PDA

View Full Version : Eventide Timefactorgebruikers?



Angel
25 januari 2009, 09:59
Zij hier al Timefactor gebruikers?
Aangezien mijn Brunetti Vector gerepareerd is en deze een midi-out heeft zou ik meer mogelijkheden van een pedaldelay willen gebruiken. Momenteel heb ik heb ik de DL4, maar zou alles onder één preset van de vector willen(en dus het tapdansen willen vermijden) en aangezien ik redelijk veel delay gebruik zou de timefactor(€375) de meest voor de hand liggen keuze zijn.
Wat vinden jullie?

future2future
25 januari 2009, 10:11
Ik gebruik de Timefactor nu al weer een tijdje en ik vind het echt een geweldig ding! Heel veelzijdig, je kan er heel vele verschillende sounds uit halen, makkelijk in gebruik. en zoals jij hem wil gaan gebruiken met midi: dan kan je er heel veel mee.

Ik gebruikte ook de DL-4 voor de Timefactor, en het is een wereld van verschil. Mede ook omdat je op de Timefactor in kan stellen of je hem op instrument level of line level gebruikt.

dml
25 januari 2009, 10:55
Heb 'm ook, mooi apparaat. Het is overigens geen "simpel" apparaat, het kost enige tijd de verschillende mogelijkheden en settings te doorgronden.

Chiel
25 januari 2009, 22:25
Te gek ding inderdaad. En erg goede interne mixer ook. Gebruik momenteel enkel de digitale delay en die is te gek. Moet de rest nog verder uitdiepen. Mogelijkheden te over in ieder geval.

Hell's Engl
30 januari 2009, 12:40
Hoe is deze via midi te gebruiken? Ik zie geen midi-aansluiting op dat ding, of heb ik nou 'n bril nodig?

Joost

future2future
30 januari 2009, 13:36
Hoe is deze via midi te gebruiken? Ik zie geen midi-aansluiting op dat ding, of heb ik nou 'n bril nodig?

Joost

zit aan de zijkant

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/key/cabinet/itemimg12/img55364115.jpg

Angel
30 januari 2009, 16:28
Ongelofelijk fantastisch ding! Heb me nu ook de modfactor besteld.

vinni
30 januari 2009, 18:19
Twee vraagjes over die timefactor.

Zit er ook een killdry op zodat je'm in de par. fx-loop kan gebruiken?

Zit er ook reverb op....in combinatie met de delays bedoel ik dan?
Op de eventide site hoor ik constant reverb bij alle demo's.

Oh ja....heeft die modfactor ook een killdry?

Groet,
Vinni

future2future
30 januari 2009, 19:51
Twee vraagjes over die timefactor.

Zit er ook een killdry op zodat je'm in de par. fx-loop kan gebruiken?

Zit er ook reverb op....in combinatie met de delays bedoel ik dan?
Op de eventide site hoor ik constant reverb bij alle demo's.

Oh ja....heeft die modfactor ook een killdry?

Groet,
Vinni

Killdry: Ja

Reverb, zo los niet nee.

Hell's Engl
31 januari 2009, 14:56
Michael,

Jij had toch eerst 'n MPX-1? Waarom ben je overgestapt op de Timefactor?
Zit 'n beetje in dubio met deze 2 unit....


Joost

future2future
31 januari 2009, 17:32
Ja gebruikte eerst de MPX-1. Ik vind de AD/DA converters uit dat ding niet om over naar huis te schrijven. Vond mijn sound er echt minder van worden. Ik gebruikte hem eigenlijk ook alleen als reverb en delay box.

Ik vind de Timefactor qua sounds echt geweldig, gebruikers gemak waar veel mensen moeite mee hebben vind ik ook wel meevallen. Als je al wat ervaring hebt met dit soort dingen heb je zo wat bruikbare sounds.

Ik zou zeker voor de eventide gaan.

dml
8 februari 2009, 09:15
Nu een paar keer met de TimeFactor opgetreden. Wat een geweldige delay!! Dit wil ik toch nog even kwijt. Bij deze.

peter_heijnen
8 februari 2009, 12:58
Hoe zit het eigenlijk met je directe signaal in de timefactor, ga je altijd helemaal door de convertors of kun je je signaal ook analoog houden? Ik kan nergens een blockdiagram of zo vinden.

Chiel
8 februari 2009, 13:31
Hoe zit het eigenlijk met je directe signaal in de timefactor, ga je altijd helemaal door de convertors of kun je je signaal ook analoog houden? Ik kan nergens een blockdiagram of zo vinden.
Keihard analoog dry path. Als je er geen spanning op zet kun je gewoon spelen (relays staan dan allemaal op Normally Closed).

Chiel
8 februari 2009, 13:34
Ja gebruikte eerst de MPX-1. Ik vind de AD/DA converters uit dat ding niet om over naar huis te schrijven. Vond mijn sound er echt minder van worden. Ik gebruikte hem eigenlijk ook alleen als reverb en delay box.
Idem dito hiero!

Gebruik nu naast de Eventide voor delay een T-Rex Room Mate als Galm.

peter_heijnen
8 februari 2009, 18:39
Keihard analoog dry path. Als je er geen spanning op zet kun je gewoon spelen (relays staan dan allemaal op Normally Closed).
Ja, maar dan heb je het over true bypass. Ik heb het over je dry path in 'effect on', ik heb de documentatie die eventide op hun site zelf geeft bekeken en gezocht in de topics op het eventide forum, maar ik kan er niets over vinden.

