PDA

View Full Version : Ferrer gitaar



Barbooza
22 januari 2009, 15:57
Hallo iedereen.
Ik ben totaal niet bekend op het gitaargebied, de enige gitaar waar ik iets op heb kunnen spelen is die van Guitar Hero :P
Ik zou graag een gitaar willen kopen om de eerste dingen op te kunnen leren en te kunnen kijken of het wel iets voor mij zou zijn.
Daarom wil ik dus een gitaar hebben die niet meteen veel kost.
Ik heb op marktplaats hier in de buurt een spaanse Jose Ferrer gitaar gevonden, en ik vroeg me af of ik hierop zou kunnen beginnen met het leren van gitaarspelen?
Alvast bedankt.
Mvg,
Joris

PS: zo ziet hij eruit: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/035599cb36a8e2f7a0feae2ba4297dfc.jpg

hendrix2
22 januari 2009, 23:31
Welkom allereerst.

Ik heb geen ervaring met het merk en ken het ook helemaal niet, maar ik weet dat er op 2dehands sites 101 goedkope spaanse gitaartjes voorbij komen. Die zijn zeker niet allemaal slecht, maar je moet natuurlijk wel weten wat je wil gaan spelen. Wil je graag op nylonsnaren of op staalsnaren spelen?

Dus de vraag is: welke muziek zou je graag gaan spelen? Noem gerust wat voorbeelden of artiesten die je leuk vind.

Uiteraard kan je op gelijk welke gitaar leren spelen (op enkele uitzonderingen na, die wel erg slecht zijn) maar ik denk dat het motiverend werkt om een toch redelijke gitaar te hebben om op te beginnen oefenen.

Overigens (en da's geen kritiek, maar meer een algemene kanttekening) vind ik dat je ofwel gitaar wil spelen ofwel niet. Even kijken of het wat voor jou is, werkt in 9 op de 10 gevallen niet omdat je al gauw denkt dat het niets voor jou is, maar het is natuurlijk voor iedereen even hard oefenen :)
Dus als je gitaar wil leren, zal je moeten oefenen, en dan zal het ongetwijfeld iets voor jou zijn ;)

Barbooza
25 januari 2009, 00:55
Nou, ik heb de gitaar dus gekocht.
Ik ben er zeker achter dat het iets voor mij is, ik ben al 2 dagen volop aan het oefenen.