PDA

View Full Version : maandag gitaren testen!! welke is mij aan te raden.



FooFighter
23 januari 2009, 17:30
na lang gewacht neem ik de stap maandag.
ik ga maandag een paar akoestische gitaren testen (stalen snaren)
ik wil graag van uit jullie ervaringen weten welke gitaren aan te raden zijn binnen een budget van 500 euro.
ik wil hem wel graag via mijn versterker uit kunnen versterken ( hoe je dat noemd.... geen idee )
dus post hier de merk en type gitaar die vanuit jou ervaring als beste uit de test komt zodat ik die maandag kan testen.:gitarist:

ik speel veel akoestische nummers van de cd Skin And Bones ( Foo Fighters)
dus mocht die klank in de buurt komen van jou gitaar LET ME KNOW !!!

Sami
23 januari 2009, 17:51
Hey,

Ik heb laatst ook in die categorie staalsnarige acoustische gitaren getest. Ik heb gitaren tot 600 euro getest en ben uiteindelijk beland bij een tangelewood van 250 euro. Sprankelende sound en versterkt klinkt hij ook top!!!! Simpel doch doeltreffend.

ik zou zeggen proberen die handel.

Muzieknono
24 januari 2009, 07:05
Let wel op dat je qua akoestisch geluid enorm inlevert op een gewone versterker.
Mvgr. Dirk Jan :B

freddy
24 januari 2009, 14:00
Zoals Sami zegt kijk zeker naar Tanglewood zeer goede gitaren voor relatief weinig geld,probeer ook binnen dat budget Lag,Cort en als je een Bleuridge kan vinden onder 500 euro zeker ook proberen uiteindelijk beslis je wat jij het beste vind,sucses!!

LaurentB
24 januari 2009, 18:29
Blueridge
Seagull
Simon & Patrick

FooFighter
24 januari 2009, 19:43
Blueridge
Seagull
Simon & Patrick
Tanglewood
Yamaha Apx Cpx series.

Deze ga ik testen mochten er nog sugesties zijn voor maandag Let me know.

hier onder heb ik een link geplaatst van de sound dat ik eigenlijk uit mijn nieuwe gitaar wil halen.
dus komt iemand dit geluid bekend voor dan hoor ik het graag

http://www.youtube.com/watch?v=eO_15bcZTq8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=BkogKAZGm_g&feature=related

northernlake
24 januari 2009, 20:11
Grohl speelt meestal op Gibsons, maar als je de oude clips bekijkt zie je 'm vaak met een oudere Martin D-28. En ook wel Everlong op een Taylor met cutaway.

Dus, eigenlijk alles uit de 'de grote drie'.

On a budget zou ik zeggen... Aria, BLueridge of Tanglewood. En vanmiddag heb ik twee Eastmans geprobeerd. Mooi gebouwd. Strakke looks.

FrankC
24 januari 2009, 20:20
Even voor de zekerheid..........
Op maandag zijn volgens mij alle muziekwinkels dicht.:satisfie:


na lang gewacht neem ik de stap maandag.
ik ga maandag een paar akoestische gitaren testen (stalen snaren)
ik wil graag van uit jullie ervaringen weten welke gitaren aan te raden zijn binnen een budget van 500 euro.
ik wil hem wel graag via mijn versterker uit kunnen versterken ( hoe je dat noemd.... geen idee )
dus post hier de merk en type gitaar die vanuit jou ervaring als beste uit de test komt zodat ik die maandag kan testen.:gitarist:

ik speel veel akoestische nummers van de cd Skin And Bones ( Foo Fighters)
dus mocht die klank in de buurt komen van jou gitaar LET ME KNOW !!!

FooFighter
24 januari 2009, 23:26
Grohl speelt meestal op Gibsons, maar als je de oude clips bekijkt zie je 'm vaak met een oudere Martin D-28. En ook wel Everlong op een Taylor met cutaway.

Dus, eigenlijk alles uit de 'de grote drie'.

