PDA

View Full Version : MIDI issue



richard bona
23 januari 2009, 18:23
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een e-mu midi interface, die ik gebruik icm een el. drumstel, een korg k61 master keyboard en mn gitaar/bas versterker. Ik loop alleen tegen een paar problemen aan, ik hoop dat er mensen zijn die mij hierbij kunnen/willen helpen.

Allereerst, als ik midi inspeel (ik gebruik cubase LE) dan wordt de input gelijk geregistreerd in mijn cubase maar ik krijg in mn headphones het geluid pas een seconde of 2 later. Heel vervelend natuurlijk bij het inspelen.

Daarnaast komt er, als ik audio opneem, helemaal geen geluid uit de headphones tijdens het opnemen. Wel bij het afluisteren, gek genoeg. Ik heb voor zowel de inkomende als uitgaande audio/midi mijn interface geselecteerd in cubase.

Zowel de handleiding van de interface als die van de software leveren geen antwoorden op. Iemand een idee? Alvast bedankt voor de input!

STW
23 januari 2009, 20:32
volgens mij los je die midi-latency op door in cubase de goeie drivers te selecteren bij devices-->device setup bij VST nogwat

het zal EMU asio ofzoiets heten denk ik

als je audio wilt horen tijdens het opnemen moet je het monitor-knopje aanzetten bij het betreffende audio-spoor (rond, oranjebruin)

ik hoop dat t zo opgelost is

hole
23 januari 2009, 22:12
je buffers omlaag gooien in cubase wil ook wel eens helpen.

richard bona
25 januari 2009, 13:39
volgens mij los je die midi-latency op door in cubase de goeie drivers te selecteren bij devices-->device setup bij VST nogwat

het zal EMU asio ofzoiets heten denk ik

als je audio wilt horen tijdens het opnemen moet je het monitor-knopje aanzetten bij het betreffende audio-spoor (rond, oranjebruin)

ik hoop dat t zo opgelost is

Dat was 'em, ontzettend bedankt!!! :cheerup: