PDA

View Full Version : Het echte oude rockgeluid



Squier02
23 januari 2009, 19:51
Hallo,

Ik ben een echte liefhebber van de oude rockmuziek (AC/DC, G&R, Jimmy H etc) en ben op zoek naar een versterker/gitaar om dit te produceren. Ik bespeel nu een Fender Squier, met als Amp een Fame ML-30R. Ik heb twee vraagjes;

1. Wat kan ik het beste doen om dit oude rockgeluid eruit te krijgen? Een nieuwe gitaar of een nieuwe versterker?

2. Zoja versterker, wat raden jullie mij aan? Mijn budget ben ik nog niet helemaal over uit, maar het zal tussen de 200-400 zitten. Ik zat zelf aan een Marshall AS50 D50 te denken (klik! (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Marshall-AS-50-D-50-Watt-2-Kanal-Combo/art-GIT0010353-000)). Ik ben op zoek naar kwaliteit zonder daar meteen 2 ruggen voor neer te tellen. Ben benieuwd naar jullie suggesties.

Greetz,


P.S: Mijn excuses mocht dit topic al bestaan, maar kon het zo snel niet vinden via de zoek.

VanMeekeren
23 januari 2009, 19:55
Marshall en een Les Paul kom je een heel end...

Die Marshall die je zei: is dat geen akoestische bak versterker? Ik had ooit een 8240, lijkt me ook wel goed voor jou.

AART
23 januari 2009, 20:10
DSL 201 die op marktplaats staat.

voor 350 euro heb je een erg vette amp (beetje afdingen richting 300 kan misschien nog wel). Eventueel de speaker vervangen door een greenback, G12H30 of V30 (naar smaak) en je hebt voor minder dan 500 euro een supervette amp.

macwilliams
23 januari 2009, 20:11
Dus je bent op zoek naar kwaliteit maar 2 ruggen is teveel ?
Je krijgt net zoveel kwaliteit als je budget reikt, onthoud dat maar vast.
Er zijn best leuke spullen te koop qua versterkers, ook voor/tot €400,-
en daar is al onnoemelijk veel over geschreven. Dit is allemaal terug te vinden
als je op een creatieve manier de zoekfunctie gebruikt.

Maar €400,- klinkt nooit zo goed als €2000,- ook niet als
je het heel snel uitspreekt.

Opties?
vox
fender
marshall
hughes & kettner

Les Paul R8
23 januari 2009, 20:25
DSL 201 die op marktplaats staat.

voor 350 euro heb je een erg vette amp (beetje afdingen richting 300 kan misschien nog wel). Eventueel de speaker vervangen door een greenback, G12H30 of V30 (naar smaak) en je hebt voor minder dan 500 euro een supervette amp.

Afdingen tot 325 gaat wel lukken, maar lager niet....;)

toneblo
23 januari 2009, 20:36
marshall vintage modern, absoluut oud rock geluid in een nieuw jasje !!

Lexvandoef
23 januari 2009, 20:42
marshall vintage modern, absoluut oud rock geluid in een nieuw jasje !!

voor 400e? euhm nee ;).

AART
23 januari 2009, 20:51
Afdingen tot 325 gaat wel lukken, maar lager niet....;)

Heeft ie nog precies genoeg over voor een mooie greenback of v30... ;)

Chris Winsemius
23 januari 2009, 20:52
marshall vintage modern, absoluut oud rock geluid in een nieuw jasje !!

voor een absoluut oud rock geluid? euhm nee ;).

(heb je weleens over 'n oude Marshall gespeeld?)

Ff serieus: ok-je amp maar (vermoedelijk) ruim boven het budget v/d TS en voor wat authentiekere oude rock sounds binnen het VM-budget is 'n 2e hands JMP/JCM 2203/2204 'n wat meer gangbare optie imho en die knallen ook beter door de mix heen.

EDIT: hoewel ik wat minder bekend ben met de 20 en/of 40 Watt DSLs lijken dat ok-je opties binnen het budget en richting de gewenste sound.

the sure thing
23 januari 2009, 21:02
voor een absoluut oud rock geluid? euhm nee ;).

(heb je weleens over 'n oude Marshall gespeeld?)

Ff serieus: ok-je amp maar (vermoedelijk) ruim boven het budget v/d TS en voor wat authentiekere oude rock sounds binnen het VM-budget is 'n 2e hands JMP/JCM 2203/2204 'n wat meer gangbare optie imho en die knallen ook beter door de mix heen.

EDIT: hoewel ik wat minder bekend ben met de 20 en/of 40 Watt DSLs lijken dat ok-je opties binnen het budget en richting de gewenste sound.

De VintageModern is absoluut WEL geschikt voor het oude rockgeluid! En ook ik heb oude Marshalls gehoord en gehad... Maar verder ga ik wel met Chris mee. En daarnaast: een goede JCM800 combo voor EUR 600 moet wel te scoren zijn... ff doorsparen dus!

Chris Winsemius
23 januari 2009, 21:07
De VintageModern is absoluut WEL geschikt voor het oude rockgeluid! En ook ik heb oude Marshalls gehoord en gehad... Maar verder ga ik wel met Chris mee. En daarnaast: een goede JCM800 combo voor EUR 600 moet wel te scoren zijn... ff doorsparen dus!

Het zit er op 'n bepaalde manier wel in maar met 'n enorme lappendeken over het tophoog en harmonischen.

JCM800 combo's zijn met wat geduld absoluut voor 'n leuke prijs te bemachtigen, zelfs onder de 600 E.

Mitch
23 januari 2009, 21:19
Jongens, jullie kunnen je nou wel druk maken over of een VM nou wel of niet lekker vintage gevoiced of goed dor de mix heen komt, maar de topic starter blijft met de vraag zitten of een Marshall AS50 een geschikte amp is voor zijn zoektocht. Of die amp 'm misschien die lekkere ouwe rocksound kan geven.

Let wel: dan hebben we het dus over een combo voor akoestische gitaar. Nou, dat prikt wel door de mix hoor met een Squier!

sjaak1990
23 januari 2009, 21:31
Een dergelijke oude marshall. Buizen.

Als je geen nieuwe gitaar wilt een mini humbucker in je brug, die voor wat meer scheur zorgt. Anders een SG of LP

Squier02
23 januari 2009, 21:47
Oke bedankt voor de snelle reacties! Als ik het zo zie is Marshall een goede keus als versterker. In de meeste ideale geval zou ik mijn gitaar en versterker vervangen, maar ik heb nu eenmaal niet het salaris van Oprah Winfrey, dus dat feest gaat niet door.

Mijn versterker begint allerlei rare bijgeluiden te produceren, die vaak ronduit irritant zijn. Mijn gitaar daartegen is nog steeds prima te bespelen. Ik wil wel graag overstappen naar Les paul, maar ik heb nog een achterdeur openstaan naar basgitaar, en zou het zonde van het geld vinden als ik een nieuwe gitaar aanschaf om vervolgens op bas over te gaan.

Ik ben daarom van plan om mijn versterker te vervangen. Ik zie dat marshall een goede keus is. DSL 201 wordt er genoemd zie ik. De versterker in mijn eerste post is ook een goede keus? Er wordt gezegd dat hij ook voor akoestisch is, is dit een nadeel voor het geluid? De andere namen zijn voor mij net chinees, ik ben niet echt thuis in de hele electronica rond de gitaar. Zou iemand mijn (graag in lekentaal) dit uit willen leggen? :satisfie:

Mr.Bluesbreaker
23 januari 2009, 21:51
Ja, dat is ten nadele van het geluid (je moet er met een akoestische gitaar op spelen slimpie:)) en neem maar van ons aan dat je daar niet verder mee komt, nogmaals; het is een akoestische gitaarversterker.

Gearjunkie
23 januari 2009, 22:04
De versterker in mijn eerste post is ook een goede keus? Er wordt gezegd dat hij ook voor akoestisch is, is dit een nadeel voor het geluid?

Nee, het is niet OOK voor akoestisch, maar ENKEL voor akoestisch!

Mitch
23 januari 2009, 22:49
Is wel de ultieme oude rocksound, een akoestische gitaar. Vooral met de AS50: de echte Nirvana Unplugged sound zit er zéker in.

Rude Perception
23 januari 2009, 23:19
Als je dichterbij een goed rocksound wil komen is er een aantal dingen wat je kan veranderen.

Ten eerste de gitaar:
Het is een redelijke gitaar, alleen de rocksound wordt over het algemeen bereikt met humbuckers. Er zijn echter nog wel veel uitzonderingen. Ik weet niet wat voor Squier je hebt, maar meestal zijn het redelijk goede gitaren.

Je gitaar kan je goedkoop upgraden door er een humbucker in singlecoilformaat in te (laten) zetten. Hiermee krijg je een erg veelzijdige gitaar, omdat je 2 singlecoils en een humbucker hebt. Het zal echter geen les paul worden, het karakter van je gitaar blijft anders. Toch raad ik je dit aan. (niet opvatten als spam).

De rede dat ik je dit aanraad is dat je dan nog geld over houdt voor een versterker.

