijdelijk niet leverbaar toen ik er was om hem te testen, is het een aanrader voor een les paul on a budget ?)

oh ja ja ja ja, absoluut. damn wat een killer axe is dit. stomme mongolen bij gibson; ze wilden deze uit het assortiment halen voor 2009...

ben vanhoof
27 januari 2009, 11:13
Heb je mss een foto van die binding die je erop gemaakt hebt, voor en na fzo. Hoe en met welk materiaal heb je die binding erop gezet?

Orpheo
27 januari 2009, 11:23
Heb je mss een foto van die binding die je erop gemaakt hebt, voor en na fzo. Hoe en met welk materiaal heb je die binding erop gezet?

heb ik al zo vaak verteld. clearcoat binding. gewoon lak weghalen met een scheermes, met 240 en daarna 400 grit schuurpapier vlak schuren, en een heel klein laagje acryllak. geen nagellak, dat lost namelijk de gibson-lak op, en dan ben je je clearcoatbinding kwijt.


ik ga het niet nog eens vertellen, er schijtziek van.

Bram+
27 januari 2009, 11:28
heb ik al zo vaak verteld. clearcoat binding. gewoon lak weghalen met een scheermes, met 240 en daarna 400 grit schuurpapier vlak schuren, en een heel klein laagje acryllak. geen nagellak, dat lost namelijk de gibson-lak op, en dan ben je je clearcoatbinding kwijt.


ik ga het niet nog eens vertellen, er schijtziek van.
:???:

Het zal wel het 'vroege uur' zijn.

TimmU
27 januari 2009, 11:32
elke maand.... pff overdreven. de laatste keer dat ik een gitaar gekocht heb, was in augustus. die tele was een paar tientjes, dat is klein prut. Ik heb flink zitten klussen voor de engl se en de K&E kast, verspreid over tig maanden zo niet jaren. En deze gitaren waren ook spotgoedkoop. En wat ik voor de kost doe gaat je geen bal aan. Ik heb al wel vaker gezegd, ik hoef geen huur te betalen, ik heb geen hypotheek, ik heb geen vaste lasten.

Orpheo is een dealer!!!:dance:

Maar, orph. even écht serieus. Waarom koop je zoveel les pauls man? Ik snap dat je het mooie gitaren vind, maar zoveel als jij er nu hebt...

waarom koop je eigenlijk 3 gitaren in 1 keer? Dat is gewoon buiten proporties om.

Orpheo
27 januari 2009, 11:34
Orpheo is een dealer!!!:dance:

Maar, orph. even écht serieus. Waarom koop je zoveel les pauls man? Ik snap dat je het mooie gitaren vind, maar zoveel als jij er nu hebt...

waarom koop je eigenlijk 3 gitaren in 1 keer? Dat is gewoon buiten proporties om.
zoals gezegd, t was even duur als die goldflake, en dit staat toffer, dat ten eerste, en ten tweede, VEEL meer diversiteit in tone, om maar te zwijgen over speelgemak. Ik vind alleen les pauls mooi. ik wil dus alle soorten sounds uit les pauls te halen. IK vind andere gitaren niet mooi, en speel er ook dus niet zo lekker op als op een LP. ze voelen ook gewoon niet prettig.

Orpheo
27 januari 2009, 11:35
:???:

Het zal wel het 'vroege uur' zijn.
kom op. eerst zit ie tegen me te kankeren dat ik zoveel gitaren heb, om daarna info te vragen. Vliegen vang je met stroop, niet azijn.

TimmU
27 januari 2009, 11:52
jij kan er ook altijd wat van.

Maar, even duur is toch geen reden , orph? even redelijk ?

Orpheo
27 januari 2009, 11:55
jij kan er ook altijd wat van.

Maar, even duur is toch geen reden , orph? even redelijk ?
ergens wel vind ik. waarom er een nemen als 3 kan? wellicht wat snobberig, maar ey, je moet wel wat snobberigs hebben, om uberhaupt meer dan 9 gitaren te hebben vind ik :D om maar te zwijgen over 9 dezelfde. of 10,of 15...

Nielsje
27 januari 2009, 11:55
kom op. eerst zit ie tegen me te kankeren dat ik zoveel gitaren heb, om daarna info te vragen. Vliegen vang je met stroop, niet azijn.

Denk aan je bloeddruk kerel... ;)

JimiDylan
27 januari 2009, 12:02
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe die studio eruit ziet met die binding? :P

TimmU
27 januari 2009, 12:02
ergens wel vind ik. waarom er een nemen als 3 kan? wellicht wat snobberig, maar ey, je moet wel wat snobberigs hebben, om uberhaupt meer dan 9 gitaren te hebben vind ik :D om maar te zwijgen over 9 dezelfde. of 10,of 15...

Nouja, ik denk dat je jezelf niet in de hand kan houden. Hoe kun je nou nog genieten van een gitaar als je ze met 3 tegelijk gaat kopen? ik kan mezelf nog steeds blij maken met een nieuw pedaaltje, of kabel, of een slagplaat.


Maar, zeg nou maar dat je een drugsdealer bent, dan zijn we daar ook weer vanaf!:dance:

macwilliams
27 januari 2009, 12:06
:D om maar te zwijgen over 9 dezelfde. of 10,of 15...

Yeah, thats my policie to. Ik heb er nu 3 dus nog 12 te gaan. Ghehehe. Ik wil ook nog een witte, de worn cherry en een naturel om te verkloten en dan nog een stuk of wat customs en een paar met emgs er in en en en... :D

Orpheo
27 januari 2009, 12:16
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe die studio eruit ziet met die binding? :P
in de groepsfoto's zie je 'm gewoon, in de collectie,als ik me niet vergis.

Orpheo
27 januari 2009, 12:17
Nouja, ik denk dat je jezelf niet in de hand kan houden. Hoe kun je nou nog genieten van een gitaar als je ze met 3 tegelijk gaat kopen? ik kan mezelf nog steeds blij maken met een nieuw pedaaltje, of kabel, of een slagplaat.


Maar, zeg nou maar dat je een drugsdealer bent, dan zijn we daar ook weer vanaf!:dance:
neuh, voor t eerst sinds heel lang heb 't gevoel van, zo, nu is het genoeg. de 2 crimsons, en dan is 't wel genoeg.

TimmU
27 januari 2009, 12:21
neuh, voor t eerst sinds heel lang heb 't gevoel van, zo, nu is het genoeg. de 2 crimsons, en dan is 't wel genoeg.

Je hebt het gevoel van, het is goed, en dan moeten er nog even 2 gitaren bij...

Bram+
27 januari 2009, 12:22
kom op. eerst zit ie tegen me te kankeren dat ik zoveel gitaren heb, om daarna info te vragen. Vliegen vang je met stroop, niet azijn.
Dus dan flikker je maar weer een hoop azijn in tegengestelde richting o.i.d.? Ik neem aan dat je het over #43 hebt en dan vind ik 'kankeren' licht overdreven hoor. Je kunt het je wellicht niet voorstellen, maar voor vele anderen is het wel een terechte opmerking die hij maakte en zo zeikerig was het nou ook weer niet geformuleerd. Hoge bomen vangen veel wind, en dat zou je zelfs als compliment kunnen opvatten.

Orpheo
27 januari 2009, 12:22
Je hebt het gevoel van, het is goed, en dan moeten er nog even 2 gitaren bij...
je leest niet goed. ik weet dat die 2 er komen, daarom denk ik 'zo, tis genoeg'. die 2 zitten in de planning sinds oktober, en de ontwerpfase begon al in 2007...

Ibanez666
27 januari 2009, 12:28
Ik zit me nou al een tijdje af te vragen waar HNGD! in de topic titel voor staat...

duckman
27 januari 2009, 12:30
Ik zit me nou al een tijdje af te vragen waar HNGD! in de topic titel voor staat...

Happy New Guitar(s) Day

Kakihara
27 januari 2009, 12:41
neuh, voor t eerst sinds heel lang heb 't gevoel van, zo, nu is het genoeg. de 2 crimsons, en dan is 't wel genoeg.

Dus er komt geen Alpine White Custom ? (tenzij één van die 2 Crimsons er zo gaat uitzien) Vind je dat geen gemis ? :D

Ibanez666
27 januari 2009, 12:50
Happy New Guitar(s) Day


ah thnx, zouden er nog meer mogelijkheden zijn?

Orpheo
27 januari 2009, 13:03
Dus er komt geen Alpine White Custom ? (tenzij één van die 2 Crimsons er zo gaat uitzien) Vind je dat geen gemis ? :D
vast ooit nog wel, maar niet perse. m'n crimsons worden alleen maar exotisch hout.

JimiDylan
27 januari 2009, 13:07
Is inderdaad mooi gedaan die binding Orpheo.
Ik zag laatst een Wine Red Studio, als die binding had gehad, en ook neck-binding had ik dat ding alvast aanbetaald. Wat een droomding.

Zamalan
27 januari 2009, 13:14
Heb je mss een foto van die binding die je erop gemaakt hebt, voor en na fzo. Hoe en met welk materiaal heb je die binding erop gezet?

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe die studio eruit ziet met die binding? :P

Zoeken op discussies gestart door Orpheo, zoekwoorden "binding studio".

Knal!
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78191&highlight=studio+binding

_M_P
27 januari 2009, 15:37
Orpheo, misschien kun je ons allemaal het zwijgen opleggen, door gewoon wat van je gitaarspel te laten horen. Is het goddelijk, dan zal geen mens denk ik ooit nog met een woord reppen over jouw voorkeur.

Orpheo
27 januari 2009, 15:43
Orpheo, misschien kun je ons allemaal het zwijgen opleggen, door gewoon wat van je gitaarspel te laten horen. Is het goddelijk, dan zal geen mens denk ik ooit nog met een woord reppen over jouw voorkeur.
het zal me jeuken wat jullie denken van mijn gitaarspel. sinds wanneer moet je goddelijk kunnen spelen om mooie spullen te hebben? heus niet iedere vrouw zal een lekker wijf zijn die manolo blahnik's koopt, en toch verkopen ze, en hebben hordes lelijke wijven die stappers...alsof ze op het 'manolo-forum' zeggen 'je moet wel in parijs en Milaan gelopen hebben om mooie schoenen te hebben'...

Rinze
27 januari 2009, 15:56
Manolo blahnik's?? WTF...

Joey Handsome
27 januari 2009, 15:59
WTF zijn dat in godsnaam?
Maar goed, weer een vraag beantwoord. Orpheo is schoenen verkoper van beroep.

Maroon
27 januari 2009, 16:01
En woont bij paps en mams = cash :dance:

macwilliams
27 januari 2009, 16:37
het zal me jeuken wat jullie denken van mijn gitaarspel. sinds wanneer moet je goddelijk kunnen spelen om mooie spullen te hebben? heus niet iedere vrouw zal een lekker wijf zijn die manolo blahnik's koopt, en toch verkopen ze, en hebben hordes lelijke wijven die stappers...alsof ze op het 'manolo-forum' zeggen 'je moet wel in parijs en Milaan gelopen hebben om mooie schoenen te hebben'...

one for the money
two for the show
three to get ready
now go cat go

but dont you step on my jimmy choo's

Nee ze geven vrouwen het idee er mooier op te worden, een misdaad voor mn ogen verdomme, vette koeien in YSL mode.:sneaky:

Maar goed dit dreigt een flame topic te worden tegen de persoon met de mooiste collectie op het forum. Als jullie nou eens bij jezelf te rade gaan!
En dan roept iemand manolo's en dan weet de meerderheid niet waar het over gaat. Lekker stelletje wereldwijzen zij jullie. Gooi die oogkleppen eens af en kom onder je stolp vandaan.

Orpheo
27 januari 2009, 16:39
WTF zijn dat in godsnaam?
Maar goed, weer een vraag beantwoord. Orpheo is schoenen verkoper van beroep.

damn, kijk jij nooit sex and the city? :P

mijn ma en zus keken t SOMS, en een maat van me, zo gay als een pot honing, keek er ook graag naar... je vangt wel eens wat op...

