PDA

View Full Version : ENGL Screamer



T!M
24 januari 2009, 20:26
Ik heb al een tijdje een ENGL Screamer in huis, vind het een zeer goeie degelijke amp, maar ik mis iets. Ik mis namelijk een echte drive in de lead( à la cowboys from hell v pantera bijvoorbeeld), kan iemand mij hiermee helpen wat ik zou doen. Ligt het aan mijn instellingen( denk het niet want ik heb alle mogelijke combinaties al gebruikt) of heb ik gewoon een drive pedaaltje of boost pedaaltje nodig?

Bedankt.

Marc Oblivian
24 januari 2009, 20:31
Op zich heeft hij aardig wat gain aan boord volgens mij.
Heb je de amp wel eens op hoger volume geprobeerd?
Als niets helpt zou je een Boss equalizer pedaal tussen de gitaar en de amp kunnen zetten met de eq alles op 0 en alleen het volume hoger dan 0/standaardinstelling. Volume omhoog naarmate je meer gain nodig hebt (naar smaak dus). Werkt geheid.
Op het cleankanaal krijg je overigens ook een flinke volumeboost naast een gainboost. Pas daar even mee op, anders kan je wel eens schrikken (en je huisdieren, vrouw, kinderen, buren:-)

a darker shade of grey
24 januari 2009, 20:32
ik denk persoonlijk dat de engl dat wel aankan. maar cowboys from hell is een erg gescoopte tone, heel erg gecompressed ook. wat ik eens zou proberen is je eq anders in te stellen, met de bass en treble hoger en de mids heel erg laag. verder kun je nog een compressor kopen om echt die platte gain eruit te halen, en misschien zelfs nog een externe eq om je geluid nog wat meer bij te stellen. moet te doen zijn!
ennuhh... wat voor gitaar gebruik je? en wat voor elementen zitten daarin?

T!M
24 januari 2009, 20:51
Aan mijn gitaar kan het in ieder geval niet liggen, ik speel met een gibson les paul studio met humbuckers.
Ja ik weet dat cowboys from hell wel overscooped is maar ik bedoel dat echte gain geluid van metallica, megadeth enzo krijg ik er niet echt uit.
Het maximum volume waar ik al op heb gespeeld is op 12 uur, en mijn cabinet is een 2x12" ENGL Vintage, daar ligt het ook al niet aan

Orpheo
24 januari 2009, 21:05
mids dicht, bas en treble open, tubescreamer ervoor, en in de fx loop een eq die de mids weer boost en bas en treble wat tempert. dat zou moeten werken.

T!M
24 januari 2009, 21:44
En wat raad je dan aan: Ibanez tubescreamer?

Orpheo
24 januari 2009, 22:46
En wat raad je dan aan: Ibanez tubescreamer?

om het even. ik ben zelf fan van de maxxon natuurlijk, maar de ibanez ts9 vind ik ook zelf prettig.

T!M
25 januari 2009, 21:16
En gaat dat goed reageren met de ENGL? zou het niet gaan piepen?

Vonk
25 januari 2009, 23:24
mids dicht, bas en treble open, tubescreamer ervoor, en in de fx loop een eq die de mids weer boost en bas en treble wat tempert. dat zou moeten werken.

Voor de preamp bas en treble wegdraaien en daarna weer erbij draaien? Is dat een bekend truukje ofzo? Kun je uitleggen wat het effect hiervan is of de redenatie erachter?