PDA

View Full Version : John Suhr pickups



Paulusstrat
23 januari 2009, 21:19
Beste mede-Gitaristen

Vandaag heb ik een bezoekje aan de Feedback in Utrecht gebracht. Bij de Feedback heb ik nagevraagd over wat goede vervangings pickups zijn mijn strat uit 78 en heb ik verteld dat ik vooral brit-pop en indie dingen speelde. De verkoper beval mij meteen John Suhr pickups aan. Hij had zelf een mexicaanse fender met John Suhr pickups en liet een stukje horen. Ik stond versteld van het mooie geluid. Het nadeel is dat deze pickups rond de 200 euro kosten maar de verkoper zij dat dit een goede investering zou zijn in een bijzondere gitaar. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met John Suhr pickups ( weer niet meer over welk model het ging de v nog wat ofzo) en zijn deze pickups geschikt voor een 70ies strat?

Greetzz,
Paulusstrat:strat:

Ash ketchum
24 januari 2009, 00:52
Ik heb Suhr V60 Low Peaks in mijn Haar strat zitten. Ik wil ze ook nog eens halen voor mijn Fender Stratje. Ze hebben iets meer output dan "normale" singlecoils en geven een lekkere vibe aan het geluid. Niet zo steriel als mijn Fender en ook niet zo middy als mijn SG met P-90's. Afhankelijk van je settings kan je er een lekker vuig geluid uit krijgen dat goed bruikbaar is voor jouw richting.
Naar mijn mening zijn deze elementen een goede investering voor iedere strat, als ze nog zijn voorzien van een setje OEM elementen.

arjanb01
24 januari 2009, 01:17
Ik heb ze ook in mn haar strat zitten en ik moet zeggen dat het echt goeie strat pick ups zijn. Ze zijn inderdaad wat hotter kwa output en ik zou de elementen uit je 78'er strat meteen vervangen. Ik heb ooit op zo'n strat gespeeld en die elementen zijn ronduit k*&^&t. Dus meteen vervangen voor Suhr V60 Lowpeaks. Heb je echt geen spijt van.