@maroon: inderdaad... woon nog bij ma. niet bij pa.

marc_o
27 januari 2009, 16:44
Tof Orph, ik begin wel een patroon in je collectie te herkennen....Les Paul gitaren, die vind je wel aardig he?

Nee, toffe collectie!

Orpheo
27 januari 2009, 16:46
Tof Orph, ik begin wel een patroon in je collectie te herkennen....Les Paul gitaren, die vind je wel aardig he?

Nee, toffe collectie!

nee man, hoe kom je erbij ;)

ja, ik vind lp's het prettigst. maar jou tele... niet te versmaden hoor ;)

marc_o
27 januari 2009, 16:48
Die tele is in feite een Les Paul qua sound, zit er net allemaal tussenin.
Feitelijk scheelt ie op de vorm na niet zoveel met 1 van je Warmoths...
Korina body, maple neck en P-90's....het werkt!

Orpheo
27 januari 2009, 23:48
Die tele is in feite een Les Paul qua sound, zit er net allemaal tussenin.
Feitelijk scheelt ie op de vorm na niet zoveel met 1 van je Warmoths...
Korina body, maple neck en P-90's....het werkt!

daarom :) vind 't echt een tof ding.

marc_o
28 januari 2009, 10:46
Daarom rees bij mij de vraag.....waarom heb je nog geen Les Paul met (opgevoerde) P-90's? Die zou echt niet mogen ontbreken in zo'n collecte, toch?

Orpheo
28 januari 2009, 10:50
Daarom rees bij mij de vraag.....waarom heb je nog geen Les Paul met (opgevoerde) P-90's? Die zou echt niet mogen ontbreken in zo'n collecte, toch?

de pickupswitcher heeft p90s, nja, ik heb een set blokken met p90's die ik soms gebruik, en de purpleburst heeft bluesbuckers; p90 in humbuckervorm zonder de brom, dus ik heb 't wel. de bluesbuckers vind ik echt geweldig. ongelooflijk brute, brullende, scheurende sound. Ik wil ooit nog wel een LP flattop en carved top met p90s en een versie met minihumbuckers en een versie met stratsinglecoils (ghehe) en een flattop korina met tele-pickups, maar dan moet er wel een optie in komen om een humbuckersound in te komen, of in ieder geval iets bruuts, brullends, stuwends, met veel output. ik ben bezig met een ontwerp voor een telepup en stratpup die dat perfect doet. ben nog aan 't knutselen daaraan.


samengevat: i kheb dus wel singlecoil-gitaren :P

marc_o
28 januari 2009, 11:03
de pickupswitcher heeft p90s, nja, ik heb een set blokken met p90's die ik soms gebruik, en de purpleburst heeft bluesbuckers; p90 in humbuckervorm zonder de brom, dus ik heb 't wel. de bluesbuckers vind ik echt geweldig. ongelooflijk brute, brullende, scheurende sound. Ik wil ooit nog wel een LP flattop en carved top met p90s en een versie met minihumbuckers en een versie met stratsinglecoils (ghehe) en een flattop korina met tele-pickups, maar dan moet er wel een optie in komen om een humbuckersound in te komen, of in ieder geval iets bruuts, brullends, stuwends, met veel output. ik ben bezig met een ontwerp voor een telepup en stratpup die dat perfect doet. ben nog aan 't knutselen daaraan.


samengevat: i kheb dus wel singlecoil-gitaren :P


Ah, okay, hehehe.
Op die van mij zitten Seymour Duncans, een vintage bij de hals en een custom bij de brug. Je bleeast er menig humbucker mee weg...output en scheur genoeg...en ik vind het er cool uitzien.

Bram+
28 januari 2009, 14:46
de pickupswitcher heeft p90s, nja, ik heb een set blokken met p90's die ik soms gebruik, en de purpleburst heeft bluesbuckers; p90 in humbuckervorm zonder de brom, dus ik heb 't wel. de bluesbuckers vind ik echt geweldig. ongelooflijk brute, brullende, scheurende sound. Ik wil ooit nog wel een LP flattop en carved top met p90s en een versie met minihumbuckers en een versie met stratsinglecoils (ghehe) en een flattop korina met tele-pickups, maar dan moet er wel een optie in komen om een humbuckersound in te komen, of in ieder geval iets bruuts, brullends, stuwends, met veel output. ik ben bezig met een ontwerp voor een telepup en stratpup die dat perfect doet. ben nog aan 't knutselen daaraan.


samengevat: i kheb dus wel singlecoil-gitaren :P
Kleine inventarisatie:
LP flattop met P90s
LP carved top met P90s
LP met minihumbuckers
LP met strat singlecoils
LP flattop korina met tele-pickups

En die zijn vóór of na de twee Crimsons ingepland? :D

Orpheo
28 januari 2009, 14:56
Kleine inventarisatie:
LP flattop met P90s
LP carved top met P90s
LP met minihumbuckers
LP met strat singlecoils
LP flattop korina met tele-pickups

En die zijn vóór of na de twee Crimsons ingepland? :D

wellicht helemaal niet. Ik heb een LP carved top waar minihums in kunnen, idem voor p90's (de LP custom pupswitchers he...). de flattop met p90's, nja, m'n the paul dekt de lading heel erg goed. de Lp met stratsingles... de koa dekt die lading ook goed, en ook voor de p90 sound; prails de gekste!

een korina flattop LP met telepup is dus het enige dat erbij kan komen, nou ja, alles kan natuurlijk, maar noodzakelijk is die niet, alleen omdat ik tele's lelijk vind qua looks. ik heb een geweldig klinkende tele, dus waarom zou ik van alles kopen/laten maken als 't niet nodig is?

over de crimsons: mijn headstockontwerp is goedgekeurd!!!!!! ik krijg dus een TE GEK headstock en TE GEKKE inleg! nja, IK vind 'm te gek. wat anderen vinden van mijn ontwerp zal me een rotzorg wezen.

artnaz
28 januari 2009, 15:24
Over de crimsons: mijn headstockontwerp is goedgekeurd!!!!!! ik krijg dus een TE GEK headstock en TE GEKKE inleg! nja, IK vind 'm te gek. wat anderen vinden van mijn ontwerp zal me een rotzorg wezen.En dat post je hier zo schaamteloos zonder een enige foto? :stop:

Orpheo
28 januari 2009, 15:28
En dat post je hier zo schaamteloos zonder een enige foto? :stop:


ghehe, wacht het maar af kereltje, wacht het maar af ;)


oh whatever. ik heb een goeie bui.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/headstockcrimson.jpg

nogmaals, het is een ontwerp wat ik mooi vind. groot, gibson-achtig, maar toch zeker niet een kopie. idem voor de inleg. Ik ben een trekkie, en ik vind dit logo al jaren mooi, zolang ik me kan herinneren, dus die mag, nee MOET, erop.

de verschillen met een gibson (naast het middenstuk natuurlijk) is dat deze veel groter is. ik denk wel 10 a 20% groter. breder, wijder, en bredere, scherpere punten.

JimiDylan
28 januari 2009, 15:33
Hey dat is echt vet Orph!!! Coolste wat je gaat kopen sinds je laatste custom wat mij betreft.

Bram+
28 januari 2009, 16:06
over de crimsons: mijn headstockontwerp is goedgekeurd!!!!!! ik krijg dus een TE GEK headstock en TE GEKKE inleg! nja, IK vind 'm te gek. wat anderen vinden van mijn ontwerp zal me een rotzorg wezen.
Die Crimsons gaan denk ik wel toffer worden dan die hele verzameling warmoths bij elkaar m.i. Ik heb ook wel eens rondgeneusd op de site van Crimson guitars, niet in de laatste plaats vanwege mijn waardering voor Robert Fripp als gitarist. Ze zijn denk ik niks voor mij, maar ze maken daar wel echt mooie dingen!

Orpheo
28 januari 2009, 16:34
Die Crimsons gaan denk ik wel toffer worden dan die hele verzameling warmoths bij elkaar m.i. Ik heb ook wel eens rondgeneusd op de site van Crimson guitars, niet in de laatste plaats vanwege mijn waardering voor Robert Fripp als gitarist. Ze zijn denk ik niks voor mij, maar ze maken daar wel echt mooie dingen!

maar die crimsons worden zo tof, omdat het de culminatie is van alles wat ik geleerd heb uit de warmoths.

Bram+
28 januari 2009, 16:46
maar die crimsons worden zo tof, omdat het de culminatie is van alles wat ik geleerd heb uit de warmoths.
En dat kan ik me ook voorstellen, het was ook geen direct commentaar op je verzameling warmoths hoor, maar die Crimsons lijken me gewoon toffer en echt unieke gitaren. Je had ze waarschijnlijk ook wel kunnen samenstellen zonder dat je de warmoths had gekocht, maar nu doe je het in ieder geval weloverwogener, met als resultaat dat je ook 'origineler' keuzes doet waarschijnlijk.

Orpheo
28 januari 2009, 16:57
En dat kan ik me ook voorstellen, het was ook geen direct commentaar op je verzameling warmoths hoor, maar die Crimsons lijken me gewoon toffer en echt unieke gitaren. Je had ze waarschijnlijk ook wel kunnen samenstellen zonder dat je de warmoths had gekocht, maar nu doe je het in ieder geval weloverwogener, met als resultaat dat je ook 'origineler' keuzes doet waarschijnlijk.

nou ja, ik heb dingen geleerd bij de warmoths wat ik niet had kunnen leren op een andere manier denk ik. dat ik dus megadikke halzen lekker vind, met een speciaal profiel, welk hout ik fijn vind, bijvoorbeeld wenge,padouk, pau ferro... die zie je niet echt als alledaagse houtsoorten bij de lokale gitaarboer...

Bram+
28 januari 2009, 16:59
nou ja, ik heb dingen geleerd bij de warmoths wat ik niet had kunnen leren op een andere manier denk ik. dat ik dus megadikke halzen lekker vind, met een speciaal profiel, welk hout ik fijn vind, bijvoorbeeld wenge,padouk, pau ferro... die zie je niet echt als alledaagse houtsoorten bij de lokale gitaarboer...
Precies. Weloverwogener dus.

artnaz
28 januari 2009, 18:57
Je hebt ook mijn respect en toestemming voor de kop! :D

Logo vind ik minder, lijkt een beetje op zo'n "coole" tattoo of een deel van zo'n sticker wat je op de achterruit van een verlaagde Golf zet... :p Maar het is natuurlijk jouw gitaar! ;)

macwilliams
28 januari 2009, 19:12
Dat heet een tribal en heeft een veel respectabelere historie dan verlaagde golfjes. Maar goed als je niet beter weet;). Van welke stam is deze orph??

artnaz
28 januari 2009, 19:15
Oh, waar is het van dan? Google geeft me toch tattoo's of iets met stammen ("tribes")...

Bram+
28 januari 2009, 19:16
Dat heet een tribal en heeft een veel respectabelere historie dan verlaagde golfjes. Maar goed als je niet beter weet;). Van welke stam is deze orph??
Van de Klingonstam als ik me niet vergis:D
http://www.stillvisions.com/events/TT16/klingon.jpg

Orpheo
28 januari 2009, 19:41
Je hebt ook mijn respect en toestemming voor de kop! :D

Logo vind ik minder, lijkt een beetje op zo'n "coole" tattoo of een deel van zo'n sticker wat je op de achterruit van een verlaagde Golf zet... :p Maar het is natuurlijk jouw gitaar! ;)

het is van star trek, what else ;)

inderdaad, klingon logo. Ik ben eigenlijk al bijna mn hele leven (het deel dat ik in Nederland woon, that is...) fan van star trek, en dit logo is een mooie combi tussen het ding wat gibson heeft, en het klingon logo. toch groot, met punten, maar wel iets dat bij mij hoort, en niet al eerder op een head zit.


