PDA

View Full Version : Wat zoek ik?



Raffel
23 januari 2009, 11:23
Ik ben nooit echt 'into' distortion of overdrive boxes geweest omdat ik mijn sound eigenlijk altijd zoveel mogelijk uit de amp heb willen halen.

Nu ik eigenlijk continu over een Mesa Mark IV speel merk ik ook dat ik die op zich voor het reguliere werk niet nodig heb.

Toch heb ik al een behoorlijk aantal jaren jeuk naar een boxje/effectje dat mij de mogelijkheid geeft mijn leads wat te 'verbreden', (rijk en vol) toch 'dynamisch' en 'gedefinieerd' te houden maar vooral de attack op de aanslag lekker vet en 'mushy' te maken zoals bij een fuzz box. (een fuzz maakt alleen alles na de aanslag weer minder dynamisch en gedefinieerd)

Vergelijk het even met Bryan May's Deace Amp qua leads. (dus ook met het doel meerdere gitaar tracks bij opnames te combineren)

Toch wil ik wel mijn 'eigen' sound bewaren.

Weet er iemand een aantrekkelijke oplossing?

Les Paul R8
23 januari 2009, 12:17
Verschillend gekleurde gitaartracks kan je ook krijgen met verschillende microfoons op verschillende plaatsen voor je speaker....

Als je met een redelijk cleane sound speelt, zijn de volgende overdrive pedaaltjes wat mij betreft erg de moeite: MI Audio Blues pro, Red Snapper, T-rex Moller, Klon Centaur, Lovepedal COT, Maxon OD808. Maar het beste is toch om zelf uit te proberen.

the sure thing
23 januari 2009, 12:19
Nou, als je toch je stal niet wil verlaten: de Mesa V twin. "Mushy" solo's zijn daar erg makkelijk mee en hij is erg breed instelbaar.

Raffel
23 januari 2009, 13:27
Thx, dat is 1 optie om naar te kijken! Let wel: Het gaat om leads met redelijk wat gain voor harmonie solo's vergelijkbaar met die van Bryan May. Ik zoek qua karakter de sound zoals in "Driven By You" maar wellicht wel de sound van de Mark IV behoudend.

bastiaanvanbeek
24 januari 2009, 08:10
Thx, dat is 1 optie om naar te kijken! Let wel: Het gaat om leads met redelijk wat gain voor harmonie solo's vergelijkbaar met die van Bryan May. Ik zoek qua karakter de sound zoals in "Driven By You" maar wellicht wel de sound van de Mark IV behoudend.

ik zou is gaan kijken voor bijvoorbeeld een ProCo RAT Distortion, of distortions/overdrives van Maxon. deze 2 merken maken echt hele goede distortions en overdrives die heel stabiel, strak en vet zijn en het karakter van je versterker behouden. voor harmonieën heb je toch wel een stabiele oversturing nodig neem ik aan. ik gebruik zelf een RAT en de OD808 van Maxon, en ik kan er perfect harmonieën mee creëren. fuzz lijkt me daar niet echt geschikt voor, is toch iets te rommelig. maar goed, die keuze is aan jou.

vulvasonic
24 januari 2009, 19:37
Een tweede versterker erbij die je alleen voor het overstuurde geluid toevoegt aan het onveranderde geluid van je huidige versterker?

Niet de goedkoopste oplossing, maar het karakter van je versterker blijft gegarandeerd.

ibanez260
25 januari 2009, 21:10
misschien moet je het met 2 pedalen doen?
ik denk maar een tubescreamer en dan nog een ander pedaal dat je muffachtig geluid creert?? ik weet het niet zo zou ik het oplossen dan heb je nog meer diversiteit

Raffel
26 januari 2009, 10:30
ik heb een TS9 maar die maakt mijn sound niet echt dikker, voegt alleen kleuring en evt. gain toe. Dat is dus niet wat ik zoek eigenlijk.