PDA

View Full Version : Ferrer gitaar



Barbooza
22 januari 2009, 15:57
Hallo iedereen.
Ik ben totaal niet bekend op het gitaargebied, de enige gitaar waar ik iets op heb kunnen spelen is die van Guitar Hero :P
Ik zou graag een gitaar willen kopen om de eerste dingen op te kunnen leren en te kunnen kijken of het wel iets voor mij zou zijn.
Daarom wil ik dus een gitaar hebben die niet meteen veel kost.
Ik heb op marktplaats hier in de buurt een spaanse Jose Ferrer gitaar gevonden, en ik vroeg me af of ik hierop zou kunnen beginnen met het leren van gitaarspelen?
Alvast bedankt.
Mvg,
Joris

PS: zo ziet hij eruit: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/035599cb36a8e2f7a0feae2ba4297dfc.jpg

hendrix2
22 januari 2009, 23:31
Welkom allereerst.

Ik heb geen ervaring met het merk en ken het ook helemaal niet, maar ik weet dat er op 2dehands sites 101 goedkope spaanse gitaartjes voorbij komen. Die zijn zeker niet allemaal slecht, maar je moet natuurlijk wel weten wat je wil gaan spelen. Wil je graag op nylonsnaren of op staalsnaren spelen?

Dus de vraag is: welke muziek zou je graag gaan spelen? Noem gerust wat voorbeelden of artiesten die je leuk vind.

Uiteraard kan je op gelijk welke gitaar leren spelen (op enkele uitzonderingen na, die wel erg slecht zijn) maar ik denk dat het motiverend werkt om een toch redelijke gitaar te hebben om op te beginnen oefenen.

Overigens (en da's geen kritiek, maar meer een algemene kanttekening) vind ik dat je ofwel gitaar wil spelen ofwel niet. Even kijken of het wat voor jou is, werkt in 9 op de 10 gevallen niet omdat je al gauw denkt dat het niets voor jou is, maar het is natuurlijk voor iedereen even hard oefenen :)
Dus als je gitaar wil leren, zal je moeten oefenen, en dan zal het ongetwijfeld iets voor jou zijn ;)

Barbooza
25 januari 2009, 00:55
Nou, ik heb de gitaar dus gekocht.
Ik ben er zeker achter dat het iets voor mij is, ik ben al 2 dagen volop aan het oefenen.
Ik wil op deze gitaar gewoon een beetje de basis onder de knie krijgen, zodat ik al wat kan voordat ik een echt goeie, dure ga kopen.
Opzich gaat het wel lekker, ik kan het eerste stukje van het nummer Classico van Tenacious D al spelen. (En dus een stukje van Bach:seriousf:)

Het lijkt me heel leuk om over een hele tijd een goeie elektrische gitaar te kopen en nummers van de Foo Fighters, AC/DC en Van Halen etc. te kunnen spelen.

Maar nu ben ik nog wel even zoet met dit akoestische stuk antiek:noob:
Toevallig kwam er vandaag iemand bij ons thuis die ook gitaar speelt, en hij gaat me morgen (vandaag dus..:satisfie:) helpen met het vervangen van mijn nylonsnaren.
Hoe mijn snaren nu gezet zijn is een raadsel, want het is waardeloos gedaan..

--=HANS=--
25 januari 2009, 10:23
Gefeliciteerd man, veel plezier ermee!
Met je setje nieuwe snaren zal de boel nog mooier klinken :)

En om vast even vooruit te lopen op een aantal zaken:

- Ja, het is normaal dat je vingertoppen zeer gaan doen.
- Gewoon stug door blijven gaan, dan gaat het vanzelf over.
- Tablatuur kun je vinden op talloze websites en GP5 is een heel erg handig programma om daar voor te gebruiken.

:)

Succes ermee!