PDA

View Full Version : Versterker stuk .. VSH2-100 fame



mrweird
23 januari 2009, 00:21
Ik kwam vanavond in m'n oefenruimte waar m'n Fame top staat, ik sluit de boel aan, ik geef een hengst op den snaren maar ik hoor niets, helemaal niets.. Versterker doet het niet meer. :(

Totaal helemaal niets aan geluid komt eruit, geen brom niets. een van de voorversterker buizen (tweede van links) geeft een heel licht schijnsel. De rest nada noppes niets. De eindversterker buizen branden vollop en als ik m'n gitaar op de effect return aansluit dan heb ik geluid dus er is iets in de voorversterker overleden gok ik. Er zit maar 1 zekering in en die is goed, als ik 'm lostrek gaat de versterker zelfs niet aan.

Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?? Het is dezelfde versterker als de London city bulldog maar dan met een fame plakkertje. Hoe makkelijk zijn ze met garantie bij de musicstore in Keulen? Ik heb namelijk weinig zin bv 2 keer naar keulen te rijden.. Weet eventueel iemand een goeie tube amp doctor in buurt van Barneveld?

AART
23 januari 2009, 00:26
heb je niet ergens een paar 12ax7's liggen om te wisselen met de verdachte 12ax7's in je preamp?

mrweird
23 januari 2009, 00:34
Yep, ik heb nog een paar ouwe liggen uit een andere versterker.. Maar als er 1 voorversterker buisje stuk is zou je toch nog wel iets moeten horen? En allemaal tegelijk stuk zou toch eigenlijk niet moeten kunnen?

Heynis
23 januari 2009, 03:50
Hangt er volledig vanaf hoe ze geschakeld staan. Als die kapotte nou precies de eerste gaintrap is hoor je bijzonder weinig, maar als het alleen het buisje is van een enkel kanaal op de versterker komt er nog wel wat geluid uit. Ik zeg, vervangen die hap.

mrweird
23 januari 2009, 09:52
Hmm. Gaat ik 's proberen .. Ik hoop dat inderdaad dat het dan enkel een rot buisje is oid..

Volgens de specs zit er 1 X 12AT7EH en 3 X 12AX7EH. Ik heb nog wel een paar ouwe 12AX7 liggen volgens mij.. Kan ik voor test doeleinden een 12AX7 even voor een 12AT7 inwisselen? Zoniet weet iemand waar je zo even een paar buizen kunt halen? Bij het voorversterker buizen vervangen hoeft er toch niets aan biassen ed gedaan te worden? Ik heb 't wel 's gevraagd bij Kees Dee bv die had zelfs niets liggen.. En m'n lokale muziekzaak heeft ze zeker ook niet aangezien ze daar enkel accordions hebben en oja ook nog een anderhalve gitaar hangen..

mrweird
24 januari 2009, 10:37
Jajajaa.. Het is slechts een rot (of meerdere) buisjs.. Ik heb er net een paar knap ouwe 12AX7's ingestopt uit m'n mesa en hij maakt weer geluid! :) Ik is weer happy, nu gaat ik 's gezellie zaterdagmiddag shoppen voor een paar nieuwe 12AX7'ens..

arcane
24 januari 2009, 11:40
Hey! fijn dat je er achter bent gekomen dat het niets ernstigs is. Mocht dit bij de mijne gebeuren weet ik waar het aan kan liggen;)

Hehe, ik schrok wel even toen ik de titel zag van dit topic, maar gelukkig ligt het niet echt aan de versterker zelf.

mrweird
24 januari 2009, 12:53
Tja.. Ik heb toen ongeveer de allerlaatste meegenomen uit het versterkerhok van de musicstore winkel zelf, mischien wel het exemplaar waar jij op heb gespeeld op de youtube filmpjes. Als daar half europa al op heeft zitten herrie schoppen dan verklaart dat gok ik wel waarom de buizen nu al gaar zijn. :)

Ik zie dat ik bijna helemaal de zelfde combi heb als jij, het enige verschil is dat ik de BG412V heb ipv de BG412S. Grappig..