PDA

View Full Version : Grrr...daar viel mijn SG...



JP074
22 januari 2009, 10:22
Dag mensen,

mijn Gibson SG Standard is met de zijkant van de hals, ter hoogte van de topkam tegen een tafel gevallen: nu zit er een lelijke scheur aan de onder- en zijkant van die topkam... aan de kant van de hoge E-snaar. De lak is ingescheurd...... Dit wordt dus weer een duur klusje.

Maar: het is de gitaar die ik een dezer dagen in wilde ruilen. Dus mijn vraag: weet een van jullie wat het herstellen ongeveer zou kunnen kosten EN is dat de moeite waard omdat ik hem inruil?

Dus: OF herstellen, OF inruilen met deze schade? Deze schade is trouwens voor iedere gitaar-leek zichtbaar..

Alvast bedankt.

Mzzl.

Ibanez666
22 januari 2009, 10:26
Klote man. Volgens mij kost het herstellen niet alleen een x bedrag, maar hebben gerepareerde gitaren over het algemeen ook nog een mindere waarde, dus dat moet je ook nog bij de kosten/afscrijving rekenen denk ik.

JP074
22 januari 2009, 10:35
Shitzooi!

de schade is nog groter dan ik dacht, ook 2 flinke deuken op de achterkant van de hals.

zucht.....een ongeluk zit in een klein hoekje zeggen ze....

ga vanmiddag wel even naar The American Guitarstore....

Gearjunkie
22 januari 2009, 10:36
Dag mensen,

mijn Gibson SG Standard is met de zijkant van de hals, ter hoogte van de topkam tegen een tafel gevallen: nu zit er een lelijke scheur aan de onder- en zijkant van die topkam... aan de kant van de hoge E-snaar. De lak is ingescheurd...... Dit wordt dus weer een duur klusje.

Maar: het is de gitaar die ik een dezer dagen in wilde ruilen. Dus mijn vraag: weet een van jullie wat het herstellen ongeveer zou kunnen kosten EN is dat de moeite waard omdat ik hem inruil?

Dus: OF herstellen, OF inruilen met deze schade? Deze schade is trouwens voor iedere gitaar-leek zichtbaar..

Alvast bedankt.

Mzzl.

Een goede gitaarbouwer verricht soms wonderen hoor! De prijs is vanaf hier natuurlijk gissen. Ik zou hem vooralsnog niet met schade inruilen.

JP074
22 januari 2009, 10:40
Dag,

ik denk dat ik dan de boer op ga en hem laat repareren, is dat mij te duur ( meer dan E150) dan houd ik hem gewoon ( is geen straf ofzo).

Punt is dat de deuken moeten worden opgevuld, maar moet dan ook de gehele hals worden gespoten?

Als ik hem laat repareren had ik Double- D in Rijssen op het oog ( iemand recent goede ervaringen met hun? ).

Mzzl.

wietse
22 januari 2009, 10:43
deuken kunnen er vaak wel uitgestoomd worden, alleen zo'n scheur in de hals dat is niet echt leuk meer.
wel goed te repareren maar dan moet de hals vaak nog verder gebroken worden.

JP074
22 januari 2009, 10:46
Dag Wietse,

nee, de scheur zit aan de kant van de hoge E om de topkam, dus waar hij verbonden is met de binding en de hals. Er loopt gelukkig geen grote scheur, maar het is duidelijk zichtbaar en als ik hem dus zo in zou ruilen denkt de ander ook : vertrouw ik niet ( ik zou zelf nl ook geen gitaar kopen met dergelijke schade).

Hij klinkt en speelt trouwens 100% goed, geen valse noten of fretbuzz.

Gr.

niekb
22 januari 2009, 12:19
De topkam zit helemaal ingepakt in lak (aan de zijkant) Weet je zeker dat het niet alleen gescheurde lak is? Als ie daar de klap heeft opgevangen kan de tik de lak gebarsten hebben.

JP074
22 januari 2009, 12:40
De topkam zit helemaal ingepakt in lak (aan de zijkant) Weet je zeker dat het niet alleen gescheurde lak is? Als ie daar de klap heeft opgevangen kan de tik de lak gebarsten hebben.

Zeker, er is duidelijk een barst in de lak, de houtkleur is rondom de topkam te zien, en daar is de klap opgevangen.

Ik heb gitaarbouwer en reparateur Dick Dijkman in Delden gemaild, het is zeker geen onoverkomelijk probleem, maar voor E 5 is het denk ik niet gefixed.

Mzzl.

remcol
22 januari 2009, 12:44
Dag,

ik denk dat ik dan de boer op ga en hem laat repareren, is dat mij te duur ( meer dan E150) dan houd ik hem gewoon ( is geen straf ofzo).

Punt is dat de deuken moeten worden opgevuld, maar moet dan ook de gehele hals worden gespoten?

Als ik hem laat repareren had ik Double- D in Rijssen op het oog ( iemand recent goede ervaringen met hun? ).

Mzzl.

