PDA

View Full Version : Opknappen Samick P-Basgitaar



Wiellem
21 januari 2009, 23:10
Ik heb laatst een op de rommelmarkt gekochte Stagg gitaar geruild voor een Samick Precision basgitaar, nou is deze zogenaamd gereliced en hoewel dit vrij mooi gedaan is wil ik er toch zelf iets mee doen.

Zon bas is het maar dan creme kleurig:
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/images/fender_mhoppus.jpg

Nou kwam ik op het idee om de basgitaar een winter camo look te geven (door Sabaton optreden te kijken)

https://www.xtremesled.com/newtemplate/catalog/images/camo%20winter%20sized%20500x500%20copy.jpg

Nou weet ik dat de body eerst redelijk afgeschuurd moet worden maar hoe wil ooit zon patroon krijgen? Ik neem aan dat dit makkelijk gaat met een airbrush en uitgeknipte vormen?

En verder vroeg ik me af of een blank gelakte hals hierbij gaat passen en wat er eventueel met de hals kan gedaan worden op verf gebied.

barno
21 januari 2009, 23:51
niet dat het ertoe doet, maar ik ben absoluut tegen ! :) you got yourself a goodlooking shell pink Pbass , nee serieus, ik vind het een plaatje zoals ie nu is.

maar het is de jouwe, dus succes met de refinish

edit: deze is niet van jou begrijp ik, maar in creme zou ik hem waarschijnlijk ook mooi vinden

niekb
21 januari 2009, 23:56
:) 't is meer een P Jazz. Beetje combi.

Ik ben ook niet kapot van die camo maar het is jou bass dus uiteindelijk jou keus. Over smaak valt immers niet te twisten.
Kan je eens een foto plaatsen van die van jou? Ik ben wel benieuwd. Zelf ben ik ook bezig om een P op te knappen.

Wiellem
22 januari 2009, 10:40
Ik heb hem nu uitgeleend aan een vriend van mij maar ik zal binnenkort wel foto's posten.

Verder zat ik eerst ook nog te denken aan een hele donkerrode kleur of gewoon zwart. Maar dit leek me wel een leuke uitdaging eigenlijk :)

Wiellem
10 april 2009, 16:53
Nou ik heb de basgitaar terug en had alweer wat nieuwe ideeën, eigenlijk wilde ik de bas donkerrood maken met een RVS slagplaat. Nou heb ik gekeken in de werkplaats maar dit blijkt toch minimaal 4 uur voor mij te kosten zo handig ben ik niet, dus heb ik maar besloten de oude slagplaat te schuren en overspuiten.


Nu zit ik alleen nog met de kleuren iemand ideeën?

Dit is de bas:
http://img5.imageshack.us/img5/8634/dsc01622n.jpg

Jilles
10 april 2009, 19:42
Leuk project man!
Je hebt niks te verliezen volgens mij. Die camo blijft een kwestie van smaak inderdaad maar zou het geen leuk detail zijn om custom knoppen van lege kogels te maken? die zaag je af op +- 4 cm lengte, ff afbramen, houtfiller erin en voordat hij uitgedroogt is ff een oude potmeter erin en eruit doen voor de pasvorm!
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak maar als je voor de échte camo-look gaat, natuurlijk een onmisbaar detail. :seriousf:
Hm misschien zelf ook maar even proberen te farbiceren...

Succes ermee in ieder geval!

Wiellem
10 april 2009, 19:58
Leuk project man!
Je hebt niks te verliezen volgens mij. Die camo blijft een kwestie van smaak inderdaad maar zou het geen leuk detail zijn om custom knoppen van lege kogels te maken? die zaag je af op +- 4 cm lengte, ff afbramen, houtfiller erin en voordat hij uitgedroogt is ff een oude potmeter erin en eruit doen voor de pasvorm!
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak maar als je voor de échte camo-look gaat, natuurlijk een onmisbaar detail. :seriousf:
Hm misschien zelf ook maar even proberen te farbiceren...

Succes ermee in ieder geval!