Het ultieme rockgeluid wordt over het algemeen gemaakt met een oude marshall buizenversterker. Heerlijk! Ik heb ook een JCM800 (oude marshall, echte klassieker) alleen die komt mijn slaapkamer niet in. Ik heb er gister mee opgetreden, heb hem niet richting het publiek gezet en op standje 2 stond ik te hard. Thuis durf ik hem eigenlijk niet aan te zetten.

Ik raad je dus een kleinere versterker aan. Ik heb nog nooit een DSL201 gehoord. (oja, heel lang geleden, weet niet meer precies wat ik ervan vond). Maar dit zou een goede optie kunnen zijn. Deze is waarschijnlijk een stuk beter te gebruiken op slaapkamerniveau. Anders kan een Orange Tiny Terror (misschien net een beetje duur) een goed plan zijn. Er zijn meer kleine buizenversterkers, ik ken die verder alleen niet zo goed, en kan je daar dus niet verder mee helpen. Anderen zullen dat beter kunnen.

Er worden nu veel grote buizenversterkers aangeraden. Ik vind dat niet zo'n goed idee. Ik weet niet hoe hard je kan oefenen, maar deze buizenversterkers gaan meestal veel te hard en hebben ook pas op hoog volume die echte rocksound. Op laag volume zal je denk ik echt naar andere versterkers moeten kijken.

Ik hoop dat ik je met deze post beter zicht heb gegeven op wat er mogelijk is.
Een pedaaltje zou ook kunnen, maar ik ben bang dat je versterker van zulke lage kwaliteit is dat een pedaaltje je niet je gewenste geluid gaat opleveren.

Rude Perception
23 januari 2009, 23:27
Oja, een kleine uitleg over buizen/transistorversterkers. Ik doe dit even in een aparte post omdat de vorige echt m'n advies was, dit is even wat info.

Transistorversterkers:
Veel oefenversterkers zijn transistorversterkers. Transistorversterkers zijn goedkoper, maar klinken volgens vele slechter. Voor oefenversterkers kunnen ze wel handig zijn omdat ze goedkoop zijn en zacht kunnen.

Buizenversterkers:
Buizenversterkers zijn nog steeds (het is een oude, eigenlijk verjaarde (in andere electronica is hij bijna uitgestorven), techniek) volgens vele de beste gitaarversterkers. Het grootste nadeel is dat ze duur zijn. En ze gaan HARD! Een 50 watt buizenversterker is vaak al te hard voor thuis. Ze gaan wel zacht, maar dan klinken ze een heel stuk minder. Tegenwoordig zijn er veel kleinere buizenversterkers op de markt. Denk aan 5-20 watt. Deze zijn thuis wel goed te gebruiken, en zijn behoorlijk betaalbaar.

Moddeling:
Tsja, moddeling probeert met digitale techniek een buizenversterker na te bootsen. Het komt in de buurt van het buizengeluid, maar volgens vele is het het (nog) niet. Er zijn er ook veel die er prima mee uit de voeten kunnen. Voordelen zijn dat ze heel goed heel zacht kunnen, heel erg veelzijdig zijn en niet duur.

Heb je nu een beetje een overzicht van wat er, heel globaal, is op versterkergebied?

Squier02
23 januari 2009, 23:37
Bedankt voor de tips Rude Perception. Ik zal eens gaan informeren wat de mogelijkheden zijn voor zo'n Humbucker. Mochten de kosten ruimschoots opwegen tegen de kosten van een nieuwe gitaar, zal ik hier eens over denken.

Wat versterker betreft, ik moet dus op zoek naar een buizenversterker. Mijn eerste versterker was ook buizen, maar die heb ik terug moeten sturen wegens een fabrieksfout. Van geluidsoverlast heb ik geen last. Woon in het buitengebied en me ouders kunnen mijn muzieksmaak wel waarderen. Toch blijf ik bij een kleinere versterker omdat ik graag met vrienden samenspeel, en we geen gezamenlijke oefenruimte hebben. Een (enigszins) draagbare versterker is wel welkom.

Met een wat oudere Marshall zou ik dus al een heel eind komen. Het hoeft voor mij ook geen super spul te zijn. Ik overweeg geen carrière als gitarist te beginnen, het is gewoon puur voor de ontspanning en het plezier.

MarkV
23 januari 2009, 23:39
Is wel de ultieme oude rocksound, een akoestische gitaar. Vooral met de AS50: de echte Nirvana Unplugged sound zit er zéker in.

Geen smiley? Dan mist de TS het sarcasme misschien... :dontgeti:

Mitch
23 januari 2009, 23:41
Hè, nou verklap je het...

Rude Perception
23 januari 2009, 23:51
Bedankt voor de tips Rude Perception. Ik zal eens gaan informeren wat de mogelijkheden zijn voor zo'n Humbucker. Mochten de kosten ruimschoots opwegen tegen de kosten van een nieuwe gitaar, zal ik hier eens over denken.

Wat versterker betreft, ik moet dus op zoek naar een buizenversterker. Mijn eerste versterker was ook buizen, maar die heb ik terug moeten sturen wegens een fabrieksfout. Van geluidsoverlast heb ik geen last. Woon in het buitengebied en me ouders kunnen mijn muzieksmaak wel waarderen. Toch blijf ik bij een kleinere versterker omdat ik graag met vrienden samenspeel, en we geen gezamenlijke oefenruimte hebben. Een (enigszins) draagbare versterker is wel welkom.

Even schaamteloze spam. De little '59 is een humbucker in singlecoilformaat. Voor 50 euro moet die te scoren zijn. Er staat er één voor 70 op marktplaats, dat vind ik te duur.

Ik heb een Orange Tiny Terror, die komt met een tas! Ik kan hem precies op de fiets meenemen. Het is alleen wel een topje. Er zit dus geen speaker in en je moet hem aansluiten op een aparte speakerkast. Een versterker met ingebouwde speaker (combo) is al heel snel te groot voor op de fiets. Speel je met een drummer samen? Dan zou ik wel voor 15 watt gaan.

Oude marshalls zijn meestal grote logge bakken (je wilt niet weten hoe opgevouwen ik gister in m'n ma's Ford ka zat toen die versterker mee moest:satisfie:). Niet bepaalt draagbaar dus.

sjaak1990
24 januari 2009, 00:31
Oude marshalls zijn meestal grote logge bakken (je wilt niet weten hoe opgevouwen ik gister in m'n ma's Ford ka zat toen die versterker mee moest:satisfie:). Niet bepaalt draagbaar dus.

Het gaat om combo's he in deze prijsklasse. Dsl201 ofzo is echt niet extreem groot. Zou het zelf op de fiets wel kunnen maar wel lastiger. Ligt is wel wat anders. Kan je mooi voor oefenen met kratjes bier.

Rude Perception
24 januari 2009, 00:39
Het gaat om combo's he in deze prijsklasse. Dsl201 ofzo is echt niet extreem groot. Zou het zelf op de fiets wel kunnen maar wel lastiger. Ligt is wel wat anders. Kan je mooi voor oefenen met kratjes bier.

DSL201 Valt voor mij niet onder een oude marshall, en lijkt me wel net lastig op de fiets hoor.

Henri H
24 januari 2009, 00:55
Net wat boven je budget maar dit is wat je zoekt!

http://link.marktplaats.nl/222190224

En die Squier moet je lekker single coil laten.
Jimi Hendrix gaat er prima mee.
Als je G&R sound zoekt een LP (erbij) kopen.
Een JMP combo is ook erg OK maar voor zover ik weet is die er alleen maar in een 2x12 uitvoering; erg zwaar dus.

Disclaimer: geen spam

sjaak1990
24 januari 2009, 01:00
DSL201 Valt voor mij niet onder een oude marshall, en lijkt me wel net lastig op de fiets hoor.

Ja fout, is geen oude. Krijgt toch wel behoorlijk dat ouderwetse geluid eruit toch. Jcm800 combo zou kunnen.

Ik zei ook niet dat het makkelijk is op de fiets :hippie: Ik zei dat het kan maar zou het zelf niet elke week willen :seriousf:

@H.Huisjes: die zelfde combi had ik ook net gevonden voor TS zonder de post van jou te lezen, leek mij ook direct wat voor hem :)

Rude Perception
24 januari 2009, 03:32
Net wat boven je budget maar dit is wat je zoekt!

http://link.marktplaats.nl/222190224

En die Squier moet je lekker single coil laten.
Jimi Hendrix gaat er prima mee.
Als je G&R sound zoekt een LP (erbij) kopen.
Een JMP combo is ook erg OK maar voor zover ik weet is die er alleen maar in een 2x12 uitvoering; erg zwaar dus.

Disclaimer: geen spam

Dit kan een goede optie zijn. Alleen raad je nu een versterker boven z'n budget aan, en je raadt aan een nieuwe gitaar te kopen. Iets wat op gitaarnet vaak gebeurd. Er worden dingen aangeraden die boven het budget zitten. Daarom had ik hem toch aangeraden om een humbucker in de gitaar te zetten. Op een goedkope manier krijg je meer geluidsopties.