Ik heb nog wel EEN project in de pijpleiding, maar die is veel simpeler eigenlijk....


silverburst met witte back en witte neck, ebben toets en:

alle starship enterprise's ingelegd op de hals :chicken: die komt er ook ooit :) absoluut, ben ik zeker van.

artnaz
28 januari 2009, 20:44
Haha, weer wat geleerd! :D Heb het niet zo met Star Trek, maar voor jou is het natuurlijk supercool! :) Ik had ook wel een logo gewild waar ik helemaal dol op ben... (Merk-logo's niet megerekent.)

macwilliams
28 januari 2009, 21:12
Oh, waar is het van dan? Google geeft me toch tattoo's of iets met stammen ("tribes")...

En dat is dus echt veel gaver dan verlaagde golfjes met mannetjes die petjes achterstevoren dragen erin....


Van de Klingonstam als ik me niet vergis:D
http://www.stillvisions.com/events/TT16/klingon.jpg

En dat is idd de stam waaraan ik dacht. Klingons zijn cool
Ben trouwens wel meer geneigd naar Kpt kirk, spock en scotty qua dat thema..
we come in peace shoot tp kill :D


het is van star trek, what else ;)

inderdaad, klingon logo. Ik ben eigenlijk al bijna mn hele leven (het deel dat ik in Nederland woon, that is...) fan van star trek, en dit logo is een mooie combi tussen het ding wat gibson heeft, en het klingon logo. toch groot, met punten, maar wel iets dat bij mij hoort, en niet al eerder op een head zit.


Ik heb nog wel EEN project in de pijpleiding, maar die is veel simpeler eigenlijk....


silverburst met witte back en witte neck, ebben toets en:

alle starship enterprise's ingelegd op de hals :chicken: die komt er ook ooit :) absoluut, ben ik zeker van.

Cool!!

artnaz
28 januari 2009, 21:16
En dat is dus echt veel gaver dan verlaagde golfjes met mannetjes die petjes achterstevoren dragen erin...Vooruit, een beetje dan! Ik heb er in ieder geval geen afkeer tegen! :D

macwilliams
28 januari 2009, 21:22
Vooruit, een beetje dan! Ik heb er in ieder geval geen afkeer tegen! :D
Dan rijd jij doorgaans niet op een rood/witte racekanon genaamd yamahar1 want als dat zo was dan had je wel andere gedachten bij dat volk(swagentuig) dat jou er probeert uit te racen. Geloof me dat het een onbegonnen zaak is voor een gemiddelde auto.


:hippie:

artnaz
28 januari 2009, 21:28
Geloof me dat het een onbegonnen zaak is voor een gemiddelde auto.Ik dacht dat dat nog wel meeviel? Dat hij auto-technisch weinig getuned werd, ze halen vooral de dempers er uit om een heftiger/irritanter geluid uit te krijgen?

JelmerOnGuitar
28 januari 2009, 21:42
Jézus christus, over grote vangsten gesproken, waar doe je het van!:D

Serieus, driedubbel geluk man, wat een ultieme gitaren! Die gestripte les paul is nice, prachtige naturel uitstraling en geloof dat ie prachtig klinkt! De bruine paul is te gek man, ik wil ook een studio!! XD

Gefeliciteerd Orpheo!! 1. met je gitaren en 2. met het produceren van het meeste GAS wat ik ooit op een plek heb gezien..

:D

_M_P
29 januari 2009, 15:30
het zal me jeuken wat jullie denken van mijn gitaarspel. sinds wanneer moet je goddelijk kunnen spelen om mooie spullen te hebben? heus niet iedere vrouw zal een lekker wijf zijn die manolo blahnik's koopt, en toch verkopen ze, en hebben hordes lelijke wijven die stappers...alsof ze op het 'manolo-forum' zeggen 'je moet wel in parijs en Milaan gelopen hebben om mooie schoenen te hebben'...

http://www.shoeblog.com/forums/

Orpheo
29 januari 2009, 15:33
http://www.shoeblog.com/forums/

oh god, wat heb ik gedaan... I unleashed Pandora's Box!

_M_P
29 januari 2009, 15:39
oh god, wat heb ik gedaan... I unleashed Pandora's Box!

Orpheo, laten we het op broederlijke wijze oneens zijn met elkaar. Als ik heel eerlijk ben snap ik het eigenlijk ook wel. Je wilt gewoon een mooie verzameling van één soort gitaar en dat is ook je goed recht. Ik liep je alleen maar wat sarren.

Ik wens je veel plezier van je collectie toe!

En ik gebruik je eerste reactie nu als quote, want die vind ik briljant!

Orpheo
29 januari 2009, 15:49
Orpheo, laten we het op broederlijke wijze oneens zijn met elkaar. Als ik heel eerlijk ben snap ik het eigenlijk ook wel. Je wilt gewoon een mooie verzameling van één soort gitaar en dat is ook je goed recht. Ik liep je alleen maar wat sarren.

Ik wens je veel plezier van je collectie toe!

En ik gebruik je eerste reactie nu als quote, want die vind ik briljant!

tja, als gitaarspeelkwaliteit een norm is om mooie gitaren te hebben, waarom zou dan iemand als frusciante of angus young zoveel mooie gitaren mogen hebben? zo geweldig goed zijn ze niet. ik ken hordes gasten die veel beter spelen.

barno
29 januari 2009, 16:46
tja, als gitaarspeelkwaliteit een norm is om mooie gitaren te hebben, waarom zou dan iemand als frusciante of angus young zoveel mooie gitaren mogen hebben? zo geweldig goed zijn ze niet. ik ken hordes gasten die veel beter spelen.

je hebt wel een raar concept van "goed spelen". sinds wanneer is technisch straf kunnen spelen gelijk aan goed spelen. Die twee zijn geen zwaar techniekers maar beklijven tenminste. hordes straffe techniekers doen mij niks: naar het circus met die kerels :)

Orpheo
29 januari 2009, 16:59
je hebt wel een raar concept van "goed spelen". sinds wanneer is technisch straf kunnen spelen gelijk aan goed spelen. Die twee zijn geen zwaar techniekers maar beklijven tenminste. hordes straffe techniekers doen mij niks: naar het circus met die kerels :)

ik heb met geen woord gerept over techniek, alleen over goed spelen, en je denkt gelijk dat ik 't heb over gitaristen die technisch flink onderlegd zijn... raar. Ik vind frusciante niet goed. hij beklijft in negatieve zin. zijn songs en sound is zwaar irritant, en heb zin om de plaat/cd aan gort te trashen als ik hem hoor. Angus young idem. dat krasserige geluid zonder kloten. bah.

geef mij maar michael schenker (hoewel hij technisch gezien ook niet eens een topper is :D ) leslie west (damn, wall of sound joh...te gek!)rudolf schenker (instant recognition, en echt een crap speler hoor, kan nauwelijks een solo spelen, wel schrijven), Tony Iommi (man, geweldige sound, maar technisch? neuh, niet echt lijkt me zo he... toen innovatief, maar tegenwoordig vrij weinig in de melk te brokkelen, technisch dan), Johnny A (tone EN toptechniek!), Paul Gilbert (geweldige techniek, maar doseert 't, gebruikt het met mate).

ik kan nog zo wel uren doorgaan. waar haal je 't vandaan dat ik vind dat ze technische hoogstandjes moeten produceren wil ik het goed vinden?

barno
29 januari 2009, 17:39
ik heb met geen woord gerept over techniek, alleen over goed spelen, en je denkt gelijk dat ik 't heb over gitaristen die technisch flink onderlegd zijn... raar. Ik vind frusciante niet goed. hij beklijft in negatieve zin. zijn songs en sound is zwaar irritant, en heb zin om de plaat/cd aan gort te trashen als ik hem hoor. Angus young idem. dat krasserige geluid zonder kloten. bah.

geef mij maar michael schenker (hoewel hij technisch gezien ook niet eens een topper is :D ) leslie west (damn, wall of sound joh...te gek!)rudolf schenker (instant recognition, en echt een crap speler hoor, kan nauwelijks een solo spelen, wel schrijven), Tony Iommi (man, geweldige sound, maar technisch? neuh, niet echt lijkt me zo he... toen innovatief, maar tegenwoordig vrij weinig in de melk te brokkelen, technisch dan), Johnny A (tone EN toptechniek!), Paul Gilbert (geweldige techniek, maar doseert 't, gebruikt het met mate).

ik kan nog zo wel uren doorgaan. waar haal je 't vandaan dat ik vind dat ze technische hoogstandjes moeten produceren wil ik het goed vinden?

point taken: je hebt gelijk: Een voorbeeld van foutief hineininterpretieren van mij.
ik ken de jongens die je noemt niet, alleen Gilbert en da's idd een goed voorbeeld van een technisch genie mèt muzikale kwaliteiten.
Nu, gitaristen op zich interesseren me eigenlijk matig. songs wil ik en zowel de peppers als acdc hebben die ingrote mate te danken aan hun gitaristen. btw, waarom vind jij die twee als gitarist niet goed?

Orpheo
29 januari 2009, 18:54
point taken: je hebt gelijk: Een voorbeeld van foutief hineininterpretieren van mij.
ik ken de jongens die je noemt niet, alleen Gilbert en da's idd een goed voorbeeld van een technisch genie mèt muzikale kwaliteiten.
Nu, gitaristen op zich interesseren me eigenlijk matig. songs wil ik en zowel de peppers als acdc hebben die ingrote mate te danken aan hun gitaristen. btw, waarom vind jij die twee als gitarist niet goed?
omdat ik het klungels vind. vooral frusciante. young heeft een irritante tone, irritant persoon, irritante uitstraling...

barno
29 januari 2009, 19:04
omdat ik het klungels vind. vooral frusciante. young heeft een irritante tone, irritant persoon, irritante uitstraling...

enige nuance en onderbouwing is je vreemd, you must be a youngster ... :)

Henri H
29 januari 2009, 19:23
Ja Orpheo, hiermee stuit je mij en menig ander behoorlijk tegen de borst denk ik.
Lijkt me puur een kwestie van smaak....

Hendriks
29 januari 2009, 20:30
enige nuance en onderbouwing is je vreemd, you must be a youngster ... :)

Sorry ik volg dit topic zo nu en dan ,maar word nu inderdaad een beetje "puperaal" , paar pagina's verder gaat het over wie het verst kan pissen. Ik denk dat ik verder kan pissen dan dat Hendrix ooit gepist heeft.
Goed/slecht, mooi/lelijk.

Orpheo
29 januari 2009, 20:34
enige nuance en onderbouwing is je vreemd, you must be a youngster ... :)

sorry, ik probeer het goed te beschrijven waarom ik ze niet goed vind, en dan is 't nog niet goed. Het heeft allemaal iets te maken met feel, en ik vind die heren gewoon overrated en vervelend spelen. Trouwens, Van Halen idem dito, maar als ik dat zou zeggen, word ik gelynched...

artnaz
29 januari 2009, 20:44
Mja, het is toch allemaal mening? Ik vind stiekem ook dat mijn mening objectief is ("ho sempre ragione" - Mussolini :D), maar ik ben vast niet de enige.

Van Halen vind ik zwaar overrated inderdaad, maar Hendrix nog meer. Ja, hij heeft mega-veel invloed gehad op alle nieuwe gitaristen, en zijn spel was zeker vooruitstrevend. Maar dat is ook niet alles (en dit alles is nog steeds onder het kopje "techniek" te plaatsen). Zijn muziek vind ik niet bijzonder, en ook zijn spel raakt me zeer zelden een beetje. En ik vind dat ik dat kritisch en objectief constateer.

Maargoed, voordat we daar een discussie over krijgen... Mijn punt is dat het toch altijd meningen blijven. En zoals ik het hierboven gezegd heb doe ik zelden in het openbaar, maar zo denk ik er wel over en wilde het als voorbeeld geven.

Dus... Ik heb je inlay nog niet gezien Orpheo? :D

Les TeleStrat
29 januari 2009, 20:50
oh ja ja ja ja, absoluut. damn wat een killer axe is dit. stomme mongolen bij gibson; ze wilden deze uit het assortiment halen voor 2009...

Het lijkt wel of Gibson alle gitaren die niet voor de hoofdprijs de deur uit gaan snel weer uit productie haalt:S Hetzelfde met de Standard Fadeds. (waar ik er zelf gelukkig 1 van heb); bleken te goed voor de prijs waardoor de verkoop van de dure Standards terugliep.

