PDA

View Full Version : Blackstar HT dual



gerwin
21 januari 2009, 23:08
Ik heb sinds vandaag een Blackstar HT Dual, mooi pedaal klinkt erg goed maar er blijft van het pure gitaar geluid niet echt veel over. Als ik de gitaar rechtsreeks in m'n JTM stop dan heb je echt een super tone maar met de Blackstar ertussen valt het echt tegen, ook weinig level. Is dit normaal met een pedaal van dit kaliber?

bagheera
21 januari 2009, 23:27
ik moet zeggen ik heb net de blackstar ht distx geprobeerd op een hook
en daar bleef ik echt een gitaar geluid behouden veel level gain al wat je wilt en ook erg warm .
Ik ben aan het overwegen.
Dat is dus mijn enige ervaring met de blackstar pedaaltjes ik vind het wel vreemd

Liquid_Metal
21 januari 2009, 23:33
Ik heb ook een Blackstar Dist X en was direct verkocht. Lekker dynamisch en heerlijk geluid. Niet zo heel erg veel verschillende sounds, zelfs met de ISF-functie, maar ik vind het geluid heerlijk.
Ik moet wel zeggen dat ik een gitaar met custom Ibanez EMG's heb, en die hebben een nogal uitgesproken karakter. Het kan dus zijn dat ze nogal door het verschil in pedaal/amp heen prikken. Durf ik niets over te zeggen want ik heb niet met andere gitaren getest.

marc_o
21 januari 2009, 23:39
Ik heb sinds vandaag een Blackstar HT Dual, mooi pedaal klinkt erg goed maar er blijft van het pure gitaar geluid niet echt veel over. Als ik de gitaar rechtsreeks in m'n JTM stop dan heb je echt een super tone maar met de Blackstar ertussen valt het echt tegen, ook weinig level. Is dit normaal met een pedaal van dit kaliber?


Heb 'm zelf ook, maar dan ben ik toch benieuwd naar je instellingen hoor, en ik weet ook niet wat je wilt horen natuurlijk...
Hoe staat je versterker? Op clean of overdrive? Hoeveel gain gebruik je en welke sound zoek je?

MarkS
22 januari 2009, 08:25
Ik heb sinds vandaag een Blackstar HT Dual, mooi pedaal klinkt erg goed maar er blijft van het pure gitaar geluid niet echt veel over.

Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen. Ik vind het 1 van de meest transparante drives die ik ken. Gebruik je veel gain? Ik kwam met de gain op alle kanalen nooit hoger dan 11 uur, toonregeling vaak niet hoger dan 13 uur

peter_heijnen
22 januari 2009, 10:05
Als ik de gitaar rechtsreeks in m'n JTM stop dan heb je echt een super tone maar met de Blackstar ertussen valt het echt tegen, ook weinig level. Is dit normaal met een pedaal van dit kaliber?
Ik heb de Dual onlangs ook getest en wat jij omschrijft klopt/vind ik ook. Toen ik na wat pielen met het apparaat zelf ging checken wat het verschil was tussen rechtstreeks de versterker in en met de blackstar ertussen, was ik er snel van genezen.

Pepe
22 januari 2009, 10:50
Ja, niet helemaal eerlijk he. De toon van je amp/gitaar valt niet echt meer te verbeteren maar eenvoudig om zeep te helpen.
Wil je meer crunch uit die amp met behoud van toon, dan zou ik het meer in (treble) boosters zoeken of heel voorzichtig met stomps omgaan.

Die hypes van blackstars en andere overdrives, ik heb geleerd in de loop der jaren dat allemaal met een korreltje zout te nemen. Er zijn een paar die met kop en schouders boven alles uitsteken wat mij betreft maar zelfs dat blijft persoonlijk.

Ibanez666
22 januari 2009, 11:19
Ja, niet helemaal eerlijk he. De toon van je amp/gitaar valt niet echt meer te verbeteren maar eenvoudig om zeep te helpen.
Wil je meer crunch uit die amp met behoud van toon, dan zou ik het meer in (treble) boosters zoeken of heel voorzichtig met stomps omgaan.

Die hypes van blackstars en andere overdrives, ik heb geleerd in de loop der jaren dat allemaal met een korreltje zout te nemen. Er zijn een paar die met kop en schouders boven alles uitsteken wat mij betreft maar zelfs dat blijft persoonlijk.

