PDA

View Full Version : Verschil Korg DTR1 en 2



Roro92
21 januari 2009, 22:48
Hai.

Wat is het echte verschil tussen de Korg DTR1 en DTR2?

http://guitargeek.com/gear/img/korg_dtr_1.gif

Of

http://guitargeek.com/gear/img/korg_dtr_2.gif

Ik neig meer naar een van deze vanwege het feit dat ze sneller schijnen te zijn met bas en dat ze er zo veel beter uit zien dan zo'n schuin ding in je rack...

Ik weet dan wel dat er een kabeltester zit op de DTR1, maar wat zit er nog meer op?

interessander
21 januari 2009, 22:51
Belangrijkste verschil in gebruik lijkt me het extra groot aangeven van de juiste toon op de DTR1, ik heb zelf een 2 en dat zou voor mij de enige reden zijn om een 1 te willen...

Roro92
22 januari 2009, 07:58
Hoe staat dat dan op de 2 aangegeven?

interessander
22 januari 2009, 15:01
Enkel in het klein onder de gebogen "stembalk" en als je graag stil wil stemmen (wat de meesten willen denk ik) en je staat er ver vanaf bijvoorbeeld, dan kan dat wel handig zijn.

Robert H
22 januari 2009, 19:59
Enkel in het klein onder de gebogen "stembalk" en als je graag stil wil stemmen (wat de meesten willen denk ik) en je staat er ver vanaf bijvoorbeeld, dan kan dat wel handig zijn.

+1, hahahaha

Ik gebruik een DTR2 en tot voor kort hingen mijn spullen in het monitorrek aan de andere kant van het podium. Regelmatig kwam ik er tijdens het eerste nummer achter dat ik mijn lage B-snaar als C had gestemd. Bij de andere snaren kan ik het wel voelen als ik ze een halve hoger of lager heb staan, maar bij de B is dat iets lastiger... Zo'n lettertje op die tuner kun je van 10 meter afstand echt niet meer onderscheiden.

Heb tegenwoordig weer mijn spullen in een eigen rek, van dichtbij is het wel prima te lezen :-)

Nocki
23 januari 2009, 08:32
Ik zelf heb ooit de dtr-1 nieuw gekocht en later met mn stomme kop weer verkocht. Ondertussen heb ik alle andere versies die later gekomen zijn gehad inclusief de dtr-2 en kon gelukkig weer de dtr-1 kopen (mijn eigen exemplaat wat ik toen nieuw had gekocht :) )

Het is de beste tuner die ik ooit heb gehad. duidelijk, snel en inderdaad op een podium enomr handig... ik kan je de dtr-1 van harte aanbevelen...

Roro92
6 mei 2009, 12:26
Even m'n eigen topic omhoogschoppen.

Wat zijn redelijke prijzen voor zowel de DTR-1 als de DTR-2 op marktplaats?

Roro92
6 mei 2009, 17:48
En daarnaast. Heeft iemand een manual?

Roro92
8 mei 2009, 11:48
Kom op hee! Iemand weet toch wel wat die dingen waard zijn op het moment?! :dontgeti:

the sure thing
8 mei 2009, 12:45
Er staan er veel te koop. Manuals voor type 2 zijn via internet te downloaden. Op marktplaats staat er nu een voor "richtprijs" EUR 75. Pak de nieuwprijs en ga er tussen de 30% en 50% onder zitten. Dan heb je de 2e hands marktprijs. Succes!