PDA

View Full Version : Geschikte gitaar?



Marcel_RS
21 januari 2009, 23:07
Hallo

Ik ben nu aan het sparen voor een elektrische gitaar. Het hoeft geen perfecte gitaar te zijn. Ik moet alles nog leren dus een redelijk beginners gitaar is prima voor mij.

Nou heb ik al op marktplaats rondgekeken en de volgende gitaar gevonden:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/217560215-elektrische-gitaar-met-versterker-en-tremelo.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4S GxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKK xrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Dit leek mij een leuke set om mee te beginnen, het is een Yamaha Pacifica 112.
Nu wilde ik graag jullie mening horen over deze gitaar? Waar moet ik op letten als ik hem ga halen, en is het uberhaupt wel een goede gitaar voor mijn speel stijl?
Ik heb al enigzins contact gehad met de eigenaar van de gitaar. Hij vertelde mij het volgende:
De gitaar zelf ziet er prima uit. Er zitten alleen wat kleine krasjes op de body maar dat is onvermijdelijk. Dat zijn de normale gebruikssporen, maar ze zijn door de donkergroene kleur amper te zien.
Ook heb ik er pasgeleden nog nieuwe snaren op gemonteerd.
En er zit een tremelo bij, voor geluidseffecten.

De gitaar is nooit kapot geweest. Wel is er, toen ik er voor de eerste keer nieuwe snaren op liet zetten, (zonder het met mij te overleggen) een betere volumeknop opgezet die wat meer volume uit de gitaar haalt, omdat de oude maar 70% van het totale volume leverde. Deze steekt echter wel een klein stukje verder uit dan de andere knop die de Tone regelt. Maar dat brengt verder geen problemen mee en dat is ook niet te zien tenzij je er schuin tegenaan kijkt.


Ik luister naar de volgende bands:

Green Day
Red Hot Chili peppers
3 Doors Down
Nickelback
U2
Di-rect
Foo Fighters
Golden Earring
Linkin Park
Simple plan
Simply Red

Alvast bedankt

Marcel

Sinner1980
21 januari 2009, 23:15
Hallo

Ik ben nu aan het sparen voor een elektrische gitaar. Het hoeft geen perfecte gitaar te zijn. Ik moet alles nog leren dus een redelijk beginners gitaar is prima voor mij.

Nou heb ik al op marktplaats rondgekeken en de volgende gitaar gevonden:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/217560215-elektrische-gitaar-met-versterker-en-tremelo.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4S GxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKK xrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Dit leek mij een leuke set om mee te beginnen, het is een Yamaha Pacifica 112.
Nu wilde ik graag jullie mening horen over deze gitaar? Waar moet ik op letten als ik hem ga halen, en is het uberhaupt wel een goede gitaar voor mijn speel stijl?
Ik heb al enigzins contact gehad met de eigenaar van de gitaar. Hij vertelde mij het volgende:
De gitaar zelf ziet er prima uit. Er zitten alleen wat kleine krasjes op de body maar dat is onvermijdelijk. Dat zijn de normale gebruikssporen, maar ze zijn door de donkergroene kleur amper te zien.
Ook heb ik er pasgeleden nog nieuwe snaren op gemonteerd.
En er zit een tremelo bij, voor geluidseffecten.

De gitaar is nooit kapot geweest. Wel is er, toen ik er voor de eerste keer nieuwe snaren op liet zetten, (zonder het met mij te overleggen) een betere volumeknop opgezet die wat meer volume uit de gitaar haalt, omdat de oude maar 70% van het totale volume leverde. Deze steekt echter wel een klein stukje verder uit dan de andere knop die de Tone regelt. Maar dat brengt verder geen problemen mee en dat is ook niet te zien tenzij je er schuin tegenaan kijkt.


Ik luister naar de volgende bands:

Green Day
Red Hot Chili peppers
3 Doors Down
Nickelback
U2
Di-rect
Foo Fighters
Golden Earring
Linkin Park
Simple plan
Simply Red

Alvast bedankt

Marcel

Poeh, da's een veelzijdig lijstje artiesten, laat een stratachtige nou een veelzijdig gitaartje zijn...Dan zit het met zo'n Pacifica best snor, kijk anders voor een Squier of een Epiphone, succes ermee:rockon:

Koenios
22 januari 2009, 11:45
Met die Pacifica zit het wel goed,
alleen zou ik kijken naar een andere versterker.
Koop los die Yamaha op marktplaats, en dan gewoon bv een Roland Cube 15x, die zijn te krijgen op marktplaats voor 70€

Ibanez666
22 januari 2009, 11:47
het is sowieso wel handing om iemand mee te nemen die al wat meer ervaring heeft met electrische gitaren, dus als er iemand in je buurt woont...

Mad mind
22 januari 2009, 11:55
Van een veelzijdige lijst artisten gesproken.:seriousf: Maar een goede lijst. ;)
Ik denk dat het wel een goede beginnersgitaar is, maar ik zou zoals al gezegt naar een andere versterker zoeken op een 2de handssite. Kan ze dikwijls een beter versterker kopen voor dezelfde prijs. En welkom! ;)

B0UDEWIJN
22 januari 2009, 16:34
Zoek idd liever een andere versterker. En als je ernaartoe gaat, luister naar deze wijze raad:


het is sowieso wel handing om iemand mee te nemen die al wat meer ervaring heeft met electrische gitaren, dus als er iemand in je buurt woont...