PDA

View Full Version : Geisoleerde output op Daisy Chain



Diggerz
25 januari 2009, 00:00
Op dit moment maak ik gebruik van een daisy chain (godlyke power all) om mijn pedalen te voeden.
Nu is het zo dat een aantal pedalen (high gain dingen + ehx holy grail) niet op deze chain kunnen aangezien ze dan behoorlijk wat brom veroorzaken. Dit zullen meerdere mensen hier wel kunnen bevestigen ;)

Nu kwam ik net op internet de 'virtual battery' van the gigrig tegen, en deze pretendeert een geisoleerde output van een daisy chain output te kunnen maken.

Link:
http://www.thegigrig.com/acatalog/TheGigRig_Virtual_Battery.html

Iemand hier ervaringen mee?
het zou namelijk een goedkoop alternatief kunnen zijn voor een pedalpower als je er maar 1 of 2 nodig hebt..

Henri H
25 januari 2009, 00:17
Geen ervaring mee maar het zou ook mijn probleem (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116029) op kunnen lossen wellicht?

zjanke
25 januari 2009, 00:22
Zijn dit geen pogingen om iets op te lossen die vaak net niet, of niet altijd werken en uiteindelijk altijd veel geld kosten?
Ik had een losse voeding en drie adapters om mijn problemen op te lossen en nu heb ik nog maar een kleine voeding: Een burkey SIX. Een keer geld en voorlopig echt klaar (tenzij mijn pedalboard veel groter gaat worden...)

Diggerz
25 januari 2009, 00:25
Geen ervaring mee maar het zou ook mijn probleem (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116029) op kunnen lossen wellicht?

Zou inderdaad kunnen, maargoed.. alleen als er een pedaal in je chain als boosdoener aangewezen kan worden...


Zijn dit geen pogingen om iets op te lossen die vaak net niet, of niet altijd werken en uiteindelijk altijd veel geld kosten?

Zou best kunnen.. daarom ben ik benieuwd naar evt ervaringen van anderen. De daisy chain ligt er nl al :)
volgens mij moet het ook niet al te moeilijk zijn om zoiets zelf te maken.. maar daarvoor heb ik wat meer info nodig van de electro-experts op dit forum

Nielsje
25 januari 2009, 00:32
Hey Daan, alles goed kerel?

Geen idee of het werkt: wel zie ik dat ze duur zijn: zelfs als je ze per drie koopt, ben je 20 pond per stuk kwijt. Voor dat geld kan je goedkoper nog een one spot / godlyke kopen. Wel iets meer ruimte kwijt, maar je kan er veel meer mee.

Wat is je huidige pedalen setup? In de voedings FAQ (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118413) kan je lezen dat het scheelt om drive pedalen van modulatie te scheiden, want dat wil nog wel eens interfereren. Heb je misschien een bepaalde boosdoener?
Misschien pedalen voor je amp en in de FX-loop gevoed met dezelfde adapter?

Diggerz
25 januari 2009, 00:40
Hey Daan, alles goed kerel?

Geen idee of het werkt: wel zie ik dat ze duur zijn: zelfs als je ze per drie koopt, ben je 20 pond per stuk kwijt. Voor dat geld kan je goedkoper nog een one spot / godlyke kopen. Wel iets meer ruimte kwijt, maar je kan er veel meer mee.

Wat is je huidige pedalen setup? In de voedings FAQ kan je lezen dat het scheelt om drive pedalen van modulatie te scheiden, want dat wil nog wel eens interfereren. Heb je misschien een bepaalde boosdoener?

Yo niels!
alles prima hier in 't noorden ;)
het is weer tentamentijd, dus dan wordt er weer aan de gitaarsetup gewerkt ;)

De voedingsfaq had ik inmiddels al grotendeels gelezen, en bij mij is vooral de ehx holy grail de grote boosdoener.. maar dit komt omdat die in tegenstelling tot de andere (boss, ehx, mxr, zvex) pedaaltjes een tip positive aansluiting heeft. Daarnaast hebben mijn modulatiepedalen geen 9 volt aansluitingen, en zijn dus al gescheiden van de drives. Al met al dus redelijk veel adapters op het bord.

20 pond is idd niet heel goedkoop, maar daarom vroeg ik me af of het niet zelf in elkaar te bakken is.. wat betekent zo'n geisoleerde output nu eigenlijk precies, en hoe is dit op een daisy chain (waar alle aardes aan elkaar zitten) te realiseren?

Henri H
25 januari 2009, 00:44
.....maar daarom vroeg ik me af of het niet zelf in elkaar te bakken is.. wat betekent zo'n geisoleerde output nu eigenlijk precies, en hoe is dit op een daisy chain (waar alle aardes aan elkaar zitten) te realiseren?Misschien iets met diodes? waardoor je een soort van apart stroomcircuit zou kunnen maken?
Ik zeg maar wat....