PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gekocht.



Git Aar
24 januari 2009, 14:18
Het is een EKO ranger6eq semi akoestisch.
Nu ik op het web ga zoeken vind ik zelfs geen plaatje. Alleen wat info over een 12 snarige gitaar uit de seventies. Beetje vaag allemaal.
Heb er 149 voor betaald, hij zou 225 E,- zijn, maar zat klein krasje op. Het was een restpartijtje voor weinig werd me verteld.
In talie kostie maar 78 euro.
Het geluid lijkt wel aardig. Iig beter dan andere modellen uit deze prijsklasse.

Ik heb het idee dat het een gitaar uit een opkooppartijtje is die nergens verkocht wordt in Nederland.

Moet ik hem omruilen voor wat anders? Ik heb echt niks geen verstand van merken ect.

De actieve toonregelaar wat erop zit is een belcat eq7545r.

Spitfire
24 januari 2009, 15:00
Moet ik hem omruilen voor wat anders? Ik heb echt niks geen verstand van merken ect.
Ik snap niet dat je überhaupt die vraag stelt. Als je zelf zegt dat hij beter dan andere gitaren uit die prijsklasse klinkt, waarom zou je hem dan willen omruilen?:???:

undertaxx
24 januari 2009, 15:06
eigenlijk hoef je je maar een vraag te stellen aan jezelf
speelt hij lekker?
zoja dan kan je em lekker houden
zoniet dan kan je em omruilen of verkopen
maar als hij beter klinkt in die prijsklasse denk ik niet dat je er veel beters voor krijgt

Brewskie
24 januari 2009, 15:10
Hoi Git Aar,

Als je op zoek bent naar bevestiging dat je een goede koop hebt gedaan, zul je die van mij krijgen. Het is een mooie prijs. Jij vindt 'm goed spelen. Hij is semi-akoestisch, dus zeer veelzijdig te gebruiken. Veel plezier ermee.

Fireplace
24 januari 2009, 16:59
Grappig, ik kreeg na even Googelen ruim 2700 zoekresultaten. 150 Euro is een normale winkelprijs, maar dan wel voor een onbeschadigd exemplaar. Die 225 Euro slaat nergens op.

Git Aar
24 januari 2009, 17:44
Ik heb ondertussen iets gevonden op eko ranger 6
In de catalogus van de importeur staat gewoon 149. Die kras gaan ze dus nog terugbetalen :sneaky:
EKO is een oude naam, heeft jaren niets gemaakt, en is sinds kort weer gaan procuceren. De naam zegt dus niets meer want de gitaren komen uit China, en niet meer uit Italie.
Lees niet niet zoveel positiefs over de nieuwe Eko's

Richwood schijnt goed te zijn (? ergens gelezen), maar die verkopen ook setjes semi akoustisch met 1o wat versterkertje en allerlei toebehoren voor 169 Euro. Wat heb je nu aan een versterkertje van 10 wat als je eigen gitaar al acoustisch is?

De afwerking van deze gitaar is nog slechter en slordiger dan mijn vorige Stagg van 7 tientjes.

Ga hem toch ruilen denk.

Muzieknono
24 januari 2009, 18:32
Eerst nadenken en dan doen, als je twijfes hebt ga dan alsjeblieft eerst e.e.a. uitzoeken voor je je zuurverdiende pegels neertelt want je geld terugkrijgen kan nog wel eens lastig blijken.
Succes Dirk Jan :B

--=HANS=--
24 januari 2009, 20:41
Tja, komt ook op mij een beetje raar over. Je hebt blijkbaar een instrument gekocht zonder je goed te oriënteren en nu kom je er achter dat het misschien toch niet helemaal is wat je wil. Heb je er überhaupt op gespeeld voordat je hem kocht?
Ben benieuwd hoe ze er in de winkel over denken als je er mee terug komt.

Brewskie
24 januari 2009, 20:48
Tja, komt ook op mij een beetje raar over. Je hebt blijkbaar een instrument gekocht zonder je goed te oriënteren en nu kom je er achter dat het misschien toch niet helemaal is wat je wil. Heb je er überhaupt op gespeeld voordat je hem kocht?
Ben benieuwd hoe ze er in de winkel over denken als je er mee terug komt.

Nou, als die winkel heeft aangegeven dat ze wat van de prijs af hebben gedaan, ivm de kras en je blijkt gewoon de standaard winkelprijs te hebben betaald, is het tercht dat je gaat reclameren. Daar kan nog wel 15 euro af. Hoeveel cm is de kras ?:seriousf:

--=HANS=--
24 januari 2009, 20:51
Nou, als die winkel heeft aangegeven dat ze wat van de prijs af hebben gedaan, ivm de kras en je blijkt gewoon de standaard winkelprijs te hebben betaald, is het tercht dat je gaat reclameren. Daar kan nog wel 15 euro af. Hoeveel cm is de kras ?:seriousf:

Dat hij een normale prijs van € 149,00 heeft gevonden wil niet zeggen dat hij dat in de winkel waar hij hem gekocht heeft ook gekost heeft, die winkelier kan er iedere prijs aanhangen die hij wil.

Wizz
24 januari 2009, 21:02
Welke winkel was het ?

Wizz

Git Aar
24 januari 2009, 23:34
Welke winkel was het ?

Wizz

Woerden v Vliet muziek.

Leuke zaak op zich. Alleen beetje praatjes dus...

Eerst staffhorst waar ik niet tevreden over ben, nu deze winkel.

Ga denk de volgende keer uitgebreid in de winkel testen in online kopen :seriousf:

Brewskie
24 januari 2009, 23:40
Dat hij een normale prijs van € 149,00 heeft gevonden wil niet zeggen dat hij dat in de winkel waar hij hem gekocht heeft ook gekost heeft, die winkelier kan er iedere prijs aanhangen die hij wil.

Ja, is zo. En daarom check ik zelf inderdaad altijd de gemiddelde prijs, voordat ik een winkel instap voor de werkelijke aankoop.

Maar is een impuls-aankoop niet gewoon GAS dat niet onderdrukt kan worden?

Git Aar
25 januari 2009, 20:10
Ok, ik ga een vragen of ik hem mag ruilen tegen een duurdere. Met betere electronica, want dit is niks. Dat willen ze vast wel.
Heeft iemand advies/tips waar een semi akoestische gitaar aan moet voldoen, want ik zie door de bomen het bos niet, er hangen er teveel denk om ze allemaal te proberen.
Ik speel eigenlijk van alles, alleen geen jazz of bleus. Gewoon beetje easy listening.
Heb er eigenlijk niet meer dan 250-300 euro voor over voorlopig.

Wizz
25 januari 2009, 20:30
http://www.vanvlietmuziek.com/tabid/76/CategoryID/5/ProductID/49/Default.aspx

Deze lijkt me in orde. Hij heeft niet veel op zijn site, maar dit gitaartje is okee.

Wizz