Squier02
24 januari 2009, 08:50
Hij hoeft niet per se mee te kunnen op de fiets. Mijn auto is groot genoeg maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel met draagbaar. Verder kwam ik deze nog tegen (klik (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/222190224-marshall-jcm-800-combo.html%3Fxref%3D1)). Het geld wat ik ermee bespaar kan ik eventueel in een humbucker stoppen, of wachten voor een LP. Bedankt voor de reacties!


Geen smiley? Dan mist de TS het sarcasme misschien... :dontgeti: Zonder smiley kan ik de humor ook wel waarderen hoor ;)

Chris Winsemius
24 januari 2009, 08:52
Hè, nou verklap je het...

Boef!

(sorry voor m'n te veel "boutique"-sound gerichte posts, kleine EDITje reeds al gemaakt voor dat u ging zeiken ;) FIJN WEEKEND Mitch!!!)

Rude Perception
24 januari 2009, 11:55
Hij hoeft niet per se mee te kunnen op de fiets. Mijn auto is groot genoeg maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel met draagbaar. Verder kwam ik deze nog tegen (klik (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/222190224-marshall-jcm-800-combo.html%3Fxref%3D1)). Het geld wat ik ermee bespaar kan ik eventueel in een humbucker stoppen, of wachten voor een LP. Bedankt voor de reacties!

Zonder smiley kan ik de humor ook wel waarderen hoor ;)

OOH, meneer heeft een auto, het doet ook maar he?!:satisfie:

Dan kan je makkelijk voor een oude 1x12 (één twaalf inch speaker) combo gaan. Mijn 2x12 is 30 kilo, dat is voor mij een beetje het punt waarop ik zo'n ding niet meer lekker draagbaar is. 1x12 is een stuk handbaarder.

Henri H
24 januari 2009, 12:39
....
Verder kwam ik deze nog tegen (klik (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/222190224-marshall-jcm-800-combo.html%3Fxref%3D1)). Het geld wat ik ermee bespaar kan ik eventueel in een humbucker stoppen, of wachten voor een LP. Bedankt voor de reacties!
.....Als je het geld ervoor hebt liggen zou ik zeker die Marshall nemen.
Is trouwens precies dezelfde als ik je ook al aanraadde.
Ik snap alleen niet hoe je er nu bijkomt dat je geld bespaart.
€550,- zit immers €150,- boven je budget?

toneblo
24 januari 2009, 14:26
Ff serieus: ok-je amp maar (vermoedelijk) ruim boven het budget v/d TS en voor wat authentiekere oude rock sounds binnen het VM-budget is 'n 2e hands JMP/JCM 2203/2204 'n wat meer gangbare optie imho en die knallen ook beter door de mix heen.

...luister, ik heb wel degelijk over oude marshalls gespeeld en de vintage modern is de enige die daar bij in de buurt komt!
Getuige meerdere meningen hier..
En als jij een vitage modern niet door de mix heen krijgt, heb je nog niet op de dynamic boost switch gestapt, KABOEM!!!

Het is zeker geen nieuwe moddelingbak want dan had ie wel anders geheten toch?!

PLaats een 4x12 v30 onder de marshall en wordt weggeblazen!!( combo in combinatie met 4x12 ) Mooi blenden van greenbacks met v30's!

Over budget: Oude rock heeft voor de ts toch een te hoog budget.
Wie wil er niet voor 100,- Over een oude plexi spelen?!

Serieus geluid kost serieus geld, punt.:satisfie:

marter544
24 januari 2009, 14:49
Afdingen tot 325 gaat wel lukken, maar lager niet....;)

Ik zou deze persoon zéker even een PM sturen, ik denk niet dat je iets mooiers voor dit geld gaat vinden. Kun je voor de overige 75 euro miss een humbucker in je squier drukken, als je dat wil.

Squier02
24 januari 2009, 15:08
Oeps verkeerde link, ik bedoelde deze (http://link.marktplaats.nl/217921971).

MarkV
24 januari 2009, 15:14
Oeps verkeerde link, ik bedoelde deze (http://link.marktplaats.nl/217921971).

MG serie Marshall zal niet met applaus worden ontvangen. Kan je beter een 'echte' Marshall kopen (JCM800/DSL/Etc)

Jeroen76
24 januari 2009, 15:39
Die MG zou ik zeker niet adviseren voor een oud rock-geluid. Dat krijg je er hooguit uit als je er met je gitaar op gaat meppen. :mad:


Maar effe serieus, dit hoort geen Marshall te heten.

Squier02
24 januari 2009, 18:36
Deze (http://link.marktplaats.nl/219447650) kwam ik ook nog tegen, in de buurt voor mij en misschien valt er nog wat af te dingen.

Mitch
24 januari 2009, 18:43
Hm, lastig kiezen binnen dat budget tussen bijv. de DSL201 van Les Paul R8 of deze JTM30. De JTM heeft meer laag in het clean, de DSL scheurt iets feller. Is maar net wat je smaak is het één is niet beter dan het ander.

Tip: zet je woonplaats in je profiel. Deze wordt dan altijd onder je naam weergegeven. Als je dan om tips vraagt hoeven mensen niet te vragen waar je woont.

the sure thing
24 januari 2009, 18:46
TS: heb ff geduld en ga echt voor een JCM 800 combo. JTM 30 / 60 zou een alternatief kunnen zijn. En zet idd je woonplaats neer!

Squier02
25 januari 2009, 00:22
Bedankt voor de vooral snelle adviezen. Ik denk dat ik maar eens een tijdje wacht om vervolgens voor die JCM 800 combo of iets dergelijks te gaan. Ik kan nu wel voor een tussenoplossing gaan maar dan zit ik over 1 jaar weer met het zelfde probleem. Nogmaals bedankt voor de reacties, en dit is zeker niet te laatste keer dat jullie me hier zullen zien. :satisfie:

Levitation
25 januari 2009, 00:44
Ik ben bijna 7 jaar lang een trouwe Marshall-gebruiker geweest. Nooit bestond er voor mij een betere amp dan m'n TSL 100 halfstack, tot voor de laatste 2 jaar ofzo.
Stilletjes aan heb ik toch ontdekt dat Marshall niet the one & only amp is dat de AC/DC sound kan benaderen.

Met de Pond die nu zo gunstig is heb ik begin deze maand dan ook mijn Marshall TSL verkocht. Was een veelzijdige amp en met m'n SG'tje kreeg ik er ook wel de AC/DC-sound uit, maar dan toch nét niet.

Ondertussen heb ik mij een Orange Rocker gekocht, en ik moet zeggen dat dat al wat meer in de buurt komt van de "ultieme rockversterker".
't Is een veel simpelere amp, maar dat geeft hem net zoveel karakter.
Cleans stellen niet zoveel voor, maar de overdrive maakt dat allemaal meer dan goed. En als ik toch wat clean wil draai ik het volume even zo goed als dicht.

Als je wat geduld hebt kun je zo wel een combo op de kop tikken voor 600 euro. (Zoniet tweedehands, dan wel nieuw in Engeland.)

Voor no-nonsens rock 'n' roll is dit één van de amps die je zeker eens moet testen. Het heeft de Britse voicing van Marshall, maar dan donkerder gekleurd en met veel meer ballen en een soort "brul" die ik in nog geen enkele Marshall ben tegengekomen ook.

Met andere woorden lijkt dit me dus nog een beter alternatief dan een JCM 800 combo. 't Is eigenlijk zelfs een JCM 800 on "stereoids", echt.

vulvasonic
25 januari 2009, 02:01
Een Vox AC-15 cc (http://www.thomann.de/nl/vox_ac15_cc1.htm) kan ook voor die Engelse rocksound zorgen, toch?

Squier02
26 januari 2009, 16:34
Ik heb is wat zitten neuzen hier op het forum en op marktplaats, en kwam een Marshall Valvestate VS102R tegen op internet (http://link.marktplaats.nl/224045927). Hier op het forum zag ik dat mensen er geen slechte ervaringen mee hadden. Hij staat ook bij mij in de buurt en binnen mijn budget. Ik ga denk ik maar is de gok wagen. :satisfie:

VanMeekeren
26 januari 2009, 17:11
Ik heb is wat zitten neuzen hier op het forum en op marktplaats, en kwam een Marshall Valvestate VS102R tegen op internet (http://link.marktplaats.nl/224045927). Hier op het forum zag ik dat mensen er geen slechte ervaringen mee hadden. Hij staat ook bij mij in de buurt en binnen mijn budget. Ik ga denk ik maar is de gok wagen. :satisfie:

Is wel heel anders (lees: slechter) dan de opties die hier al werden gegeven. Voor echte oer-rock wil je toch wel EL34's [citation needed] die oversturen, zal je niet lukken bij de ValveState.

Les Paul R8
26 januari 2009, 17:11
Ik heb is wat zitten neuzen hier op het forum en op marktplaats, en kwam een Marshall Valvestate VS102R tegen op internet (http://link.marktplaats.nl/224045927). Hier op het forum zag ik dat mensen er geen slechte ervaringen mee hadden. Hij staat ook bij mij in de buurt en binnen mijn budget. Ik ga denk ik maar is de gok wagen. :satisfie:

Niet om mijn DSL nou meteen aan je te verkopen, maar een Valvestate wordt je echt niet blij van. Het blijft een transistorbak. Een DSL (of JCM800) is gewoon een goeie buizenbak, waar je de echte engelse rocksound uit haalt.

the sure thing
26 januari 2009, 17:14
... ik vind de voorgestelde amps van Orange ook wel goed, eigenlijk!

