PDA

View Full Version : hey im ben lars =D



undertaxx
22 januari 2009, 16:28
hallo ik ben Lars
ik heb een acoustische gitaar en krijg binnenkort electrisch
ik heb al lessen (door school geregeld)
en nu kom ik dus elke vrijdag met me gitaar naar school :listen:
ik heb al veel van dit forum zitten lezen en het leek me wel leuk om te registreren
mijn muziek is helemaal metal =D en ik houw ook wel van rock:rockon:
ik heb wel een soort van band met een vriend en het heet crackers
geen id wat voor muziek het word maar we komen er wel :P
verder heb ik erg veel plezier met het gitaar spelen en het gaat ook steeds beter en word dus ook steeds leuker

greetz lars =D

hole
22 januari 2009, 16:34
ik heb wel een soort van band met een vriend en het heet crackers
geen id wat voor muziek het word maar we komen er wel :P



Ik gok op metal?

Welkom op het forum Lars! Wat voor akoustische heb je, nylon of staalsnaren? Foto?

undertaxx
22 januari 2009, 16:41
jah metal zou leuk zijn maar tis zoow snel xD
dus ik houw het meestal op rock maar ik wil later zeker metal gaan doen :P
ik heb een nylon gitaar,ik heb helaas geen foto =S tis een gitaar van alba :noob:

hole
22 januari 2009, 16:47
ik ben toch wel heel benieuwd hoe rock klinkt op een nylonstring. Volgens mij best wel goed...is weer eens wat anders!

undertaxx
22 januari 2009, 16:50
ooh das simpel =P check youtube effe en zoek naar Tenacious D
zij spelen rock/metal met acoustische gitaren
ik ben gek op de film :
Tenacious D and the pick of destiny
mijn eerste dvd was dat =D
ik zelf ben erg fan van ze en er zit veel humor in:dance:

undertaxx
24 januari 2009, 11:03
jaah eindelijk mijn gitaar ziet er zoow uit =)
http://i719.photobucket.com/albums/ww196/undertaxx/Picture2.jpg
tis een alba gitaar met nylon snaren =)

JelmerOnGuitar
24 januari 2009, 11:12
Hey Lars, welkom!

Ik ben ook begonnen rock te spelen op een spaanse nylon snarige gitaar hoor!! Kan best:P.. Wanneer je met zo'n gitaar speelt, leer je meestal wat je leuk vindt, en dat electrische komt wel! Het voordeel is dat je wanneer je een electrische hebt, je er al heel wat mee kan!

Enjoy!

undertaxx
24 januari 2009, 11:31
mooi =D dan ben ik niet de enige die begint op een acoustische met mijn style xD
mijn ma ga morgen (zondag) kijken bij iemand voor een electrische gitaar :P
er was al 75 op geboden maar me ma hoeft waarschijnlijk maar 60te betalen =P
naja voor die prijs verwacht je natuurlijk ook niet zoon supergitaar maar het is wel een electrische gitaar!! :satisfie: er zit ook versterker bij en een tas =P en ik ga later wel sparen voor nieuwe en duurdere dingen voor me gitaar =P dus alles word vanzelf wel beter =D

Brewskie
24 januari 2009, 12:04
Ik denk dat het erg verstandig is om met nylon te beginnen. En zeker in combinatie met lessen. Dan blijft dat vervelende duimpje tenminste keurig achter op de hals en niet over het randje, zoals bij de meeste die het zichzelf aanleren. :dance:

Welkom en veel plezier op het forum.

Jeroen_TRC
24 januari 2009, 12:10
Wat is er mis met een duim over de hals heen dan?
Ik gebruik mijn duim zelfs bij het spelen!!! :dontgeti:

undertaxx
24 januari 2009, 12:19
hoe doe jij dat dan? O.O ik krijg dan vette kramp als ik dat doe =S
of komt dat door mijn brede hals?