Henri H
29 januari 2009, 20:51
sorry, ik probeer het goed te beschrijven waarom ik ze niet goed vindt, en dan is 't nog niet goed. Het heeft allemaal iets te maken met feel, en ik vind die heren gewoon overrated en vervelend spelen. Trouwens, Van Halen idem dito, maar als ik dat zou zeggen, word ik gelynched...'t Is prima dat jij ze niet goed vind maar je brengt het een beetje bot naar mijn mening.
Ik schaar Van Halen en zeker Hendrix toch wel degelijk onder ZEER GOEDE gitaristen maar da's ook maar subjectief natuurlijk.
Je kunt nog zulke goede argumenten bedenken waarom ze niet goed zouden zijn en misschien krijg je me er zelfs in mee maar Hendrix, Van Halen, Iommi etc. kunnen wat mij betreft echt niet meer stuk hoor.

Orpheo
29 januari 2009, 21:53
't Is prima dat jij ze niet goed vind maar je brengt het een beetje bot naar mijn mening.
Ik schaar Van Halen en zeker Hendrix toch wel degelijk onder ZEER GOEDE gitaristen maar da's ook maar subjectief natuurlijk.
Je kunt nog zulke goede argumenten bedenken waarom ze niet goed zouden zijn en misschien krijg je me er zelfs in mee maar Hendrix, Van Halen, Iommi etc. kunnen wat mij betreft echt niet meer stuk hoor.

eerlijk gezegd interesseert het me niet wat je denkt. Ik vind hendrix, van halen, frusciante en vele andere 'helden' overrated en boring. Ik snap niet hoe je hendrix onder een goeie gitarist kunt scharen. Hij is gewoon een van vele bluesgitaristen. Roy Buchanan is van dezelfde generatie, en veel vooruitstrevender, veel bijzonderdere tone, niet zo 13 in een dozijn.

Of slash, nog zo iemand. Andy Mccarty, die was pas vooruitstrevend, als je het zo wilt noemen. Slash heeft zijn tone, act en stagepresence gewoon gejat van Andy. Andy komt gewoon (kwam) uit het verkeerde land toen, anders was hij er met de 'hoofdprijs'vandoor gegaan, en niet Guns n Roses. Het is ze gegund, maar toch...

Paar gasten die doorbreken met een act, looks en sound van een andere band, de oorsprong, hoe duidelijk ook, niet melden, er wereldberoemd mee worden...Sorry, word daar niet goed van. Veel bands zijn wel doorgebroken met iets origineels, maar Van Halen, Metallica, Guns... ik noem d'r effe een paar. die zjin totaal niet origineel. gewoon ranzige copycats, en nog slechte ook! Geef mij maar de sleazy, obscure, achteraf, backroom bandjes die niet bekend zijn bij het grote publiek. vaak zit daar zoveel meer muziek en kunde en creativiteit in dan in de mainstream. hoewel. echt achteraf zijn de meesten niet, maar mainstream ook niet (meer). Als ik zeg tegen mede-gitaristen, ik luister en speel muziek van Alice Cooper, Hanoi Rocks, Hardcore Superstar, MSG, Hot Leg, johnny A, Journey, Los Lonely boys, UFO, Y&T om d'r een paar te noemen. de meesten kennen ze niet, hooguit van naam of iets dergelijks, of ouwe hits. maar echt kénnen, doen de meesten niet, en dat is spijtig. De meeste van die bands zijn niet echt bekend, maar hebben zoveel gedaan voor en in de muziek. Het is daarom zo zuur om te zien dat andere bands 'er met de buit vandoor gaan'zoals ik zei.

@pannekoek: de headstockdesign staat hier toch? de fretboardinleg is gewoon celtic cross, zoals iommi die ook heeft,alleen dan iets kleiner, slanker, charmanter...

artnaz
29 januari 2009, 22:02
Orpheo, kun je voor mij een lijstje maken van in jouw ogen goede bands? Je kent mijn smaak zo onderhand wel ongeveer denk ik. En creativiteit vind ik mooi, maar ik heb liever een simpel blues-schema'tje wat je in hart en ziel raakt dan iets heel nieuws waar je alleen oppervlakkig over kan zeggen dat het knap gecomponeerd is. Anyway, je snapt wat ik bedoel... :p

Y&T, Alice Cooper en UFO ken ik wel (en in die volgorde van waardering heb ik voor ze). Journey heb ik twee jaar geleden live gezien, technisch allemaal erg goed maar ik vond het echt verschrikkelijke muziek. Maar misschien dat het oudere werk wel goed is, maar spelen ze dat tegenwoordig niet meer?

Joey Handsome
29 januari 2009, 22:03
Ik bemoei me liever niet met discussies die enkel over een verschil in smaak gaan, maar Orpheo, je gaat nu wel erg ver.

Hendrix lijkt me toch niet zo heel erg 13 in een dozijn te noemen. Was best aardig wat hij toen neerzette.

artnaz
29 januari 2009, 22:04
Ja, dat vind zelfs ik ook totaal niet, maar ik heb mijn mond daar maar over gehouden... :D

Bram+
29 januari 2009, 22:08
Nu ben ik wel benieuwd van welke andere bands Van Halen een kopie is, zodat ik die kan checken. Lijkt me wel interessant, aangezien ik nooit iets dergelijks gehoord heb van voor 1978, maar Orf zal het wel weten.

Orpheo
29 januari 2009, 22:23
toegegeven, het 2 hand tappen was redelijk origineel van Eddie. maar tja...dat trucje heeft hij ook weer gejat, van Chet Atkins. qua liedjes schrijven, is Van Halen gewoon een nazaat van UFO's Phenomenon, nja, meer Lights Out.

En het zeggen dat Hendrix een kloon is, is blijkbaar heidenisme. Kom op, hij speelt gewoon de licks van Buchanan noot voor noot na! Alleen dan op een strat en marshall in plaats van eeen tele en een fender twin of hoe dat ding ook heten mag.

Journeys ouwe werk is veel interessanter dan het recentere werk.

Bands die ik leuk vind op dit moment:

UFO
MSG
Alice Cooper
Hardcore Superstar
Hanoi Rocks
Y&T
Poison (even negeren dat ze foute kapsels en outfits hadden; de uziek is gewoon heel goed, en zwaar gebaseerd op de blues)
Ratt

poeh, ik kan dus nog wel een tijdje doorgaan :)

oh ja natuurlijk! Mott the Hoople, T Rex, Ziggy...daarop is Van Halen flink gebaseerd! Ook zeer, zeer prettige bands...

nogmaals, Hendrix een kopieerder noemen, of een faker mag niet. Ik erger me dar dood aan. Kop op, het is geen religie! Tuurlijk, het was bijzonder wat ie deed, TOEN, maar niet echt bijzoner, omdat het vooral uitkawen was van iemand anders al had gedaan, zonder zelf iets toe te voegen. ja, hooguit wiet of LSD in z'n bek. En daarvan ga je rare dingen doen, zoals aan je whamybar trekken als een malle. als 't z'n pik niet is, is t maar een plaatsvervanger is he...

Ik weet dat mensen hem GEWELDIG vinden, maar wat maakt 'm zo bijzonder? z'n liedjes, de opbouw, de solo's, lics en fills, zijn gewoon gekopieerd. z'n tone is ee standaard uitvloeisel van marshall over z'n nek + strat waar je hard op hengst. Townshend had dat al onder de knie.

Rinze
29 januari 2009, 22:28
En ik maar denken dat Hanoi Rocks, Ratt en Poison slappe hairbagger was :dontgeti:

Orpheo
29 januari 2009, 22:31
En ik maar denken dat Hanoi Rocks, Ratt en Poison slappe hairbagger was :dontgeti:

Ratt zeker, maar Hanoi Rocks,in 1979, was echt nog geen hairbagger. later ook niet echt, eerder 'shockrock'.Kijk naar de stijl, het haar (vergelijk het eens met Axl's haar, en slash) de muziek... Beetje doorwerken op Alice Cooper en the Clash, maar ok. Poison is een rare band. Duidelijk hairmetal en glam, maar de muziek zetelt stevig met de pootjes in de bluesmodder...Meer dan bijvoorbeeld Ratt of Motley

Bram+
29 januari 2009, 22:36
toegegeven, het 2 hand tappen was redelijk origineel van Eddie. maar tja...dat trucje heeft hij ook weer gejat, van Chet Atkins. qua liedjes schrijven, is Van Halen gewoon een nazaat van UFO's Phenomenon, nja, meer Lights Out.
Chet Atkins taps niet zoals Ed doet op 'Van Halen' hoor. Het is ook de combinatie van tappen, snel picken en tremolomisbruik. De liedjes van Van Halen zijn redelijk straight forward, maar de riffs vind ik echt niet klinken Schenker, en ook de gitaarsound niet en ook het soleren niet. Daarbij is DLR net zo'n unieke factor. Overigens is Light's Out van laat 1977 (heb ik opgezocht), het album 'Van Halen' van vroeg 1978, dus technisch gezien ook gewoon onmogelijk.

Orpheo
29 januari 2009, 22:43
Chet Atkins taps niet zoals Ed doet op 'Van Halen' hoor. Het is ook de combinatie van tappen, snel picken en tremolomisbruik. De liedjes van Van Halen zijn redelijk straight forward, maar de riffs vind ik echt niet klinken Schenker, en ook de gitaarsound niet en ook het soleren niet. Daarbij is DLR net zo'n unieke factor. Overigens is Light's Out van laat 1977 (heb ik opgezocht), het album 'Van Halen' van vroeg 1978, dus technisch gezien ook gewoon onmogelijk.

het tappen van halen, is zoals ik zei, toen uniek geweest. toch heb ik atkins zien en horen tappen op een videoclipje uit 1965, waarin hij de eerste paar maten van eruption speelt...

de riffs klinken niet als schenker...? nee, het KLINKT niet als schenker, maar de opbouw, de manier van schrijven zeker wel.

en anders een nog simpeler vergelijk. 1974, Fly To the Rainbow, speedy's coming. tremolo abuse, net zulke simpele riffjes... Virgin Killer. Daarop heb ik uli meerdere malen betrapt op 2 hand tap...


ik bedoeld trouwens Force It, niet Lights Out, sorry.

Bram+
29 januari 2009, 22:51
het tappen van halen, is zoals ik zei, toen uniek geweest. toch heb ik atkins zien en horen tappen op een videoclipje uit 1965, waarin hij de eerste paar maten van eruption speelt...

de riffs klinken niet als schenker...? nee, het KLINKT niet als schenker, maar de opbouw, de manier van schrijven zeker wel.

en anders een nog simpeler vergelijk. 1974, Fly To the Rainbow, speedy's coming. tremolo abuse, net zulke simpele riffjes... Virgin Killer. Daarop heb ik uli meerdere malen betrapt op 2 hand tap...
OK, stop de persen! De geschiedenisboeken moeten herschreven worden: alles waar Van Halen om geroemd wordt en waar ze legendarisch om zijn is al eerder gedaan door onze duitse vrienden van de Scorpions c.s. Eigenlijk is het de beste band allertijden. Het is niet zo dat de Scorpions ook gewoon beïnvloed zijn door dezelfde bands als Van Halen, zij zijn immers in een vacüum ontstaan ongeveer tegelijk met de oerknal.

Rinze
29 januari 2009, 22:54
OK, stop de persen! De geschiedenisboeken moeten herschreven worden: alles waar Van Halen om geroemd wordt en waar ze legendarisch om zijn is al eerder gedaan door onze duitse vrienden van de Scorpions c.s. Eigenlijk is het de beste band allertijden. Het is niet zo dat de Scorpions ook gewoon beïnvloed zijn door dezelfde bands als Van Halen, zij zijn immers in een vacüum ontstaan ongeveer tegelijk met de oerknal.

Ghihihi...:seriousf:

artnaz
29 januari 2009, 23:00
Zullen we anders kappen met "wie de eerste was" en "wie de grootste heeft"? Ik zou dolgraag een rip-off van Cobain zijn, als ik daardoor maar verschrikkelijk goede muziek kon maken en mijn emotie optimaal d.m.v. de gitaar kon uitten. Want daar gaat het toch om, goede muziek maken?