Squier02
16 maart 2009, 19:05
Hallo,

Ik ben via via op een leuke versterker uitgekomen, namelijk een Marshall Valvestate V230 100 watt inc. een aantal pedaaltjes. Ik wil zowiezo er heen gaan om het uit te proberen, maar wilde ook jullie mening ook even weten. Vraagprijs is rond de 150,-

Jimwoud
16 maart 2009, 19:43
Hallo,

Ik ben via via op een leuke versterker uitgekomen, namelijk een Marshall Valvestate V230 100 watt inc. een aantal pedaaltjes. Ik wil zowiezo er heen gaan om het uit te proberen, maar wilde ook jullie mening ook even weten. Vraagprijs is rond de 150,-

Als het een valvestate is is prima. Probeer hem uit en als ie aan je wensen voldoet, nog wat van de prijs aflullen en inladen dat ding!

guitarguru
16 maart 2009, 20:13
Hallo,

Ik ben via via op een leuke versterker uitgekomen, namelijk een Marshall Valvestate V230 100 watt inc. een aantal pedaaltjes. Ik wil zowiezo er heen gaan om het uit te proberen, maar wilde ook jullie mening ook even weten. Vraagprijs is rond de 150,-

Tja........ je zult die weg zelf moeten gaan, wat wij ook roepen of adviseren. Met vallen en opstaan jouw eigen Holy Grail ontdekken. Ben bang dat je nu eerst zult gaan vallen met die Valvestate, maar ja................. het blijft wel een leuke en interessante zoektocht natuurlijk.

Er zijn een aantal goede suggesties gedaan hier, maar ze lijken je (nog) niet te raken.
Good Luck!

Squier02
16 maart 2009, 20:21
Tja........ je zult die weg zelf moeten gaan, wat wij ook roepen of adviseren. Met vallen en opstaan jouw eigen Holy Grail ontdekken. Ben bang dat je nu eerst zult gaan vallen met die Valvestate, maar ja................. het blijft wel een leuke en interessante zoektocht natuurlijk.

Er zijn een aantal goede suggesties gedaan hier, maar ze lijken je (nog) niet te raken.
Good Luck!

Ze raken me wel, maar ik heb nog geen fulltime baan om me een versterker van 1000+ aan te schaffen. bovendien speel ik pas 2,5 jaar gitaar, en geen 25 jaar. Ik denk dat alles beter is als wat ik nu heb. Mijn fame hier maakt af en toe zo'n ontiegelijke herrie dat ik mijn 'Thunderstruck' er niet eens boven door kan spelen :dontgeti: Ik ga de gok maar is wagen denk ik.

guitarguru
16 maart 2009, 20:26
Als ie jouw lekker in de oren klinkt, dan is het okay he. :) Weet alleen niet hoe lang je er van zult genieten, naarmate je je snel verder ontwikkelt qua spel en je gehoor.
Je gaat toch binnen afzienbare tijd een buizenbakje willen, denk ik maar zo. En die is nu ook al haalbaar, met een niet al te hoog budget.

Squier02
16 maart 2009, 23:32
Als ie jouw lekker in de oren klinkt, dan is het okay he. :) Weet alleen niet hoe lang je er van zult genieten, naarmate je je snel verder ontwikkelt qua spel en je gehoor.
Je gaat toch binnen afzienbare tijd een buizenbakje willen, denk ik maar zo. En die is nu ook al haalbaar, met een niet al te hoog budget.

Ik wil hem eerst eens even testen, als hij geen vooruitgang is dan koop ik hem ook niet. En als het een goede vesterker is voor deze prijs dan vind ik dat prima. De vraag prijs is ook maar 150 euro, en geen 1500 euro.

Met het oog op de toekomst waar ik mischien langs gitaar ook wat wil gaan bassen probeer ik mijn blik zo breed mogelijk te houden.
En zoals vele van jullie al gezegd hebben, ik moet er toch zelf uitkomen. Ik denk dat maar weinig van jullie na 2 amps al de ware hadden gevonden ;)

zeppo
17 maart 2009, 14:21
Je hebt PM!

Squier02
17 maart 2009, 22:07
Balen! Hij is voor mn neus weggekocht :( Een goede amp vergt nogal wat tijd en moeite merk ik wel ;)

Squier4ever
18 maart 2009, 00:16
Balen! Hij is voor mn neus weggekocht :( Een goede amp vergt nogal wat tijd en moeite merk ik wel ;)

voor 400 euro zou ik: een tweedehands buizenbakje (categorie marshall jtm30, laney vc30, peavey valveking enz) en een humbuckertje voor in je squier scoren. rock gegarandeerd!

Klaasj Vaak
18 maart 2009, 05:48
...luister, ik heb wel degelijk over oude marshalls gespeeld en de vintage modern is de enige die daar bij in de buurt komt!
Getuige meerdere meningen hier..
En als jij een vitage modern niet door de mix heen krijgt, heb je nog niet op de dynamic boost switch gestapt, KABOEM!!!

Heb je überhaupt wel 's over een Vintage Modern gespeeld in bandverband? Ik dus wel en dat viel me vies tegen. Meerdere repetities over gespeeld en uiteindelijk toch maar besloten het ding aan te pakken, want hij kwam voor geen meter door de mix! Ja, met de gain vol open, evenals de treble en de presence en dan houd je niets over. Zelfs qua volume valt het ding wat tegen, niet wat je verwacht van een Marshall buizentop waar ze mee pretenderen een vintage geluid in een nieuw jasje te hebben gestopt. Ongemod? Klinkt erg goed, voor thuis... Ik heb 'm nu ie is aangepakt nog niet weer in bandverband gebruikt, maar als het weer vies tegen gaat vallen gaat ie mooi de deur uit, ongeacht de mooie verhalen op een forum. En dat is nu juist wat ik een beetje proef uit jouw 'bevinding', 'ik heb het ergens gelezen'.... Helemaal des Gitaarnet, dat wel. Maar mocht ie me wederom niet bevallen in de repetitieruimte, dan zal ik aan je denken.:D

En eh... pssst... Chris z'n beroep is iets met buizenversterkers...:seriousf:

@Squier02: Misschien moet je het helemaal niet zoeken in een nieuwe versterker, ook gezien je budget. Wellicht is een tubescreamer-achtig pedaal al een 'redelijke' oplossing en ruim binnen je budget. Je zou bijvoorbeeld eens een Digitech Bad Monkey kunnen proberen, een tubescreamer-achtig pedaal op budget. Tweedehands kosten die dingen al helemaal geen drol (heb ik ergens gelezen).

Mocht je perse een andere versterker willen, dan zou je 's kunnen kijken naar een Line6 Flextone. Die moet tweedehands zeker wel binnen je budget zitten.

Harry
18 maart 2009, 09:33
Balen! Hij is voor mn neus weggekocht :( Een goede amp vergt nogal wat tijd en moeite merk ik wel ;)

geloof me, dat is niet erg.
Voor een goede versterker: lees het topic nog eens door zou ik zeggen...

Willi@m
18 maart 2009, 13:22
Misschien al genoemd maar ik heb een paar maanden geleden een Vox Valvetronix in de aanbieding kunnen kopen. Ben echt tevreden met de versterker. Genoeg keuze's aan verschillende sounds als je eens iets anders wilt spelen tussendoor. Buizen voorversterker klinkt erg goed. Natuurlijk kan het beter maar ik was er 150 euro voor kwijt dus prijs / kwaliteit erg netjes.

Dude
19 maart 2009, 22:08
marshalls doen het altijd goed hoor.... zo lang er buizen in zitten, marshall op staat en je in een bandje speelt kan je geen miskoop hebben aan een marshall !

Harry
20 maart 2009, 09:31
ik zou kijken of je ergens een Marschall jubilee op de kop kunt tikken, kun je niet verkeerd mee gaan....

Klaasj Vaak
20 maart 2009, 11:38
marshalls doen het altijd goed hoor.... zo lang er buizen in zitten, marshall op staat en je in een bandje speelt kan je geen miskoop hebben aan een marshall !

Mits het ironisch bedoeld is; bullshit...

Chris Winsemius
20 maart 2009, 11:53
OffT: Klaas, check even je mail of mail me even.

Fijn weekend!

Klaasj Vaak
20 maart 2009, 12:12
OffT: Klaas, check even je mail of mail me even.

Fijn weekend!

Ah die Chris! Ik heb heel geen mail ontvangen joh...:???: Misschien naar m'n oude e-mail adres verzonden (heb geen @home meer)?

Ik mail je zondag even, ben erg druk in een verhuizing nu (oké, nu heel even niet dan:soinnocent:). Ik neem aan dat het betrekking heeft op de opknapbeurt van de Vintage Modern.;)

edje kadetje
20 maart 2009, 12:14
Mits het ironisch bedoeld is; bullshit...

Bedoel je nou echt 'mits'? Of bedoel je wellicht 'tenzij'?
Lijkt misschien flauw om daarover te vallen, maar de betekenis van je uitspraak draait 180 graden.