Chiel
9 februari 2009, 01:22
O, op die manier. Ik gebruik zelf wel een mixer i.c.m. de Eventide. Vind ik het veel lekkerder klinken, maar dat is over het algemeen wel het geval. Als het nergens te vinden is dan neem ik aan dat het niet zo is. Het is commercieel gezien namelijk wel een goed sales argument.

peter_heijnen
9 februari 2009, 17:11
Ja dat denk ik dus ook.

jezzbo
17 februari 2009, 14:12
Geen dry path in de Timefactor.
Maar dat stoort me niet in het minst.
er worden blijkbaar zeer goede ADDA convertors gebruikt.
Als er al tonesuck of verandering van tone is, dan hoor ik het niet. :ok:

Nu nog een expression pedal om eraan te hangen. :cooler:

Hell's Engl
10 september 2009, 08:16
Sinds gisteren krijg ik geen geluid meer uit mijn timefactor....

Ik hoor heel zacht wat in de verte.... licht niet aan de kabels, want als ik de adaptor er uit trek, heb ik wel signaal...

Iemand enig idee waar 't aan kan liggen...?

Joost

Chiel
10 september 2009, 10:22
De line level switches op de achterzijde per ongeluk op een andere setting gezet? Met de adapter eraf geeft hij wel een gewoon volume?
Je zou als laatste remedie de laatste firmware kunnen installeren en als dat niet werkt het ding terug naar factory default zetten. Als dat allemaal niet werkt ben ik bang dat het een hardware defect is.

maestro_nl
10 september 2009, 12:21
+: Erg goede AD/DA converters, sterker nog... in DSP bypass misschien nog wel 'mooier'
dan true bypass!
+: Midi, makkelijk met 19" te combineren
+: input- en output gevoeligheid

-: De sound was voor mij too much in your face.
Low-fi/Analoog sounds vond ik weer minder klinken dan de digitale mode.

Qua klank is de Timefactor voor mij 'te goed' voor wat ik horen wil.

Hell's Engl
10 september 2009, 12:35
De line level switches op de achterzijde per ongeluk op een andere setting gezet? Met de adapter eraf geeft hij wel een gewoon volume?
Je zou als laatste remedie de laatste firmware kunnen installeren en als dat niet werkt het ding terug naar factory default zetten. Als dat allemaal niet werkt ben ik bang dat het een hardware defect is.

Oké, thanx voor je reactie...
Vanavond maar 'ns proberen dan...

Joost

jaywalker
11 september 2009, 16:21
mijn Guitar system controller heeft een midi-out.
maar de eventide heeft zowel midi in als midi out. Is dit een probleem?

Nielsje
11 september 2009, 16:24
mijn Guitar system controller heeft een midi-out.
maar de eventide heeft zowel midi in als midi out. Is dit een probleem?

Vindt jij het een probleem? Van mij mag elk pedaal een midi-poort hebben, ik ben geen hokjes denker!
Verder: Wil je de controller samen gebruiken met de eventide? Anders zie ik het probleem al helemáál niet! :D

Hell's Engl
14 september 2009, 12:37
De line level switches op de achterzijde per ongeluk op een andere setting gezet? Met de adapter eraf geeft hij wel een gewoon volume?
Je zou als laatste remedie de laatste firmware kunnen installeren en als dat niet werkt het ding terug naar factory default zetten. Als dat allemaal niet werkt ben ik bang dat het een hardware defect is.

Wilde afgelopen weekend 'ns kijken wat er aan de hand was..... doet ie 't weer....
Vreemd.....

Bedankt voor de reactie iig.

Joost

Sj03rd
14 september 2009, 13:12
Wilde afgelopen weekend 'ns kijken wat er aan de hand was..... doet ie 't weer....
Vreemd.....

Bedankt voor de reactie iig.

Joost

haha...ja dat zijn van die dingen waar ik HEEL nerveus van zou worden! :D want op het moment van je grote belangrijke gig kapt ie er natuurlijk mee...(tijdens de inzet van je solo :p)

Hell's Engl
14 september 2009, 15:07
haha...ja dat zijn van die dingen waar ik HEEL nerveus van zou worden! :D want op het moment van je grote belangrijke gig kapt ie er natuurlijk mee...(tijdens de inzet van je solo :p)

Afgelopen woensdag deed ie 't bij de repetitie 't niet... en afgelopen zondag zouden wij eigenlijk 'n optreden hebben wat live geregistreerd zou worden... dus was ik al 'n beetje aan 't balen...
Maar toen deed ie 't dus gewoon weer... heeft onze zangeres keelontsteking... gig cancelled!!

jaywalker
14 september 2009, 19:47
Vindt jij het een probleem? Van mij mag elk pedaal een midi-poort hebben, ik ben geen hokjes denker!
Verder: Wil je de controller samen gebruiken met de eventide? Anders zie ik het probleem al helemáál niet! :D

Ja, wil namelijk bij verschillende nummers verschillende instellingen van een delay pedaal aan sturen. Ben nu aan het twijfelen tussen de nieuwe g-lab delay en de eventide. Mijn gsc heeft geen midi input. Ik vroeg me af of dit als nog werkt. Ik snap zowieso nog vrij weinig van midi. Ik weet wat het doet, maar hoe al die aansluitingen toch allemaal werken... :)

Alvast bedankt.

Sj03rd
14 september 2009, 20:51
Ja, wil namelijk bij verschillende nummers verschillende instellingen van een delay pedaal aan sturen. Ben nu aan het twijfelen tussen de nieuwe g-lab delay en de eventide. Mijn gsc heeft geen midi input. Ik vroeg me af of dit als nog werkt. Ik snap zowieso nog vrij weinig van midi. Ik weet wat het doet, maar hoe al die aansluitingen toch allemaal werken... :)

Alvast bedankt.

Lees ff de MIDI FAQ in het Rack Gear forum....een controller heeft namelijk geen Midi IN omdat ie doorgaans alleen Midi commando's verstuurt naar de verschillende apparaten en niet hoeft te ontvangen.