Orpheo
29 januari 2009, 23:00
OK, stop de persen! De geschiedenisboeken moeten herschreven worden: alles waar Van Halen om geroemd wordt en waar ze legendarisch om zijn is al eerder gedaan door onze duitse vrienden van de Scorpions c.s. Eigenlijk is het de beste band allertijden. Het is niet zo dat de Scorpions ook gewoon beïnvloed zijn door dezelfde bands als Van Halen, zij zijn immers in een vacüum ontstaan ongeveer tegelijk met de oerknal.

nee, absoluut niet. de Scorps hebben op hun beurt weer heel veel 'geleend' van een hoop obsure duitse bandjes waar ik nu de naam van kwjit ben. maar die waren echt te ver hun tijd vooruit. de scorps zijn natuurlijk niet 'de beste 'band allertijden, belachelijk.

maar legendarisch. dat woord zegt genoeg toch? overhyped dus. Chet Etkins, Uli Jon Roth, Matthias Jabs... ze hebben allemaal dingen gedaan voor EvH het deed,maar EvH liep ermee weg.

De scorps zijn later door van halen natuurlijk beinvloed, maar de kiem is door anderen gelegd, op diverse fronten.

Orpheo
29 januari 2009, 23:05
Zullen we anders kappen met "wie de eerste was" en "wie de grootste heeft"? Ik zou dolgraag een rip-off van Cobain zijn, als ik daardoor maar verschrikkelijk goede muziek kon maken en mijn emotie optimaal d.m.v. de gitaar kon uitten. Want daar gaat het toch om, goede muziek maken?

tuurlijk gaat 't om goeie muziek maken, maar begrijp je dat ik er soms flink de zeik in heb dat mensen constant een paar 'goden' zitten op te hemelen, terwijl dat flink onterecht is?

artnaz
29 januari 2009, 23:08
tuurlijk gaat 't om goeie muziek maken, maar begrijp je dat ik er soms flink de zeik in heb dat mensen constant een paar 'goden' zitten op te hemelen, terwijl dat flink onterecht is?Ja, dat vind ik ook, maar ik denk niet dat jij of ik daar veel verandering in kunnen brengen. Maar ogen openen kan natuurlijk altijd!

Luke-wannabe
29 januari 2009, 23:10
Ach ik ben ook niet van het 'goden ophemelen', maar als ik de Band of Gypsys opzet krijg ik echt wel kippenvel, en dat gebeurd niet vaak van een gitarist in het bijzonder.

rickert
29 januari 2009, 23:12
Nee kan niet! Hendrix is GOD!!!

http://www.noblepr.co.uk/Press_Releases/universal/images/jimi_hendrix/pack2.jpg

Bram+
29 januari 2009, 23:12
nee, absoluut niet. de Scorps hebben op hun beurt weer heel veel 'geleend' van een hoop obsure duitse bandjes waar ik nu de naam van kwjit ben. maar die waren echt te ver hun tijd vooruit. de scorps zijn natuurlijk niet 'de beste 'band allertijden, belachelijk.

maar legendarisch. dat woord zegt genoeg toch? overhyped dus. Chet Etkins, Uli Jon Roth, Matthias Jabs... ze hebben allemaal dingen gedaan voor EvH het deed,maar EvH liep ermee weg.

De scorps zijn later door van halen natuurlijk beinvloed, maar de kiem is door anderen gelegd, op diverse fronten.
Ik vind het altijd erg vervelend als dingen gehyped worden, maar soms is het ook gewoon terecht. Dat Eddie Van Halen zijn trucjes niet zelf verzonnen heeft is eigenlijk niet eens zo relevant, feit is dat er voor 1978 nooit een plaat is geweest (geen miljoenen keren verkochte althans) als 'Van Halen'. Dat er in die tijd misschien nog wel drie (of dertig) van die bandjes in LA rondliepen met min of meer dezelfde sound zal ook wel en ze zullen allemaal van elkaar gepikt hebben, maar die hadden misschien niet de juiste vriendjes. Is het succes dat Van Halen heeft gehad dan niet gegund? Is Eddie geen gitarist die zijn techniek in orde heeft/had en pakkende liedjes kan schrijven? Is DLR geen showman?

Orpheo
29 januari 2009, 23:25
Ik vind het altijd erg vervelend als dingen gehyped worden, maar soms is het ook gewoon terecht. Dat Eddie Van Halen zijn trucjes niet zelf verzonnen heeft is eigenlijk niet eens zo relevant, feit is dat er voor 1978 nooit een plaat is geweest (geen miljoenen keren verkochte althans) als 'Van Halen'. Dat er in die tijd misschien nog wel drie (of dertig) van die bandjes in LA rondliepen met min of meer dezelfde sound zal ook wel en ze zullen allemaal van elkaar gepikt hebben, maar die hadden misschien niet de juiste vriendjes. Is het succes dat Van Halen heeft gehad dan niet gegund? Is Eddie geen gitarist die zijn techniek in orde heeft/had en pakkende liedjes kan schrijven? Is DLR geen showman?

nee, dat is ze gegund, absoluut.doe ik niet moeilijk over. goed gejat is beter dan slecht verzonnen. en dat die plaat zo'n impact had, te gek. right time, right moment, right stuff.

maar je bronnen niet vermelden, daar kan ik absoluut helemaal hels om worden.

Orpheo
29 januari 2009, 23:29
Ik vind het altijd erg vervelend als dingen gehyped worden, maar soms is het ook gewoon terecht. Dat Eddie Van Halen zijn trucjes niet zelf verzonnen heeft is eigenlijk niet eens zo relevant, feit is dat er voor 1978 nooit een plaat is geweest (geen miljoenen keren verkochte althans) als 'Van Halen'. Dat er in die tijd misschien nog wel drie (of dertig) van die bandjes in LA rondliepen met min of meer dezelfde sound zal ook wel en ze zullen allemaal van elkaar gepikt hebben, maar die hadden misschien niet de juiste vriendjes. Is het succes dat Van Halen heeft gehad dan niet gegund? Is Eddie geen gitarist die zijn techniek in orde heeft/had en pakkende liedjes kan schrijven? Is DLR geen showman?

oh ja, ik durf aan die steling TOCH te twijfelen...


Night at the opera, destroyer, Houses of the Holy...

JUST outthe top of my head...

Bram+
29 januari 2009, 23:31
oh ja, ik durf aan die steling TOCH te twijfelen...


Night at the opera, destroyer, Houses of the Holy...

JUST outthe top of my head...
Welke bronnen, en wat is er met die albums? Overigens hoor ik wel Queen, KISS en Led Zeppelin in Van Halen, maar zeker niet andersom.

HUESSEN
29 januari 2009, 23:39
Wat een gezeik,maak je druk om jezelf en ga lekker gitaar spelen.:rockon:

Henri H
29 januari 2009, 23:39
nee, dat is ze gegund, absoluut.doe ik niet moeilijk over. goed gejat is beter dan slecht verzonnen. en dat die plaat zo'n impact had, te gek. right time, right moment, right stuff.

maar je bronnen niet vermelden, daar kan ik absoluut helemaal hels om worden.Ja, daar zit wat in.
't Heeft idd veel met "vriendjes" te maken maar een artiest moet ook wel degelijk een stuk talent en bepaalde kwaliteiten hebben om het te maken.
Gitaristen als Uli Roth bijvoorbeeld had niet de looks maar ook niet het vermogen om "zichzelf te verkopen".
Dat speelt natuurlijk ook wel mee.
Metallica b.v. was in '83 t/m '86 behoorlijk vernieuwend had ik het idee.
Niet alleen qua muziek maar ook wat image betreft; spijkerbroek, T-shirt, gitaartje en Marshalls op 10 (of was het 11?).
Ook zagen ze er niet uit; hoorde er allemaal bij. Na '86 werd dat vervolgens ook weer "mainstream".

Het verhaal van " the right time, right place" (en goed jatwerk) is natuurlijk van alle tijden.

Orpheo
29 januari 2009, 23:51
Welke bronnen, en wat is er met die albums? Overigens hoor ik wel Queen, KISS en Led Zeppelin in Van Halen, maar zeker niet andersom.
die platen hebben ook enorm goed verkocht.

en tuurlijk, je kunt niet iets horen wat nieuw is, in oud. maar je hoort duidelijk waar van halen vandaan komt. juist omdat het zo duidelijk is bij van halen, snap ik de hype niet.

@ huessen: blablabla. ik zit nu gitaar te spelen, en posten tegelijk.

@huisjes: helemaal mee eens. als bv roth ontdekt was door gene simmons, en niet zo verdomd eigenwijs was en gewoon zich (voor die tijd) normaal ging kleden en 'normale' muziek wilde maken (en niet vivaldi ofzo... hoewel yngwie daar wel weer beroemd en berucht mee werd, maar die kleedde zch wat normaler, en was wat extravaganter als stageman)...dan had uli 't ook verder kunnen schoppen. maar goed, dat is wat hij wilde. hij wou dit, met de consequenties vantevoren bekend. hij klaagt dus ook absoluut niet.

Bram+
30 januari 2009, 00:03
die platen hebben ook enorm goed verkocht.

en tuurlijk, je kunt niet iets horen wat nieuw is, in oud. maar je hoort duidelijk waar van halen vandaan komt. juist omdat het zo duidelijk is bij van halen, snap ik de hype niet.
Ik zei ook niet dat Van Halen de eerste goed verkopende plaat was, alleen de eerste die zo klonk en dat met het oog op het feit dat er in de jaren 80 er een explosie was van 'Van Halen' 'lookalikes'. Wat betreft dat tweede stuk volg ik de redernatie van H.Huisjes.

Orpheo
30 januari 2009, 00:24
ander nieuws: ik heb de eerste foto gezien van 't hout waar mijn gitaar gemaakt van gaat worden!

Henri H
30 januari 2009, 09:04
Om nog heel even terug te komen op het "wel of geen goede gitaristen" verhaal.

Tony MacAlpine b.v. is één van m'n favorieten maar niet omdat ie nu zo gigantisch origineel is of omdat ie zo supersnel is (wat ie wel is) maar puur om z'n muziek.
Hij legt veel gevoel in z'n spel en maakt mooie melodieën, tenminste, ze spreken mij erg aan.
De sfeer van de muziek is vaak bepalend of iemand het wel of niet leuk vind.

Nog een niet te onderschatten punt is volgens mij de zanger(es) van een band.
Al is de muziek nog zo goed (in mijn geval b.v. Genesis) maar de zanger spreekt je niet aan dan houdt het gewoon op.
Er zijn zat mensen die niet van de zang van Geddy Lee houden b.v. en dus ook niet van Rush terwijl het stuk voor stuk super muzikanten zijn.

On Topic: Ik ben benieuwd naar je Crimson(s) Orpheo!

Teleholic
31 januari 2009, 00:54
[QUOTE=Orpheo;1936364Ik wil zoveel verschillende sounds, zoveel soorten sounds en pickups, dat ik bijna me genoodzaakt zie zoveel gitaren te hebben :P maar tis gewoon 'hebzucht'; ik vind ze mooi en wil ze graag. maar tis nu n beetje op. d'r is vrij weinig wat ik nog wil hebben. alles wat ik heb, is vanwege de tone, niet de looks. anders had ik die goldtop gekocht. en zoals al gezegd, de nieuwe natural studio klinkt als die goldtop, so why bother?[/QUOTE]

---------

On-topic:

Waarom dan 12 Les Pauls?! Een Les Paul BLIJFT een Les Paul, ongeacht het kleurtje of naampje wat je eraan geeft. Ik geloof gewoon niet dat je die al die Les Pauls aanschaft voor allemaal verschillende sounds, dat zou waanzin zijn (met alle respect)!!