Bij 'mits' heb je hierboven gezegd dat het alleen bullshit is als klaasj vaak het ironisch bedoelde.
Als je 'tenzij' had gebruikt dan had je gezegd dat het bullshitt is, maar niet als hij het ironisch bedoelde.

Dus bedoelde je echt 'mits', of toch 'tenzij'?

Klaasj Vaak
20 maart 2009, 12:27
Het woordje 'niet' mist, that's all. ik mis wel 's vaker een woordje bij het, voor mij, snel typen. De strekking kwam in ieder geval wel over, gezien je meedenken.

Chris Winsemius
20 maart 2009, 12:28
Ah die Chris! Ik heb heel geen mail ontvangen joh...:???: Misschien naar m'n oude e-mail adres verzonden (heb geen @home meer)?

Ik mail je zondag even, ben erg druk in een verhuizing nu (oké, nu heel even niet dan:soinnocent:). Ik neem aan dat het betrekking heeft op de opknapbeurt van de Vintage Modern.;)

Dan heb ik je Vintage adres gebruikt ipv. het Moderne adres.... ;)

't Komt goed, veel succes met de verhuizing!!!

Dude
20 maart 2009, 21:37
ik zou kijken of je ergens een Marschall jubilee op de kop kunt tikken, kun je niet verkeerd mee gaan....

die is als het mee zit gereserveerd voor vriend mark (helter skelter)
:soinnocent:

Harry
21 maart 2009, 15:32
hee, die heeft er al een stuk of wat...... het kan een keer op natuurlijk.


doe je hem de groeten van me?

toneblo
21 maart 2009, 17:38
Heb je überhaupt wel 's over een Vintage Modern gespeeld in bandverband? Ik dus wel en dat viel me vies tegen. Meerdere repetities over gespeeld en uiteindelijk toch maar besloten het ding aan te pakken, want hij kwam voor geen meter door de mix! Ja, met de gain vol open, evenals de treble en de presence en dan houd je niets over. Zelfs qua volume valt het ding wat tegen, niet wat je verwacht van een Marshall buizentop waar ze mee pretenderen een vintage geluid in een nieuw jasje te hebben gestopt. Ongemod? Klinkt erg goed, voor thuis... Ik heb 'm nu ie is aangepakt nog niet weer in bandverband gebruikt, maar als het weer vies tegen gaat vallen gaat ie mooi de deur uit, ongeacht de mooie verhalen op een forum. En dat is nu juist wat ik een beetje proef uit jouw 'bevinding', 'ik heb het ergens gelezen'.... Helemaal des Gitaarnet, dat wel. Maar mocht ie me wederom niet bevallen in de repetitieruimte, dan zal ik aan je denken.:D

En eh... pssst... Chris z'n beroep is iets met buizenversterkers...:seriousf:





....als jij niet met een vintage modern standaard om kunt gaan, heb je ook geen sjoege van de oud plexi's.
Alleen op standje 6 a 7 ( volume ) komt ie er goed geluid uit.
Ik speel in bandverband met vintage modern en niemand die er iets van mist.
Sterker nog: of ik niet iets nederlandser kon spelen ( zachter ).

P.s: Mijn beroep iets met buizenamps?!....
Niet suggestief uit de hoek komen als je geen idee hebt met wie je te maken hebt oke?!

voor mijn professie ben ik constructief engineer en ik doe graag in mijn vrije tijd iets met amps en gitaren...
ik hoop zo duidelijk genoeg.... Klaas vaak.:ok:

toneblo
21 maart 2009, 17:52
Heb je überhaupt wel 's over een Vintage Modern gespeeld in bandverband? Ik dus wel en dat viel me vies tegen. Meerdere repetities over gespeeld en uiteindelijk toch maar besloten het ding aan te pakken, want hij kwam voor geen meter door de mix! Ja, met de gain vol open, evenals de treble en de presence en dan houd je niets over. Zelfs qua volume valt het ding wat tegen, niet wat je verwacht van een Marshall buizentop waar ze mee pretenderen een vintage geluid in een nieuw jasje te hebben gestopt. Ongemod? Klinkt erg goed, voor thuis... Ik heb 'm nu ie is aangepakt nog niet weer in bandverband gebruikt, maar als het weer vies tegen gaat vallen gaat ie mooi de deur uit, ongeacht de mooie verhalen op een forum. En dat is nu juist wat ik een beetje proef uit jouw 'bevinding', 'ik heb het ergens gelezen'.... Helemaal des Gitaarnet, dat wel. Maar mocht ie me wederom niet bevallen in de repetitieruimte, dan zal ik aan je denken.:D

En eh... pssst... Chris z'n beroep is iets met buizenversterkers...:seriousf:




Chris doet iets met buizenamps..!:seriousf:


Ik speel met een vintage modern in bandverband.
Zeer stevige band voor hollandsche begrippen, en de vraag was of het iets hollandser kon ( zachter ).
Lijkt mij duidelijk dat die vintage modern er wel door prikt hoor!
Maar ja, dat zal jij pas te weten komen als je een oude plexi op standje 6 a 7 hebt gehoord, dat gaat je verstand te boven!!
Dan weet je ook waarom een vintage modern er het dichts bij in de buurt komt!
Zo speelt men hier in holland namelijk niet....!

Jij zeker niet!



Maar mocht ie me wederom niet bevallen in de repetitieruimte, dan zal ik aan je denken.:D


Nou, denk jij maar niet aan mij oke?!:seriousf:
...ik word betaald voor wat ik speel, dus dat zit wel goed zo dacht ik.

Klaasj Vaak
22 maart 2009, 08:27
Op welk bericht moet ik nu reageren?

Maar in de tweede poging had je begrepen dat ik het beroep van Chris Winsemius bedoelde hoop ik? Wat jij voor de kost doet interesseert me met alle respect weinig. Ik hoop dat het een lucratieve bezigheid is, dat gun ik een ieder.

Ik heb de Vintage Modern 50 watter in bandverband gebruikt met een vrij hard slaande drummer en een tweede gitarist met ook de boel op behoorlijk volume en ik verzoop. Ja, hard was het wel, de bassist heeft er permanente gehoorschade aan één oor aan overgehouden, maar het prikte voor geen meter en ik kon mezelf nauwelijks horen. Nou vind ik standje 6 a 7 in een repetitieruimte al redelijk belachelijk, gezien ik met een JTM60 nog niet eens tot de helft hoef, al gauw te hard sta en hoor mezelf dan prima. Als dat bij jou allemaal wel lukt, dan ga ik er wederom heel suggestief van uit dat je niet in een erg luid bandje speelt. Even zo suggestief als jouw aanname dat iemand niet met een versterker kan omgaan en geen sjoege van ouwe plexi's heeft. En als iemand nou kan weten hoe echte ouwe plexi's klinken, dan is het Chris Winsemius wel lijkt me, want die bestreed je op dat gebied, niet mij.

Maar als jij een oplossing weet voor het me verstaanbaar maken in een band, clean, licht randje, dan houd ik me aanbevolen. Het zal aan mij liggen, maar alles boven een bepaalde stand gaat direct veel te veel oversturen en er zit een soort lappendeken overheen. Tenzij je alleen met oversturing speelt, is de Vintage Modern heel beperkt. Nou had het op zich best aan mij kunnen liggen, ik ben inderdaad geen enorm ervaringsdeskundige op het gebied van versterkers, maar Chris (Winsemius voor jouw informatie) hoorde vrijwel direct wat ik bedoelde.

Ben ik tenslotte toch nieuwsgierig, wat is jouw ervaring met ouwe plexi's?

arjanb01
22 maart 2009, 09:57
Ik heb ooit tijdens een repetitie over een marshall plexi gespeeld van een collega gitarist. Ik vond hem nogal 'donker' klinken. Dus ik denk dat je probleem is dat je te weinig mid gebruikt. In jou geval zou ik de mids op driekwart opendraaien. Moet jij eens kijken hoe je door de mix heenprikt dan.
Bij marshalls moet je, zeker als je een 4x12 speakerkast gebruikt, zuinig zijn met de lage tonen. Zorg er ook voor dat je niet teveel gain gebruikt en dan komt het goed.

Succes !

DaveItUp
22 maart 2009, 09:58
Denk dat die ervaring wel mee valt. Vraag me af hoeveel gitaarnetters een plexi hebben.:) Aangezien bijna iedereen elke amp met de jmp behuizing een plexi noemt.


Vind de VM wel cool klinken, maar echt als een pr 80 marshall klinkt 't niet vind ik. Eerder als een 1e serie 800.

Klaasj Vaak
22 maart 2009, 10:16
Ik heb ooit tijdens een repetitie over een marshall plexi gespeeld van een collega gitarist. Ik vond hem nogal 'donker' klinken. Dus ik denk dat je probleem is dat je te weinig mid gebruikt. In jou geval zou ik de mids op driekwart opendraaien. Moet jij eens kijken hoe je door de mix heenprikt dan.
Bij marshalls moet je, zeker als je een 4x12 speakerkast gebruikt, zuinig zijn met de lage tonen. Zorg er ook voor dat je niet teveel gain gebruikt en dan komt het goed.