Ik heb niks te verliezen nee :P

Maar ik wil de bas denk ik toch gewoon in een wat normalere look spuiten ik weet alleen echt niet welke kleuren nou echt mooi zijn.

jan jansen
10 april 2009, 20:00
Leuk project man!
Je hebt niks te verliezen volgens mij. Die camo blijft een kwestie van smaak inderdaad maar zou het geen leuk detail zijn om custom knoppen van lege kogels te maken? !

wat zijn lege kogels?Vogens mij bedoel je lege hulzen....:???::???:

oigun
10 april 2009, 20:00
+1 voor Bananengeel!!!

niekb
10 april 2009, 20:39
http://i185.photobucket.com/albums/x126/niekb/Afbeelding186-1.jpg

+ 1 voor geel :)

Blacksteen
10 april 2009, 20:43
Candy Apple Red misschien?

http://www.dangleberrymusic.co.uk/images/P/RB-57-CAR1.jpg

Wiellem
10 april 2009, 20:52
Dat is inderdaad een erg mooie kleur dat gele vind ik net weer te :)

Dan moet ik de slagplaat wit zien te spuiten..

oigun
10 april 2009, 20:55
Voor de slagplaat een goede kunststofprimer gebruiken. Misschien is het goedkoper een nieuwe slagplaat te kopen/maken?

Wiellem
10 april 2009, 21:02
Voor de slagplaat een goede kunststofprimer gebruiken. Misschien is het goedkoper een nieuwe slagplaat te kopen/maken?

Die zijn 22 euro dacht ik wat ik wel erg veel vind :P

Blacksteen
13 april 2009, 12:59
Die zijn 22 euro dacht ik wat ik wel erg veel vind :P

voor primer, witte lak en (eventueel) blanke lak ben je ook al gauw
meer dan 22€ kwijt (tenzij je het al hebt leggen).

veel succes! ben benieuwd hoe de bas er uit ziet als ie af is :ok:.

Wiellem
13 april 2009, 17:23
Ik heb gister de bas uit elkaar gehaald en al aardig geschuurd, onder de laklaag zat ook nog en sunburst laklaag. Ook mooi :)

Miss dat ik toch maar de slagplaat via internet koop en misschien wat andere onderdelen. (Wat is nodig suggesties?)

En de bas rood maken is toch wel mooi moet ik zeggen :)

Blacksteen
13 april 2009, 18:19
Ik heb gister de bas uit elkaar gehaald en al aardig geschuurd, onder de laklaag zat ook nog en sunburst laklaag. Ook mooi :)

Miss dat ik toch maar de slagplaat via internet koop en misschien wat andere onderdelen. (Wat is nodig suggesties?)

En de bas rood maken is toch wel mooi moet ik zeggen :)

het ligt eraan hoe de staat is van de onderdelen die er nu op zitten.
klinken de Pups goed? zijn de Stemmechanieken verroest enz.

als er voor de rest niks verkeerd is aan de bas zou ik er niks aan
de andere onderdelen veranderen ;)

Jilles
14 april 2009, 19:28
wat zijn lege kogels?Vogens mij bedoel je lege hulzen....:???::???:

Lege kogels zijn onafgeschoten kogels die opengemaakt en leeggehaald zijn, ik heb er een paar liggen op de vliering, tussen de muizenkeutels en aangevreten dozen.
Ze komen uit een jachtgeweer geloof ik want het is een aardig maatje. Met een pijpensnijder heb je die dingen zo open zonder vonken. Wel voldoende bescherming dragen natuurlijk, just in case.
Maargoed volgens mij is de TS al van dit idee afgestapt :hippie:
Veel succes met deze bas! Lijkt mij ook leuk om op te knappen, zo'n basgitaar. Toch net wat anders :) (voor iemand die geen bas speelt)
Jilles

niekb
14 april 2009, 20:09
Ik heb gister de bas uit elkaar gehaald en al aardig geschuurd, onder de laklaag zat ook nog en sunburst laklaag. Ook mooi :)

Miss dat ik toch maar de slagplaat via internet koop en misschien wat andere onderdelen. (Wat is nodig suggesties?)