Denk je niet dat het eens tijd wordt voor jezelf om je verzameling Les Pauls onder handen te nemen en fors in te krimpen? Ik geloof best dat ze stuk voor stuk goed klinken en uniek zijn (qua bespeelbaarheid, looks en misschien met wat uitschieters in toon). Het zou toch ergens een verlossing voor jezelf zijn om stel 'de twee best klinkende/spelende Les Pauls' uit je verzameling te behouden en de rest te verkopen? Er zijn altijd wel 1 of 2 Les Pauls die voor de gitarist/verzamelaar fors boven de rest uitschieten, eerlijk is eerlijk. Een andere optie is gewoon heel de inboedel verkopen en gaan voor DIE ENE, je DROOM Les Paul, waarvan je zeker weet dat ie alles bezit waar je in al die jaren naar op zoek bent geweest (inclusief de verhaallijn/historie erachter etc).

Met zo'n verzameling zou ik als Les Paul liefhebber, player en verzamelaar persoonlijk wel raad weten.

FruscianteFan
31 januari 2009, 01:45
Als je al zo'n 8 Les Pauls hebt die de gemiddelde gitarist wellicht als ultieme Les Paul zou kunnen beschouwen, en nog steeds honger hebt naar meer? Ik denk dat je dan geen heil moet zoeken in het houden van twee uitschieters, maar gewoon kunt doorgaan met je hobbie.


damn, kijk jij nooit sex and the city? :P

mijn ma en zus keken t SOMS, en een maat van me, zo gay als een pot honing, keek er ook graag naar... je vangt wel eens wat op...

@maroon: inderdaad... woon nog bij ma. niet bij pa.Compleet offtopic en alweer een stuk of wat pagina's terug, maar zó gay hoef je ook weer niet te zijn om naar Sex and the City te kijken - zou ik denken. Ik kijk er zelf graag naar als ik erlangs zap, maar van dat merk wat je noemde heb ik ook nooit gehoord.

En inderdaad, bij (een van) je ouders wonen is een goede manier om geld uit te kunnen geven aan gear!

fred dons
31 januari 2009, 08:53
helaas is er niet 1 droom gitaar, natuurlijk heb ik wel 1 gitaar waar ik me uitstekend mee zou kunnen redden als ik geen andere gitaren zou hebben maar het is een illusie te denken dat mensen met een gitaar verzameling dat allemaal zouden kunnen inruilen voor 1 perfecte gitaar.
Meestal is de gedachtengang dat de verzameling in totaal X waard is en als je dat ruilt voor 1 gitaar met X waarde je dus de ultieme gitaar zou hebben, in de praktijk werkt dat dus niet zo. zowieso betaal je boven een bepaald bedrag puur voor verzamelaars waarde en eerlijk gezeg interesseert mij dat niet (en ik geloof dat dat ook voor Orph geldt) ik wil een gitaar die "iets"heeft en dat kan al met een gitaar van 100 euri (met een beetje customizen dan ;) )
Ik heb bijvoorbeeld 40+ superstrats en ze zijn toch echt allemaal verschillend, een neck hoeft bijvoorbeeld maar 1 mm dikker of dunner te zijn om al een dramatisch verschil te maken; hoort het publiek dat ? nou nee meestal niet, maar als speler merkt je het wel en daar doe ik het voor. Natuurlijk ben ik het ook wel eens dat 80 gitaren niet goed is, ik heb daarom besloten om door te gaan tot 100 :D

Rinze
31 januari 2009, 09:10
helaas is er niet 1 droom gitaar, natuurlijk heb ik wel 1 gitaar waar ik me uitstekend mee zou kunnen redden als ik geen andere gitaren zou hebben maar het is een illusie te denken dat mensen met een gitaar verzameling dat allemaal zouden kunnen inruilen voor 1 perfecte gitaar.
Meestal is de gedachtengang dat de verzameling in totaal X waard is en als je dat ruilt voor 1 gitaar met X waarde je dus de ultieme gitaar zou hebben, in de praktijk werkt dat dus niet zo. zowieso betaal je boven een bepaald bedrag puur voor verzamelaars waarde en eerlijk gezeg interesseert mij dat niet (en ik geloof dat dat ook voor Orph geldt) ik wil een gitaar die "iets"heeft en dat kan al met een gitaar van 100 euri (met een beetje customizen dan ;) )
Ik heb bijvoorbeeld 40+ superstrats en ze zijn toch echt allemaal verschillend, een neck hoeft bijvoorbeeld maar 1 mm dikker of dunner te zijn om al een dramatisch verschil te maken; hoort het publiek dat ? nou nee meestal niet, maar als speler merkt je het wel en daar doe ik het voor. Natuurlijk ben ik het ook wel eens dat 80 gitaren niet goed is, ik heb daarom besloten om door te gaan tot 100 :D
He Fred, even weer terug? Ik heb zelf 11 erg verschillende gitaren, maar gelukkig nog geen 80. Ik moet zelf ook nog in mijn huis en de kinderen moeten ook eten :seriousf: Maar er kunnen best nog een paar bij :cheerup:

livepulse
31 januari 2009, 11:10
Na het zien van Fred's arsenaal moet ik toch iets kwijt: liever kwaliteit dan kwantiteit!

Misery Signals
31 januari 2009, 11:52
Euh, heb je wel eens wat van die gitaren gezien? Ik zie een Tom Anderson, hoop Fenders, Charvel, Gibson, Steinberger, Carvin, PRS, Jackson, ESP,...

Ik begrijp je post dus echt niet. Ja hij heeft ook veel gecustomisede dingen en met aparte finishes maar waarom zou dat niet goed zijn?

@ Orpheo: Ik begrijp ook niet het aantal les Pauls dat je hebt en de variatie dat je erin zoekt. Maar het is jouw geld en keuze... MAAR als je ze hier post moet je tegen reacties kunnen, zowel positieve als negatieve.
Mij maakt 't geen reet uit of je kan spelen of niet en wat je goed vindt. Maar mensen zoals Ben Vanhoof onterecht afzeiken en ineens wat bekende bands/gitaristen die wel degelijk invloed hebben gehad en waar velen hier fan van zijn vind ik erg kinderachtig en lichtgeraakt, een geluk dat jij nog niet bekend bent en hele de tijd in the picture staat. Je zou nog erger dan de Oasis Gallaghers zijn... Werk je bij de CIA ofzo dat mensen niet mogen vragen wat je voor de kost doet en zo aan al die blingbling komt...
Spijtig voor de horde bandjes dat jij opnoemt dat ze niet met de hoofdvogel zijn gaan lopen maar da's dan dikke pech voor hen. Niet iedereen kan even beroemd zijn. Right place right time zoals eerder al gezegd.

Verder nog veel plezier met je aanwinsten.

MS

Orpheo
31 januari 2009, 12:20
helaas is er niet 1 droom gitaar, natuurlijk heb ik wel 1 gitaar waar ik me uitstekend mee zou kunnen redden als ik geen andere gitaren zou hebben maar het is een illusie te denken dat mensen met een gitaar verzameling dat allemaal zouden kunnen inruilen voor 1 perfecte gitaar.
Meestal is de gedachtengang dat de verzameling in totaal X waard is en als je dat ruilt voor 1 gitaar met X waarde je dus de ultieme gitaar zou hebben, in de praktijk werkt dat dus niet zo. zowieso betaal je boven een bepaald bedrag puur voor verzamelaars waarde en eerlijk gezeg interesseert mij dat niet (en ik geloof dat dat ook voor Orph geldt) ik wil een gitaar die "iets"heeft en dat kan al met een gitaar van 100 euri (met een beetje customizen dan ;) )
Ik heb bijvoorbeeld 40+ superstrats en ze zijn toch echt allemaal verschillend, een neck hoeft bijvoorbeeld maar 1 mm dikker of dunner te zijn om al een dramatisch verschil te maken; hoort het publiek dat ? nou nee meestal niet, maar als speler merkt je het wel en daar doe ik het voor. Natuurlijk ben ik het ook wel eens dat 80 gitaren niet goed is, ik heb daarom besloten om door te gaan tot 100 :D

ghehe, mee eens.

dat jullie niet het verschil horen tussen 2 les pauls, of 2 van mijn les pauls, is jullie goed recht. ik hoor het echter wel. Ik heb ook al 100 keer verteld dat ik me het prettigst voel met een les paul om m'n nek of op mijn schoot, en niet met een tele, es335, strat, of wat dan ook. bijna de helft van de collectie is een niet-standaard les paul; eentje is van koa met walnoot, eentje is een volledig walnoot les paul, eentje is volledig mahonie. om te zwijgen over de les pauls met trem (2 stuks waarvan 1 humbucker en 1 humbuckersized p90's) en nog 2 met een pickupswitchsysteem voor minihumbuckers of echte p90's, etc etc etc. waarom zou ik voor 'veelzijdigheid in de setup'andere gitaren hebben waar ik toch niet op speel?

@misery signals: ik heb al diverse malen hetzelfde verhaaltje tegen hem afgedraaid, en daar word ik nogal moe van... of snap je dat niet echt?

als ik bekend ben, of niet, is mij om het even. ik maak van mijn hart geen moordkuil, ik zeg wat ik denk. En dat die andere bands er niet met de hoofdprijs vandoor zijn gegaan, en anderen wel, gun ik de anderen van harte, zoals ik al zei. (jezus, moet ik dan echt alles 3 keer herhalen voor men het snapt?)het enige waar ik me aan erger, zoals ik zei, is dat ze niet open zijn over wat hun inspiratie of oorsprong is...


en ik ben het met fred dons eens. er zijn teveel sounds en teveel 'feels' voor een gitaar, dat kan nooit in 1 axe, ook niet 2 of 3. ik snap het best dat er gasten zijn die maar 4 gitaren hebben, en daar alles mee kunnen, maar ik red 't niet. niet eens omdat ik zoveel sounds wil hebben, maar omdat ik gewoon minstens 3 halsprofielen moet hebben. een dik, een medium, en medium-dun. hoewel superdik mijn favo is, trekt mijn frethand dat soms gewoon niet. De mensen die mij in het echt kennen, zullen waarschijnlijk wel weten dat de kapsels van mijn gewrichten heel soepel zijn; ik moet ze constant kraken, anders doen mijn vingers pijn, en willen ze niet bewegen. de fysiotherapeut heeft inderdaad gezegd dat dit voor mij het beste is. Hierbij gepaard heb ik ook vaak een duim die gewoon moeilijk doet. omdat dus de ene keer die hals fijn is, en de andere keer een ander, heb ik dus wel andere halzen nodig, omdat het gewoon anders pijn doet. dit heeft niks met techniek te maken, maar met een fysieke beperking van mijzelf.

net als fred heb ik wel EEN gitaar waar ik me helemaal mee zal kunnen redden, maar toch zal ik altijd tegen dingen aanlopen die anders moeten of kunnen.zoals fred het liefst op strat en stratachtigen speelt, met her en der een les paul, heb ik dat net andersom. Ik vind mooi hout, mooie finishes, gewoon heel erg de moeite waard om te hebben. sommigen investeren in kunst, ik in een les paul. waarom zou ik handen vol geld uitgeven aan een gitaar met mooi hout, maar met een vorm die zum kotsen is?

Misery Signals
31 januari 2009, 12:28
Van Halen, Slash enz weten best zelf wel waarnaar ze luisteren en waardoor ze beïnvloed zijn. Dat zullen ze in interviews ook wel zeggen als men erachter vraagt. Maar moeten ze dat de hele tijd uitroepen en in cd boekjes vermelden of zo?
Zij zijn het wel die er hun ding mee deden en er bekend mee geworden zijn...

Paar jaar terug Blink 182 de wereld rond met als voorprogramma Bad Religion, zowat de inventors van de moderne melodische punkrock. Jammer maar het is zo. Hen meenemen op tour en zo respect tonen is het beste wat Blink kon doen.

MS

Orpheo
31 januari 2009, 12:31
Van Halen enz weten best zelf wel waarnaar ze luisteren en waardoor ze beïnvloed zijn. dat zullen ze in interviews ook wel zeggen als men erachter vraagt. Maar moeten ze dat de hele tijd uitroepen en in cd boekjes vermelden of zo?
Zij zijn het wel die er bekend mee geworden zijn...

Paar jaar terug Blink 182 de wereld rond met als voorprogramma Bad Religion, zowat de inventors van de moderne melodische punkrock. Jammer maar het is zo. Hen meenemen op tour en zo respect tonen is het beste wat Blink kon doen.

MS

eddie heeft altijd geclaimd de eerste te zijn met bepaalde dingen. als je zo hoog van de toren blaast als de tijd anders leert, vind ik hooghartig, arrogant, en getuigen van tunnelvisie. dat, in combinatie met zijn belachelijke off/onstage gedrag, zuipfestijnen en het aanleggen van een snelweg in zijn borstkas, is voor mij reden genoeg om hem NIET te idoliseren. Ik kan niet helemaal los gaan bij iemand's muziek als hij niet eens een beetje normaal kan zijn als mens zijnde. de muziek staat niet in dienst van hem, maar hij in dienst van de muziek. zodra je dat uit het oog verliest, ga je rap bergafwaarts als artiest zijnde. en de inzet van die neergang hebben we 20 jaar geleden al gezien.

frekie
31 januari 2009, 12:45
Nee kan niet! Hendrix is GOD!!!


Haha ik heb laatst een Marshall Valvestate kloon transistor top uitgeleend aan een vriend die zijn ouwe buizenbak maar blijft opblazen. Belt ie me een paar dagen later dat ie mijn top ook heeft opgeblazen :cheerup:
Heb ik hem dit Jijbuis linkje maar gestuurd, het mollen van apparatuur als stage act was verplicht in de 60ies :rockon:
http://www.youtube.com/watch?v=N4SIZUxvfHs

fred dons
31 januari 2009, 12:49
Na het zien van Fred's arsenaal moet ik toch iets kwijt: liever kwaliteit dan kwantiteit!

ik durf met droge ogen te beweren dat iedere gitaar die er tussen zit van hoge tot zeer hoge kwaliteit is (en dit los van de merken die op de headstock staan), ik heb van ieder merk wat er tussen zit meerdere exemplaren gehad en alleen de beste zijn overgebleven. Ja het zijn er een boel (en ja ik mag mijn fotosite wel een beetje ordenen ;) ) maar hier zegt kwantiteit helemaal niets over de kwaliteit.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand tevreden is met een kleine collectie van 2 of drie gitaren, ieder zijn hobby :D

Bram+
31 januari 2009, 13:09
Hehehe ik baal er juist oprecht van als wanneer ik een nieuwe gitaar koop en daar ineens veel op speel, ik de andere 'verwaarloos', in de koffer stop en naast de kast zet:D Ik denk dat die mentale balast bij 80 gitaren te veel voor me zou worden.

fred dons
31 januari 2009, 13:22
het went hoor :D , maar wat ik wel heb is dat wanneer een gitaar helemaal "af" is, ik er veel minder op speel (mijn prs swampash is eigenlijk perfect maar ik speel er zelden op)

Ik heb wel gemerk dat in een periode dat er veel gitaren nagenoeg tegelijkertijd bij kwamen dat ik mij veel minder aan die gitaren hechte en dat die meestal ook niet lang bleven in de collectie (dus oppassen Orph :D )

barno
31 januari 2009, 13:29
ik durf met droge ogen te beweren dat iedere gitaar die er tussen zit van hoge tot zeer hoge kwaliteit is (en dit los van de merken die op de headstock staan), ik heb van ieder merk wat er tussen zit meerdere exemplaren gehad en alleen de beste zijn overgebleven. Ja het zijn er een boel (en ja ik mag mijn fotosite wel een beetje ordenen ;) ) maar hier zegt kwantiteit helemaal niets over de kwaliteit.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand tevreden is met een kleine collectie van 2 of drie gitaren, ieder zijn hobby :D


gitaren bespelen en verzamelen is sowieso een gevoelskwestie, dus daarover discuteren heeft idd geen zin. Het enige wat ik wel heb is dat ik heel veel verschillende muziekgenres wil spelen en daarvoor ook veel maar vooral ook heel verschillende gitaren wil hebben. Voor heavy rock humbuckers, voor country een tele en een bariton, voor blues een 335, voor prewar delta een resonator, voor rockabilly een hollow enz...
Nu kan iemand me wel zeggen dat dat ook mogelijk is met een soort gitaar (bv een LP) met verschillende pickups, maar dat is gewoon niet waar imho :)

Pepe
31 januari 2009, 13:58
Nu kan iemand me wel zeggen dat dat ook mogelijk is met een soort gitaar (bv een LP) met verschillende pickups, maar dat is gewoon niet waar imho :)

Het is in ieder geval niet zo leuk.

Maar tis een bodemloze put. Heb je alle stijlen gecoverd, dan komen de varianten van het model om de hoek kijken. Een Es met P90's, de thinline tele, de seventies strat, een bigsby custom...

Of in het geval van Orph of Fred, een blauwe wolkjes top, een cherry flame, een naturel koa, inlegje zus en inlegje zo... tis haast niet te doen meneer.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

fred dons
31 januari 2009, 14:11
ja ik kan me nog goed herinneren dat ik een strat, een tele en een lp wilde ( en toen vlak daarna een es 335, een super strat, een explorer, een dikke jazzbak, een goede akoustische etc :D)

macwilliams
31 januari 2009, 14:21
eddie heeft altijd geclaimd de eerste te zijn met bepaalde dingen.

Dat is niet alleen eddie. Dat is typisch hollands.

Teleholic
31 januari 2009, 14:52
helaas is er niet 1 droom gitaar, natuurlijk heb ik wel 1 gitaar waar ik me uitstekend mee zou kunnen redden als ik geen andere gitaren zou hebben maar het is een illusie te denken dat mensen met een gitaar verzameling dat allemaal zouden kunnen inruilen voor 1 perfecte gitaar.
Meestal is de gedachtengang dat de verzameling in totaal X waard is en als je dat ruilt voor 1 gitaar met X waarde je dus de ultieme gitaar zou hebben, in de praktijk werkt dat dus niet zo. zowieso betaal je boven een bepaald bedrag puur voor verzamelaars waarde en eerlijk gezeg interesseert mij dat niet (en ik geloof dat dat ook voor Orph geldt) ik wil een gitaar die "iets"heeft en dat kan al met een gitaar van 100 euri (met een beetje customizen dan ;) )
Ik heb bijvoorbeeld 40+ superstrats en ze zijn toch echt allemaal verschillend, een neck hoeft bijvoorbeeld maar 1 mm dikker of dunner te zijn om al een dramatisch verschil te maken; hoort het publiek dat ? nou nee meestal niet, maar als speler merkt je het wel en daar doe ik het voor. Natuurlijk ben ik het ook wel eens dat 80 gitaren niet goed is, ik heb daarom besloten om door te gaan tot 100 :D

Ik vind het zowieso vreemd en opvallend dat er meteen 4 bodyguards opduiken als er een keer geen 'ja en amen' wordt geknikt ten aanzien van de collectie van Orpheo. Een ander punt is: waarom vul je de mening van Orpheo in en vul je het antwoord op mijn verhaal al in terwijl het duidelijk aan Orpheo gericht is? Hij is toch ook een man met kloten en een mening of niet dan? Stay away from it dude.

Ik vind je maar een slapjanus.

Anyway:

Ik ben het gewoon niet met je eens. Ik geloof altijd in een droomgitaar voor iedereen. De meesten van ons gitaristen hebben vaak moeite om zichzelf in toom te houden en 'nee' zeggen tegen een nieuwe gitaar. Dat is gewoon een periodieke gitaristen-kwaal voor iedereen die nog op zoek is naar de 'ultieme' toon. Ik heb geleerd dat het op een gegeven moment ophoudt met gitaren te verzamelen. Toon zit uiteindelijk toch in je vingers, in je stijl etc. Heel goed om te experimenteren met allemaal verschillende houtsoorten, constructies en verschillende dikten halsen, maar ook dat houdt ooit op (als je geen mieren-neuker de rest van je leven blijft).

Mij heeft het goed gedaan om afstand te nemen van veel mooie dingen in het leven waarmee je toch elke keer weer mee geconfronteerd wordt en waar een vet prijskaartje aan hangt. Waarom zou ik elke keer weer mn boekje te buiten gaan en WEER geld uitgeven aan iets dat nauwelijks iets toevoegd? Voor een 'centimetertje dikker, dunner blabla' geef ik geen bakken met geld uit. Liever hard werken op 1 gitaar, dan een pussy zijn die nooit tevreden is.

artnaz
31 januari 2009, 15:03
Ik vind het vermakelijk allemaal! :seriousf:

Anyway, ik heb ook genoeg aan een paar gitaren wat. Ja, je kan er 20 hebben die allemaal verschillen, maar dan nog kan ik een keuze maken. Maar, als collectie zou ik ook wel -tig gitaren kunnen sparen.

Dus ik zou het anders doen, net als velen anderen, maar Orpheo en Fred begrijp ik ook volkomen. Wat is er zo raar aan hen? Dat ze een andere mening en prioriteit hebben?

Ik verzamel bijv. alle CD's/DVD's/LP's/LD's/VHS'/etc. omtrent Rock Aid Armenia. Met een DVD en CD heb ik 95% van de lading gedekt. Toch krijg ik veel genoegen van de minieme verschillen als "andere omslag", "ander jaar van release", "andere volgorde van tracks", "ander land", etc. Ik denk niet dat iedereen dit doet, of het mij mij eens is. Is dat raar?

Tupelo
31 januari 2009, 15:07
Op mijn beurt ben ik ook van mening dat ik het met 1., 2. of 3 gitaren wel redt.
Eén werkpaard, één akoestische, en dan misschien nog eentje voor de heb of om te koesteren.
Recent mijn bescheiden collectie uitgedund door mijn Telesonic te verkopen; resteren er slechts nog twee customized gitaren; Blade Delta Sonic Tele & Höfner 457 Archtop; voor de heb zou ik nog wel een Guild Starfire willen hebben of een fijne Jumbo.

Uiteindelijk dus ook 1. telecaster; doet echter niets af van mijn bewondering voor Orpheo zijn verzameling.
Wanneer je het mij vraagt vanuit muzikale behoefte volstrekt overbodig; than again uit verzamelwoede of als investering; why not..?

Ben alleen blij dat mijn fondsen er niet voor geworven hoeven te worden. :D

(Dan Armstrong; een Jumbo; Guild Starfire IV; fijne Nylon gitaar Prudendio Saez, Mustang.) meer dan 5. erbij kom ik niet eens met verzamelwoede.. :D

macwilliams
31 januari 2009, 15:12
Ik vind...Ik vind je maar een slapjanus.

Anyway:

Ik ben het gewoon niet met je eens.
Ik geloof
Ik heb geleerd dat het op een gegeven moment ophoudt met gitaren te verzamelen.
Mij heeft het goed gedaan
Waarom zou ik
blabla'

Je reply is niet naar mij gericht maar dat krijg je met een openbaar forum. Ik vind dit Narcisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme).

Je ramt er elke vorm van discussie zelf nu ook uit, natuurlijk is het mooi voor jou dat jij je ultieme gitaar hebt gevonden en nu niet meer hoeft te zoeken naar jouw holy grail.

MAAR:
Het is voor anderen juist de sport te verzamelen, en ik moet bekennen dat ik dat zelf ook een beetje heb. Ik ben helemaal niet op zoek naar "the one &only" maar ga voor dingen die ik mooi en goed vind. Het is heel typisch maar op elke gitaar klinkt mijn spel hetzelfde maar is het geluid en beetje anders. Maar ik heb niet echt een favoriet die ik zo kan noemen. De een gebruik voor dit en de andere voor dat en het zijn allemaal LP's.

Mocht jij mij nu om een andere manier een bodyguard vinden dan is dat jouw gemis. Ik ken Orpheo helemaal niet en de rest van "zijn" bodyguards ook niet. Maar wat jij hier poste getuigd van weinig inzicht of medeleven.

Ik ben de beste
Ik ben de mooiste
Ik ben de meest orginele
En de mijne is 30cm
Ik ben gods geschenk voor vrouwen

En mn moeder is het met mij eens.

