PDA

View Full Version : Inbus maat tremoloarm



Jasper.
23 januari 2009, 16:08
Hey, weet iemand de maat van de inbus op mijn ibanez floyd rose trem. die de tremoloarm vastklemt?? hij is heel los geraakt en ik hoef nu maar een beetje schuin naar voren te leunen en hij glijd er uit. erg vervelend. heb hier wel een setje liggen maar die zijn niet klein genoeg.

Ik hoor het graag want dan kan ik zo even naar de karwei :P

vulvasonic
23 januari 2009, 20:12
Heb je 'm nieuw gekocht?
Ibanez levert namelijk bij alle (vanaf een bepaald budget???) gitaren een setje inbussleutels en bushings voor de nodige afstelbeurten. Muziekzaken geeft dit echter niet altijd zomaar mee (waarom weet ik niet, maar het is een opvallend gegeven). Je moet er dus altijd even naar vragen.

De meeste muziekzaken kunnen je echter wel helpen aan een passende sleutel. Vaak worden er namelijk maten gebruikt die niet bij de Gamma of de Praxis in de schappen liggen. Even je gitaar meenemen. Vaak krijg je de sleutel voor niks mee (ze hebben ze toch in overvloed.... :seriousf: ).

Jasper.
23 januari 2009, 22:49
nee niet nieuw gekocht, maar een ''gewone'' inbus paste wel in mijn locking nut en in de inbusjes om de snaren vast te klemmen. dus lijkt me wat raar als ze dan voor die andere engelse maten ofzo gebruiken