PDA

View Full Version : Acoustic onder de knie, nu verder met elektrisch



goldhorn
24 januari 2009, 13:49
Hallo, ik speel nu al een tijdje acoustic en heb de basis onder de knie, nu wil ik verder met elektrisch, hierin ben ik nog niet zo thuis en heb er niet veel verstand van, dus van versterker tot gitaar zelf heb ik eigenlijk nog wel info nodig.

Als jullie me hiermee wat kunnen helpen, zou ik al erg dankbaar zijn:rockon:

cheerz, Goldhorn

3ss
24 januari 2009, 13:52
Hallo, misschien zou je beter eerst eens zeggen wat je er ongeveer aan wilt uitgeven en welke muziek je graag speelt..

jaspie
24 januari 2009, 14:44
grappig hoe mensen altijd om hulp vragen, maar eigenlijk niet zeggen wat voor hulp ze willen op het forum. Dus geef indd aan wat voor muziek je wil spelen en hoeveel je wil uitgeven. Ook handig is of je al een voorkeur voor een bepaald model hebt.

goldhorn
24 januari 2009, 20:51
ik vind hard rock en metal helemaal top en heb een max budget van 650 voor een gitaar+versterker:P

verder hoor ik veel goeds over ibanez om te starten, vooral door de dunne hals en makkelijke speelbaarheid, zo dit wat mijn voorkeur betreft

goldhorn
25 januari 2009, 12:35
ik ben net een beetje aan 't rondkijken en zag een aanbieding die bijna te mooi is om waar te zijn, maar hoeveel ik rondkeek, hoorde nergens iets over de gitaar. Hier ff een linkje:
http://www.mainmusic.nl/nl/product/19183/10/gitaar/elektrische_gitaren/starters_packs/jordan/elektrische_gitaar_startersset_+_versterker_&_accessoires_.html

hendrix2
25 januari 2009, 12:40
ik ben net een beetje aan 't rondkijken en zag een aanbieding die bijna te mooi is om waar te zijn, maar hoeveel ik rondkeek, hoorde nergens iets over de gitaar. Hier ff een linkje:
http://www.mainmusic.nl/nl/product/19183/10/gitaar/elektrische_gitaren/starters_packs/jordan/elektrische_gitaar_startersset_+_versterker_&_accessoires_.html

Daar krijg je alles voor wat je voor 90 euro kan verwachten...

goldhorn
25 januari 2009, 13:02
okee, zo goed als niets dus:P

Goridian
25 januari 2009, 13:16
Je kan beter even net wat meer geld neerleggen zodat je gewoon een goed gitaar + versterker hebt. Heb je uiteindelijk veel meer plezier van.

Dirk_Hendrik
25 januari 2009, 13:25
okee, zo goed als niets dus:P


Wat denk je zelf ? ;)

3ss
25 januari 2009, 13:44
ik heb zelf eerst een jaar op een crapy klassieke gitaar gespeeld om daarna een deftige akoestische te kopen en weer een jaar later een elektrische.. Met het gevolg dat ik nu een goede akoestische en een goede elektrische heb.. Dus misschien kun je beter nog wat doorsparen, er vallen altijd nieuwe dingen te leren op de gitaar. Maar als je een pakket van 90€ wilt kopen kun je er gewoon niet veel van verwachten..

Ferraririk
27 januari 2009, 20:15
Mense,
wat zeiken de laatste paar reacties nou weer over doorsparen,
Hij liet dat kleine (waarschijnlijk) slechte setje zien van €90
maar hij zij dat zijn Max Budget voor Gitaar+Versterker (en de nodige accesoires, neem ik aan) €650 was, daar heb je een mooie Epiphone Les paul voor die bijna alles goed aankan, en een leuk versterkertje+accesoires.
Trouwens, die Epiphone les paul, moet je niet die 150(special)-299 prijsklasse kijken, die zijn niet al te goed afgewerkt, neem bijv de standard, die ligt rond de 400 euro.

Ook zou ik als ik jou was even kijken naar de ibanez, ik heb er zelf 1, en ik vind hem goed spelen, een goeie snelle dunne hals, ik speel hem over een Roland cube 20x, die erg veelzeidig is, maar toch zou ik naar een muziekwinkel gaan, en verschillende dingen testen

CrossFire
27 januari 2009, 20:20
Mense,
wat zeiken de laatste paar reacties nou weer over doorsparen,
Hij liet dat kleine (waarschijnlijk) slechte setje zien van €90
maar hij zij dat zijn Max Budget voor Gitaar+Versterker (en de nodige accesoires, neem ik aan) €650 was, daar heb je een mooie Epiphone Les paul voor die bijna alles goed aankan, en een leuk versterkertje+accesoires.
Trouwens, die Epiphone les paul, moet je niet die 150(special)-299 prijsklasse kijken, die zijn niet al te goed afgewerkt, neem bijv de standard, die ligt rond de 400 euro.

Ook zou ik als ik jou was even kijken naar de ibanez, ik heb er zelf 1, en ik vind hem goed spelen, een goeie snelle dunne hals, ik speel hem over een Roland cube 20x, die erg veelzeidig is, maar toch zou ik naar een muziekwinkel gaan, en verschillende dingen testen

Exactly! :rockon: Heb zelf ook 2 epi's waaronder de LP Standard. Mooi afgewerkt en zeker aan te raden.

Ibanez zijn wel goed om te beginnen heb ik me ooit wel eens laten vertellen, door die dunne hals.

De Roland Cube series zijn perfect om mee te beginnen! De Cube 20x heb je al voor rond de €150,-

zeiler
27 januari 2009, 20:49
VOX (AD)-15 of 30 VT-XL als amp? heerlijk, buisje in de pre-amp, gericht op high-gain ;)...

GunMetalBlue
27 januari 2009, 20:49
Als je into metal bent, kijk dan ook even naar Jacksons.

B0UDEWIJN
28 januari 2009, 10:24
Als je into metal bent, kijk dan ook even naar Jacksons.

Zijn die er voor minder dan 650?

Ik zou kijken naar een ibanez en een roland cube... lijkt me een goede keuze.