Pepe
31 januari 2009, 15:15
Ik verzamel bijv. alle CD's/DVD's/LP's/LD's/VHS'/etc. omtrent Rock Aid Armenia. Met een DVD en CD heb ik 95% van de lading gedekt. Toch krijg ik veel genoegen van de minieme verschillen als "andere omslag", "ander jaar van release", "andere volgorde van tracks", "ander land", etc. Ik denk niet dat iedereen dit doet, of het mij mij eens is. Is dat raar?

Now that's a peculiar hobby. Daarmee kom je in "De Wereld Draait Door" of "De dorpsgek" naar gelang passie of gekte.
Zo ligt dat ook met gitaren lijkt me. Tis verder niet zo interessant of iemand zijn gitaren als essentiele werkpaarden beschouwt of als pronkstukken van een collectie.

Tupelo
31 januari 2009, 15:18
Je reply is niet naar mij gericht maar dat krijg je met een openbaar forum. Ik vind dit Narcisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme).
Is maar net hoe je dat beschouwd, je zou je mening ook als 'in general' kunnen formuleren en dan vervolgens jezelf als 'general' beschouwen; what is the difference..? ;)

Zelfde intentie, alleen oogt het één wat meer of er ruimte voor andere meningen is, doet het dat werkelijk...?

Alles bij elkaar is het gewoon een zoveelste niet ter-zaken-doende dom ding om een mening over te hebben. Eigenlijk is het een aangelegenheid die geen bemoeienis vereist; Orpheo moet gewoon fijn doen waar hij zin in heeft. :noob:

macwilliams
31 januari 2009, 15:21
Is maar net hoe je dat beschouwd, je zou je mening ook als 'in general' kunnen formuleren en dan vervolgens jezelf als 'general' beschouwen; what is the difference..? ;)

Zelfde intentie, alleen oogt het één wat meer of er ruimte voor andere meningen is, doet het dat werkelijk...?

Alles bij elkaar is het gewoon een zoveelste niet ter-zaken-doende dom ding om een mening over te hebben. Eigenlijk is het een aangelegenheid die geen bemoeienis vereist; Orpheo moet gewoon fijn doen waar hij zin in heeft. :noob:

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/ditogif.jpg

Teleholic
31 januari 2009, 15:51
dat krijg je met een openbaar forum. Ik vind dit.

Je ramt

dan is dat jouw gemis.

wat jij hier poste getuigd van weinig inzicht of medeleven.

En mn moeder is het met mij eens.

Als je het zo wilt spelen kan ik het ook :)

Goridian
31 januari 2009, 15:55
Heerlijk kinderlijk gedrag.

Maar back on topic. Mooie collectie Orph, nog drie te gaan toch? Volgens je sig :cheerup:

fred dons
31 januari 2009, 15:57
Ik vind het zowieso vreemd en opvallend dat er meteen 4 bodyguards opduiken als er een keer geen 'ja en amen' wordt geknikt ten aanzien van de collectie van Orpheo. Een ander punt is: waarom vul je de mening van Orpheo in en vul je het antwoord op mijn verhaal al in terwijl het duidelijk aan Orpheo gericht is? Hij is toch ook een man met kloten en een mening of niet dan? Stay away from it dude.

Ik vind je maar een slapjanus.

Anyway:

Ik ben het gewoon niet met je eens. Ik geloof altijd in een droomgitaar voor iedereen. De meesten van ons gitaristen hebben vaak moeite om zichzelf in toom te houden en 'nee' zeggen tegen een nieuwe gitaar. Dat is gewoon een periodieke gitaristen-kwaal voor iedereen die nog op zoek is naar de 'ultieme' toon. Ik heb geleerd dat het op een gegeven moment ophoudt met gitaren te verzamelen. Toon zit uiteindelijk toch in je vingers, in je stijl etc. Heel goed om te experimenteren met allemaal verschillende houtsoorten, constructies en verschillende dikten halsen, maar ook dat houdt ooit op (als je geen mieren-neuker de rest van je leven blijft).

Mij heeft het goed gedaan om afstand te nemen van veel mooie dingen in het leven waarmee je toch elke keer weer mee geconfronteerd wordt en waar een vet prijskaartje aan hangt. Waarom zou ik elke keer weer mn boekje te buiten gaan en WEER geld uitgeven aan iets dat nauwelijks iets toevoegd? Voor een 'centimetertje dikker, dunner blabla' geef ik geen bakken met geld uit. Liever hard werken op 1 gitaar, dan een pussy zijn die nooit tevreden is.

bedankt voor het compliment , pussy en slapjanus toemaar , je hebt echt geen idee waar je het over hebt he ?
de reden waarom ik Orp "verdedig" is dat ik hem goed ken en wij wat gitaren betreft redelijk de zelfde lijn zitten, indien je van mening bent dat alleen een poster en degene die het niet met hem eens zijn mogen posten dan stel ik voor dat je weer snel terug gaat naar het Geenstijlforum, ik denk dat je daar meer op je gemak voelt ;)

Nielsje
31 januari 2009, 16:18
Geniaal topic. Ik vind het maar wat bijzonder dat 'ie nog open is, gezien de hoeveelheid offtopic meuk in dit topic (wat hebben al die bands te maken met orph's nieuwe gitaren?).

Die Teleholic is een heerlijk voorbeeld van: Nieuw, grote bek, krijgt een keer goed op z'n flikker, zie je hem nooit meer.
Het is dat ik geen zin heb in bier, want dit is écht vermakelijk.

Het enige wat me niet aanstaat dat ik nog geen nieuwe family-pic heb gezien orph! :cheerup:

fred dons
31 januari 2009, 16:22
dat is inderdaad heel irritant, nog geen eens een nieuwe groepsfoto :mad:

btw ik lust geen bier maar ik heb wel popcorn :D

macwilliams
31 januari 2009, 16:52
Als je het zo wilt spelen kan ik het ook :):seriousf:

Ok je hebt gewonnen. Het verzamelen van veredelt brandhout is stom. M'n custom ligt al in de openhaard en de rest staat er al voor.:hippie:

macwilliams
31 januari 2009, 16:53
btw ik lust geen bier

Slapjanus:cheerup:

fred dons
31 januari 2009, 16:55
ik weet het :( maar ja, ik gebruik heroine en mijn huisarts zegt dat ik niet moet mixen

barno
31 januari 2009, 16:57
ik weet het :( maar ja, ik gebruik heroine en mijn huisarts zegt dat ik niet moet mixen

a junk met 100 gitaren ? noooway :)

macwilliams
31 januari 2009, 16:58
Dan ben je ook nog een s fucking rijk, heroine en al die gitaren kunnen betalen.
toe maar zeg. Verhuur je je zelf ofzo?:dontgeti:



:seriousf:

grayfink
31 januari 2009, 17:03
Fred is een slapjanus.:cheerup:

Tupelo
31 januari 2009, 17:03
Volgens mij is heroine bij matig gebruik helemaal niet zo duur... voor 1 grammetje coke koop je er bijna drie bruin.. :sssh:

Met het geld dat je bespaard op eten houd je al snel geld over voor een extra LP. :D

Pepe
31 januari 2009, 17:11
Om um helemaal te laten ontsporen..
Begreep ik laatst goed -Eddie Zoey op bezoek- dat een junk aan 10 euro genoeg heeft per dag?
Tsssk.... waar moet dat heen.

Ik had nog steeds die 250 gulden op mijn netvlies staan die de je in de eighties elke dag moesten scoren met oude fietsen en autoradio's.

Nog even en tabak is duurder :seriousf:

Tupelo
31 januari 2009, 17:13
Als je een verstokte roker bent mag je er inderdaad weleens over gaan nadenken ja... :D

macwilliams
31 januari 2009, 17:31
Tja ik ben er maar mee gestopt...

Teleholic
31 januari 2009, 17:53
Die Teleholic is een heerlijk voorbeeld van: Nieuw, grote bek, krijgt een keer goed op z'n flikker, zie je hem nooit meer.
Het is dat ik geen zin heb in bier, want dit is écht vermakelijk.

En jij bent een heerlijk voorbeeld van: Oud, een pussy, mening overleveren aan anderen en te vaak op zijn flikker gekregen voor niks (omdat de meeste discussies zoals dit met meningen te maken hebben en geen feiten). Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, ook een verstandelijk gehandicapte zoals Orpheo (met alle respect).

En pak een pilsje joh, wat let je; het is zaterdag.

Bram+
31 januari 2009, 17:55
Geniaal topic. Ik vind het maar wat bijzonder dat 'ie nog open is, gezien de hoeveelheid offtopic meuk in dit topic (wat hebben al die bands te maken met orph's nieuwe gitaren?).
Hehehe, Orf begon! Het is zijn schuld :D

Maar die family pic staat volgens mij gewoon in het 'post je collectie' topic.

fred dons
31 januari 2009, 17:56
heerlijk iemand die er gewoon voor uitkomt dat hij een oetlul is , verfrissend hoor

vind je het nou echt nodig om Orph verstandelijk gehandicapped te noemen ?

Bram+
31 januari 2009, 18:04
En jij bent een heerlijk voorbeeld van: Oud, een pussy, mening overleveren aan anderen en te vaak op zijn flikker gekregen voor niks (omdat de meeste discussies zoals dit met meningen te maken hebben en geen feiten). Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, ook een verstandelijk gehandicapte zoals Orpheo (met alle respect).

En pak een pilsje joh, wat let je; het is zaterdag.
Ik snap wel waar je heen ongeveer heen wil, alleen iemand met alle respect een verstandelijk gehandicapte noemen niet. Is Orpheo er eentje, maar je hebt wel respect voor hem? Respect voor verstandelijk gehandicapten, want Orpheo is er eentje?

Overigens vind ik Orpheo verstandelijk gehandicapt noemen wel te ver gaan. Hij heeft af en toe wel een beetje een plaat voor zijn kop (uiteraard een laminaat van wenge, padauk, walnut en zebrano met heel groot op geschilderd: I (hartje) the scorpions) :D

artnaz
31 januari 2009, 18:14
(uiteraard een laminaat van wenge, padauk, walnut en zebrano met heel groot op geschilderd: I (hartje) the scorpions) :DPrachtig! :seriousf::seriousf::seriousf:

Maar Teleholic, je gaat echt te ver. En verschrikkelijk speels ook. Denk je dat je zo serieus genomen wordt en dat je mening serieus genomen wordt? :stop:

TimmU
31 januari 2009, 18:16
even inhaken op een andere post. frusciante vind je niks, hendrix maar een rare neger ,enz enz, maar hardcore superstar staat in je lijstje van fenomenale bands........



My goodness.

macwilliams
31 januari 2009, 18:23
:sneaky:

Hmmmpfrr Kerry King is the devil

Tho
31 januari 2009, 18:31
En jij bent een heerlijk voorbeeld van: Oud, een pussy, mening overleveren aan anderen en te vaak op zijn flikker gekregen voor niks (omdat de meeste discussies zoals dit met meningen te maken hebben en geen feiten). Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, ook een verstandelijk gehandicapte zoals Orpheo (met alle respect).

En pak een pilsje joh, wat let je; het is zaterdag.

hey shut the fuck up homo, als je niet normaal kan doen flikker je maar op.

TimmU
31 januari 2009, 18:34
fuck , homo en flikker in 1 post. BAN BAN BAN BAN!!!!

Dio
31 januari 2009, 18:35
Het niveau is hier soms echt wel hilarisch :seriousf:

Mitch
31 januari 2009, 18:35
Ik vind je maar een slapjanus.


En jij bent een heerlijk voorbeeld van: Oud, een pussy, mening overleveren aan anderen en te vaak op zijn flikker gekregen voor niks (omdat de meeste discussies zoals dit met meningen te maken hebben en geen feiten). Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, ook een verstandelijk gehandicapte zoals Orpheo (met alle respect).


Dit gaat helemaal nergens meer over. Je speelt op de man, nou ja, drie man ondertussen: nergens voor nodig en tegen de forumregels. Een berisping voor je gescheld, je off topic gaan en op de man spelen. Even geen vrijheid van meningsuiting maar vrijheid van ordehandhaving.

Dit krijgt voorlopig even een slotje om iedereen af te laten koelen.