PDA

View Full Version : Taylor,fender,ibannez of washburn ik weet het niet meer:S



FooFighter
22 januari 2009, 16:30
na een tijdje elec. te hebben gespeeld ben ik op zoek naar een goed akoestische gitaar.

Mijn eerste vraag is ik heb zelf een line 6 spider versterker met clean insane reverb metal en crunch.
kan ik op deze versterker ook met mijn nieuwe akoestisch gitaar op spelen.
ik heb 3 gitaren op het oog die ik hier onder heb vermeld.

Washburn J28SCEDL Naturel.

Jumbo gitaren staan bekend om hun volle, diepe toon met een mooi gebalanceerd hoog. Deze jumbo van Washburn uit de Cumberland serie heeft een prachtig massief sparrehout bovenblad en figured maple zij- en achterblad. De BBand™ tape mic & voorversterker op deze Venetiaanse cutaway versie van de populairste Washburn jumbo J28SDL maakt de gitaar helemaal af. Het BBand™ systeem bezorgd je op het podium het geluid van een door een microfoon versterkte akoestische gitaar.


Fender Classic Design CD140S

Quality and value in a great dreadnought guitar is what the CD-140 S is all about, with a Fender- designed dreadnought body, solid spruce top, mahogany back and sides, gloss-finish body, satin-finish neck and die-cast tuners.


Ibannez EW20ASE NT Exotic Wood Serie

Omschrijving
SPECIFICATIES
-top: Quilted Ash
-back & sides: Quilted Ash
-neck: Mahogany
-pickup: B-Band® UST™ Pickup
-preamp: Ibanez SRTn Preamp
-tuning machine: Chrome Ibanez Smooth Tuner AS
-nut & saddles: Ibanez Ivorex II
-bridge pins: Ibanez Advantage Bridge Pins
-strap button: Ibanez Strap Button for Acoustic Guitars
-rosette: Abalone
-string: D'Addario™ EXP™
-fletboard: Rosewood

Case: W50DN Optioneel

Kleur: Natural

Ramparts Bridge
The "Ramparts" bridge allows much easier action adjustments and incredibly strong saddle stability for more string output and more even sound.

B-Band® UST™ Pickup & Ibanez SRTn Preamp with Notch Filter & Onboard Tune
The B-Band® UST™ pickup provides incredibly well-balanced and warm acoustic sound reproduction. Getting the right sound every time, no matter what the venue, is made possible by the Ibanez SRTn Preamp. The SRTn' s innovative notch filter-equipped feedback reduction system allows high, loud sound levels on-stage without any annoying squeal creeping into the mix. Adjustments are minimal - no more annoying onstage fiddling with your controls - and tuning up is a breeze thanks to the SRTn's convenient onboard tuner.

Balanced XLR & 1/4" Outputs
In addition to the 1/4" output jack, a balanced XLR jack is included for direct connection to PA. AA battery operation avoids the difficulty in finding replacement batteries.


Balanced XLR & 1/4" Outputs
Special Acrylic Pearl Fretboard Inlay

Er is zoveel keuze en veel goede gitaren dat ik mijn besluit niet kan maken.
vandaar dat ik jou mening vraag om mij te kunnen helpen met een besluit te maken.
mijn kennis in akoestische gitaren is ver te zoeken dus alle tips en adviesen zijn welkom.
Ik zoek een gitaar die lekker klinkt en waar ik veel plezier mee kan beleven.
ook zou ik hem graag uit willen versterken via een amp.
ik weet dat dat via een akoestische amp moet maar wil dat ook op een normale gitaar versterker zoals een line 6 versterker.
bijn budget is rond de 400 500 euro.

Mijn dank is groot

FooFighter
22 januari 2009, 19:05
deze topic is al 36 keer bekeken en nog geen reactie?
is deze vraag zo moeilijk

sietze
22 januari 2009, 19:28
Lag is een goed merk voor een lage prijs.

