PDA

View Full Version : Brug Martin D18



synapse
23 januari 2009, 10:29
Enige tijd geleden constateerde ik dat tussen de klankkast en de brug van mijn Martin D18 een klein kiertje zit.

Ik wil dit door een goede reparateur leten herstellen.

Weet iemand een goede reparateur in Amsterdam en omgeving?

Aangezien het hier om een duur en al wat bejaard instrument (+/- 1978 ) gaat wil ik zeker weten dat de betreffende reparateur goed met acoustische gitaren uit de voeten kan. (Ik heb altijd het gevoel dat de reparateurs bij gitaarwinkels over het algemeen meer verstand van electrische gitaren dan van acoustische gitaren hebben).

Alvast bedankt!

dadgad
23 januari 2009, 12:38
Hallo,

Ga even praten met Tom van Berkel (Van Berkel muziek,
voorheen Hampe, aan het Spui) - die weet vast wel waar je met zo'n klusje terecht kunt. Sacksioni (Ruysdaelstraat)
heeft een reparateur in dienst, maar die is inderdaad meestal
met electrische gitaren bezig.

Greetz,

Han.

Flipkoos
23 januari 2009, 15:23
Tssssss....ik ben ook van 1978 en voel me nog lang niet bejaard...
Hooguit wat hoogbehaard...:P

synapse
25 januari 2009, 09:33
Nog meer tips van al dan niet hoogbe(j/h)aarde forumleden?

--=HANS=--
25 januari 2009, 10:09
Mij een beetje gaan lopen beledigen, want van 1970, en dan een goed antwoord verwachten, tssssssssssssss :seriousf:

Het is niet naast de deur voor jou maar Luthiers gitaren in Den Bosch is een prima zaak voor dit soort reparaties. Ik geloof dat de eigenaar (Chris) zelfs een soort van officieel gecertificeerde Martin repair dealer is of zoiets. Heeft voor mij al een keer een Lowden waarvan de top aan het vervormen was terug in goede staat gebracht (kostenloos!) en een keer een oude Kalamazoo met een enorme scheur gerestaureerd. Kijk hier maar eens naar het resultaat:http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104972&highlight=oude+amerikaan

Succes ermee!