PDA

View Full Version : Michael Jackson



CowGuitar
22 januari 2009, 16:31
Sinds kort luister ik heel veel van z'n nummers. Zitten best wel goeie dingen tussen vind ik.

Weet iemand in hoeverre het "echt" is wat hij maakt? Dus of hij ingezet wordt bij liedjes die door andere geschreven zijn of dat hij zelf thuis achter z'n piano kruipt. En of hij altijd live zingt?

En nou geen flauwe grappen over zijn neus of zijn relaties met kinderen. Die kennen we wel.

Philippe
23 januari 2009, 09:54
Zover ik weet zingt hij redelijk vaak live. Alleen als ie intensief moet dansen wil ie nog wel eens playbacken.

Persoonlijk vind ik de ouwe MJ platen echt geweldig.
Ik hoop dat zijn nieuwe album vet is.

Verder weet ik dat hij veel zelf heeft geschreven, maar ook veel niet.

Geoffrey
23 januari 2009, 10:07
Michael :rockon: in de jaren 80 begin jaren 90.. sindsdien volg ik zijn nieuwe nummers en cd's niet meer zo.
Verder weet ik er weinig vanaf..

eggen_h
27 januari 2009, 15:49
die grote artiesten zoals hij schrijven samen met producers he, thriller werd geproduceerd door quincy jones. Michael jackson zal ongetwijfeld de grootste vinger in de pap hebben gehad wat betreft het schrijven van liedjes..

en qua echtheid: heeel erg echt! er zit geen playback aan hoor, voor zover ik weet zingt hij alles live en speelt met een live band (een fucking goede)

HaroldA
27 januari 2009, 15:53
en qua echtheid: heeel erg echt! er zit geen playback aan hoor, voor zover ik weet zingt hij alles live en speelt met een live band (een fucking goede)

Ik heb op TV een keer een optreden gezien waar hij 50% playbackte (op het einde van het nummer na, en wat extra "geluidjes" tussendoor)

kassie
27 januari 2009, 16:19
Het Dangerous album was samen met GNR Use your Illusion 2, de eerste bandjes die ik kreeg toen ik 6 jaar was. Stukje nostalgie voor mij. Op een gegeven moment kwam de sound van de gitaar van 'give in to me' me zo bekend voor....

anyway, ik mag graag naar de live beelden van toentertijd terugkijken. Rockt wel lekker. Zit een mooi filmpje bij waarin slash een gitaarsolo blijft doorspelen terwijl michael jackson telkens weer wil inzetten. Maar slash had er gewoon schijt aan. Komt er een bodyguard op het podium om te vertellen dat hij moet kappen. Slaat hij hem tegen z'n kop aan. Magnifiek.
http://nl.youtube.com/watch?v=Pde9KtFuRws

Bloodline
28 januari 2009, 11:46
Het Dangerous album was samen met GNR Use your Illusion 2, de eerste bandjes die ik kreeg toen ik 6 jaar was. Stukje nostalgie voor mij. Op een gegeven moment kwam de sound van de gitaar van 'give in to me' me zo bekend voor....

anyway, ik mag graag naar de live beelden van toentertijd terugkijken. Rockt wel lekker. Zit een mooi filmpje bij waarin slash een gitaarsolo blijft doorspelen terwijl michael jackson telkens weer wil inzetten. Maar slash had er gewoon schijt aan. Komt er een bodyguard op het podium om te vertellen dat hij moet kappen. Slaat hij hem tegen z'n kop aan. Magnifiek.
http://nl.youtube.com/watch?v=Pde9KtFuRws


Hahahah!
Geniaal!

Han S
28 januari 2009, 12:05
die grote artiesten zoals hij schrijven samen met producers he, thriller werd geproduceerd door quincy jones. Michael jackson zal ongetwijfeld de grootste vinger in de pap hebben gehad wat betreft het schrijven van liedjes..

en qua echtheid: heeel erg echt! er zit geen playback aan hoor, voor zover ik weet zingt hij alles live en speelt met een live band (een fucking goede)

Thriller is het meest verkochte album ooit met 104 miljoen exemplaren. Het werd geproduceerd door Quincy, maar Bruce Swedien was de geluidstechnicus en die heeft in grote mate bijgedragen aan het succes. Die man heeft een geluidskwaliteit waar de meesten een puntje aan kunnen zuigen. En het werd gemaakt in een tijd dat er nog geen digitale opnametechniek was, dus alles is echt gedaan, geen truuks mogelijk.

Zoek maar eens, er zijn van Bruce Swedien veel verhalen te vinden over zijn tijd met MJ, die heel erg betrokken was bij het maken van die albums en Bruce vaak opbelde dat het een en ander nog moest worden veranderd etc.

artnaz
28 januari 2009, 12:19
Vroeger (t/m 12 jaar) was MJ mijn held, maar nog steeds heb ik veel respect voor zijn werk en Thriller en Bad zijn echt topplaten! De nieuweren hebben ook heel wat goeds, maar die eerdergenoemde twee zijn gewoon geweldig.

Mocht hij nog een keer in NL komen wil ik hem graag zien! :)

kassie
28 januari 2009, 13:03
Zoek maar eens, er zijn van Bruce Swedien veel verhalen te vinden over zijn tijd met MJ, die heel erg betrokken was bij het maken van die albums en Bruce vaak opbelde dat het een en ander nog moest worden veranderd etc.

Ja hij was heel erg betrokken bij het maken van zijn muziek, het kost immers heel wat moeite om de telefoon naar je oor te zetten en iemand te commanderen dat diegene iets moet veranderen. lol. eigen aandeel:???:

Ach wat zou het, hij was toen een der rijksten op aarde, hij kocht producers, kocht muziek, kocht songwriters, kocht goreografen, kocht een pretpark, kocht complete speelgoedwinkels..... hij kocht zelfs een orka.

Maar toch vind ik het wel vergane glorie met hem, enigzins wel triestig dat iemand op zo'n grote hoogte, zo ver omlaag valt. In de VS lusten ze Wacko Jacko nu wel rauw. Ze hebben hem al flink kaalgeplukt, terwijl hij een aantal keer onschuldig is verklaard. Nu verteert hij in Dubai.

Desondanks ben ik altijd wel met twee ogen naar die man blijven kijken. Zijn muziek zie ik gescheiden van zichzelf als persoon. Een briljante performer was hij in ieder geval.

JelmerOnGuitar
29 januari 2009, 14:58
Thriller is het meest verkochte album ooit met 104 miljoen exemplaren. Het werd geproduceerd door Quincy, maar Bruce Swedien was de geluidstechnicus en die heeft in grote mate bijgedragen aan het succes. Die man heeft een geluidskwaliteit waar de meesten een puntje aan kunnen zuigen. En het werd gemaakt in een tijd dat er nog geen digitale opnametechniek was, dus alles is echt gedaan, geen truuks mogelijk.

Zoek maar eens, er zijn van Bruce Swedien veel verhalen te vinden over zijn tijd met MJ, die heel erg betrokken was bij het maken van die albums en Bruce vaak opbelde dat het een en ander nog moest worden veranderd etc.

Klopt idd! Ik vind de geschiedenis van MJ super interessant.. Kheb me er nog niet veel in verdiept, maar ik heb ook ergens gelezen dat hij zelf heel veel van Thriller geschreven heeft..
Kheb gelezen: MJ zat altijd in the Jackson Five.. Daar werden de nummers altijd door externen geschreven/geproduced/gemaakt, en zij waren er voor de vocalen en de performance.. Wat super goed werkte.. Maar in die tijd schreef MJ superveel songs.. Hij dramde constant op de platenmaatschappij dat ze eens naar zijn songs moesten gaan luisteren, echter gebeurde dit niet, er was geen vertrouwen denk ik.. Toen MJ eindelijk solo ging kwam het album Thriller, en naar mijn weten was dat dus alle opgekropte muzikaliteit van de voorgaande jaren, waarin hij nooit wat had mogen uitbrengen..

Dat fascineert me ontzettend.. Han, heb je de biografie van MJ gelezen? Hij heeft een ontzettend dik exemplaar waar ik ooit nog eens in wil beginnen:P..

Geoffrey
30 januari 2009, 09:16
anyway, ik mag graag naar de live beelden van toentertijd terugkijken. Rockt wel lekker. Zit een mooi filmpje bij waarin slash een gitaarsolo blijft doorspelen terwijl michael jackson telkens weer wil inzetten. Maar slash had er gewoon schijt aan. Komt er een bodyguard op het podium om te vertellen dat hij moet kappen. Slaat hij hem tegen z'n kop aan. Magnifiek.
http://nl.youtube.com/watch?v=Pde9KtFuRws


Wat een performer..