PDA

View Full Version : Strat hals



Gothra
23 januari 2009, 16:34
Hallo,

Weet iemand toevallig waar ik nog een goede stratocaster hals kan maken. niet al te duur, bij warmoth kom ik uit op zon 400 dollar....
Niet een gewone maar:

- flame maple (toets ook)
- Full scallope (of half, ben ik nog niet over uit, heb gehoord dat akkoorden minder klinken met scalloped hals)
Verder gewoon de standaard dingen.

Ik moet peer dellen in den haag nog proberen, hij is maar twee dagen open en telkens als ik langs ga is ie er niet!

thx,

Bob

barno
23 januari 2009, 16:50
hals met die specs zal je imo niet vlug goedkoper vinden (scallopgedoe is een hoop werk hoor)

Gothra
23 januari 2009, 16:51
Tja, die 400 dollar heb ik er wel voor over, maar als t in nederland kan hou ik het daar..

Voxhumana is trouwens ook geen optie, daar vragen ze belachelijk veel geld ervoor. zeg 7-800 euro..

Gothra
24 januari 2009, 10:06
Iemand......?

Kakihara
24 januari 2009, 10:07
Strathalzen zat bij GuitarSupplies of Tonefactory, maar ik vrees dat je het scalloping zelf moet doen ...

robostrat
24 januari 2009, 13:03
+1


Ik moet peer dellen in den haag nog proberen, hij is maar twee dagen open en telkens als ik langs ga is ie er niet!


Naar mijn weten is hij op dinsdag en op zaterdag open.
zijn "spul" komt ook bij warmoth vandaan voorzover hij dat nog heeft, warmoth doet niet meer aan dealerschappen.

Met de specs van jou zal je het hier niet goedkoper vinden, en zeker niet in die kwaliteit ( en snelheid )

Een allparts nek als je hem vind is misschien nog een optie.....
(hoewel ik die nog niet in flame maple heb gezien)

Gothra
24 januari 2009, 17:21
De prijs maakt me zoals ik zei niet zoveel uit, als het maar niet zo duur is als bij humana. Ik weet dat peer dellen op zaterdag en dinsdag alleen open is maar op dinsdag heb ik geen tijd en tot nu toe elke keer dat ik op zaterdag tijd had was hij wel op vakantie ofzo.

Als ik het scallopen zelf wil doen, hoe kan ik dat dan het best doen?

barno
24 januari 2009, 18:01
Zoek es naar posts van oknarb(dacht ik toch), heeft het gedaan, hier ook ergens met foto's

met de hand vijlen, geduldwerkje

met dremel kan ook, maar een momentje loss of concentration en tis naar de ballen...

Cocobolo
24 januari 2009, 20:20
Zoek es naar posts van oknarb(dacht ik toch), heeft het gedaan, hier ook ergens met foto's



Klopt, dat is Branko met zijn prachtige prs :
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82554&page=30&highlight=oknarb

(gothra, je hebt PM).

Gothra
25 januari 2009, 13:49
Klopt, dat is Branko met zijn prachtige prs :
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82554&page=30&highlight=oknarb

(gothra, je hebt PM).

Thx, ik had dat topic al doorgelezen!


(pm terug!)

aaronstonebeat
25 januari 2009, 15:28
Volgens mij is dat verhaal van een scalloped toets en akkoorden die minder klinken puur een kwestie van niet te hard knijpen als je snaren fret, net als bij jumbo-frets.