PDA

View Full Version : Vox Night Train



VanBiLL.com
24 januari 2009, 00:41
Hallo iedereen,

Ik dacht niet dat ik deze al hier tegengekomen was. Ik kwam onlangs deze Vox Night Train (NT15H) tegen (bij de modern classics):

http://farm4.static.flickr.com/3358/3211456193_7d3eb7c373.jpg?v=0
http://www.voxamps.com/us/modernclassic/nighttrain/

Heeft iemand dat ampje al gezien en/of gehoord (in het echt). Zou het in de wereld van laag vermogen amps wat zijn (in de algemene zin van het woord)? Wat ik er nu van gelezen/gezien/gehoord heb is het wel een leuke amp. Hier al een (crappy) Youcompressed filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=el5Nrkv7l8s&feature=related

Ik vraag me af wattie moet kosten...(edit: kleine 400 euro dus: http://www.dv247.com/invt/61545/)

Zijn er al (binnen GN) ervaringen? Waarschijnlijk niet omdat de verkrijgbaarheid nog niet daar is...

Mitch
24 januari 2009, 01:02
Hij was al wel gespot hoor, net als de AC4TV(H). Inclusief prijsindicatie van de site die je zelf ook linkt :D Youtubefilmpje heb ik vandaag zitten kijken, klinkt niet verkeerd.

VanBiLL.com
24 januari 2009, 01:16
Ah, oké, had ik dat even gemist! Nha, eens kijken wat dit leuke ampje ons tonaal zal brengen als er wat gebruikers ervaring is. Ik ga er zeker eens zelf naar kijken hoewel ik nog steeds meer neig naar een "rechttoerechtaan" AC-30CCx :satisfie:

Mr.Bluesbreaker
24 januari 2009, 10:21
Lekker hoor, door de clip heen hoor ik echt een heel leuk ampje. Die Alnico Blue's zullen ook wel een duit in het zakje doen. Ze hebben dr ook een goede gitarist met smaakvolle licks ingezet, komt goed tot zijn recht. Toffe look ook. -Klotecredietcrisis!-

Jimwoud
24 januari 2009, 12:42
Vette Sound, klinkt veel voller dan een AC15 lijkt wel. Wil hem zeker eens proberen.

EDIT: nog een paar keer geluisterd. Ik moet dat ding hebben!

Daniël_san
29 januari 2009, 20:06
weet iemand waar deze te testen is? :)

Squier4ever
29 januari 2009, 20:09
nog niet volgens mij..... zal op de frankfurt messe wel officiële release voor europa worden.

Daniël_san
30 januari 2009, 18:35
das fucked...
maar goed :P Het lijkt me wel erg cool om deze naast een tiny terror eva te testen.
Over een 212 met jensen alnico's, klinkt nu al butterhorny.

Les Paul R8
30 januari 2009, 18:52
Ziet nou niemand dat de behuizing gewoon schaamteloos gekopieerd is van de Studiocage..... :D

http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/100_3517.jpg

telecastermaster
12 juni 2009, 19:30
Vette Sound, klinkt veel voller dan een AC15 lijkt wel. Wil hem zeker eens proberen.

EDIT: nog een paar keer geluisterd. Ik moet dat ding hebben!

Zoals iemand op Youtube ook al opmerkt: op het filmje wordt ie aangesloten op 2 x Celestion Alnico Blues, die 200 euro per stuk kosten.....

Dat maakt in totaal een stack van 800 euro. Niet bepaald een oefenversterker. En dan heb je 7,5 watt...

vettavillenl
12 juni 2009, 20:12
Ik heb hem vorige week zien staan bij F..Back in Eindhoven. Niet op gespeeld.

mario88
12 juni 2009, 23:28
Zoals iemand op Youtube ook al opmerkt: op het filmje wordt ie aangesloten op 2 x Celestion Alnico Blues, die 200 euro per stuk kosten.....

