PDA

View Full Version : FNaRK zoekt een (andere) band



FNaRK
23 januari 2009, 13:53
Aloha :rockon:

nog (heavy) metal / hardrock / gothic / doom / sympho bands die een strakke slaggitarist zoeken ??
Omgeving Den Haag / Rotterdam ?
Leeftijd > 25 en geen beginners ?

Doel: eerst de oefenruimte in en daarna zo snel mogelijk er weer uit om het podium op te gaan

marc_o
23 januari 2009, 14:31
Hoezo??? Ken je een strakke gitarist dan?

:rockon:

gerrekat
23 januari 2009, 15:08
gestopt met Calibern?

FNaRK
23 januari 2009, 15:26
Hoezo??? Ken je een strakke gitarist dan?

:rockon:

zeker,
en hij ziet er beter uit dan jij !!








:chicken:

FNaRK
23 januari 2009, 15:27
gestopt met Calibern?

bijna ...
en zowiezo wil ik er een andere band bij

marc_o
23 januari 2009, 16:01
zeker,
en hij ziet er beter uit dan jij !!








:chicken:

Ah, dat denk je maar, dat is een oude foto die je van me hebt...

toneblo
23 januari 2009, 17:25
en hij ziet er beter uit dan jij !!


.... valt van beiden te betwijfelen?!

FNaRK
28 januari 2009, 14:13
niemand ??

ik ben al gezakt in prijs :hippie:

FNaRK
3 februari 2009, 13:28
ok,
ik ben vandaag gestopt met mijn bandje :mad:
dus weer vrijgezel

Ready and willing :rockon:

artnaz
3 februari 2009, 13:38
Ready and willing :rockon:Vet nummers is dat! :hippie:

gerrekat
9 februari 2009, 16:49
ok,
ik ben vandaag gestopt met mijn bandje :mad:
dus weer vrijgezel

Ready and willing :rockon:

Lullig man, sorry ik heb serieus zitten denken maar zou geen band weten. Ik ken wel wat bandjes bij jou uit de buurt maar geen vacatures. Ik ben zelf ook op bas overgestapt in bandbelang, een gitarist is nu eenmaal makkelijker te vinden.

Was t niet meer uit te houden bij calibern? tis alweer en tijd geleden dat ik Wilmar sprak ik zag hem nog wel eens in Katwijk bij Robert.

Squier4ever
12 februari 2009, 13:18
kon de rest dat digi(tech)ale geluid van je niet meer aanhoren?

FNaRK
18 februari 2009, 15:34
kon de rest dat digi(tech)ale geluid van je niet meer aanhoren?

heb je eigenlijk wel eens een 2120 gehoord :???:

en een schaamteloze bump:
IK WIL SPELUH

:blast:

FNaRK
25 april 2009, 17:02
een nieuwe bump

ER MOET TOCH GODDOMME WEL EEN BAND ZIJN DIE NOG OP ZOEK IS :???:

(degene die mij aan een leuke band helpt krijgt mijn Digitech 2120)

kokeleko
26 april 2009, 15:22
Misschien een minder grote mond?

Spitfire
26 april 2009, 16:19
een nieuwe bump

ER MOET TOCH GODDOMME WEL EEN BAND ZIJN DIE NOG OP ZOEK IS :???:

(degene die mij aan een leuke band helpt krijgt mijn Digitech 2120)

Ja ik heb hetzelfde probleem en mijn genre keuze is misschien nog wel ruimer dan die van jou.

Ik dacht dat het de hemel zou zijn in 'het westen' van bandjes die muzikanten zoeken, nou, niet dus...

FNaRK
26 april 2009, 20:23
Misschien een minder grote mond?

en dat helpt :???:

kokeleko
27 april 2009, 09:12
en dat helpt :???:

Achteraf gezien misschien ook weer niet.

FNaRK
27 april 2009, 20:32
ik ben het ff kwijt nu :???:
maar tips om aan een nieuwe band te komen zijn altijd welkom

Fuhgawz
28 april 2009, 18:14
Online muzikantenbanken? http://www.musicfrom.nl/muzikantenbank is een goede. Ik weet niet of er bij jou in de regio veel repetitieruimtes/complexen zijn, maar daar zou je ook een briefje op kunnen hangen.
En ja het zuigt om zonder band te zitten. Ik heb ook bijna een jaartje zonder gezeten en heb hard moeten zoeken naar een fatsoenlijke nieuwe band.

gerrekat
19 mei 2009, 10:01
Ja ik heb hetzelfde probleem en mijn genre keuze is misschien nog wel ruimer dan die van jou.

