PDA

View Full Version : hoe????



Lakin's Juice
13 maart 2003, 20:54
http://www.warrguitars.com/images/guitars/phazebrawide.gif

hoe bespeel je dit???????

Neals
13 maart 2003, 20:55
simpel

barre maken met je pink

Negative K3 fan
13 maart 2003, 21:08
De echte harde kern doet het met de tanden.

Voidhead
13 maart 2003, 21:09
1 woord:

bah

Lakin's Juice
13 maart 2003, 21:13
Op 2003-03-13 21:09, schreef Voidhead:
1 woord:

bah


die techniek is nieuw voor me... :S

Voidhead
13 maart 2003, 21:15
beetje offtopic
nouja k denk dat je het gewoon hetzelfde
bespeelt als een gewone gitaar, je ziet op die site ook filmpjes staan en daar zie je ze die soort gitaren normaal bespelen...

Br@mbo
13 maart 2003, 21:17
leuk voor Barré chordjes

Lakin's Juice
13 maart 2003, 21:23
ja, ik had die filmpjes nog niet gezien...

maar ik vind het nog steeds gare gitaren...

klinkt op zich wel grappig, maar ik hoef d'r zeker geen een...

Akira
13 maart 2003, 21:48
Dit soort dingen word gemaakt voor mensen die niet meer creatief op een normale gitaar/basgitaar kunnen zijn (en dat bedoel ik niet op een positieve manier) en dus maar dit soort dingen aanschaft om zich toch maar te proberen te vermaken

Mithrandir
13 maart 2003, 21:52
ja vast....waarom het nou altijd weer vanuit een negatief perspectief zien, je kan het toch ook zien als een leuke, originele manier van gitaarbouw en gitaarspel, niet perse als vervanging van de traditionele gitaar. Verandering van spijs....

Neals
13 maart 2003, 21:56
met je onderarm kan je er overigens ook barre's mee maken

Lakin's Juice
13 maart 2003, 22:07
Op 2003-03-13 21:52, schreef Mithrandir:
ja vast....waarom het nou altijd weer vanuit een negatief perspectief zien, je kan het toch ook zien als een leuke, originele manier van gitaarbouw en gitaarspel, niet perse als vervanging van de traditionele gitaar. Verandering van spijs....


ja, vin ik ook...

dit IS creatief!...

Akira
13 maart 2003, 22:32
hmmm, hoewel je gelijk hebt dat mijn zienswijze enigzins te negatief is, blijf ik bij mijn stelling dat creativiteit in dit geval het bouwen is (niet eens het ontwerp, want het is gewoon een heleboel keer iets bestaands). Ik blijf denken dat echte creativiteit juist bestaat bij een minimaal aantal resources....
Niet dat het niet achterlijk knap is dat je zoiets kan bouwen, laat staan bespelen, ik kan nog niet eens op een normale gitaar goed spelen.
Maar toch, ik blijf erbij dat echte creativiteit niet zo'n mega snarenplank nodig heeft.
Tis wel LEUK natuurlijk, en dat is geloof ik waar het om gaat...ten minste, dat is wat mensen me de hele tijd proberen duidelijk te maken....

skabouter
13 maart 2003, 22:44
man, je kan toch nooit bij de bovenste snaar (of onderste, tis maar hoe je het ziet :grin: )
de lage E zeg maar op die gitaar als onderste gezien

wat een maf ding. khad wel eens eeder zoiets gezien ja.....

Nielsje
13 maart 2003, 23:06
Wat dan als je snaren moet vervangen?!
wat een ellende...

sterker nog, je gooit er een floyd rose op voor 20 snaren, nou, dan moet je die weer zuiver krijgen...pfoe...
wel grappig is dat je op de ene heflt een capo kan flikkeren, en de ander niet enzo
nee, doe mij toch maar een les paul, als ik dit ding om m'n nek hang heb ik een whiplash en zie je me niet eens meer staan....

