PDA

View Full Version : Mijn God! Wat heb ik voor telecaster? Hellup!!!



Sinner1980
21 januari 2009, 23:12
Hey allen,

Ik kocht een tijdje geleden een telecaster, paar maandjes terug..
Ik heb hier ook een topic over geopend want man, wat was ik blij, trots ook.
Blij ben ik nog steeds, absoluut,één van mn beste aankopen van vorig jaar (na mn les paul standard dan...).
Er was toen al wat onduidelijkheid over wat voor een tele het was, en dat is me nu nog steeds niet duidelijk...
3zadelige brug... satin finish...geen idee wat voor pups...
Ach, kijk zelf maar:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/FenderTelecaster003.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/FenderTelecaster002.jpg

Het is een topplankie en hij gaat nooit meer weg, dat moge duidelijk zijn maar man, wat is het nou?

Even een ander vraagje nog nu ik toch bezig ben, als blijkt dat de kwaliteit van de pups soso is (ben niet zo thuis in single coils maar ik vind m wel lekker klinken) wat raden jullie dan voor pups aan in een tele, daar ben ik erg benieuwd naar; ik gebruik hem met name voor blues-rock en ben gek op die Hendrix (die grotendeels door zn amp en effecten werd gecreëerd, I know, I know...)

Nou ben weer benieuwd, alvast bedankt:hippie:

Luke-wannabe
21 januari 2009, 23:15
Het lijkt mij een Highway. Pickups zou ik niet weten. Ik heb zelf Tone riders besteld en ben erg benieuwd ernaar.

Sinner1980
21 januari 2009, 23:17
Maar bij een Highway zit geen case toch, en die zat er standaard bij zei de beste verkoper (of heeft ie gejokt, zaltoch niet)

humbucker
21 januari 2009, 23:36
is ie nitro gelakt of poly?

Orpheo
21 januari 2009, 23:38
is ie nitro gelakt of poly?

dat zie je trouwens door de nagellakremover van je eega te lenen, op een watje te doen, en op een stukkie te doen waar je 't niet ziet of merkt. komt er kleur mee, is t nitro.

Tupelo
21 januari 2009, 23:39
Maar bij een Highway zit geen case toch, en die zat er standaard bij zei de beste verkoper (of heeft ie gejokt, zaltoch niet)Ziet eruit als een stratcase... tenminste... heb zelf nooit een telecase gehad, enkel stratcases en dat waren zulke...

Wie weet zijn die dingen universeel ofzo, zelfs bij Fender... veel weet ik er ook niet van...

Luke-wannabe
21 januari 2009, 23:40
Volgens mij is dat gewoon universeel.

humbucker
21 januari 2009, 23:40
Ik zou zeggen:

nitro --> highway one met andere brug

poly --> american standard met andere brug


Maar ik weet er eigenlijk niets van dus..... :D

Orpheo
21 januari 2009, 23:59
Volgens mij is dat gewoon universeel.

nee alleen bij nitro. nagellak is een (soort van) nitrocellulose, en heeft spul wat in nagellakremover zit als solvent. drijfmiddel, oplosmiddel, hoe heet dat in het nederlands? Polyurethaan'lak' is iets heel anders. dat is gewoon een plastic laag op je gitaar die je als lak gebruikt. heel plat gesteld.

en dit is een bijna letterlijk citaat van Fred Dons. als je mij niet gelooft, geloof dan de lak-guru hier ;)

Luke-wannabe
22 januari 2009, 00:39
Ik doelde op Tupelo z'n post over de case ;)

Orpheo
22 januari 2009, 00:46
Ik doelde op Tupelo z'n post over de case ;)

oeps. sorry :chicken:

Nellyrocks
22 januari 2009, 00:50
Kan je het serienummer niet ergens checken. Ik ben wel eens zo'n site gezien. Kon hem even niet vinden.

richwoodplayer
22 januari 2009, 08:08
Kan je het serienummer niet ergens checken. Ik ben wel eens zo'n site gezien. Kon hem even niet vinden.

hier dus:
http://www.guitardaterproject.org/fender.aspx

Sinner1980
22 januari 2009, 18:36
hier dus:
http://www.guitardaterproject.org/fender.aspx

Net even gecheckt, enige info die ik krijg is dat ie in de Corona fabriek USA gemaakt is in 2005-2006

Sinner1980
22 januari 2009, 18:38
Geen idee of die nitro of poly gelakt is, ik speel gitaar, ik maak ze niet zelf...
En mn vriendin heeft geen nagellakremover in huis en als ik eerlijk ben ben ik ook niet zo happig om dat mn laklaagje aan te doen...

Luke-wannabe
22 januari 2009, 19:06
Dan zul je er waarschijnlijk niet zo snel achter komen wat voor Tele het is ;)
Gewoon on der de slagplaat, dan zie je er niks van

Daan_B
22 januari 2009, 19:07
Glimt 'ie niet wat veel voor een HW1?
Alle HW1 gitaren die ik heb bespeeld hadden zo'n gibson faded achtige finish (ook er mooi vind ik zelf).

Guitar GoD
22 januari 2009, 19:11
voel de lak een beetje dof aan of glad? bij een highway is hij namenlijk dof.(bijna geen lak) dat heeft weer wat impact op de sound. vandaar dat hij goedkoper is.

Sinner1980
22 januari 2009, 23:01
voel de lak een beetje dof aan of glad? bij een highway is hij namenlijk dof.(bijna geen lak) dat heeft weer wat impact op de sound. vandaar dat hij goedkoper is.

Voelt bijzonder glad aan eigenlijk, heeft er nog iemand suggesties voor pups of zal ik daar maar een apart topic voor starten?

remcol
23 januari 2009, 09:25
Het lijkt mij een highway one. Heb zelf exact dezelfde gitaar, en even een reactie op humbucker, dit is dezelfde brug als ik op mijn HW1 heb zitten. (3 zadeltjes)
Die van mij kwam trouwens inderdaad met een gigbag. Ik heb alleen nog een 60th anniversary diamantje op mijn headstock zitten.

synapse
23 januari 2009, 09:57
Gewoon een mailtje aan consumerrelations@fender.com sturen met je serienummer. Binnen een dag heb je normaal gesproken antwoord met alle specs, productnummer en productiedatum.

demetalenman
23 januari 2009, 12:01
Ziet eruit als een stratcase... tenminste... heb zelf nooit een telecase gehad, enkel stratcases en dat waren zulke...

Wie weet zijn die dingen universeel ofzo, zelfs bij Fender... veel weet ik er ook niet van...


Telecases zijn hetzelfde als die voor de strat. Dus eigenlijk stoppen ze alle teles gewoon in een stratcase

mikeyaxeman
23 januari 2009, 12:14
voel de lak een beetje dof aan of glad? bij een highway is hij namenlijk dof.(bijna geen lak) dat heeft weer wat impact op de sound. vandaar dat hij goedkoper is.

Hmm dus daardoor goedkoper omdat een dunne laklaag een zodanige impact heeft waardoor het geluid slechter wordt wil je toch zeggen en daardoor goedkoper? Dacht het niet, volgens velen klinkt een gitaar juist beter door een dunne laklaag omdat de gitaar beter kan ''ademen''.

Pepe
23 januari 2009, 23:57
Een dunne nitro afwerklaag die snel droogt is een stuk goedkoper en sneller te produceren dan verschillende transparante lagen die gebuft moeten worden.

Kwa geluid maakt het niks uit, de primer fullerplast eronder is een 2 componenten zoals bij alle Fenders inc. customshops.