Dat maakt in totaal een stack van 800 euro. Niet bepaald een oefenversterker. En dan heb je 7,5 watt...
hij kan ook op 15 watt :sssh:

Bernd Veenema
16 juni 2009, 19:21
Ik heb er nu eentje thuis staan. Meegenomen van werk.
Wat een leuk ding! Ik denk dat deze de winkel niet meer ingaat. Ik geloof dat ik hem maar moet kopen. Superklein, superluid en plenty clean headroom voor mij. Een uitgebreide review volgt later nog wel. Hij heeft wel wat last van ruis op hogere volumes, maar de stroom komt uit een ongeaard stopcontact. Het kan goed zijn dat de ruis weg is op een geaard stopcontact.

LCH
16 juni 2009, 21:02
Kan het ding een beetje meekomen in een band, met een degelijke 2x12 er onder denk je?

Bernd Veenema
16 juni 2009, 21:08
Hij heeft met een strat of een tele genoeg cleane headroom voor in een gemiddelde band. De cleane/semi-cleane tonen zijn erg lekker bij deze versterker en hij breekt mooi natuurlijk op. Met humbuckers heb je wellicht te weinig headroom voor een band, maar dat moet ik uit gaan proberen. De versterker heeft echt bakken met gain. Met een Les Paul had ik de gain op een kwart om niet teveel compressie te krijgen. De (Master)volume werkt ook goed, al is de sound natuurlijk het meest lekker met de Master op 10. De vertegenwoordiger vertelde me al dat de Night Train de Tiny Terror op alle fronten overtreft en ik geloof dat dat ook waar is.

LCH
16 juni 2009, 21:19
http://www.youtube.com/watch?v=S7D5Xl0_9AI&feature=related

Hier vergelijken ze de Night Train met de Tiny Terror. Vaak kun je niks met Youtube filmpjes, maar dit is wel een representatieve test. Ook hier klinkt dat Voxje superieur. De Terror is het net niet, de Train is het net wel.

Wat een ontzettend leuk ding :D

Bernd Veenema
16 juni 2009, 21:38
Ik dacht dus dat de Night Train 'wel een leuk ding' zou zijn, maar het is dus echt een goede, volwassen versterker! Ik denk dat ik de versterker ga kopen om te gebruiken als backup voor de Fargen en om te gebruiken in mijn thuisstudiootje. Het topje is lekker makkelijk te vervoeren en werkt goed met al mijn drivepedalen.

ellisvertellis
16 juni 2009, 22:21
Ik heb hem vorig weekend getest naast de Tiny Terror, beiden op een Orange 2 x 12" V30 speakers-cabinet en met een splinternieuwe studio Les Paul.

Moest ik mogen kiezen (gratis dan EN met cabinet bij :seriousf:), dan ging ik voor de Night Train! Wat een heerlijke clean! Alle controle van de wereld op je sound en genoeg headroom om vrijuit te experimenteren. Dat maakt hem zo interessant voor studiowerk.

Voeg wat volume toe en je krijgt een mooi randje, zacht en als je wil wat harder, maar nog steeds heel controleerbaar. Ook je speelstijl doet heel veel: sla je hard aan, dan krijg je (veel) meer gain, speel je zacht wordt hij terug zacht en romig, ook met de volumepot van je gitaar kan de Nighttrain het goed vinden.

Maar dan, nog meer gain... Daar verliest hij het toch een beetje. Het lijkt alsof je zacht en hard door elkaar begint te vloeien, alles slibt wat dicht en het "ad rem"-gevoel van daarvoor verdwijnt in een dikke modderige brij...

Ook pedaaltjes zou hij niet zo geweldig pakken, al moet ik hier zeggen dat ik dit niet zelf heb ondervonden, ik heb het van de verkoper.

