PDA

View Full Version : Carbon gitaar.



Madcow
23 januari 2009, 13:09
goeiedag allen!

me vader zit redelijk in de epoxy en carbon business verwegen zijn hobby. En nu leek het ons wel een leuk idee om een carbon gitaar te maken. En er is ooit iemand geweest, die had er een gemaakt. met verslag en al op gitaarnet. Maar ik kan het niet vinden met de zoekmachine en google.

Iemand tips? waar moet ik op letten?

madman
23 januari 2009, 13:19
*klik* (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82920)

Al is het niet mijn gitaar maar van een klasgenoot van me;)

Madcow
23 januari 2009, 13:27
veel dank! btw, ik neem aan dat hij helemaal hol is van binnen, Wat voor koolstof hebben jullie gebruikt? En wat voor lijm? Epoxy? Is hij verstevigt van binnen met hout?

Gothra
23 januari 2009, 16:28
Leuk! Ga je alleen de body van carbon maken, of ook de hals? Of gaat dat niet? zeker niet buigzaam genoeg

Madcow
23 januari 2009, 17:04
Waarschijnlijk alleen het body. ik zat te denken aan een strat model met F gaten. aangezien hij eigenlijk een beetje akoestisch is. waar moet ik op letten? is het verstandig om in het midden een houte plank te lijmen, zoals je dat ook hebt bij semi akoestische gitaren?

madman
23 januari 2009, 17:51
Ik weet dat er een paar holtes in zitten, maar het hoe en wat heb ik geen idee van, heb 'm alleen maar een paar keer vast gehad...

aaronstonebeat
23 januari 2009, 22:01
Normaal gesproken heb je bij een semi-akoestische/semi-hollow, of een kast zoals bij een akoestische gitaar (compleet met gebogen zijkanten) maar met een centraal blok waar hals, brug en evt. tailpiece in zijn bevestigd of een massieve body waar holtes uit zijn gefreesd en een top op gelijmd.

no 1 hops
24 januari 2009, 09:38
er zijn toch de laatste jaren wat projecten geweest met carbon of bepaalde kunstvezels.
jan akkerman had zijn jakkerman
de bond gitaar en uiteindelijk hoor je er weinig meer van.
misschien omdat de 'prutsfactor' nogal beperkt is.
daarmee bedoel ik dat je met hout nogal wat veranderingen aan een gitaar kunt maken, fouten wegwerken etc.
en met zo'n carbon is het goed of goed fout
maar er zijn er genoeg die een hebben en er blij mee zijn

Gothra
24 januari 2009, 09:55
Wat voor carbon wordt hier eigenlijk voor gebruikt?

madman
27 januari 2009, 11:24
Wat voor carbon wordt hier eigenlijk voor gebruikt?

Geen flauw idee...
Nogmaals; het is niet mijn gitaar, ik heb het verhaal zoals die klasgenoot het me toemailde in dat draadje gecopy-paste.

Voor meer vragen zou ik eens proberen om hem te PM-en, volgens mij heeft hij nog gereageerd in dat topic...