PDA

View Full Version : Bassist gezocht voor Powerpop/Rockband omgeving Gouda/Alphen



Luke-wannabe
22 januari 2009, 15:49
Hey iedereen,

Ik zoek een bassist voor een Powerpop/rockband in de stijl van Foo Fighters, Paramore, Pearl Jam, Editors en Beth Hart.
Het is voor een projectje dat ik op aan het zetten ben. Check mijn band uit (zie sig) om te checken wat voor soort muziek het gaat worden. Waarschijnlijk word het nog iets langzamer/groter (lastig te omschrijven) dan die muziek, maar de essentie van die muziek nemen we wel mee.

De lineup die we nu hebben is:
-Zangeres
-Gitaar
-Drums (ik)

Je moet in de omgeving van Gouda-Alphen a/d Rijn (Rotterdam, Leiden kan ook nog maar is misschien al te ver van ons vandaan) wonen en enigzins niveau hebben. Wij beheersen zelf allemaal redelijk/vrij goed (lastig om dat over jezelf te zeggen!) ons instrument en zijn vooral van plan om in ieder geval landelijk vrij groot te worden. Een band met ambitie dus.
Verder zijn wij op persoonlijk niveau opzoek naar een relaxt persoon. Niet cocky, down to earth en nuchter. Misschien zelfs wat gematigd, maar wel iemand waar je mee kan lachen. Zo zijn wij zelf ook alle drie.
Speltechnisch en soundwise zijn we opzoek naar iemand die echt dat behaaglijke tapijt onder de muziek legt. Laag, strak en relatief eenvoudig zijn kernwoorden van wat wij zoeken. Zelf ideetjes en partijtjes verzinnen is altijd fijn natuurlijk, maar creativiteit is geen noodzaak. Die is er al genoeg aanwezig. Ben je wél creatief is dat natuurlijk altijd een voordeel!
Enige ervaring in bands is wel handig denk ik. Live ervaring hoeft niet per sé maar is natuurlijk een pré!
Leeftijd mag van 17 tot 22. Wij zijn zelf alledrie 19 (ikzelf over 2 maanden 20).

Kun je je vinden in deze, misschien wat té gedetailleerde omschrijving en lijkt het je wat? Schroom niet contact op te nemen!

Groetjes,
Leon



Edit: Mods, kan iemand deze topictitel aanpassen naar 'Bassist gezocht voor Powerpop/Rockband'? Danke schoon!

Lexvandoef
22 januari 2009, 16:33
Jullie ook al op zoek? Crimson Sky stopt, of is dit gewoon voor er bij?

Anyway succes, en niet onze potentiele bassisten gaan jatten he ;)

Trouwens, het is dat jullie geen gitarist zoeken, die beschrijving past eng goed bij mij :seriousf:

Mitch
22 januari 2009, 18:44
Wij zijn zelf alledrie 19 (ikzelf over 2 maanden 20).

Kun je je vinden in deze, misschien wat té gedetailleerde omschrijving...
Ach gossie word je al bijna 20 :D


Edit: Mods, kan iemand deze topictitel aanpassen naar 'Bassist gezocht voor Powerpop/Rockband'? Danke schoon!

Done!

Luke-wannabe
22 januari 2009, 18:56
Yeah. Nu word ik echt volwassen! Thnx Mitch!

Het is trouwens voor erbij ;)

Lexvandoef
22 januari 2009, 21:41
Ah oke, ik dacht al :).

rickert
24 januari 2009, 19:57
Ik ga snel beter leren bassen, dus ik weet niet of je haast hebt:dance: