PDA

View Full Version : volume regelen van cd speler op versterker.



krassenberg
24 januari 2009, 12:06
hallo,

Ik heb misschien een hele rare vraag, maar ik wil heel graag met een cd meespelen via mijn marshall versterker.

er zit op mijn versterker een cd ingang, echter als ik hier een cd speler op aansluit is het geluid mega hard.. vind ik wel gaaf, maar mijn buren niet.

er zitten 2 volume regelaars op mijn versterker, echter verzachten deze niet het geluid van de cd speler.. wat doe ik fout, moet er wat tussen, moet ik een andere cd speler... ??

wie kan me verder helpen.... ( p.s ben a technisch )

groetjes kitty

Il_Falco
24 januari 2009, 12:20
welke marshall heb je ? heb je een mastervolume? hoe staat het in de handleiding van de versterker?

grts

VanBiLL.com
24 januari 2009, 12:40
Misschien al gedaan hoor, maar als je het via de koptelefoon uitgang van je CD speler doet, daarvan kan je meestal wel het volume regelen op de CD speler. Ik heb zelf voor de grap eens een iPod op mijn thuis tranny amp gezet ik door het volume op de iPod te regelen kon ik gewoon een prima mix maken. T was net of de rest van de band er gewoon bij was...

krassenberg
24 januari 2009, 12:55
welke marshall heb je ? heb je een mastervolume? hoe staat het in de handleiding van de versterker?

grts

ik heb hem tweedehands gekocht, dus helaas geen handleiding.. :confused:

krassenberg
24 januari 2009, 12:57
Misschien al gedaan hoor, maar als je het via de koptelefoon uitgang van je CD speler doet, daarvan kan je meestal wel het volume regelen op de CD speler. Ik heb zelf voor de grap eens een iPod op mijn thuis tranny amp gezet ik door het volume op de iPod te regelen kon ik gewoon een prima mix maken. T was net of de rest van de band er gewoon bij was...

Had het nog niet geprobeerd, maar wel aan lopen denken, moet dan even een ander stekkertje halen.. en dat gaan we dan nu ook meteen even doen...
het betreft trouwens een marshall 80 watt uit de mg serie..

Il_Falco
24 januari 2009, 12:59
ik heb hem tweedehands gekocht, dus helaas geen handleiding.. :confused:

online kan je veel handleidingen vinden.....

Marco5150
24 januari 2009, 13:37
Heb je het over een Marshall AVT? Ik heb de AVT-50, en voor zover ik weet kan je het volume van de cd input niet regelen.

Je zal dus een cdspeler moeten hebben waar je het uitgangsvolume van kunt regelen. Bijvoorbeeld de koptelefoonuitgang gebruiken van een discman/mp3 speler.

Overigens gebruik ik de cd input nooit. Klinkt erg slecht en ik snap het doel ook niet echt. Je kunt veel beter gewoon meespelen met een losse audio installatie. De cd input is alleen handig als je een portable cd speler/mp3 speler o.i.d. hebt zonder eigen luidsprekers.