PDA

View Full Version : Welke moet ik kiezen???



Mazie
22 januari 2009, 16:51
Hallo,

Ik zit aan het twijfelen over wat voor multi effect pedaal ik ga kiezen
ik zit te twijfelen tussen de:
Boss GT 10
Line 6 POD X3 Live
Line 6 POD XT Live

Als je nog andere suggesties hebt dan mag dat ook

Nick

the sure thing
22 januari 2009, 17:01
Welke stijl speel je? Welke soorten muziek?

Persoonlijk zou ik voor de Boss gaan, maar ik ben geen linesucks fan.

Mitch
22 januari 2009, 18:00
Als je nou de Tonelab, Zoom G9.2 en de GNX nog even noemt heb je alle merken op een rijtje.
Wat wil je nou precies?

pannekoek
22 januari 2009, 18:35
ik ga morgen waarschijnlijk ook een multi-effect pedaal halen.

en het word dan waarschijnlijk de:
boss gt10
line 6 pod x3 live

de gt10 is erg gebruiksvriendelijk alleen ik vind het geluid wat steriel.

de line 6 pod x3 vind ik wat dynamischer klinken. ook kan je 2 geluiden te gelijk (mono of stereo) inschakelen voor een dynamischer geluid.
helaas moet je wel wat tijd besteden voordat je het apparaat goed kent.

mijn beslissing is nog niet helemaal gemaakt. morgen na school ga ik nog wat laatste testjes doen en dan neem ik er waarschijnlijk 1 mee :rockon:

mijn stijl: voornamelijk rock/hardrock/metal

the sure thing
22 januari 2009, 18:43
Neem idd de VOX tonelab ook mee in je vergelijking!!

ibanez260
22 januari 2009, 20:40
wat ik zou doen: met het geld dat zoeen bak kost, zoek je je gwn losse pedaaltjes, koop wat je nodig hebt, kan je er lekker mee prullen, en het zal ook veel beter klinken

als je tog multi-efffect wilt: de vox tonelab, maar probeer er egt niet meer dan foo fighters, nirvana-achtig uit te halen, want ik vond de de distortion vanaf dan nogal boegt en barak
maar mss jij niet??

Liquid_Metal
22 januari 2009, 21:19
Ik heb zelf een GT8 gehad en die beviel me wel. Het was mijn eerste multi-effect en het heeft me enorm veel inzicht in de wereld van effecten gegeven. De effecten vond ik erg goed, zeker chorus, delay en reverb.
De preamps en distortions vond ik echt niets. Voor clean was het wel ok (hoewel echt prut in vergelijking met de buizen die ik nu heb) maar tussen de distortions kon ik echt niets vinden. Zo erg dat ik na een half jaar na aankoop van de GT8 een Blackstar Distortion X gekocht.
Toch was het voor mij een goede koop geweest (heb m inmiddels alweer verkocht), maar vooral voor de inzichten die het me gegeven heeft.

Mazie
24 januari 2009, 16:40
Mijn stijlen zijn eigenlijk alles,
Ik speel blues, jazz, rock, hardrock maar metal vind ik af en toe ook lekker.

Ik ga ook kijken naar de Vox kijken.

als jullie nog meer weten dan hoor ik dat graag:dance:

Swan
24 januari 2009, 17:27
als je al een amp hebt: Line 6 M13

Mazie
24 januari 2009, 20:17
waarom de Line 6 M13, is die beter dan de Andere

Mitch
24 januari 2009, 20:39
Die heeft in tegestelling tot de eerder genoemde bakken geen amp modelling/pre amps aan boord. Dus als je alleen maar effecten wil kan dit een betere optie zijn.
Maar goed, even serieus: je topic titel is "welke moet ik kiezen". Dan is de vraag in je openingspost juist "welke kan ik toevoegen aan mijn lijstje". Wat wil je nou? Gericht advies, een opsomming, een kreet in de ruimte..?
Het is geen slecht idee om even de zoekfunctie te gebruiken als je meer wil weten over een multi-effect. Zoeken op POD of vox is lastig omdat een zoekterm minimaal vier letters moet hebben, maar dat kun je oplossen door een sterretje erachter te plaatsen, dus POD*. Of gewoon Tonelab natuurlijk...
Zoek ook specifiek binnen het subforum Effecten, dat zoekt ook makkelijker. Ook kun je selecteren de resultaten als 'topics' te laten zien in plaats van losse berichten. Je kan ook zoeken binnen de topictitel.
Als je dan zelf wat onderzoek hebt gedaan en wat specifiekere informatie wil bump je maar één van die topics of open je een nieuwe met een duidelijke vraag. Deze gaat door totaal gebrek aan inhoud van jouw kant op slot.