PDA

View Full Version : Nieuwe JS1200, Satriani's Cryin' jouwbuis clip



HvV
24 januari 2009, 16:39
Zat ik een tijd geleden nog met een Jem7V, een Dean Hardtail of een Strat te worstelen, ze werden het alledrie niet. Het werd een Ibanez JS1200. En wat een fijne gitaar...heerlijke hals ook, stratocaster achtig maar toch weer anders. Wel even wennen nog. Jammer dat ik nog geen opnamen kan maken met mijn buizenbak, dus voorlopig nog even met de GT-10. Deze gitaar heb ik trouwens gekocht van een erfenisje. Wat is er mooier om iets te kopen waar je echt een emotionele band mee hebt, waarmee je jezelf kunt uiten, een beter aandenken aan je ouders is er niet. Dat inspireerde me ook weer om Satriani's Cryin te coveren.

http://www.youtube.com/watch?v=PEvCFerNocA

JelmerOnGuitar
24 januari 2009, 17:11
Je speelt mooi hier man! Beheersd! Goed dat de gitaar je bevalt, het is een gitaar waaraan je ongelovelijk moet wennen vind ik, ik speel er wel eens op bij een vriend, maar dat voelt niet metéén goed bij mij, het moet wennen.. Qua specs etc.. en klank wel een superding..

De hals zou ik niet willen vergelijken met een strat eigenlijk:P.. De hele gitaar is totaal geen strat.. Vind ik..

Nogmaals, super gespeeld, de gitaar komt goed tot zn recht zeg!:D

Sterik
24 januari 2009, 18:32
Vet! fijne sound en goede feeling
als ik echt heel erg moeilijk wil doen, zou ik zeggen dat je misschien meer controle over je dynaniek hebt als je ook een beetje vanuit duim en vingers speelt
top!

HvV
26 januari 2009, 19:23
@jelmer: Bedankt! ja, best wennen. In ieder geval zijn de frets ok, niet dat hele lage zoals mijn LP en niet dat hoge van mijn RG, mooi er tussen in. Toch schijnt er een strat hals model gestaan te hebben voor de JS1200 neck, alleen wel wat bijgeschaafd. :satisfie: Ik ga zowiezo even langs Patrick Koopman voor een afstelbeurt. Intonatie is prima maar de aktie is wat te hoog en niet overal gelijk.

@Sterik ja, aan de dynamiek moet ik nog werken, terecht dat je dat opmerkt. Het is ook geen perfecte cover, ik slide ipv pushups :chicken:, 2 keer aanslaan ipv een dubbele bend met een single stroke, kortom er kan genoeg aan verbeterd worden. Heb me ook een beetje vergist in de moeilijksgraad, het lijkt zo'n makkelijk nummer maar probeer het maar eens. Het wemelt van de slide's en bends en een fout is zo gemaakt, vooral als het 5:47 moet duren. Na 5 minuten hield trouwens mijn divx encoder er mee op. Langer kan niet zonder te betalen. :sneaky:

Ibanez666
27 januari 2009, 10:18
Vet! fijne sound en goede feeling
als ik echt heel erg moeilijk wil doen, zou ik zeggen dat je misschien meer controle over je dynaniek hebt als je ook een beetje vanuit duim en vingers speelt
top!

Als ik ook heel moeilijk mag doen: heb nog wel het idee alsof ik naar een kopie van een solo luister, ipv van dat je je de solo helemaal eigen hebt gemaakt. Maar het is wel gewoon goed en beheerst (misschien wel te beheerst) gespeeld.

sjaak1990
27 januari 2009, 15:14
Als ik ook heel moeilijk mag doen: heb nog wel het idee alsof ik naar een kopie van een solo luister, ipv van dat je je de solo helemaal eigen hebt gemaakt. Maar het is wel gewoon goed en beheerst (misschien wel te beheerst) gespeeld.

Dat misschien een beetje, maar na het helemaal beheersen kan je er je eigen draai aan geven.
Mooi gespeeld, zou het wel mooi vinden als dit door een buizenbak ging^^
Vind het erg mooie gitaren, en spelen vooral voortreffelijk, die hele feel vind ik geweldig, wil er zelf misschien ook wel één.

Riky
27 januari 2009, 18:46
zeer vet gespeeld! En zwaar vette gitaar!

HvV
27 januari 2009, 19:33
@sjaak1990 & Ibanez666: Zit wat in. Denk dat ik nog teveel in de "beheers-fase" zit. Teveel nog met mijn hoofd bezig, nog te geconcentreerd om mezelf wat meer vrijheid te gunnen en meer te letten op zaken als dynamiek en opbouw. Maar ja, dat realiseer je je meestal pas als het klaar is, als je wat afstand kunt nemen. En geen geduld heh, lol. Was reuze benieuwd, dus dat moet er weer snel, snel op. Maar de gitaar past goed. Hij is ook zo lekker licht van gewicht maar dat geldt zeker niet voor de tone. Duidelijk mijn ding. Ook een gitaar met een duidelijke eigen sound. Veel geluisterd naar JS1200 clips op youtube en hoewel iedereen de gitaar anders aan en uitstuurde, je herkende meteen de JS1200.

@Riky: Merci! :)

sjaak1990
27 januari 2009, 21:50
@sjaak1990 & Ibanez666: Zit wat in. Denk dat ik nog teveel in de "beheers-fase" zit. Teveel nog met mijn hoofd bezig, nog te geconcentreerd om mezelf wat meer vrijheid te gunnen en meer te letten op zaken als dynamiek en opbouw. Maar ja, dat realiseer je je meestal pas als het klaar is, als je wat afstand kunt nemen. En geen geduld heh, lol. Was reuze benieuwd, dus dat moet er weer snel, snel op. Maar de gitaar past goed. Hij is ook zo lekker licht van gewicht maar dat geldt zeker niet voor de tone. Duidelijk mijn ding. Ook een gitaar met een duidelijke eigen sound. Veel geluisterd naar JS1200 clips op youtube en hoewel iedereen de gitaar anders aan en uitstuurde, je herkende meteen de JS1200.

@Riky: Merci! :)

Het geeft ook niks :) Gewoon een goede cover.
Over de gitaar, dat heb ik ook inderdaad. Het klinkt altijd als een js1200. Weet niet of dat nou door de fred komt, of toch meer door het geheel.

Bloodline
28 januari 2009, 00:09
Vet gespeeld! Wat een sound man!

Ik heb echter soms wel het gevoel dat je het net wat te vroeg speelt, of komt dat door het plakken en knippen en synchroniseren met een video programma ?

glennshred
28 januari 2009, 17:54
Hey heel profesioneel gespeeld, de emotie hoor je duidelijk in elke noot
bijna op het randje van kippenvel :)

Prachtige gitaar ook :)

glenn

HvV
28 januari 2009, 19:21
@Bloodline: Dankjewel en jij hoort ook alles, heh? ;) Ja, klopt wel. Ik zet hier en daar wat te vroeg in. Ligt gedeeltelijk aan de backing-track die hier en daar wat sleept voor mijn gevoel, en soms wat latency op mijn pc wat het er niet makkelijker op maakt maar ik ga zeker niet vrijuit. Bijna gelijk al aan het begin ben ik te vroeg. Later hier en daar nog eens. Ergens in het midden vind ik rust en gaat het beter.

@glennshred: bedankt! :)