JelmerOnGuitar
24 januari 2009, 13:15
Wat is er mis met een duim over de hals heen dan?
Ik gebruik mijn duim zelfs bij het spelen!!! :dontgeti:

+ 1
Het hélpt mij juist met het spelen van jazz/blues akkoorden..
http://www.inquisitr.com/wp-content/blog4-john-mayer.jpg Deze meneer speelt er ook de vetste akkoorden mee.. Het helpt me om bepaalde snaren bij een akkoord beter te dempen zodat niet elk akkoord uit 5 á 6 noten bestaat..

Wanneer ik overga op een snel riedeltje waarbij alle 4 vingers nodig zijn, dán gaat hij netjes weer achter de hals, maar ik vind er persoonlijk nix mis mee..

Brewskie
24 januari 2009, 13:34
Wat is er mis met een duim over de hals heen dan?
Ik gebruik mijn duim zelfs bij het spelen!!! :dontgeti:

Helemaal niks mis mee, wat mij betreft. Ik heb het alleen niet aangeleerd. En ik weet dat gitaarleraren je het niet aanleren, en zelfs ontmoedigen. Dus technisch zal er wel wat mis mee zijn. Dat geldt zeker voor klassiek gitaar.

undertaxx
24 januari 2009, 14:56
mijn ma ga morgen (zondag) kijken bij iemand voor een electrische gitaar :P
er was al 75 op geboden maar me ma hoeft waarschijnlijk maar 60te betalen =P
naja voor die prijs verwacht je natuurlijk ook niet zoon supergitaar maar het is wel een electrische gitaar!! :satisfie: er zit ook versterker bij en een tas =P en ik ga later wel sparen voor nieuwe en duurdere dingen voor me gitaar =P dus alles word vanzelf wel beter =D
nouw lekker dan kep sms gekregen van ze dat een vriendin er een wou en nu is ie aan haar verkocht =S ik geloof er dus niks van ik weet zeker dat ze em verkopen aan de persoon die hoger heeft geboden :dontgeti:
ik vind het zowiezoow erg flauw wand ze hadden die gitaar eigenlijk al aan mij beloofd...
naja nu word het maar weer verder zoeken naar een gitaar :sneaky:

MattellicA
24 januari 2009, 15:23
nouw lekker dan kep sms gekregen van ze dat een vriendin er een wou en nu is ie aan haar verkocht =S ik geloof er dus niks van ik weet zeker dat ze em verkopen aan de persoon die hoger heeft geboden :dontgeti:
ik vind het zowiezoow erg flauw wand ze hadden die gitaar eigenlijk al aan mij beloofd...
naja nu word het maar weer verder zoeken naar een gitaar :sneaky:

Doe jezelf een plezier en koop géén gitaar van €60... Ja, het is een elektrische, maar wat voor een... Spaar ff lekker door ...

undertaxx
24 januari 2009, 15:25
nee het word er nu een van 100 :P en dies ook lekker nieuw dus ben allang blij mee =D

MattellicA
24 januari 2009, 15:33
nee het word er nu een van 100 :P en dies ook lekker nieuw dus ben allang blij mee =D

Dan komt de vraag in me op: 'Hoelang?'

undertaxx
24 januari 2009, 15:36
ooh maak je daar maar niet druk om hoor =P ik ben gouw ergens blij mee =)
ik heb ook een acoustische gitaar nu al 2 jaar ofzoow en die ben ik ook nog niet zat ,toch kostte die (me vader) maar 25 euro ofzoow en dan kreeg ik er een heleboel troep bij zoals klem en een voetstandaard en fluitje om te stemmen ,extra setje snaren enzoow =P

bucketaxl
24 januari 2009, 16:13
hey als ik binnen kort een 2de versterker heb kan je bij mij speelen maar het is wel een kut streek

Daniel91
24 januari 2009, 16:54
Wollaaa, 0320 represent!
En beter spaar je ff íets meer door, dan heb je veel langer plezier van je gitaar.