En de bas rood maken is toch wel mooi moet ik zeggen :)

Ik weet niet of de slagplaten die te koop zijn passen op een Samick.
Wellicht is dat iets om even uit te zoeken voordat je toch een andere plaat koopt.

jan jansen
14 april 2009, 20:59
Lege kogels zijn onafgeschoten kogels die opengemaakt en leeggehaald zijn, ik heb er een paar liggen op de vliering, tussen de muizenkeutels en aangevreten dozen.
Ze komen uit een jachtgeweer geloof ik want het is een aardig maatje. Met een pijpensnijder heb je die dingen zo open zonder vonken. Wel voldoende bescherming dragen natuurlijk, just in case.
Maargoed volgens mij is de TS al van dit idee afgestapt :hippie:
Veel succes met deze bas! Lijkt mij ook leuk om op te knappen, zo'n basgitaar. Toch net wat anders :) (voor iemand die geen bas speelt)
Jilles

Oke je hebt het dus over hagelpatronen...das iets anders dan kogels...is een idee.....alleen redelijk dikker dan een normale knop...,

JJ

Wiellem
15 april 2009, 11:48
Ik weet niet of de slagplaten die te koop zijn passen op een Samick.
Wellicht is dat iets om even uit te zoeken voordat je toch een andere plaat koopt.

Das waar ga ik maar es doen :) bedankt.

Verder blijf ik twijfelen over de kleur of patroon...

!!!!dennis!!!!
15 april 2009, 13:05
misschien kan je er ook wel zelf een maken in de vorm die je zelf mooi vind.
er zijn genoeg (online) winkels die ongesneden slagplaatmateriaal verkopen

Wiellem
15 april 2009, 13:16
misschien kan je er ook wel zelf een maken in de vorm die je zelf mooi vind.
er zijn genoeg (online) winkels die ongesneden slagplaatmateriaal verkopen

Hmm das ook een goeie :)

Vind de kleurencombi van het Wacken 2008 logo erg mooi:

http://www.earshot.at/pics/newspics/wacken2008.jpg

Zoiets zou wel mooi zijn: (met zwarte of witte slagplaat)

http://img4.imageshack.us/img4/1452/image4bbb.jpg

Alleen zo spuiten valt niet mee voor een leek vrees ik, of is het gewoon een kwestie van nevelen tot het zo word?

Wiellem
15 april 2009, 19:41
Na overleg gekozen voor een matzwarte gitaar (verf hebben we nog staan) met een RVS slagplaat.

Nou luid mijn vraag of dat gewoon kan van RVS? Gaat dit niet storen?

Wiellem
17 april 2009, 10:56
Ik zou toch graag willen weten of dit goed kan dan kan ik aan de slag :)


Nou luid mijn vraag of dat gewoon kan van RVS? Gaat dit niet storen?

Wiellem
12 juli 2009, 14:22
De gitaar is bij een kennis geweest en die heeft hem geairbrushed, ik vind het resultaat mooi :) Zo is het een beetje een persoonlijke gitaar geworden.

http://img11.imageshack.us/img11/9020/dsc01645vsr.jpg

http://img9.imageshack.us/img9/7000/dsc01650r.jpg

aaronstonebeat
12 juli 2009, 19:04
Apart ding inderdaad. Onherkenbaar.
Is de slagplaat nog van RVS geworden (ik had je vraag in april over het hoofd gezien)? Dat zou best moeten kunnen. Op 'n gitaar met veel gain kan het voor feedback zorgen (dan moet je 'm ergens mee dempen) maar op een bas lijkt het me normaal gesproken geen probleem.

Robdop
12 juli 2009, 23:04
mooi gespoten, maar zie ik nou sinaasappelhuid? of is dat gezichtsbedrog?

JurjenYarr
13 juli 2009, 01:11
mooi gespoten, maar zie ik nou sinaasappelhuid? of is dat gezichtsbedrog?

volgens mij heb je gelijk, verder wel een vette paintjob!

Wiellem
14 juli 2009, 23:29
mooi gespoten, maar zie ik nou sinaasappelhuid? of is dat gezichtsbedrog?

Ja dit is helaas een beetje misgegaan, les voor volgende keer.

En wanneer je kuilen opvult moet je veel meer schuren.

Maja ik vind het wel mooi gelukt verder :P