Succes !

Ik speel juist met heel veel mid joh! Ik houd niet van dat gescoopte gebeuren namelijk. Lage tonen ben ik ook juist redelijk zuinig mee.;) Het meest maffe is nog dat ik de mids nu juist wat terug heb gedraaid en het clean veel beter klinkt. Dat had ik dus, gezien de andere versterkers waar ik over gespeeld heb, helemaal niet verwacht.

Het ding is een paar week terug flink onder handen genomen door Chris, dus het is even afwachten hoe hij zich gaat houden in bandverband. Ik merk op harder kamervolume niveau wel al dat ik de detail knop veel verder kan openschroeven nu, zonder dat ie meteen als een dolle begint te oversturen.

Ik vind de VM ook niet verkeerd hoor, zo is het ook niet. Anders had ik 'm tenslotte niet gekocht. Ik merk alleen dat ie in bandverband, in ieder geval voor mijn doeleinden, nogal beperkt is. Of hopelijk was in mijn geval. Maar pedalen vreet dat ding dan weer voor ontbijt, wat weer erg fijn is. Over twee week kan ik 'm eindelijk weer eens in bandverband gebruiken, ik hoop dat ik er dan meer mee kan. En er komen nog ouwe G12h30's in m'n 2x12 cab, moeten nog gerepareerd worden (flinke scheuren), maar ik hoop dat dat ook al veel gaat schelen.

arjanb01
22 maart 2009, 10:20
Ik speel juist met heel veel mid joh! Ik houd niet van dat gescoopte gebeuren namelijk. Lage tonen ben ik ook juist redelijk zuinig mee.;) Het meest maffe is nog dat ik de mids nu juist wat terug heb gedraaid en het clean veel beter klinkt. Dat had ik dus, gezien de andere versterkers waar ik over gespeeld heb, helemaal niet verwacht.

Het ding is een paar week terug flink onder handen genomen door Chris, dus het is even afwachten hoe hij zich gaat houden in bandverband. Ik merk op harder kamervolume niveau wel al dat ik de detail knop veel verder kan openschroeven nu, zonder dat ie meteen als een dolle begint te oversturen.

Ik vind de VM ook niet verkeerd hoor, zo is het ook niet. Anders had ik 'm tenslotte niet gekocht. Ik merk alleen dat ie in bandverband, in ieder geval voor mijn doeleinden, nogal beperkt is. Of hopelijk was in mijn geval. Maar pedalen vreet dat ding dan weer voor ontbijt, wat weer erg fijn is. Over twee week kan ik 'm eindelijk weer eens in bandverband gebruiken, ik hoop dat ik er dan meer mee kan. En er komen nog ouwe G12h30's in m'n 2x12 cab, moeten nog gerepareerd worden (flinke scheuren), maar ik hoop dat dat ook al veel gaat schelen.

Ok. Nou, als Chris hem onder handen gaat nemen, dan moet het zeker goed komen. Ook ik houd niet van dat gescoopde geluid, dus mijn eerste idee was om juist de mids op driekwart te zetten en scheutig te zijn met het laag. ;)
Marshalls staan nou eenmaal bekend dat ze eenzijdig zijn inderdaad. De enige Marshall die redelijk veelzijdig is is de JTM-45. Die heeft toch een vrij redelijk clean kanaal volgens mij.
Succes met spelen in ieder geval.

toneblo
22 maart 2009, 13:10
Nou vind ik standje 6 a 7 in een repetitieruimte al redelijk belachelijk, gezien ik met een JTM60 nog niet eens tot de helft hoef,

Oke, smaken kunnen verschillen en dus ga ik die richting niet in met je.
Jij vindt het prettig om op een wat lager volume te spelen, ik speel liever op normaal niveau.
Als je de VM niet op minimaal 6 speelt, heb je ook niet de eindbuizen-werking die daarbij hoort.
Ik houd daar nogal van, vandaar deze amp.

@ Arjanb01: Ik lees bij jou wat ik ook aanhang, spelen met mid.
Gescoopt geluid is wat ik weer uit mijn triamp haal.
I.d.d. , voor de multi-functionaliteit moet je geen VM kopen, wel als je hem kiest voor je basis toon.
De rest kun je met een effectensysteem ( pedalen ) bereiken toch?!;)

Klaasj Vaak
22 maart 2009, 14:52
Ik vind het prettig om op een wat lager volume te spelen?? Je kan er niet verder naast zitten... Dat is nu ook juist het punt, je houdt niks over bij de VM, in ieder geval niet de 50 watt versie. En dat vind ik een behoorlijke beperking van de VM. Als je de detail knop terug draait om tot een wenselijk clean te komen, dan red je het nauwelijks tot niet met het volume en begint ie dof te klinken en prik je dus niet door de mix. Want dat is nu juist wat ik wil, een vol clean met een randje en de rest juist met pedalen. Scheur haal ik sowieso nooit uit een versterker. Met m'n JTM60 is dit allemaal totaal geen probleem en dat kan 'm echt niet in die 10 watt meer vermogen zitten. Ik hoef 'm dan nog niet eens tot de helft te zetten om in een oefenruimte al lijp hard te gaan. En wat heb ik vaak te horen gekregen dat ik wel wat zachter kon... De VM is ook eigenlijk helemaal niet bedoeld om met pedalen over te spelen, maar, en dat is dan misschien nog een vergelijk met ouwe plexi's, de boel bijregelen met het volume van je gitaar.

Maar ik ben eigenlijk nog steeds nieuwsgierig wat nu jouw ervaring is met ouwe plexi's, gezien ik op een wat belerende toon moest lezen dat ik ouwe plexi's niet ken en geen sjoeger heb van m'n VM. Dan ben ik logischerwijs erg nieuwsgierig wat nu jouw ervaring is met de plexi's, om vervolgens tot een vergelijk te komen met de VM. Niemand die dat vergelijk verder kan maken tot nu toe, inclusief een buizenversterker specialist hier.

toneblo
22 maart 2009, 16:12
MIjn ervaring met oude plex:

Bas op 07:00 Mid op 13:00 treble op 11:00, presence op 14:30
Volume 1 op 6,5 volume 2 op 1,8

Dat is voor mij een duidelijke sound.
Hoeft niet per se jouw sound te zijn.
Ik heb er al wat jaren plezier van op die settings, niemand die mij vroeg om anders in te stellen...
Dus, dan zal het wel goed zijn toch?!
Krijg iedere keer weer mijn geld....;)

toneblo
22 maart 2009, 16:15
inclusief een buizenversterker specialist hier.

....welke?!










Specialist zijn is een vak appart hoor!
Zichzelf uitgeven voor specialist is iets anders...:ok:

Mitch
22 maart 2009, 16:49
Specialist zijn is een vak appart hoor!
Zichzelf uitgeven voor specialist is iets anders...:ok:
Je zit weer ouderwets op de man te spelen. Privé vetes zijn niet toegestaan op het forum.

Klaasj Vaak
22 maart 2009, 17:00
MIjn ervaring met oude plex:

Bas op 07:00 Mid op 13:00 treble op 11:00, presence op 14:30
Volume 1 op 6,5 volume 2 op 1,8

Dat is voor mij een duidelijke sound.
Hoeft niet per se jouw sound te zijn.
Ik heb er al wat jaren plezier van op die settings, niemand die mij vroeg om anders in te stellen...
Dus, dan zal het wel goed zijn toch?!
Krijg iedere keer weer mijn geld....;)

Says enough. Je hebt dus echt nog nooit op een ouwe plexi gespeeld, want dat vroeg ik. Ik vroeg geen instelling van je versterker en je bent aan het ontwijken. Had nou gewoon gezegd dat jij de VM wel goed vindt, zonder al die drogredenen, want dat komt zo dom over he...

De opmerking die je over Chris maakt zegt ook heel veel meer over jou dan over Chris.

Btw, op een VM zit maar één volumeknop...

@Mitch: Die persoonlijke vetes schijnen ineens wel te mogen als het een moderatrice betreft. Voorbeelden nodig?

toneblo
22 maart 2009, 17:04
Oorspronkelijk geplaatst door toneblo http://www.gitaarnet.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1986177#post1986177)
Specialist zijn is een vak appart hoor!
Zichzelf uitgeven voor specialist is iets anders...:ok:




...sorry Mitch, geen mannen en paarden bedoeld maar algemeen!
Misschien zo een beetje duidelijker?!

Mitch
22 maart 2009, 17:13
@Mitch: Die persoonlijke vetes schijnen ineens wel te mogen als het een moderatrice betreft. Voorbeelden nodig?
Als je een probleem hebt dat volledig buiten dit topic staat dan kan dat per PB.


...sorry Mitch, geen mannen en paarden bedoeld maar algemeen!
Misschien zo een beetje duidelijker?!
Nou, welke draai je er ook verder aan wil geven, de context leek me vrij duidelijk. Ook indirect op de man spelen is dus niet de bedoeling.

Een beetje discussie is leuk, maar met elkaar voor dom uitmaken of steken onder water geven wordt de topic starter niets wijzer en gezelliger wordt het er dan ook niet op dus houd het vriendelijk okay?