FooFighter
22 januari 2009, 21:07
Lag is een goed merk voor een lage prijs.

oke bedankt en wat voor type gitaar is dat.
en kan ik die rechtstreeks via mijn amp aansluiten

hendrix2
22 januari 2009, 23:20
deze topic is al 36 keer bekeken en nog geen reactie?
is deze vraag zo moeilijk

Een beetje geduld kan nooit kwaad hoor.


na een tijdje elec. te hebben gespeeld ben ik op zoek naar een goed akoestische gitaar.

Mijn eerste vraag is ik heb zelf een line 6 spider versterker met clean insane reverb metal en crunch.
kan ik op deze versterker ook met mijn nieuwe akoestisch gitaar op spelen.

Ja dat kan, maar het zal niet super klinken. Ik vind een akoestische gitaar over een elektrische gitaaramp altijd erg ongedefinieerd overkomen en dat akoestische randje verdwijnt. Hangt natuurlijk ook wat af van het element/piezo in de akoestische.



ik heb 3 gitaren op het oog die ik hier onder heb vermeld.

Washburn J28SCEDL Naturel.

Fender Classic Design CD140S

Ibannez EW20ASE NT Exotic Wood Serie



Mijn dank is groot

Ik ken geen van de drie gitaren, maar ik zou gaan voor de gitaar met B.Band pickup (ibanez), deze pickups geven het akoestische geluid heel mooi en gedefinieerd weer. In mijn gitaar zit ook een B.band systeem (3.2A ofzo, als ik me niet vergis) en ik ben daar héél tevreden over.
Fender akoesten zijn meestal af te raden.

Ga gewoon even in de shop wat kijken. En ga er echt niet van uit dat je akoestische gitaar goed zal klinken door een Line6 amp. Ik heb ervaring zat met het uitversterken via gewone amps en ik ben héél blij dat ik nu eindelijk toch een akoestisch ampje heb staan.

Muzieknono
23 januari 2009, 07:11
Met jouw budget kun je een behoorlijke gitaar scoren, ik zou eens gaan proberen en die gitaar aanschaffen die jou het meest aanspreekt qua geluid.
Lag is een erg fijne gitaar, ik speel zelf Crafter, ook een fijne gitaar, ik zou zeker de yamaha CPX serie en dan met name de 700 eens proberen, Ayers heeft een hele mooie sprankelende klank, affijn te veel om op te noemen.
Ik heb er destijds een hele middag voor uitgetrokken en vervolgens nog een hele koopavond om uiteindelijk tot mijn Crafter te komen dus veel succes en ga niet over 1 nacht ijs.
Oh ja, als je toch aan het proberen bent luister dan in de zaak eens naar het verschil met jouw favoriet op een gewone en een akoestische versterker.
Mvgr. Dirk Jan :B

vincent136
23 januari 2009, 08:55
Ga toch naar een lokale, goede muziekwinkel en ga testen. Dat is echt het enige goede advies dat ik en anderen je kunnen geven.. en vergeet niet; use your ears! Daar heb je het meeste aan.

FooFighter
27 januari 2009, 21:54
:noob: VANDAAG GESLAAGD :noob:

Naar een tijdje wat iformatie te hebben verzameld ben ik uiteindelijk vandaag geslaagd.
Mijn budget was 500 euro maar naar 4 uren gitaren te hebben getest.
kwam ik er achter dat de gitaren die mij bevielen ruim boven mijn budget waren:confused:
dus er was maar 1 oplossing..... kortom ik heb een 2e hypotheek opgenomen.

haha nee zo erg was het niet :seriousf:

Ik heb vandaag een Yamaha APX 900 aangeschaft en een akoestische Amp van Fender 2x 40 watt.
ik zou het eerst via mijn line 6 uit versterken maar er waren al veel van jullie die zijden dat het akoestische geluid zou verdwijnen en heb dat vandaag zelf mogen ervaren.
deze gitaar en amp heb ik vandaag opgehaald. ( Zie foto )

Mijn nieuwe gitaar

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/yamaha-apx_900_nat_350_ffffff_75.jpg

Mijn nieuwe acoustic amp

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/4/3/1/265431.jpg

ik ben erg blij met mijn nieuwe aankoop en ik wil iedereen bedankten voor hun mening en advies !!!