PDA

View Full Version : Andy Timmons



M@rtijn
23 januari 2009, 11:17
Ik ben bezig met een nummer van Andy Timmons maar ben nu bij een stuk waaruit ik niet kan opmaken wat hij nou precies doet.

Het gaat om dit nummer http://nl.youtube.com/watch?v=oRewopc1MwA&feature=related en dan rond 3:28, daar doet hij ineens wat met zijn rechterhand terwijl hij die 5 noten speelt op de a-snaar.

Gebruik hij nou die rechterhand om ook een noot te pakken/iets te dempen of is dat gewoon een beetje interessant doen? :satisfie: Ik zie hem het wel vaker doen als hij soortgelijke stukjes speelt. Maar ben er eigenlijk niet achter wat hij nou precies doet.

Ik hoop dat iemand kan helpen,
Martijn

reprisal
23 januari 2009, 13:03
volgens mij is dit gewoon een hammer(mss een slide erbij) en pull off

zit op werk dus kan het niet echt volle bak zetten,

kun je het niet vinden in de tab?

M@rtijn
23 januari 2009, 13:33
Ik heb er geen tab van, en dit is een live versie waar hij het doet. Op zijn album doet hij dit niet maar ik vond het wel leuk klinken...

reprisal
23 januari 2009, 17:30
even goed beluisterd
en ik denk een hammer en een slide(1 of 2 frets)

btw hoe leer je dit liedje?

M@rtijn
23 januari 2009, 19:10
btw hoe leer je dit liedje?

Ik luister het nummer gewoon continu terwijl ik het probeer te vertalen op mijn gitaar. Ik zoek het stuk voor stuk uit en blijf het continu herhalen. Ook helpt het om af en toe te kijken naar hoe anderen bepaalde stukken spelen op youtube. Als je het heel veel op gehoor doet gaat het steeds makkelijker en weet je waar je ongeveer welke noot moet pakken. Als je dit bedoelt met hoe ik dit nummer leer...

Volgens mij doet hij trouwens niet zoveel met de rechterhand. Ik weet welke noten hij speelt op dat stuk en hij zou daar een hammer on kunnen doen maar aan zijn hand te zien geen slide.

JelmerOnGuitar
23 januari 2009, 19:29
Inderdaad, volgens mij hammert hij gewoon 1 noot met zn rechterhand, een heel simpele vorm van tapping dus:).. Klinkt super die lick, en hij doet het zo makkelijk..

wat een held.

-=JEROEN=-
24 januari 2009, 00:21
Lekker nummertje.