Klaasj Vaak
22 maart 2009, 17:23
Die rooie letters interesseren me echt geen reet hoor en pm'tjes helpen hier ook geen reet als het om bepaalde personen gaat. Dat heb ik tot voor kort weer eens gemerkt, per pm... Ging ook om bepaalde opmerkingen op de man, weet je nog? Daarom interesseren die rooie letters me echt geen reet meer. Desnoods ban je me, ik kan er geen nacht van wakker liggen. Ik doe echt niets meer per pm als er ook niets mee gebeurt.

Geen idee waar ik mensen dom heb genoemd trouwens. Heb je een voorbeeld?

toneblo
22 maart 2009, 17:26
Says enough. Je hebt dus echt nog nooit op een ouwe plexi gespeeld, want dat vroeg ik. Ik vroeg geen instelling van je versterker en je bent aan het ontwijken. Had nou gewoon gezegd dat jij de VM wel goed vindt, zonder al die drogredenen, want dat komt zo dom over he...




Ik laat mij door jou zeker niet onheus betichten dat ik niet over oude plexen gespeeld zou hebben!!!
Men betaald mij ervoor, en ik heb er nog schik in ook!
Die instellingen gebruik ik op de plexen, misschien een beetje duidelijker dan?
Even on topic: ik vind inderdaad dat die VM in de buurt komt van het oude rock geluid.
Dat is dan ook mijn mening.
Die verbouwing van jou VM geeft mij ook niet echt het idee dat je daar vertrouwen in gaat hebben...
?!
Jammer, ik hoop echter wel voor je dat ie er super uit komt, de amp verdient het in mijn ogen om gewaardeerd te worden.

En ja, ik vind het een aannemelijke versterker.

Klaasj Vaak
22 maart 2009, 17:37
Ik laat mij door jou zeker niet onheus betichten dat ik niet over oude plexen gespeeld zou hebben!!!
Men betaald mij ervoor, en ik heb er nog schik in ook!
Die instellingen gebruik ik op de plexen, misschien een beetje duidelijker dan?
Even on topic: ik vind inderdaad dat die VM in de buurt komt van het oude rock geluid.
Dat is dan ook mijn mening.
Die verbouwing van jou VM geeft mij ook niet echt het idee dat je daar vertrouwen in gaat hebben...
?!
Jammer, ik hoop echter wel voor je dat ie er super uit komt, de amp verdient het in mijn ogen om gewaardeerd te worden.

En ja, ik vind het een aannemelijke versterker.

Je loopt anders echt alleen maar te ontwijken als je wordt gevraagd je 's toe te lichten over je ervaringen met ouwe plexi's en je loopt continu je opmerkingen te draaien.

Dat de VM een oud rockgeluid heeft ben ik direct met je eens, maar dat is echt heel wat anders dan een vergelijk met ouwe plexi's en daarmee zeggen dat iemand anders daar niets van kan weten. Ik bedoel, je schijnt het kennelijk beter te weten dan iemand die er zijn beroep van heeft gemaakt en nogal vaak met ouwe plexi's te maken heeft. Iemand die jij niet eens kent, maar wel een oordeel over weet te geven. ja, dan wordt een mens nieuwsgierig...

Ook mooi dat je er schik in hebt, hartstikke mooi zelfs. Ook mooi dat je er wat centjes voor vangt, het zij je gegund en dat meen ik ook nog, maar wat is nu het idee erachter dat je dit nu al een aantal keer herhaalt? Ik zie het verband niet helemaal met je opmerkingen en vergelijk met ouwe plexi's.

Maar hoe weet jij nou wat er aan m'n VM is verbouwd? En nee, misschien geeft het niet het gewenste resultaat, dat zou heel goed kunnen. Dat ga ik vanzelf ondervinden in de oefenruimte. Het zou even zo goed kunnen dat het wel het gewenste resultaat geeft.

Mitch
22 maart 2009, 17:39
Die rooie letters interesseren me echt geen reet hoor ... Daarom interesseren die rooie letters me echt geen reet meer. Desnoods ban je me, ik kan er geen nacht van wakker liggen. Ik doe echt niets meer per pm als er ook niets mee gebeurt.
Je buiten de regels plaatsen lijkt me niet echt de manier om alsnog deel te nemen aan een forum. Maar dan nog gaat dit volledig off topic, het draait weer allemaal om jou en het ging over Marshalls.


Geen idee waar ik mensen dom heb genoemd trouwens. Heb je een voorbeeld?
"Dat komt zo dom over", paar posts terug. Maar dat is ongetwijfeld weer héél iets anders dan iemand dom noemen. Ik heb echter weinig zin in een quote oorlog opde millimeter, het gaat erom dat dit een topic is van Squier02 die op zoek was (of is) naar een beetje redelijk klinkende Marshall voor niet teveel geld.

Klaasj Vaak
22 maart 2009, 17:42
Dat klopt, dat is inderdaad heel iets anders dan iemand dom noemen.

En het gaat nog steeds over Marshalls hoor, in dit geval over de VM. Dat jij er andere dingen bij haalt, wellicht omdat er een, of twee personen bij betrokken zijn waar jij een vooringenomen mening over hebt kan ik niks aan doen.

Overigens ben ik verder klaar met de discussie hoor, het is eigenlijk allang niet interessant meer. Jij blij.

Mitch
22 maart 2009, 17:45
Ga nou asjeblieft niet zitten bepalen voor mij of ik een vooringenomen mening heb. Da's precies het soort uitspraak waar jezelf ook de schurft aan hebt als dat tegen jou wordt gebruikt. Maar weet je wat: ik heb nu al gevraagd of het weer gewoon on topic kan en of andersoortige kritiek per PB kan en je hebt er weer volledig schijt aan. Ga maar effe afkoelen.

Zonder commentaar on topic verder a.u.b.

Squier4ever
22 maart 2009, 18:43
Had ik al eens Marshall JTM 30 of 60 gezegd?

Lexvandoef
22 maart 2009, 19:59
Had ik al eens Marshall JTM 30 of 60 gezegd?

Daar haal je mijns insziens niet het typische rockgeluid uit (heb een jtm 30 gehad).

Henri H
22 maart 2009, 21:40
geloof me, dat is niet erg.
Voor een goede versterker: lees het topic nog eens door zou ik zeggen...Volgens mij was dit topic hier al klaar....

Chris Winsemius
22 maart 2009, 23:44
Even ingaand op "plexi's":

aanduiding v/h type paneel, na midden '69 werden de panelen van alum. gemaakt.
Ik heb redelijk wat Plexi's meegemaakt, JTM45s, '66 SuperXXXs, '67-ers, '68-ers en '69-ers, lead, bass en pa-versies. Zelfs dezelfde modellen kunnen onderling nog behoorlijk verschillen qua circuits, gebruikte onderdelen en natuurlijk het geluid. Globaal kun je, zeker bij de lead-versies, stellen dat ze steeds ietsje meer "gain" kregen (tot '69 iig.)en je hoort ze vaak terug in vele 60s/70s rock-songs.

Hoe 'n bepaalde versterker "uitwerkt" voor 'n bepaalde speler, gitaar, band, etc. is zeer persoonlijk imho, wat voor de 1 "perfect" is kan voor de ander "bijna onbruikbaar" zijn. Smaken verschillen, speelstijlen (aanslag, plaats van aanslag, hardheid/dynamiek, etc.) ook en bands helemaal.

shredneck
22 maart 2009, 23:59
Dat is behoorlijk waar helaas.

Ik speel met een plexi (metroamp) en dat ding gaat met een Les Paul en beide kanalen doorgelust pas op standje drie (beide kanalen) lichtelijk crunchen.

......dan kun je er niet meer voor staan zonder oordoppen en het kost je ook nog eens meer dan 2 ruggen. De oplossing was simpel, kast naar de muur richten. Het geluid is ongeevenaard maar zoals eerder aangegeven kost het een hoop geld.


Ik geloof dat het echte oude classicrock geluid niet 1 sound is, maar mijn tip voor de topicstarter is een buizenbak van Peavey, iets uit die classic serie. Lynyrd Skynyrd speelt al jaren Peavey en hun sound is altijd goed en classicrock.

nielsnielsniels
23 maart 2009, 00:19
Het échte (live)Jimi Hendrix rockgeluid kan ik je vertellen, komt van een Marshall Superlead 100w die voluit staat over verschillende Marshall 4x12' Marshall Cabs, vaak nog gelinked aan wat andere amps. Daarbij een Arbiter Fuzz Face, Vox Wah-Wah, Octavia, Univibe en nog wat andere maffe effecten. Hij gebruikte zijn wah soms alleen om het geluid wat scheller of doffer te maken, dus niet om het wah-wah effect te krijgen.
Jimi speelde linkhandig op rechtshandige gitaren, dus zijn hoge E snaar zat boven het stukje element waar normaal zijn lage E zou zitten etc, zo kreeg hij een unieke sound. En tja, daarnaast had de man enorme vingers, en moet je ook nog eens de pickups hebben van een 65'-70' strat om écht het geluid te krijgen.