Dick is echt een vakman op het gebied van gitaarbouwen. Hij is onlangs gestopt met zijn winkel in Rijssen, en heeft nu een shop in Delden waar hij alleen nog maar zijn eigen gitaren bouwt, en reparaties uitvoert cq. customizen. (offtopic: Die nieuwe Nitrobird van hem... gaaf ding..hmmmm....GAS)
Maar of dat voor EUR150,- gaat lukken. Ik weet het niet, bel of mail hem anders. Of er gewoon even langsgaan;)

vidar
22 januari 2009, 12:55
Ik betwijfel of je voor 150 euro een (weliswaar kleine) headcrack kan laten repareren. Maar ik kan je wel verzekeren dat je voor een gitaar met een niet gerepareerde headcrack veel meer dan 150 e afschrijft.

JP074
22 januari 2009, 16:19
Dick is echt een vakman op het gebied van gitaarbouwen. Hij is onlangs gestopt met zijn winkel in Rijssen, en heeft nu een shop in Delden waar hij alleen nog maar zijn eigen gitaren bouwt, en reparaties uitvoert cq. customizen. (offtopic: Die nieuwe Nitrobird van hem... gaaf ding..hmmmm....GAS)
Maar of dat voor EUR150,- gaat lukken. Ik weet het niet, bel of mail hem anders. Of er gewoon even langsgaan;)

Zag ik , ik breng de gitaar vrijdag of zaterdag naar hem, en dan hoor ik dus wat het gaat kosten en hoe of wat.

Mzzl.

JP074
22 januari 2009, 16:21
Ik betwijfel of je voor 150 euro een (weliswaar kleine) headcrack kan laten repareren. Maar ik kan je wel verzekeren dat je voor een gitaar met een niet gerepareerde headcrack veel meer dan 150 e afschrijft.

Dank je,

ik heb de hele middag zitten wikken en wegen, en ik neig ernaar hem gewoon in orde te laten maken en dan stel ik de aanschaf van een Superstrat met FR uit (helaas....).

Mzzl.

JP074
23 januari 2009, 17:26
Hey,

ben zojuist terug van Dick Dijkman: het zou me ongeveer E250,- gaan kosten

Hij zou de hele hals af moeten schuren en opnieuw lakken met Nitro-Cellulose lak.

Ik vind het een duur klusje, maar wat ik me dan afvraag: Ik heb eens gelezen dat gelakte Gibson gitaren 14 lagen lak hebben (blank?).

Is dat zo?

Alvast bedankt voor de reacties,

Gr.

wietse
23 januari 2009, 18:24
Hey,

ben zojuist terug van Dick Dijkman: het zou me ongeveer E250,- gaan kosten

Hij zou de hele hals af moeten schuren en opnieuw lakken met Nitro-Cellulose lak.

Ik vind het een duur klusje, maar wat ik me dan afvraag: Ik heb eens gelezen dat gelakte Gibson gitaren 14 lagen lak hebben (blank?).

Is dat zo?

Alvast bedankt voor de reacties,

Gr.
was het nou echt een scheur in de hals of alleen maar in de lak?
scheur in de lak is niet erg.

Thoom42
23 januari 2009, 18:35
Foto's zouden een boel verduidelijken denk ik...

JP074
23 januari 2009, 19:05
was het nou echt een scheur in de hals of alleen maar in de lak?
scheur in de lak is niet erg.

Hey,

de bouwer zei dat door de klap de lak is gebarsten. Daarnaast zijn er 2 flinke deuken.

Gelukkig is de hals niet gescheurd, ik zou gewoon kunnen verderspelen op deze gitaar, maar ja, het is niet zoals het hoort.

JP074
23 januari 2009, 19:06
Foto's zouden een boel verduidelijken denk ik...

Hey,

mee eens, zal kijken of ik dat vanavond voor elkaar krijg.

Maar: hoeveel lagen lak ( gekleurd of blank? ) krijgen gelakte Gibsons?

Gr.

Dweezman
23 januari 2009, 19:21
wel vervelend, maar als het alleen de lak is...

Gewoon doorspelen!

hesse
23 januari 2009, 19:30
Als het repareren €250 kost zal het toch niet iets kleins zijn vrees ik een beetje. Gewoon laten repareren door de kenner zou ik zeggen.
Jammer trouwens van je strat.

JP074
23 januari 2009, 20:29
Als het repareren €250 kost zal het toch niet iets kleins zijn vrees ik een beetje. Gewoon laten repareren door de kenner zou ik zeggen.
Jammer trouwens van je strat.

Hey,

de deuken zijn erg diep en groot ( lang), de plekken waar de topkam in de lak hoort te zitten op de grens topkam-hals en topkam-binding zijn losgekomen. Het is een zwarte SG en nu zie je duidelijk het hout in de scheur/barst.

Ik heb al overwogen om gewoon door te spelen, maar het is nu eenmaal niet mijn main-axe. Als ik hem laat repareren door Dijkman zou je van die schade nooit meer iets terug zien en zou de hals weer als nieuw zijn. Maar toch E 250.

Ik heb de gitaar natuurlijk niet direct achtergelaten, voor dit bedrag voor deze gitaar ga ik niet over een nacht ijs.