On a budget zou ik zeggen... Aria, BLueridge of Tanglewood. En vanmiddag heb ik twee Eastmans geprobeerd. Mooi gebouwd. Strakke looks.

bedankt voor je informatie.
de Gibson was bij mij bekend en de martin d28 was volgens mij de zelfde gelijke gitaar waar kurt cobain de unplugged sessie heeft gedaan.
maar Taylor mmm oke weet je de type ook ?
en zou die gitaar binnen mijn budget vallen.
want de gibson en martin is niet onder de 1200 euro te krijgen.
je gaf zelf al aan Aria, BLueridge of Tanglewood zijn goede gitaren.
kan ik met deze gitaren het geluid ongeveer verwachten als grohl
aangezien ik met een foof fighters tribute band bezig ben zou het wel mooi wezen om ook een beetje met het geluid over een te komen

en dan heb ik nog een vraag.
ik heb hier een foto gepost van de zanger/gitarist jack johnson.
ik heb de hele avond af gespeurd om te kijken welk gitaar merk en type hij bespeeld.

http://www.mtv.com/news/photos/c/coachella_2008/jack_johnson.jpg

northernlake
25 januari 2009, 10:17
Da's een Cole Clark van Australische makelij. Er zijn mede-forummers die er ook een hebben. Zelf nog nooit bespeeld.

guitargeek3
25 januari 2009, 10:23
Als ik het goed heb is dat de FL-1 van Cole Clark.

zjanke
25 januari 2009, 10:36
Test gitaren tot 1000 euro en kijk eens wat je daar tweedehands van kunt krijgen binnen je budget. Ik heb een Ovation S-771 en daar heb ik tweedehands 450 euro voor betaald.

FooFighter
25 januari 2009, 17:04
oke een Cole clark dus THANKS
zit er een groot prijs kaartje aan deze gitaar of valt dat mee.
en zijn ze hier in Nl ook verkrijgbaar

freddy
27 januari 2009, 12:00
Cole Clark is in Nederland slechts mondjesmaat verkrijgbaar ze hebben hier geen importeur,voor zover ik weet zijn het zeer goede gitaren die vooral op het podium uitblinken.
De bouwers komen uit de Maton hoek en dus heeft Cole Clark ook dat geweldige ingebouwde versterkingselement aan boord,als je een podiumgitaar zoekt zit je met Cole Clark goed hoe ze gewoon akoestisch klinken zou ik eerlijk gezegd niet weten.
De prijs is ongeveer 1200 euro.

blindfaith85
27 januari 2009, 15:54
Bij spanjaard in alkmaar hadden ze laatst een tweede hands weet niet of ze hem nog steeds hebben. Mar persoonlijk von k hem tegen vallen met name qua volume en warmte voor een D model.

FooFighter
27 januari 2009, 21:45
:noob: VANDAAG GESLAAGD :noob:

Naar een tijdje wat iformatie te hebben verzameld ben ik uiteindelijk vandaag geslaagd.
Mijn budget was 500 euro maar naar 4 uren gitaren te hebben getest.
kwam ik er achter dat de gitaren die mij bevielen ruim boven mijn budget waren:confused:
dus er was maar 1 oplossing..... kortom ik heb een 2e hypotheek opgenomen.

haha nee zo erg was het niet :seriousf:

Ik heb vandaag een Yamaha APX 900 aangeschaft en een akoestische Amp van Fender 2x 40 watt.
ik zou het eerst via mijn line 6 uit versterken maar er waren al veel van jullie die zijden dat het akoestische geluid zou verdwijnen en heb dat vandaag zelf mogen ervaren.
deze gitaar en amp heb ik vandaag opgehaald. ( Zie foto )

Mijn nieuwe gitaar

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/yamaha-apx_900_nat_350_ffffff_75.jpg

Mijn nieuwe acoustic amp

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/4/3/1/265431.jpg

ik ben erg blij met mijn nieuwe aankoop en ik wil iedereen bedankten voor hun mening en advies !!!

tabmaniac
3 februari 2009, 18:55
damn wat een beauty! gefeliciteerd!:hippie:

Merijnvdb
3 februari 2009, 21:26
Die versterker ziet er echt goed uit :D

Git Aar
6 februari 2009, 22:50
Leuk spul. Iets boven je budget uitgekomen...

Veel plezier ermee.

Laser
9 februari 2009, 15:30
Hier ga je veel plezier aan beleven man!
:ok:
Keep on rockin'!