PDA

View Full Version : Fender American Deluxe p-bass



synapse
23 januari 2009, 12:06
Ruim een jaar gelden is mijn zoon overgestapt van een J-bass naar een actieve Fender p-bass.
Ik vermoed dat het om de American Deluxe p-bass gaat. Het exacte type (met name de kleur: een lichte net niet dekkende lak waar je nerf door heen ziet) kom ik niet tegen op de fendersite, maar hij heeft wel het split single coil element en de humbucker bij de brug.

Nu is hij tot de conclusie gekomen dat hij het geluid en de hals van een Jazz bass toch lekkerder vindt.

Aangezien het een behoorlijk dure bas was (€ 1.850) lijkt inruilen geen optie, je krijgt er dan gewoon te weinig voor, ook al is hij als nieuw.

Dan blijft aleen het verkopen via internet over.

Wat is een redelijke vraagprijs voor deze bas?

Mr.Fingers
23 januari 2009, 12:39
1100/1200€ lijkt me fair (je koopt ze nieuw in duitsland voor 1500€). En de kleur lijkt me Amber...


http://www.fender.com/products/prod_images/basses/0194060720_md.png

synapse
23 januari 2009, 12:46
Het lijkt inderdaad deze, alleen heb ik het idee dat de stemmechanieken wat kleiner zijn!
De kleur is véél lichter.
Als ik in de Color Chart van Fender kijk vermoed ik dat het om White Blond gaat!

Ik zat zelf ook aan deze prijs te denken; je hebt in deze prijsklasse echter zoveel keuze, dat het wellicht moeilijk zal zijn hem voor dat bedrag kwijt te raken.

Maar ja, daar kom je maar op een manier achter...

Wizz
24 januari 2009, 21:11
Je zou ook kunnen overwegen hem te houden, voorlopig. Minder dan wat 'ie nu waard is wordt 'ie zeker niet, wel langzamerhand meer. En als ik naar mezelf kijk: Ik speel nu dertig jaar basgitaar, heb een stuk of tien bassen die allemaal hun voors en tegens hebben, maar vooral: Ik heb spijt van ieder instrument wat ik ooit verkocht heb. Twee jaar geleden wist ik zeker dat ik nooit meer op een Fender Precision zou spelen, een jaar geleden speelde ik er weer vrolijk mijn hele plaat mee in. De Rickenbacker die een jaar geleden te gek was, ligt nu weer stof te verzamelen op zolder, want ik speel alleen nog op een Washburn die ik een paar week geleden kocht...
Verkopen kun je hem ook over drie jaar, om maar eens wat te noemen. Maar iets in mij zegt dat 'ie voor die tijd alweer herontdekt gaat worden, als de Jazzbass ook niet alles blijkt te zijn. De perfekte bas bestaat gewoon niet.

Wizz

synapse
25 januari 2009, 09:43
Hem houden behoort zeker ook tot de opties, alleen gaat het dan wel érg lang duren voordat de begeerde Jazz bas gekocht kan worden!

Mr.Fingers
25 januari 2009, 11:43
Geduld is een schone zaak ;)

@Wizz: geef die rick dan maar aan mij ;)