PDA

View Full Version : Flightcase Vox



Chroxy
23 januari 2009, 12:00
Zo, staat het in het goede forum? Gezien er geen flightcase forum is en het over een 'versterker' gaat.

In ieder geval; ik zoek een flightcase voor mijn Vox AC-15 combo. Nu snap ik dat deze niet zo maar te vinden zijn op marktplaats dus wil ik hem op maat laten maken, zodat ik iets fatsoenlijks heb wat ook echt lange tijd mee kan gaan.

Wat zijn jullie meningen over zo'n flightcase? Onhandig? Zwaar? En wie heeft met welk bedrijf goede ervaringen? Via Google kan ik flink wat bedrijven vinden, maar ik vind het prettig wat info hier te winnen, voordat ik over ga tot een aankoop.

the sure thing
23 januari 2009, 12:40
In jouw geval: omdat je een combo hebt is het ideaal om tijdens optredens je combo OP de flightcase te zetten.

Chroxy
23 januari 2009, 12:45
precies!

Even wat aanvullende info: Ik speel live dus over een Marshall JCM 800 + bogner style 2x12. Op dit moment zet ik de Vox op het cabinet en gooi ik de marshall erachter neer; wat erg onhandig werkt. Dus wil ik een flgithcase maken waardoor de vox 1) veiliger in de kar zit. 2) makkelijker te vervoeren is 3) ik kan de vox dus op de flightcase zetten.

Jeroen76
23 januari 2009, 14:50
precies!

Even wat aanvullende info: Ik speel live dus over een Marshall JCM 800 + bogner style 2x12. Op dit moment zet ik de Vox op het cabinet en gooi ik de marshall erachter neer; wat erg onhandig werkt. Dus wil ik een flgithcase maken waardoor de vox 1) veiliger in de kar zit. 2) makkelijker te vervoeren is 3) ik kan de vox dus op de flightcase zetten.

Dus als ik je goed begrijp komt de Vox + case naast de marshall te staan?
Dan zou ik misschien overwegen om dezelfde hoogte te bereiken, dan staat het wat strakker.

Jeroen

the sure thing
23 januari 2009, 16:40
Precies! Dan wordt het een mooi plaatje.

Gearjunkie
23 januari 2009, 22:07
Even een klein zijspoor...
Gebruik jij de Marshall en de Vox samen? Zo ja, wil jij mij middels pm o.i.d. laten weten hoe jij het aanpakt?

Lexvandoef
23 januari 2009, 22:17
Ik heb zelf een setje cases voor een top+2x12 van Thon Hauben (ik geloof bij Thomann). Op maar gemaakt en alles past prima. Het geheel wordt er inderdaad wel iets zwaarder van, maar als je vaak spullen vervoert in een bus met andere dingen in kisten vind ik het echt de investering waard.

Case Company maakt ook goeie kisten, daar heeft de andere gitarist (Nielsje een setje van).

ff offtopic: @gearjunkie, ik een tijde exact dezelfde setup gehad als Chroxy, ik gebruikte een A/B pedaal om te kunnen wisselen tussen clean/crunch (vox) en overdrive (marshall). En dan boostte ik beide amps met een cleanboost/tubescreamer achtige.

Chroxy
24 januari 2009, 01:22
Lex, jij hebt een (zelfbouw) top van je JMP toch? Is deze dus custom gemaakt, of heb je simpelweg een juiste maat kist meteen kunnen bestellen? Bedankt voor de hulpzame info!

Qua looks geef ik eigenlijk nie of ze precies even hoog zijn of niet. Kernwoorden zijn klein, stevig en liefst zo licht mogelijk. Als ik kist van 10cm lager heb en die dus een kilootje lichter is, heb ik dit liever dan gelijke hoogte.

Gearjunkie; LEx legt het eigenlijk al uit; als je meer in depth info wilt; pm me even met je vragen. Ik leg het graag uit.

Chroxy
24 januari 2009, 01:29
ik zi edat ik iets voorbarig reageerde. Bij THomann (Thon) moet je de maten mee sturen en maken ze het idd op maat voor je. Ik schrik wel van de prijzen; 250 euro gaat het me kosten, wat grofweg 65% van de aankoopwaarde van de amp is!

.. wat te doen met mijn centjes ;)

Lexvandoef
24 januari 2009, 02:14
Tsja, flightcases zijn best duur.

Mijn cases zijn naar custom maten gemaakt inderdaad, maar ze zitten niet om mijn Marshalls heen, ze zijn voor mijn HOOK+2x12 setje, en die hebben ook geen standaard maten.

Over wat te doen met je geld, het is inderdaad veel geld, maar als je je spul goed wilt beschermen vind ik het wel waard, zeker als je een beetje onhandig bent vanuit jezelf (zoals ik) en nog weleens ergens tegenaan wilt stoten of iets onhandig neer zet, dan komt het zeker wel van pas. :)

zjanke
24 januari 2009, 09:56
Zelf maken. Ik heb vorige maand een flightcase gemaakt voor een topje en was een kleine 100 euro en een dag werk kwijt.
Combo is iets groter, dus 4 ipv 2 sloten, evt wieltjes en misschien betonplex ipv multiplex: 125 euro en een dag werk.

Gearjunkie
24 januari 2009, 16:41
Gearjunkie; LEx legt het eigenlijk al uit; als je meer in depth info wilt; pm me even met je vragen. Ik leg het graag uit.

Bij deze!
1234567890