Ik dacht dat het de hemel zou zijn in 'het westen' van bandjes die muzikanten zoeken, nou, niet dus...


punt 1: je speelt het verkeerde instrument, als drummer/bassist was je allang onder de pannen geweest. No offence maar dat is nu eenmaal hoe het is.

punt 2: wees selectief met je genre als je nu bij een band gaat spelen waar je niet helemaal achter staat alleen maar om ni een band te spelen irriteer je je binnen no time en zit je zo weer zonder band.

Je zou eens kunnen kijken in oefencentrum Dynamo in Rotterdam Zuid daar lopen wel een aantal metalbandjes rond (ik geloof dat metalband Batter nog muzikanten zocht). In Rijnsburg heb je oefencentrum "The Box" daar zou je ook eens kunnen kijken, en Spod in delft?

succes

Les Paul R8
19 mei 2009, 10:34
Ik zit ook alweer een half jaartje zonder vaste band. Ik begin steeds minder selectief te worden. Als ik maar met fatsoenlijke muzikanten kan spelen.

Gisteravond een superavond gehad. Met 5 vrouwelijke muzikanten in een zweterige oefenruimte. Dan wil je wel popnummertjes spelen ;)

gerrekat
19 mei 2009, 11:56
Ik zit ook alweer een half jaartje zonder vaste band. Ik begin steeds minder selectief te worden. Als ik maar met fatsoenlijke muzikanten kan spelen.

Gisteravond een superavond gehad. Met 5 vrouwelijke muzikanten in een zweterige oefenruimte. Dan wil je wel popnummertjes spelen ;)

da's best leuk voor een keertje, maar op de lange duur is dat niets....

Lexvandoef
19 mei 2009, 11:58
da's best leuk voor een keertje, maar op de lange duur is dat niets....

Hangt er maar net vanaf of je pop spelen vervelend vindt hoor... ;)

Les Paul R8
19 mei 2009, 12:33
Hangt er maar net vanaf of je pop spelen vervelend vindt hoor... ;)

Het is niet helemaal mijn ding, maar liever pop spelen met goeie muzikanten dan rock met beginners of zelfs helemaal niet spelen. Daarbij kan een andere stijl je als gitarist alleen maar breder en dus beter maken.
Ik was zowaar trots op mijn funky slagje op de strat. Is een totaal andere ervaring dan powerchords op de Les Paul + Marshall. :)

Nielsje
19 mei 2009, 15:41
da's best leuk voor een keertje, maar op de lange duur is dat niets....

Mjah, eigenlijk is dit best wel een loze opmerking.
Alsof vrouwen geen muziek kunnen maken.

Het is maar net wat je smaak is. Boven wat Robbert zegt: Eens wat anders spelen wordt je breder van, en je gaat muziek weer eens wat anders benaderen. Ik zit al een tijdje met een beetje disco-achtig iets in m'n hoofd, nu nog de juiste muzikanten vinden.. :sssh:

Les Paul R8
19 mei 2009, 16:54
Ik zit al een tijdje met een beetje disco-achtig iets in m'n hoofd, nu nog de juiste muzikanten vinden.. :sssh:

Vraag FNaRK eens....die Digitech van hem is veelzijdig genoeg....;)

FNaRK
19 mei 2009, 20:29
Vraag FNaRK eens....die Digitech van hem is veelzijdig genoeg....;)


hahahahahahaha

:(

maar ik begrijp Gerrekat wel, ik zoek liever nog even door tot ik iets vind waar ik me op mijn plaats voel dan in een band te stappen die niet helemaal "mijn" muziek speelt ...

gerrekat
20 mei 2009, 08:59
Mjah, eigenlijk is dit best wel een loze opmerking.
Alsof vrouwen geen muziek kunnen maken.



Wat een loze reactie, als je goed gelezen had , had je begrepen dat het heel ergens anders om ging. Jij leest volgens mij alleen maar wat je wil lezen.

Het gaat erom dat "het best leuk is voor een keertje" om met een band/muzikanten te spalen die een stijl spelen waar je je normaal niet helemaal in thuisvoelt. Op lange termijn gaat zoiets natuurlijk nooit goed, al heb ik stiekum altijd een rockabilly bandje willen beginnen, maar ergens durf ik niet.

