PDA

View Full Version : Les Paul Special Double Cutaway......



vulvasonic
13 maart 2003, 23:29
Wie o wie heeft is ooit in de gelegenheid geweest om deze schoonheid te mogen bespelen en heeft dat niet nagelaten ook daadwerkelijk te doen?

Ik was op slag verlieft op het model met zijn verborgen kamers en de exclusief in goud gespoten bodyvorm.

Weet iemand offie ergens in de buurt van Nijmegen te koop staat (Ik zou 'm zo graag eens uitproberen...)

Ik kan het helaas niet zo goed vinden met de 'normale' LesPaul, maar deze.......ooooooh mooi man!

http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/lpcd.html

Ibanez RuleZ
14 maart 2003, 09:33
ik heb wel eens een vergelijkbare bespeeld (niet de gouden, maar een sunburst). Ik vond wel aardig te bespelen, beter in ieder geval dan een gewone LP. klonk alleen wel wat ieler.

Harrald

Marc Oblivian
14 maart 2003, 09:46
Heb er ook een bespeeld: speelt erg lekker, is aardig wat lichter, klinkt ook wat lichter.
Weet echter niet of die ook van die kamers had, maar kan me voorstellen dat dat een positieve invloed op het geluid heeft....

Sicky61
14 maart 2003, 20:44
wat een moord plank.......kost dat?Is toch gewoon een solid bodie?

green_day
14 maart 2003, 20:51
Op 2003-03-14 20:44, schreef Sicky61:
wat een moord plank.......kost dat?Is toch gewoon een solid bodie?

solid-body indeed

hey maarre.. de single-cut special heeft tog zoon andere stagplaat als normale lp's.. en volgens mij ook p90's.. of vergis ik me nu

sash
14 maart 2003, 20:59
single-cut? Das toch een dubble-cut (oehoe, dubbele kut :grin: )?

Maar goed, ik heb er ook eentje bespeeld. De hoge frets zijn iets makkelijker bereikbaar en hij klinkt wat dunner dan een normale LP.

green_day
14 maart 2003, 21:00
Op 2003-03-14 20:59, schreef sash:
single-cut? Das toch een dubble-cut (oehoe, dubbele kut :grin: )?

Maar goed, ik heb er ook eentje bespeeld. De hoge frets zijn iets makkelijker bereikbaar en hij klinkt wat dunner dan een normale LP.


ja ik bedoel de gewone single-cut model

sash
14 maart 2003, 21:09
Nou de LP special junior heeft idd P90's en opgeschroefde slagplaat.

vulvasonic
14 maart 2003, 23:36
Klopt Sash, maar ik heb het dus niet over de junior maar over de special. Deze heeft een gewelfde top en is in tegenstelling tot wat ik van sommige hier gelezen heb niet helemaal een solid body gitaar. Er zit een klankkamer in de body. En juist daarom vind ik hem zo interessant, omdat het daarmee een soort kruising is tussen de Les Paul en de ES 335. Overigens izzie zowel met P90's als met humbuckers te krijgen.

Ik vind mijn ES te modderig en de Les Paul is gewoon niet ..... mijn gitaar. Maar deze beauty zou het wel es kunnen worden. Moet ik hem natuurlijk wel eerst ff ergens tegenkomen.

Moonchild
14 maart 2003, 23:37
Probeer eens een Ibanez AR2000

vulvasonic
14 maart 2003, 23:47
Op 2003-03-14 23:37, schreef Moonchild:
Probeer eens een Ibanez AR2000


Mooi ding, maar niet voor mij.
Iets heel stoms; ik vind het uiterlijk van een gitaar net zo belangrijk als de prestaties en de kwaliteit ervan. Ik vind veel gitaren mooi, maar met sommige modellen krijg ik gewoon.....na ja, ze doen me gewoon niks als ik ze omhang.

Het is een volslagen idioot idee, maar ik heb echt het gevoel dat ik beter speel als ik een plank heb die helemaal bij me past.