Naast die dingen kan er niet veel meer misgaan. Dus kijk eens op je zolder of er ergens nog een vergeten gitaar ligt uit 66' en spaar voor een Marshall stack+effecten, leer linkshandig gitaar op je Strat, koop 2km² land in Friesland, en dan kan er écht niet veel meer misgaan. En ja, je moet wel kunnen spelen natuurlijk :satisfie:

Terugkomend op je vraag. Een modelling amp binnen jouw budget zou goed werk moeten doen. Zitten alle effecten bij, en kan een prima geluid uit komen, zelfs op een laag volume.

DaveItUp
24 maart 2009, 14:08
Hahaha komop zeg!

toneblo
24 maart 2009, 19:20
Even ingaand op "plexi's":

aanduiding v/h type paneel, na midden '69 werden de panelen van alum. gemaakt.
Ik heb redelijk wat Plexi's meegemaakt, JTM45s, '66 SuperXXXs, '67-ers, '68-ers en '69-ers, lead, bass en pa-versies. Zelfs dezelfde modellen kunnen onderling nog behoorlijk verschillen qua circuits, gebruikte onderdelen en natuurlijk het geluid. Globaal kun je, zeker bij de lead-versies, stellen dat ze steeds ietsje meer "gain" kregen (tot '69 iig.)en je hoort ze vaak terug in vele 60s/70s rock-songs.

Hoe 'n bepaalde versterker "uitwerkt" voor 'n bepaalde speler, gitaar, band, etc. is zeer persoonlijk imho, wat voor de 1 "perfect" is kan voor de ander "bijna onbruikbaar" zijn. Smaken verschillen, speelstijlen (aanslag, plaats van aanslag, hardheid/dynamiek, etc.) ook en bands helemaal.




..... kijk, +111!:ok:

toneblo
24 maart 2009, 19:22
Ik geloof dat het echte oude classicrock geluid niet 1 sound is, maar mijn tip voor de topicstarter is een buizenbak van Peavey, iets uit die classic serie. Lynyrd Skynyrd speelt al jaren Peavey en hun sound is altijd goed en classicrock.



....??? Peavey loopt ook behoorlijk hard boven standje 3 hoor!!
Harder dan Marshalls....!
Qua klank en tone ( E.v.H. ) zeker niet slecht echter!!!

toneblo
24 maart 2009, 19:24
Misschien een kleine suggestie: De palomino 16 van Crate!
Doe verdomd goed mee in de crunch / oude rock hoek!!
....en betaalbaar!:cheerup:

Squier02
24 maart 2009, 23:01
Ik heb inderdaad ook aan een Peavy zitten denken, evenals een VOX. Ik denk dat ik binnenkort bij een aantal dealers in de buurt is ga testen, welke beter in mijn straatje past. Ik ben nu teveel op Marshall gefocused, terwijl er ook nog andere goede buizenversterkers zijn. Misschien dat ik over een aantal jaar toe ben aan een Marshall. ;)

Squier4ever
25 maart 2009, 15:01
Daar haal je mijns insziens niet het typische rockgeluid uit (heb een jtm 30 gehad).

ik heb er een, vooral het clean kanaal (icm Bad Monkey) is toch echt instant rock 'n roll (met flink volume uiteraard :D) maar ook het scheurkanaal is wel te doen. volume is het belangrijkste, dat moet je veel hebben :D

Squier02
5 april 2009, 21:11
Even een update: Ik heb van de week een versterker aangeschaft! Het is een Marshall JTM 30 geworden.

Hij speelt clean echt heerlijk, en scheuren kan ie ook als je het mij vraagt. Heb um ook uitgeprobeerd in combinatie met een Gibson SG, en dat klonk echt super lekker! Eigelijk de sound die ik wil horen als ik AC/DC speel. Dus over een X aantal maanden een SG of LP aanschaffen en dan lekker rocken :rockon:

Oja, nog even wat foto...

http://img253.imageshack.us/img253/7732/marshall.jpg

Henri H
5 april 2009, 21:24
Volgens Harmony Central (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Marshall/JTM-30/10/1) heb je een hele goede keus gemaakt.
Gefeliciteerd!

Bolder
5 april 2009, 21:46
Gefeliciteerd man!

Die dingen klinken zeker lekker met SG's. :hippie: Ik heb laatst ook een Marshall aangeschaft. Een vintagemodern nota bene. En die klinken dus echt wel vintage rock'n'roll.

Levitation
5 april 2009, 23:29
Perfecte koop lijkt me.

Proficiat! 't Is een mooi ding.

koentjo
6 april 2009, 00:40
te gek, k heb er ook een tijdje op zitten GASsen.
en eigenlijk is het nog steeds wel een ampje dat ik graag zou willen hebben.

heb je last van oververhitting van dat ding? of wordt ie in ieder geval heet?
schijnt een bekende kwaal te zijn bij deze versterkers, wat mij een beetje aarzelend maakt.

Stefan. Ptzl
6 april 2009, 01:30
telecaster baja en vox
telecaster met marshall

zowiezo telecaster als je flink wil rocken :p vind ik dan weer..

Squier02
6 april 2009, 08:36
te gek, k heb er ook een tijdje op zitten GASsen.
en eigenlijk is het nog steeds wel een ampje dat ik graag zou willen hebben.

heb je last van oververhitting van dat ding? of wordt ie in ieder geval heet?
schijnt een bekende kwaal te zijn bij deze versterkers, wat mij een beetje aarzelend maakt.

De bovenkant van de versterker voelt wel warm aan na een half uur spelen, maar geen last met het geluid daardoor. Ik speel ook met het volume op 5 a 6, dus niet helemaal open.

Henri H
6 april 2009, 08:51
Is het nog een beetje binnen je budget gebleven?

Squier02
6 april 2009, 09:43
Is het nog een beetje binnen je budget gebleven?

Dat zeker! Ik heb hem voor €320 ingeladen :satisfie:

Henri H
6 april 2009, 15:25
Da's mooi! Ruim binnen je budget dus.
Ik heb geen idee wat een dergelijke versterker waard is trouwens maar het lijkt me een goede prijs.

Dit staat trouwens ook (op pagina 10 van de reviews) op Harmony Central.


This amp (at least the one I had) would make a good anchor for a boat though.

Er zijn blijkbaar ook wel mensen die serieuze problemen met deze amp hebben (gehad).

Squier02
6 april 2009, 16:19
Heb nergens problemen mee. Alleen een iritant bromgeluid, maar dat heeft mijn andere versterker ook. Ben nu aan het kijken of er ergens iets stoort in huis. Doen de versterkers alleen als de gitaar ingeplugd zit.

Ge-aarde stopcontacten of niet ge-aarde stopcontacten maken niet uit, het geluid blijft. Het kan ook niet aan de gitaar liggen, omdat hij op andere plaatsen geen bijgeluiden geeft.

Iemand suggesties?

koentjo
6 april 2009, 16:59
Heb nergens problemen mee. Alleen een iritant bromgeluid, maar dat heeft mijn andere versterker ook. Ben nu aan het kijken of er ergens iets stoort in huis. Doen de versterkers alleen als de gitaar ingeplugd zit.

Ge-aarde stopcontacten of niet ge-aarde stopcontacten maken niet uit, het geluid blijft. Het kan ook niet aan de gitaar liggen, omdat hij op andere plaatsen geen bijgeluiden geeft.

Iemand suggesties?

zou het kunnen komen door TL verlichting?

Henri H
6 april 2009, 17:09
Of een (halogeen) dimmer?

no 1 hops
6 april 2009, 17:59
of misschien een andere gitaar kabel die beter geïsoleerd is?

Squier02
10 april 2009, 15:46
Oke even een update, heb inmiddels verschillende dingen uitgeprobeerd.

1. Versterker in verschillende ruimtes in huis geprobeerd, daar is er een ruimte waar hij gewoon normaal geluid geeft, en die ruimte is het dichtst in de buurt van de meterkast waar onze dekzender voor draadloze telefoon hangt. Zou dus ook moeten storen neem ik aan?

2. In de ruimte heb ik de pc aangezet, het geluid bleef lekker stil, dus PC kan het niet zijn.

3. Mijn gitaarkabel kan het ook niet zijn, op andere locaties gebruik ik de zelfde kabel en met gewoon goed geluid.

4. TL buizen hangen er nergens in huis.

5. Transistors hangen op 4-5 meter van waar de versterker normaal staat, zou dit zover kunnen storen?

Het probleem zit hem ook niet in de versterker, mijn andere versterker (transistor) geeft precies hetzelfde geluid door.

Iemand nog andere suggesties? :dontgeti:

toneblo
10 april 2009, 17:30
telecaster baja en vox
telecaster met marshall

zowiezo telecaster als je flink wil rocken :p vind ik dan weer..



++1!!
telecasters zijn zooo ondergewaardeerd!!
Wat kun je toch veel met die dingen!!


Oh, ehh, knap werk om toch een jtm 30 voor dat geld te vinden!
Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben!!:ok:
Prima rocker hoor!

classicrooock
11 april 2009, 12:32
plexi'tje?? spijtig dat ze geen 400 euro kosten :soinnocent:

koentjo
11 april 2009, 15:16
plexi'tje?? spijtig dat ze geen 400 euro kosten :soinnocent:

mosterd na de maaltijd? :P