PDA

View Full Version : RMC3 instellingen



Lex81
23 januari 2009, 20:51
Ik heb sinds kort een RMC3 wah.
Er zat een blad bij met diverse settings, maar ik vind de sweep zo kort.
Ik heb het één en ander al geprobeer in te stellen, maar de wah blijft zo lief klinken.

Ik zou graag dit overdrive geluid eruit willen krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=atNqV3wmgyU
Ik gebruik de overdrive uit mijn amp en ik speel op een strat.

Kan iemand mij aan instellingen voor de rmc3 helpen, zodat de RMC3 wat meer schreewd...

Mitch
23 januari 2009, 22:19
De BYOC wah is juist een stuk 'liever' dan de RMC3 qua voicing. Dat hor je hel duidelijk aan het begin van het clipje. Alleen staat hij er sowieso al met een LP door te spelen én kickt hij daarna een RATkloon aan. Ja, dan wil -ie wle knallen. Dit heeft niets met je wah te maken.
Als je de sweep te kort vindt moet je DIP switches 2-7 selecteren. Ik weet niet hoe je ze nu hebt staan?

Lex81
23 januari 2009, 22:28
De BYOC wah is juist een stuk 'liever' dan de RMC3 qua voicing. Dat hor je hel duidelijk aan het begin van het clipje. Alleen staat hij er sowieso al met een LP door te spelen én kickt hij daarna een RATkloon aan. Ja, dan wil -ie wle knallen. Dit heeft niets met je wah te maken.
Als je de sweep te kort vindt moet je DIP switches 2-7 selecteren. Ik weet niet hoe je ze nu hebt staan?


Bedankt, ik ga gelijk je dipswitchsettings (2/7) proberen!
Ik heb alle verschillende settings van de "manual" geprobeerd. Ik heb dipswitches vaak op 4/5/6/ staan. Maar de sweep is zo kort als dit: http://www.youtube.com/watch?v=U9Ov73jD4cU

Hoe werken die 2 fine-tuners precies?
En moet de wah in de FX-loop (omdat ik de distortion/overdrive uit mn amp haal) of moet de wah vóór de preamp?

Mitch
23 januari 2009, 22:54
Voor de volgorde mag je de FAQ doorlezen :listen:

De dip switches op 4/5/6, sja... dan heb je net zijn middegebied een beetje. Met dip switch 1 aan pak je zijn uiterste hoog erbij, met dipswitch 9 aan bereik je zijn diepste laag, zo moet je het een beetje zien. Die fine tuners kun je net zo goed vergeten, die waren wat mij betret voor de show. De dipswitches zijn het belangrijkst voor de sweep, daarna finetunen met volume, mid, bass. Q zou ik ook in het begin niet teveel mee klooien.