Aspa123
13 maart 2003, 23:11
whooo dat ding is coooooool, kan ik gitaar spelen en mn was aan te drogen hangen.. :wink:

Maar serieus..'t is een mooi instrument...voor diegene die er behoefte aan heeft.

vulvasonic
13 maart 2003, 23:20
Het doet me een weinig denken aan de Chapman stick, maar ik schijn hier te moeten aannemen dat het ding niet als zodanig bespeelt wordt.

Persoonlijk zou ik een moord doen voor een Chapman stick (bij wijze van spreken dan....)

andy
13 maart 2003, 23:39
ff serieus dus. Dit is een variant op gitaren die twee halzen hebben en een brede body. Wie heeft Jimmy Page wel eens op zo"n ding zien spelen???
Kijk maar eens goed waar de elementen zitten en naar de hoeveelheid knoppen. Het zijn twee gitaren in een. Als je over de onderste "helft" speelt, de "gewone" gitaar krijg je een totaal ander klankleur en effect dan op de bovenste helft. Het bovenste deel bestaat als ik het tenminste goed zie uit 12 of 14 snaren. Dat werkt dus zo twee E's twee A's etc vlak naast elkaar.
Dat is dus wel aardig voor leuke tokkelstukken die "vol" moeten klinken. Zo kun je van gitaar wisselen zonder ff te hoeven stoppen met spelen.
Maar toegegeven het is een wanprodukt.

Akira
14 maart 2003, 00:08
ik dacht dat het een 7 snarige gitaar en 7 snarige basgitaar in 1 is.

Shay
14 maart 2003, 00:21
lijkt erg veel op een hawaiian steel guitar .. ik vind em een gedrocht!! misschien is geluid en de muziek wat erop geproduceert kan worden weer wel cool...

moretel
14 maart 2003, 00:28
en daar gaat het uiteindelijk om.

Lakin's Juice
14 maart 2003, 07:51
ja, is het een gitaar + bas in 1, of zijn het 2 gitaren...?

de snaren van de bovenkant (als je de knopjes onder houdt) zijn namelijk veel dikker...

skabouter
14 maart 2003, 08:01
duidelijk bas, die onderste, en wel 7-string

andy
14 maart 2003, 08:56
Nou ik het ding nog eens bij "daglicht" en zonder drank bekijk zou het onderste deel inderdaad een bas kunnen zijn, maar als er een foto van is zal er toch ook wel andere info zijn??? Wie???

Nifter
14 maart 2003, 09:29
Het is een TAP gitaar (2 handen op de hals dus), ken ze al een tijdje...je zou bijvoorbeeld de rest van de site kunnen bekijken. Kunnen normale bas- en gewone snaren op, de meest bekende bespeler is Trey Gun van King Crimson...staan mp3tjes op de site

marc_o
14 maart 2003, 10:48
Goed zo Nifter, onbekend maakt onbemind, bij King Krimson is ie de vervanging van de basgitaar, is een heel tof instrument, je kunt 'm tappend spelen zoals de Chapmanstick en als touchguitar, met meer een soort van sustainer effect, is erg veelzijdig en ik vind het van grote creativiteit getuigen dat iemand dat bespeelt (over de creativiteit van je portemonnee maar niet te spreken), maar wij gitaristen zijn een heel traditioneel volkje natuurlijk.
Heb nog wel gave live dvd van Trey Gunn en Tony Levin, trey op de Warr en Tony op de chapman, amai, dat is toch andere koek hoor..

syberen
14 maart 2003, 17:32
Volgens mij is dat zo'n tapping gitaar. Kijk op "de gitaar van..." bij gitaarnet, het is de gitaar van deze maand volgens mij...

Negative K3 fan
14 maart 2003, 18:58
Ik vind tapping gitaar zelf behoorlijk koel, maar het lijkt me ook erg moeilijk en er zijn weinig leraren voor enzo.