PDA

View Full Version : ENGL 620 boosten



newbreed
25 januari 2009, 10:23
Ik ben ibv een ENGL 620 pre-amp. een wat ouder model.
in combi met mijn Engl 930/60 eindtrap en marshall 4x12 ben ik daar best tevreden over.

Nu heb ik echter ook een echte metalsound nodig, denk aan Gorefest, Killswitch Meshuggah etc etc en die haal ik echt niet uit deze 620

Een tip was om te boosten met een Ibanez tubescreamer maar zowel in denInput als in de sent return klinkt dat verschrikkelijk. Het is niet meer strak (ja ik weet t , gain terugdraaien ed)


Iemand tips hoe en waarmee ik die 620 meer extreem metal kan laten klinken ??

Liquid_Metal
25 januari 2009, 11:44
Is de 620 niet al metal genoeg? Ik heb zelf een 530 en die gaat snoeihard. Misschien moet je meer mid gebruiken, daar gaan Engl's van brullen.
Een tubescreamer in de loop maakt er inderdaad een zootje van, wellicht gaat je ruis ook enorm omhoog. De gain telt simpelweg op. Ik gebruik zelf nooit distortion/OD pedaaltjes icm met een high gain amp omdat het echt een rommel wordt.

newbreed
25 januari 2009, 12:35
Is de 620 niet al metal genoeg? Ik heb zelf een 530 en die gaat snoeihard. Misschien moet je meer mid gebruiken, daar gaan Engl's van brullen.
Een tubescreamer in de loop maakt er inderdaad een zootje van, wellicht gaat je ruis ook enorm omhoog. De gain telt simpelweg op. Ik gebruik zelf nooit distortion/OD pedaaltjes icm met een high gain amp omdat het echt een rommel wordt.

klopt. die 530 is meer metal en heeft veel meer gain.Het is dus niet echt een high gain pre-amp. Ik gebruik al veel mid dus daar ligt t niet aan.

Liquid_Metal
25 januari 2009, 12:58
Ok dan is een boost wel nodig ja. Wat altijd op zich wel werkt is in je clean blijven en gebruik maken van een metal-pedaal, bv de Boss Metal Zone (schijnt niet zo goed te zijn) of iets met buizen: de Blackstar Distortion X. Volgens mij klinken dit soort pedalen niet lekker als je ze als boost op een OD gebruikt.

Boogie_Man
25 januari 2009, 16:34
bv de Boss Metal Zone (schijnt niet zo goed te zijn)
:D

But seriously. Probeer niet van een niet metal amp een metal amp te maken... Je kan misschien wel ergens komen met wat DS pedaaltjes, zolang je de gain niet opendraait. Maar ik zou toch gewoon een high-gain amp kopen dan.

newbreed
25 januari 2009, 18:26
:D

But seriously. Probeer niet van een niet metal amp een metal amp te maken... Je kan misschien wel ergens komen met wat DS pedaaltjes, zolang je de gain niet opendraait. Maar ik zou toch gewoon een high-gain amp kopen dan.


tja..dat ik daar niet eerder aan gedacht had...
but seriously...dan ben ik weer 650 euri verder en moet ik een groter rack kopen....dat is momenteel niet echt de oplossing.

Johannes
25 januari 2009, 19:14
je 620 verkopen, een (2ehands) 530 kopen? dat kan nooit een vermogen kosten. Zeker wanneer je het vergelijkt met de andere opties: pedaaltje, andere buizen, modificatie, ...