Mzzl.

vulvasonic
23 januari 2009, 20:59
Als het repareren €250 kost zal het toch niet iets kleins zijn vrees ik een beetje. Gewoon laten repareren door de kenner zou ik zeggen.
Jammer trouwens van je strat.
Dick Dijkman IS een bekende en een uitstekende gitaarbouwer en dus een kenner.

Echter:......

Hey,

de deuken zijn erg diep en groot ( lang), de plekken waar de topkam in de lak hoort te zitten op de grens topkam-hals en topkam-binding zijn losgekomen. Het is een zwarte SG en nu zie je duidelijk het hout in de scheur/barst.

Ik heb al overwogen om gewoon door te spelen, maar het is nu eenmaal niet mijn main-axe. Als ik hem laat repareren door Dijkman zou je van die schade nooit meer iets terug zien en zou de hals weer als nieuw zijn. Maar toch E 250.

Ik heb de gitaar natuurlijk niet direct achtergelaten, voor dit bedrag voor deze gitaar ga ik niet over een nacht ijs.

Mzzl.

....., de hoge prijs zal vooral te maken hebben met het opnieuw moeten lakken. Maar ik las dat het geen breuk was en dat de schade geen nadelige gevolgen heeft voor de kwaliteit van de gitaar. Je zou Dick kunnen vragen of er geen mogelijkheid is om de schade te verdoezelen. Op die manier zou de schade minder opvallen en zou de prijs een stuk gunstiger uit kunnen vallen. Op de bon zal Dick vast wel de aard van de reparatie noteren en als je het hem vraagt zal hij best bereid zijn erbij te vermelden dat het geen breuk betreft. Die bon kun je bij een eventuele verkoop meegeven als bewijs om aan te tonen dat er niets mis is met de gitaar, los van een kleine lakschade.


Is het mogelijk een foto te posten van de schade? Dat praat wat makkelijker.

Zelf heb een duidelijk zichtbare scheur aan de achterzijde op de hals van een van mijn strats laten verhelpen door Patrick Koopman (Weurt, tegen Nijmegen aan). Ook hier was er geen sprake van een breuk. Patrick heeft de scheur echter volledig weg weten te werken. Niets meer van te zien. En de reparatiekosten waren nog behoorlijk laag ook.
Ik ben GEEN kenner en het zou dus best mogelijk zijn dat de gebruikte lak, of de kleur een verschil in aanpak (en kosten) kan verklaren. Vandaar dat ik zeer benieuwd ben naar een foto. :)

Dude
23 januari 2009, 22:01
ik zou zeker even bij vox humana informeren... ZEER ok prijzen en ZEER ok kwaliteit.

pietvanbuiten
23 januari 2009, 23:23
Als het repareren €250 kost zal het toch niet iets kleins zijn vrees ik een beetje. Gewoon laten repareren door de kenner zou ik zeggen.
Jammer trouwens van je strat.

strat?????

Mitch
23 januari 2009, 23:48
ik zou zeker even bij vox humana informeren... ZEER ok prijzen en ZEER ok kwaliteit.

En een retourtje Overijssel-Vlaardingen erbij? ;)
Gewoon houden, wat vaker om laten vallen, is -ie over tien jaar meer waard want dan is het een natural relic...

jplm
23 januari 2009, 23:57
strat?????

Ja, ik begreep dat ie daar oorsprongkelijk z'n SG op in wilde ruilen.

Groet, Jan.

guitarnijboer
24 januari 2009, 02:29
Ik zou eerst gewoon eens kijken wat je er voor kunt krijgen zoals ie is als je hem toch weg wilt doen. Er zijn mensen die niet veel geven om een deuk meer of minder en blijer zijn met een lagere prijs dan een puntgave gitaar. Het maakt natuurlijk niets uit of je nu 250 Euro (of misschien zelfs minder) van de prijs afgooit of 250 moet betalen voor een reparatie.

cas121
24 januari 2009, 03:17
Zoals hierboven ook al gezegd is Patrick Koopman ook een goeie om eenscontact mee op te nemen. Ik heb al 2 prima halsreparaties op gibsons van hem gezien die beiden zeker minder dan 250 hebben gekost, incl spuiten

JP074
24 januari 2009, 18:34
Ja, ik begreep dat ie daar oorsprongkelijk z'n SG op in wilde ruilen.

Groet, Jan.

Yep!!!

Ik wil een Custom Shop Kramer Barretta.

Maar er is licht aan de horizon: een bevriende gitarist heeft zijn USA Jackson ( flying V) laten verven en lakken door een handige jongen. Ik heb die gitaar eens goed bekeken ( in daglicht en bij kunstlicht), en het is gewoon subliem gedaan!!!

De kans is groot dat hij dat mag gaan doen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Bij hem zou het rond de E 75 worden, exclusief de lak.

Mzzl.

humbucker
24 januari 2009, 18:56
en de deuken dan?

JP074
24 januari 2009, 19:29
en de deuken dan?

Worden ook gefixed.

Gr.

Saf
27 januari 2009, 22:28
ik zeg hoppa!