PDA

View Full Version : Zelfbouw boodschappenlijstje



Bernd Veenema
22 januari 2009, 00:08
Hoi iedereen,

Nu ik mijn setup grotendeels klaar heb, lijkt het mij wel leuk om zonder tijdsdruk eens wat effectenbouwpakketjes in elkaar te zetten.

Nu heb ik nog helemaal geen gereedschap (naast de werkplaats van mijn vader waar alle houtgereedschap voor handen is) en vraag ik mij af wat ik allemaal nodig heb. Nu heb ik even een lijstje gemaakt bij Newtone en ik vraag mij af of ik de goede producten heb gekozen en of ik wellicht iets vergeten ben. En moet ik voor de desoldeerpomp gaan of is hier een handiger tool voor te krijgen?

Verder lijken mij de 'Flower booster' en de 'the Range' wel aardige projecten om mee te beginnen. Die zien er niet al te ingewikkeld uit. Graag ook jullie mening hierover.

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/WinkelwagenNewtone.jpg

KoenB
22 januari 2009, 03:21
Zon flower booster is erg gemakkelijk te bouwen, en zeker een goede oefening. Ik heb er eentje gemaakt in combinatie met een distortion pedaal, maar dat is dan weer net een stapje lastiger ;)
Ondanks dat het een simpel projectje is klinkt zo'n booster erg lekker, je hebt er ook echt wel iets aan, zeker omdat het pedaal ook nog true bypass is.

Bernd Veenema
22 januari 2009, 21:04
Niemand iets over mijn boodschappenlijstje?

@ Koen: bedankt voor je reactie!

Amp
22 januari 2009, 22:18
Koop ook een "derde hand":
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=655

Dat gaat je erg veel ergernis schelen..
Succes ermee!

Frits van Mourik
23 januari 2009, 00:05
Koop ook een klein zijkniptangetje!
Zelf heb ik veel gemak van een flinke montagepincet (16 cm).
De soldeerbout is niet geschikt voor continue bedrijf; ondanks z'n thermostaat
brandt 'ie dan door. Dus: klaar met solderen, boutje uit...
Die "soldeerpomp" is best OK, maar heeft een forse terugslag.
Dat went wel, temeer daar een terugslagloze Soldapullt al gauw 30 euri's kost...

Duff
23 januari 2009, 08:01
Koop ook een "derde hand":
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=655

Dat gaat je erg veel ergernis schelen..
Succes ermee!

+1! Zeker heel handig, het aantal keren dat ik heb lopen vloeken omdat ik dat ding niet had...

ponq
23 januari 2009, 14:50
Tip: bestel direct een paar BS170's als reserve (deze willen wel eens sneuvelen).
En, bestel een weerstand van 1M om (eventueel) te gebruiken als pulldowns voor het geval je last krijgt van inschakel plops.

Bernd Veenema
28 januari 2009, 21:31
Tip: bestel direct een paar BS170's als reserve (deze willen wel eens sneuvelen).
En, bestel een weerstand van 1M om (eventueel) te gebruiken als pulldowns voor het geval je last krijgt van inschakel plops.

Iedereen bedankt voor de input. De derde hand, een aantal BS170's en BS170P's en een aantal 1M Weerstanden zijn toegevoegd aan het lijstje.

Ik sta nu op het punt om de dingen te bestellen. Moet ik voor de BS170 gaan of voor de BS170P (ik heb nu van beide een paar in de winkelwagen).

En kan ik het best Metal Film weerstanden (1M) kopen of Carbon?

ponq
29 januari 2009, 09:47
beide soorten weerstanden zullen werken.

BS170 of de zetex variant: ik hoor amper/geen verschil. Maar zet de mosfet in een voetje, dan kun je makkelijk switchen en zelf experimenteren.

Succes!

Bernd Veenema
30 januari 2009, 12:22
Ik heb de bestelling inmiddels al geplaatst/betaald.
Ik krijg het pakket morgen binnen!