PDA

View Full Version : bright caps JTM45



llahsraM
24 januari 2009, 14:24
Ik ben aan het twijfelen om mijn bright caps uit mijn JTM45 te halen. Ik vind hem nu toch aardig hoog klinken. jullie zullen wel zeggen, je moet gewoon proberen en kijken wat je zelf het beste vind,

maar ik was benieuwd of iemand hier van dit forum hier ervaring mee heeft?

Ik heb nu over de potmeter 100pf silvermica zitten
en de mix 500pf silvermica.

jacky
25 januari 2009, 14:02
gewoon los halen die 100 pF voor de test even aan een kant

bevalt het

zo laten is het toch te mat 50pF plaatsen

succes

llahsraM
25 januari 2009, 14:04
nog even een vraag:
Waar kan ik Koolstof Composiet 1K5 1Watt weerstanden krijgen in Nederland? ik kan alleen de 0,5watt versies vinden.

Edit: Ik zie dat ze bij TAD te koop zijn maar daar moet je een bestelling van minimaal 25euro plaatsen. Ik heb alleen die weerstanden nodig.
Kan iemand mijn helpen? Heeft iemand ze toevallig liggen?

Negative K3 fan
25 januari 2009, 19:43
waarom per sé die?

anders tube town misschien?

jacky
25 januari 2009, 19:57
Als tad het heeft heeft nico het ook

ff googelen op verelec

Puerco
25 januari 2009, 20:41
nog even een vraag:
Waar kan ik Koolstof Composiet 1K5 1Watt weerstanden krijgen in Nederland? ik kan alleen de 0,5watt versies vinden.

Edit: Ik zie dat ze bij TAD te koop zijn maar daar moet je een bestelling van minimaal 25euro plaatsen. Ik heb alleen die weerstanden nodig.
Kan iemand mijn helpen? Heeft iemand ze toevallig liggen?

Waar wil je die gaan gebruiken en waarom?

RF
25 januari 2009, 23:49
Wanneer je de kanalen doorlust kan je ook het hoog wat beter regelen met de twee volumeknoppen.
De 500pf van de mixerweerstand weglaten is ook een goede optie, vond ik wel mooi klinken bij de JTM45. (de Bassman 5F6a die model stond voor de JTM45 had deze 500pf cap ook niet) Beide kanalen gaan dan trouwens anders klinken, is de moeite waard om te proberen of zelfs schakelbaar te maken.

gr robert