Nielsje
20 mei 2009, 14:49
Wat een loze reactie, als je goed gelezen had , had je begrepen dat het heel ergens anders om ging. Jij leest volgens mij alleen maar wat je wil lezen.

Het gaat erom dat "het best leuk is voor een keertje" om met een band/muzikanten te spalen die een stijl spelen waar je je normaal niet helemaal in thuisvoelt. Op lange termijn gaat zoiets natuurlijk nooit goed, al heb ik stiekum altijd een rockabilly bandje willen beginnen, maar ergens durf ik niet.

Hm, op die manier. Ja, dat kan ik wel begrijpen.
Overigens vind ik dat nog steeds niet duidelijk op te maken uit je tekst. Je schrijft het naar mijn mening echt alsof vrouwen geen muziek kunnen maken.
Het is dus niet wat ik 'wil' lezen, maar eerder je schrijfstijl die mij doet twijfelen aan hetgeen wat je bedoelt.

levi
1 juni 2009, 17:36
punt 1: je speelt het verkeerde instrument, als drummer/bassist was je allang onder de pannen geweest. No offence maar dat is nu eenmaal hoe het is.

punt 2: wees selectief met je genre als je nu bij een band gaat spelen waar je niet helemaal achter staat alleen maar om ni een band te spelen irriteer je je binnen no time en zit je zo weer zonder band.

Je zou eens kunnen kijken in oefencentrum Dynamo in Rotterdam Zuid daar lopen wel een aantal metalbandjes rond (ik geloof dat metalband Batter nog muzikanten zocht). In Rijnsburg heb je oefencentrum "The Box" daar zou je ook eens kunnen kijken, en Spod in delft?

succes

Je vergeet het belangrijkste je moet skills hebben !
En daar hebben sommige mensen een klein beetje te kort van ;)

Rinze
1 juni 2009, 17:40
Hm, op die manier. Ja, dat kan ik wel begrijpen.
Overigens vind ik dat nog steeds niet duidelijk op te maken uit je tekst. Je schrijft het naar mijn mening echt alsof vrouwen geen muziek kunnen maken.
Het is dus niet wat ik 'wil' lezen, maar eerder je schrijfstijl die mij doet twijfelen aan hetgeen wat je bedoelt.

Nou, ik lees er gewoon in dat het spelen met dames niet opweegt tegen het spelen van muziek waar je niet 100 % achter staat :ok:

Het blijft een ellende dat zoeken naar een bandje.

Hier in het noorden speelt blijkbaar iedereen ouwelullenmuziek (bluesrock), pop, covers, of een combi van die dingen. En gitaristen zijn er inderdaad veel te veel. Afschieten die lui.

Rinze
1 juni 2009, 17:43
Je vergeet het belangrijkste je moet skills hebben !
En daar hebben sommige mensen een klein beetje te kort van ;)

Dat geeft niks hoor, misschien leer je het nog wel eens :makeup:

Speeddemon
1 juni 2009, 17:51
Ik ben het wel met Les Paul R8 eens wat betreft 'effe iets anders'.

Van m'n 16e tot m'n 20e zat ik in een death/thrash metal band (Eclips), waarbij ik het meerendeel van de nummers schreef. Superleuke tijden mee gehad, maar op een gegeven moment klapte het.

Toen heb ik 5 jaar in diverse funk/soul/disco-coverbands gezeten (eigenlijk altijd dezelfde ritme-sectie, waarbij alleen de blazers, zangeressen en soms de bassist wisselde). Daar heb ik heel veel van geleerd (strakker/percussiever spelen, gitaar puur als ritme-instrument in dienst van het nummer, omkeringen, toevoegingen, etc.) en was best leuk. Het leukste vond ik de band-variant "The Pink Ladies & The Men in Black". Hier hadden we 3 of 4 zangeressen, en dan toetsen, bas, gitaar en drums. Toetsenist en ik konden dan alle blazer-solo's voor ons rekening nemen. Lekker scheuren op Disco Inferno enzo.
Maar soms stond ik ook dingen te spelen die duidelijk minder leuk waren; zoals Simply Red's "Something got me started". Van uit een gitarist gezien is dat wel zo'n fuckin' saai kutnummer.

Anyway, nu speel ik al weer een kleine 3 jaar in een toffe rock/metal-coverband (Tributör) en sinds een jaar in Judas Rising (Priest-tribute) en da's uiteraard wel 'm'n ding' ja. :rockon:

Maar eh, Mario.. waarom weg bij Calibern?