Ik heb sinds kort een amp met een goede crunch. Daar kunnen de pedalen die ik had en heb echt niet tegenop...

gerwin
22 januari 2009, 13:32
Wat ik eigenlijk bedoel is: dat als je het pedaal mute zeg maar (dus clean speelt) is het verschil enorm dus. Gitaar rechtstreeks in de amp= super tone en gitaar signaal door de ht dual heen heb je gewoon veel minder tone, dus dat true bypass verhaal, ja ik weet niet. Ben verder wel tevreden over de sound van het pedaal op zich, maar wel jammer dat er zoveel verlies optreed.

marc_o
22 januari 2009, 13:55
Ik hoop dat het exemplarisch is. Ik heb er met mijn Rivera geen last van namelijk...voor de zekerheid: Het pedaal staat uit, je bedoelt dan niet de clean-stand van kanaal 1, toch?
Verder is het een erg makkelijk pedaaltje, alles in het midden en de ISF rond "14:00 uur", klein beetje bijdraaien qua EQ en je zit al in heerlijke rockregionen.

Wat voor gitaar heb je erop?

Rude Perception
22 januari 2009, 14:25
Wat ik eigenlijk bedoel is: dat als je het pedaal mute zeg maar (dus clean speelt) is het verschil enorm dus. Gitaar rechtstreeks in de amp= super tone en gitaar signaal door de ht dual heen heb je gewoon veel minder tone, dus dat true bypass verhaal, ja ik weet niet. Ben verder wel tevreden over de sound van het pedaal op zich, maar wel jammer dat er zoveel verlies optreed.

Hmm, ik heb het net even getest en ik hoorde totaal geen verschil. Misschien zelfs iets meer 'sprankeling', maar als het verschil er al echt was, is het miniem.

Il_Falco
22 januari 2009, 14:27
Wat ik eigenlijk bedoel is: dat als je het pedaal mute zeg maar (dus clean speelt) is het verschil enorm dus. Gitaar rechtstreeks in de amp= super tone en gitaar signaal door de ht dual heen heb je gewoon veel minder tone, dus dat true bypass verhaal, ja ik weet niet. Ben verder wel tevreden over de sound van het pedaal op zich, maar wel jammer dat er zoveel verlies optreed.

kan je dit niet simpel oplossen door het pedaal in een loop te steken?

grts

marc_o
22 januari 2009, 14:50
Wellicht overbodig, maar helaas toch vaak het geval bij slecht of tegenvallend geluid.....zijn je kabels goed? Je sound is maar zo goed als de zwakste schakel natuurlijk..

Rude Perception
22 januari 2009, 14:52
kan je dit niet simpel oplossen door het pedaal in een loop te steken?

grts

Bij een pedaal van 200 euro kan je verwachten dat dat niet hoeft.

Kaïn
22 januari 2009, 15:57
Een distortion in de loop? Lijkt mij niet zo'n strak plan

TimmU
22 januari 2009, 16:01
in een loop , kaïn. ik denk dat ie een true bypass looper bedoeld.

Il_Falco
22 januari 2009, 16:02
@R.P.: mjah, maar als je het scheurgeluid top vind, is het een mogelijkheid! maar inderdaad: het zou niet mogen.

@Kain: Nu al dronken? Het is nog maar 16u :seriousf:
Ik bedoelde een loop van bv loooper of zo. jij hebt het op de fxloop. ;)

Edit: Zoals Timmu zegt ;)

TimmU
22 januari 2009, 16:05
Timmu is dus niet dronken!:dance::dance:

Lexvandoef
22 januari 2009, 16:12
Timmu is dus niet dronken!:dance::dance:

Je ontkent te hard! :seriousf:

gerwin
22 januari 2009, 23:17
Ha ha mooi man al die reacties, een effectloop? nee die heeft me JTM45 niet. Maar het is niet zo'n probleem. Vandaag de boel ff in een nieuw pedalenbakkie geschroefd, die wel een stuk kleiner is geworden alleen nog die dual en een micro amp van mxr en een DT10 tuner. Die dual werkt trouwens ook prima op m'n AC15.

peter_heijnen
23 januari 2009, 09:41
Nee, niet een amploop maar een apart truebypasslooppedaaltje bedoelt ie...