PDA

View Full Version : washburn of jackson?



xanthos
22 januari 2009, 21:08
ik ben druk opzoek om een nieuwe gitaar te kopen en zit te denken aan een washburn wi568 of een jackson dominion zien er namelijk allebei goed uit.
Iemand een idee of ze ook goed klinken? of moet ut toch maar weer een gibson worden?

Geoffrey
22 januari 2009, 21:24
Simpel: zelf testen!
Je kan enkel voor jezelf uitmaken of een gitaar je ligt of niet.

Dio
22 januari 2009, 21:30
of moet ut toch maar weer een gibson worden?

Wa's dat nu weer voor een mentaliteit...
Niet luisteren naar al het ge-gibson en ge-fender hier. Gewoon testen.

Bloodline
22 januari 2009, 21:48
Ik wil wel ff zeggen dat dit jaar Gibson gemene praktijken hebben uitgehaald.
Normaal gaat het zo Gitaar fabriek -> Importeur -> gitaar winkel.

Gibson heeft de Importeur link eruit gegooit en gaat het allemaal zelf doen.

Met eisen als: of je investeert minimaal 80.000 euro aan gibson gitaren, of je krijgt helemaal niets. Weet niet of dit ook voor Epiphone geld.

Jackson is wel een geniaal merk!
Ik heb zelf een jackson uit Japan, die goedkoper was dan mijn Schecter.
En dat ding klinkt toch mooi! Wat een clean geluid.

artnaz
22 januari 2009, 21:53
Heb ze 1 keertje met o.a. Washburn vergeleken, maar de meeste Jackson vond ik een heel stuk lekkerder spelen, mooiere afwerkingen, en beter geluiden.

Maar dat is al weer een tijdje geleden, hangt van je smaak af, en van de tot de beschikking gestelde gitaren... ;) Testen dus!

Dark_Tranquillity
22 januari 2009, 22:21
Jackson, ofcourse.

Sinner1980
22 januari 2009, 23:04
Jackson Dominion (Mark Morton toch?), geen twijfel over mogelijk, pas nog één bespeeld en dat is echt een topplankie : eerlijkheid biedt te zeggen dat ik Jackson ook wel vetter vind als Washburn maar dat is maar een mening

xanthos
24 januari 2009, 19:30
Bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk ga ik ze zelf proberen, de grote vraag is alleen waar? Heeft iemand er al een in z'n handen gehad ben gewoon benieuwd wat jullie vinden.

GeofJackon
25 januari 2009, 19:47
Jackson, ofcourse.

100% mee eens!

Gitaristje 18
25 januari 2009, 20:04
Dat is zo afhankelijk per model en zelfs per gitaar en wat je ervan verwacht. Zowel Jackson als Washburn zijn ontzettend goede gitaarmerken die je sowieso moet proberen:satisfie:

armalite
26 maart 2009, 16:50
hoe vond je nou die washburn WI200 pro met dat Voice Contour Control systeem ?
en uiteindelijk...wat is je keus ??

xanthos
27 maart 2009, 06:21
Ben er nog steeds niet uit. De washburn die ik wilde koste me toch eenbeetje meer dan ik dacht. 2700 euries is toch wel wat veel van ut goeie. De Jackson is in nederland niet te vinden dus ik zoek nog naar alternatieven.
Iemand suggesties?

Gothra
27 maart 2009, 10:28
Ben er nog steeds niet uit. De washburn die ik wilde koste me toch eenbeetje meer dan ik dacht. 2700 euries is toch wel wat veel van ut goeie. De Jackson is in nederland niet te vinden dus ik zoek nog naar alternatieven.
Iemand suggesties?

buiten nederland bestellen?

Tho
27 maart 2009, 10:30
nee klopt, ik heb die Dominion zelfs nog nooit op een Duitse webstore zien staan. Het schijnt overigens een zeer goeie gitaar te zijn. Zelfde straatje als de RR24 en de PD signature. Je zou hem blink kunnen bestellen als je ervaring hebt met een van die 2

xanthos
27 maart 2009, 15:38
Ik durf de dominion niet goed zo te bestellen, wil 'm toch eerst ff gevoeld hebben en gehoord. de dominion heeft namelijk tone chambers en ik weet niet of ik dat wel wat vind.

Tho
27 maart 2009, 15:50
Ik durf de dominion niet goed zo te bestellen, wil 'm toch eerst ff gevoeld hebben en gehoord. de dominion heeft namelijk tone chambers en ik weet niet of ik dat wel wat vind.

Oh ik zou je er niet zo druk over maken. Zelfs de topline van Gibson heeft tegenwoordig tonechambers. Dat ding klinkt waarschijnlijk als een beest :)

Wat mag hij kosten eigenlijk?

xanthos
28 maart 2009, 19:00
kost zo rond de 1400, blijven er nog wat centjes over voor andere leuke speelgoedjes:zz:

Tho
29 maart 2009, 01:15
kost zo rond de 1400, blijven er nog wat centjes over voor andere leuke speelgoedjes:zz:

toch.. Waarschijnlijk als je er een laat bestellen kan dat wel een 1 tot 2 jaar duren voor je hem in huis hebt, ondanks dat het een import model is. Bij Jackson gaat dat onvoorstelbaar langzaam...