PDA

View Full Version : les Paul slagplaat



Portel
22 januari 2009, 13:37
Heey,
ik heb een Epiphone les Paul ES Custom Limited Edition, en daar zit geen slagplaat op. Ik denk dat ik een slagplaat erop wel leuk zou vinden staan,
Maar... Hoe kun je die er dan opzetten?
Kun je die er gewoon opklikken of moet je dan ook nog een of ander gat in je gitaar boren.
Er zit namelijk geen plekje aan de zijkant van de gitaar waar je een slagplaat op zou kunnen zetten.

Ook zou ik willen weten wat jullie adviseren. Met of zonder slagplaat, en eventueel welke kleur.

Hier een foto van de body.
http://i40.tinypic.com/s1udtx.jpg

Wiellem
22 januari 2009, 13:38
Zo te zien zit er geen gat dus ik zou er geen nemen, je moet er dan voor boren namelijk.

En de slagplaat zou dan zoiezo over de F-hole gaan wat lelijk is.

Mark1990
22 januari 2009, 14:07
mijn voorkeur gaat uit naar zonder slagplaat, niet in de laatste plaats omdat je dan moet gaan boren.
Mocht je er toch een op willen hebben, dan zou ik voor een zwarte gaan.

B0UDEWIJN
22 januari 2009, 14:40
Hij heeft F-holes, dus ik zou er zelf niet aan beginnen... denk niet dat het er mooier op wordt, en het zal ook niet makkelijk worden met dat boren.

Maar als je het toch wil doen: het is sunburst, dus mij lijkt wit eigenlijk wel mooi(lees: het minst lelijk, ik houd niet van sunburst).

Agent_Smith
22 januari 2009, 15:30
Moet je een gaatje boren idd.
Normaal gezien wat mij betreft (vrijwel) altijd de slagplaat erop bij een LP. Maar omdat het hier gaat om een Florentine (dus met f-gaten) zou ik m eraf houden.

RobertoL
22 januari 2009, 15:47
Ik denk ze daar wel een oplossing voor hebben bij Harmen. Die heeft daar wel verstand van, van dat boren enzo...