De Orange heeft een mooie, minder gekleurde clean en breekt sneller op. Blijft in mijn ogen iets neutraler, maar houdt het wel allemaal tesamen, all the way up. Is meer voor het korrelige tot groffere werk en doet dat uitstekend! Ik vond hem wat minder karakter hebben... Een Marshall-in-a-15watt-box, zo zei iemand.

Beide amps zijn niet heel luid, en op vol volume zowiezo toch niet clean genoeg voor in een band. Om te repeteren nog wel hoor (afhankelijk van je drummer), ik bedoel maar om mee op te treden. Goedkoop zijn ze ook al niet (voor de prijs van de amp en de combo kan je gelijk een 30 Watt combo van een goed merk kopen).
Voor thuis zijn ze ideaal (vooral de Night Train dan :cheerup:), alsook in de studio en ik maak mij sterk dat, wanneer ze op de tweedehands markt belanden, ik daar toch ooit eentje aan de haak zal slaan!

Grtz!!

Bernd Veenema
16 juni 2009, 23:25
Maar dan, nog meer gain... Daar verliest hij het toch een beetje. Het lijkt alsof je zacht en hard door elkaar begint te vloeien, alles slibt wat dicht en het "ad rem"-gevoel van daarvoor verdwijnt in een dikke modderige brij...

Ook pedaaltjes zou hij niet zo geweldig pakken, al moet ik hier zeggen dat ik dit niet zelf heb ondervonden, ik heb het van de verkoper.

Beide amps zijn niet heel luid, en op vol volume zowiezo toch niet clean genoeg voor in een band. Om te repeteren nog wel hoor (afhankelijk van je drummer), ik bedoel maar om mee op te treden.

Grtz!!


- De gain moet inderdaad een beetje laag worden gehouden als je een gitaar gebruikt met humbuckers. Hij verliest anders zijn definitie. Met mijn strat kan de gain wat hoger (op de thick-mode, op de brightmode heeft de amp veel minder gain).

- De Night Train werkt imho prima met pedalen! Ik heb hem vandaag getest met de Ibanez MS-10 (D_H modded), Fulltone OCD, Catalinbread DLS, Throbak Overdrive Boost en met de Xotic RC Booster en dit werkte prima. De Fargen doet het wel wat beter, maar toch behaalde ik met de Night Train ook prima resultaten.

- Mijn ervaring is dat je over het algemeen in de oefenruimte meer volume nodig hebt dan bij een optreden. Bij een optreden word je toch snel uitversterkt. In een kleine oefenruimte vind ik het lastig om door de mix te komen, zeker als je een houthakker van een drummer in de band hebt.

Ik kan binnenkort wel even wat clipjes maken denk ik.

mario88
16 juni 2009, 23:38
Ik kan binnenkort wel even wat clipjes maken denk ik.
Nice ben benieuwd. Komen dr ook wat met effecten er voor?

Bernd Veenema
16 juni 2009, 23:51
Nice ben benieuwd. Komen dr ook wat met effecten er voor?

Als ik clipjes maak, maak ik ook wel even wat clipjes met effecten. Ik ga op korte termijn een goede microfoon aanschaffen, dus daar moet ik wel even op wachten.

Nielsje
11 juli 2009, 21:14
Vandaag even een Nighttrain aan de tand gevoeld, en wat een fijn ding is dat zeg...

Sinds de CMW studiocage ben ik een beetje verliefd geworden op kleine, goed klinkende versterkers, en dit zou zo maar eens de tweede kunnen worden! (mits ik m'n 100W bakken aan de man krijg..)

Binnenkort eens testen met m'n eigen spullen, dan volgt er wel een wat uitgebreidere review. Maar op dit moment vind ik de 'thick' stand iets minder, de bright erg lekker, en de pentode/triode beide bruikbaar, maar de pentode wel lekkerder..

Wordt vervolgd...

vinni
12 juli 2009, 00:47
Heb'm een tijdje geleden getest.

Clean is mooi....kan ook mee op gemiddeld bandvolume.
Gain vond ik nix.....misschien met een pedaaltje.
Maar kaal vond ik het gain kanaal niet zoveel.

Mijn K&E 2X12 V30 cab was wellicht ook niet de beste combi.

Vinni

@iro
12 juli 2009, 02:11
Heb'm een tijdje geleden getest.

Clean is mooi....kan ook mee op gemiddeld bandvolume.
Gain vond ik nix.....misschien met een pedaaltje.
Maar kaal vond ik het gain kanaal niet zoveel.

Mijn K&E 2X12 V30 cab was wellicht ook niet de beste combi.


Vinni

? Gain vind ik net super !
Goeie oude rock sound !

Bernd Veenema
12 juli 2009, 10:42
Vandaag even een Nighttrain aan de tand gevoeld, en wat een fijn ding is dat zeg...

Sinds de CMW studiocage ben ik een beetje verliefd geworden op kleine, goed klinkende versterkers, en dit zou zo maar eens de tweede kunnen worden! (mits ik m'n 100W bakken aan de man krijg..)

Binnenkort eens testen met m'n eigen spullen, dan volgt er wel een wat uitgebreidere review. Maar op dit moment vind ik de 'thick' stand iets minder, de bright erg lekker, en de pentode/triode beide bruikbaar, maar de pentode wel lekkerder..

Wordt vervolgd...

Hij is lekker he. Ik heb dat ding nu een paar weken en ik ben er nog steeds erg blij mee. De Thick-stand is inderdaad wat minder. Je verliest een beetje het Vox-karakter en als je de gain voorbij een kwart draait verlies je definitie. Ik heb de volume altijd voluit open, dan klinkt de amp toch het mooiste. Gain vaak rond een kwart op de bright-stand en dan met pedalen de rest doen.
Straks gaat hij mee naar een repetitie. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Naast de wat mindere thick-stand vind ik ook de hoeveelheid ruis een nadeel. Je merkt toch dat de bouwkwaliteit wat minder is dan de bouwkwaliteit van de Fargen. De Vox heeft meer last van ruis en feedbackt ook veel sneller.
Maar wat wil je ook voor die 500 euro.


Heb'm een tijdje geleden getest.

Clean is mooi....kan ook mee op gemiddeld bandvolume.
Gain vond ik nix.....misschien met een pedaaltje.
Maar kaal vond ik het gain kanaal niet zoveel.

Mijn K&E 2X12 V30 cab was wellicht ook niet de beste combi.

Vinni

Heb je ook geprobeerd te scheuren met de switch op de bright-stand? Met het volume voluit, de gain iets over een kwart, de bas en de treble op 1 of 2 uur en de mid op 5 of 6 uur vind ik de Night Train behoorlijk lekker scheuren eigenlijk.

SloeGin
17 juli 2009, 06:41
Is metal met deze amp haalbaar met eventueel met pedaaltje ervoor? Of is de Blackstar Ht-5 daar meer geschikt voor?

deefke666
17 juli 2009, 06:54
de blackstar op zichzelf vind ik ook niet echt geschikt voor metal....
met alleen de amp oversturing kom je wel aan een lekkere hard rock sound...
en dan eventueel een pedaaltje ervoor....
maar ik vind die blackstar zowiezo geen verkeerde amp

vinni
17 juli 2009, 09:40
Is metal met deze amp haalbaar met eventueel met pedaaltje ervoor? Of is de Blackstar Ht-5 daar meer geschikt voor?

Nee....totaal niet geschikt.
Misschien met een pedaaltje er voor.

Vinni

Nielsje
17 juli 2009, 18:41
Is metal met deze amp haalbaar met eventueel met pedaaltje ervoor? Of is de Blackstar Ht-5 daar meer geschikt voor?

Pfoe..geen idee. Absoluut niet geprobeerd, als ik metal wil maken ga ik wel naar IJmuiden :D