PDA

View Full Version : aanschaf gitaar (jawel!)



jjaass
24 januari 2009, 19:41
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk een heel bekende vraag: Wat moet ik kopen? Ik zoek een gitaar :dance:.
Mijn verhaal is het volgende: Ik speel al jaren andere instrumenten, heb dus een kennis van muziektheorie e.d. en het lijkt me leuk om een keer wat anders te proberen. Piano is niets voor mij dus ik dacht aan gitaar.

Het lijkt me leuk om bij een kampvuur wat meezingnummers te spelen ofzo (akkoorden) en ook om wat popnummers te proberen. Ik heb (nog) niet de intentie verder echt iets met de gitaar te doen dan leuk wat te spelen, geen bandje, optredens o.i.d. Maar wie weet hoe leuk ik het ga vinden :noob:

Nou lees ik overal dat je toch een aardig budget moet hebben voor een gitaar. Liefst zou ik echter zo min mogelijk geld uitgeven (klik! (http://www.muziekmetropool.nl/online_bestellen_834/Martinez-MTC080P.html)), maar ik weet niet of hier een fatsoenlijke noot uit te krijgen. Ik verwacht geen super klank, maar toch wel een bespeelbare gitaar. Misschien is het beter toch wat meer geld uit te geven?

Ben vandaag nog even bij Feedback binnengevallen. Niet de tijd gehad om advies te vragen of om even met iemand een gesprekje te hebben, maar wel leuk even rondgekeken. Wat een winkel is dat :satisfie:. Het heeft me eigenlijk wel aan het twijfelen gebracht: misschien toch maar beter bij een fatsoenlijke winkel een gitaar kopen.

Wat is een goede keuze (allemaal Feedback tenzij anders aangegeven)?

Staal;

- "Western Gitaar" 59 euro
- "Eko Ranger 6" 69 euro
- "Richwood RD12" 89 euro (Tierolff)
- "Ibanez V50 Pack" 95 euro
- "Fender CD60" 99 euro
- "Yamaha F310" 129 euro
- "Cort Trailblazer Western Gitaarpack" 139 euro (Tierolff)

Nylon;

- "Martinez MTC-080-P" 39 euro (Muziekmetropool)
- "Santana C100" 49 euro
- "Motion TC901" 69 euro
- "Velasquez" 69 euro (Tierolff)
- "Espana Classical Pack" 99 euro
- "Yamaha C40/70" 119 / 149 euro

Of zelfs accoustisch-electrisch?