PDA

View Full Version : Tele pickup vergelijking.



Luke-wannabe
23 januari 2009, 16:37
http://nl.youtube.com/watch?v=c-NHa9jEi9o

Alle info staat naast het filmpje. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

kenx
24 januari 2009, 00:53
Zeer leuk gedaan, leuk voor mensen die het verschil natuurlijk willen horen hé;)

grtz,

kenny

Mitch
24 januari 2009, 01:12
Comparisation? ;)
Leuke clip, netjes gedaan. Eerlijk gezegd vind ik het resultaat wel hoorbaar, maar klinken de stock pickups me over het algemeen meer aan dan de Toneriders. Beetje dieper laag op de halspup en een tikkie meer mids op de brug.

Luke-wannabe
24 januari 2009, 02:09
Tsjah dat blijft een moeilijk woord vind ik. Wat is het wel dan?
Je vind de orginelen lekkerder klinken dus?

Lexvandoef
24 januari 2009, 02:16
Comparison Leon ;)

Ik ga zo eens luisteren :).

Edit: leuk vergelijk, de originele brugpickup lijkt inderdaad iets meer mid te hebben, afgezien daarvan vind ik het lastig om echt duidelijke verschillen te horen.

Tof dat je het ff online zet!

Mr.Bluesbreaker
24 januari 2009, 10:32
Hey Leon,

welkom bij de '62 custom club trouwens:D
Ik heb zelf de originele brugpickup laten zitten, en het halselement vervangen voor een Nordstrand Vintage Tele. Maar dat was meer omdat die oude tele van je pa een of andere blubber-Boston halspickup erin had die niet echt definitie had:D

In ieder geval, speel eens een tijdje met beiden, ik zou de stock brugpu iig. niet weggooien.
Dit soort verschillen moet ik denk ik in het echt over een amp horen om de nuances te ontdekken.

Luke-wannabe
24 januari 2009, 11:41
Ja dat denk ik ook. Mijn eigen conclusie is dat de Toneriders ietsjes meer 'tele' klinken. Iets meer twang.
Hoofdreden voor de pickup change is dat de originelen microfonisch zijn. Was opzich wel mee te spelen, hoor. Maar dit is toch echt makkelijker.

Haha dank je, Erik! Bevalt die Tele nog steeds?

Comparison is aangepast trouwens ;)

Luke-wannabe
26 januari 2009, 09:17
*Bump* Iemand nog luisteren?

rickert
26 januari 2009, 10:50
Jup geluisterd. lekker gespeeld jongen:D! Vind de ToneRiders zo op dit filmpje wel wat lekkerder, TWANG!

Luke-wannabe
26 januari 2009, 16:14
Thnx Rick! Twang is de key! Die moet je hebben bij een tele.

Riky
27 januari 2009, 18:52
vind de ToneRiders meer puch hebben. Meer mid en bas dna de orginele. Ja veel beter vind ik!