PDA

View Full Version : Nieuw: 2009 Blackmore Strat!!!



Stratman70
21 januari 2009, 21:26
http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/01/fender-r-blackmore-strat.jpg

Ja, die komt hier dus ech wel in huis! Super dat ze deze weer uitgeven en nog wel betaalbaar ook!

What a beauty!

Les Paul R8
21 januari 2009, 21:34
http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/01/fender-r-blackmore-strat.jpg

Ja, die komt hier dus ech wel in huis! Super dat ze deze weer uitgeven en nog wel betaalbaar ook!

What a beauty!

Met een element minder wordt ie allicht goedkoper :D

artnaz
21 januari 2009, 21:34
WHAT?!?!?!?!?!

Damn, waar haal ik het geld vandaan? Heb de '97 versie gemist (ik heb nog steeds de Fender Frontline, en had toen opgezocht hoeveel hij kost: fl.1200; nu moet je heel goed zoeken voor een tweedehandse voor hetzelfde getal in euro's... :sneaky:

Maargoed, ik ga snel naar www.fender.com

artnaz
21 januari 2009, 21:48
Hmm... Heb de lijsten niet naast elkaar gezet, maar het lijkt er op dat hij exact dezelfde is als die van '97? Alleen geen GraphTech nut meer en Alder ipv Basswood body...


Colors
Olympic White, (Polyester Finish)
Body
Alder
Neck
Maple, “U” Shape, (Gloss Polyurethane Finish)
Fingerboard
Graduated Scalloped Rosewood, 7.25” Radius (184 mm)
No. of Frets
21 Vintage Style Frets
Pickups
1 Seymour Duncan Quarter Pound Flat SSL-4 Single-Coil Strat Pickup (Neck), 1 Non-Active “Dummy” Pickup (Middle), 1 Reverse Wound/Reverse Polarity Seymour Duncan® Quarter Pound Flat SSL-4 Single-Coil Strat Pickup (Bridge)
Controls
Master Volume, Tone 1. (Neck and Middle Pickup), Tone 2. (Bridge Pickup)
Pickup Switching
3-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Neck Pickup
Position 3. Neck Pickup
Bridge
Vintage Style Synchronized Tremolo
Machine Heads
Fender/Schaller Vintage “F” Style Tuning Machines
Hardware
Chrome
Pickguard
3-Ply white
Scale
25.5” (648 mm)
Width at Nut
1.650” (42 mm)
Unique Features
Ritchie Blackmore Signature on Front of Headstock, Flush Mounted Dunlop Straplocks, Large ‘70s Style Headstock, ‘70s Style Decal, Bullet Truss Rod Adjustment Nut, 3-Bolt Neck Plate with Micro-Tilt™ Neck Adjustment, Pearloid Dot Position Inlays, Black Plastic Knobs, Pickup Covers, Tremolo and Switch Tips, Synthetic Bone Nut
Strings
Fender Super Bullets® 3250L, Nickel Plated Steel, (.009 to .042)
Accessories
Deluxe Gig Bag

En ik lees nog iets:

By the way, anyone else heard the rumours that David Coverdale, Glenn Hughes, Jon Lord and Ritchie Blackmore have had informal chats about a reunion tour for Deep Purple Mk III?
Ik ga bijna letterlijk een moord plegen om daar bij te zijn! Nu elke avond maar bidden dat het werkelijk waar is...:satisfie:

joskedentweede
21 januari 2009, 22:26
Dit is nu eens een geil stratje
Die lust ik wel! :D

Stratman70
22 januari 2009, 00:25
Hmm... Heb de lijsten niet naast elkaar gezet, maar het lijkt er op dat hij exact dezelfde is als die van '97? Alleen geen GraphTech nut meer en Alder ipv Basswood body...
Persoonlijk had ik liever een essen body. Volgens mij is die van Ritchie ook met een essen body, maar weet ik niet zeker. Maar altijd beter dan basswood.
Volgens mij is deze niet zo heel duur. Ik begreep dat ie in Mexico gemaakt wordt?



En ik lees nog iets:

Ik ga bijna letterlijk een moord plegen om daar bij te zijn! Nu elke avond maar bidden dat het werkelijk waar is...:satisfie:
Sorry, dat ik je dromen verstoor, maar... It's not gonna happen! Helaas... dat gerucht gaat trouwens al twee jaar ofzo. Ik heb zelfs een Aardschok met een interview met David Coverstory, waarin hij inderdaad het gerucht bevestigde dat ze het wel wilden doen, maar het was wachten op Ritchie. het managment van Ritchie heeft dit gelijk de kop ingedrukt.
Jon Lord heeft het onlangs nog ontkend, want volgens de geruchten zou Lars Ulrich gaan drummen, maar Lord kan zich geen DP reunie voorstellen zonder Paicy.

Het allerlaatste gerucht is dat Ritchie en Jon Lord samen iets gaan doen...

Nou...

daar doe ik dan ook net zo goed een moord voor hoor! :D

Ben je trouwens al op de hoogte van de band "Over The Rainbow" die in februari in Rusland begint met touren? Lijkt me ook erg interessant.

Bezetting:

Een zekere Blackmore op gitaar
Greg Smith op bas
Tony Carey op toetsen
Joe Lynn Turner op de microfoon
en Bobby Rondinelli op drums

Die zekere Blackmore is J.R. Blackmore, zijn zoon, Jürgen!
Ritchie heeft zijn zegen gegeven!

Stratman70
22 januari 2009, 00:28
En wat die strat betreft: elementen eruit slopen en er natuurlijk gewoon degelijke Lace Sensors inzetten hè! ;)

grayfink
22 januari 2009, 00:31
Ik lust hem ook wel, maar 1000€ vind ik erg veel voor een Mexicaanse Fender.:confused:

Orpheo
22 januari 2009, 00:33
En wat die strat betreft: elementen eruit slopen en er natuurlijk gewoon degelijke Lace Sensors inzetten hè! ;)

lace sensors?! blegh. Geef mij dan maar een gewoon setje stratsinglecoils, met een megadikke spoel...wat denk je van alnico5 met 6.8k ohm of juist 12.5k ohm met alnico3? strattones de gekste, maar wel lekker hotttt.


beste is nog wel 12.5k met A5 met een coiltap. das dus gewoon een aftakking halverwege in de spoel, niks splitten als met n humbucker. werkt perfect. heb je enerzijds de strattone met de zwakke spoel en dito magneet (A5 hoeft niet perse hot te zijn, t gaat om de tone van de A5), maar wel een megahotte sound met de spoel vol open, soort van solobooster. de halspup krijgt natuurlijk wel een A3 of A4 met dikke spoel.


damn, ik zit echt teveel te spelen met mijn pickupontwerpprogramma...(kan daarmee simuleren hoe pups gaan klinken, geeikt naar bekende pups).

Luke-wannabe
22 januari 2009, 00:42
Die Lace's gebruikte hij zelf ook geloof ik, en daar doelen ze op ;)

artnaz
22 januari 2009, 00:49
Persoonlijk had ik liever een essen body. Volgens mij is die van Ritchie ook met een essen body, maar weet ik niet zeker. Maar altijd beter dan basswood.
Volgens mij is deze niet zo heel duur. Ik begreep dat ie in Mexico gemaakt wordt?Mexico ja? Dan kan ik me hem wel veroorloven!


Sorry, dat ik je dromen verstoor, maar... It's not gonna happen! Helaas... dat gerucht gaat trouwens al twee jaar ofzo. Ik heb zelfs een Aardschok met een interview met David Coverstory, waarin hij inderdaad het gerucht bevestigde dat ze het wel wilden doen, maar het was wachten op Ritchie. het managment van Ritchie heeft dit gelijk de kop ingedrukt.
Jon Lord heeft het onlangs nog ontkend, want volgens de geruchten zou Lars Ulrich gaan drummen, maar Lord kan zich geen DP reunie voorstellen zonder Paicy.

Het allerlaatste gerucht is dat Ritchie en Jon Lord samen iets gaan doen...

Nou...

daar doe ik dan ook net zo goed een moord voor hoor! :DHmm... Heb ik vandaag pas gelezen... Maar weet je zeker dat het een harde "nee" is en niet gewoon er niets over willen zeggen omdat ze er nog lang niet uit zijn?

Iets met Lord lijkt me natuurlijk ook geweldig! Of gewoon een Rainbow reunion, haha! Maakt me niet uit welke samenstelling, ook al zijn het allemaal nieuwe gezichten.
Ben je trouwens al op de hoogte van de band "Over The Rainbow" die in februari in Rusland begint met touren? Lijkt me ook erg interessant.

Bezetting:

Een zekere Blackmore op gitaar
Greg Smith op bas
Tony Carey op toetsen
Joe Lynn Turner op de microfoon
en Bobby Rondinelli op drums

Die zekere Blackmore is J.R. Blackmore, zijn zoon, Jürgen!
Ritchie heeft zijn zegen gegeven!Ik had de naam eventjes op een poster gezien van St. Petersburg, maar die samenstelling heb ik niet gezien (dacht dat het een coverband was)! Heb die week wel vrij, maar een ticket naar Moscou zal wel niet heel goedkoop zijn...

artnaz
22 januari 2009, 00:52
Heb in mijn huidige Strat al Lace Hot Gold's. Klinken waanzinnig hoor, maar als die SD's zijn 80s tone een beetje benaderen houd ik die er gewoon in, blijft hij ook lekker origineel. Plus heb ik een beetje afwisseling in geluid, ook omdat ik die hele vette dikke sound geweldig vind!

grayfink
22 januari 2009, 00:56
Maar Jurgen Blackmore is niet zo'n bijzondere gitarist, ik hoef er niet heen in elk geval.

artnaz
22 januari 2009, 00:57
http://img26.picoodle.com/img/img26/3/1/21/f_Picture1m_cf76b0a.png

Orpheo
22 januari 2009, 01:07
Die Lace's gebruikte hij zelf ook geloof ik, en daar doelen ze op ;)

he? welnee. hij gebruikte gewone pickups. ongeveer de specs die ik net gaf....

artnaz
22 januari 2009, 01:15
Maar Jurgen Blackmore is niet zo'n bijzondere gitarist, ik hoef er niet heen in elk geval.Ik heb alleen een paar wazige Youtube filmpjes ooit van hem gehoord. Hij heeft wel veel van sir Blackmore, maar mis inderdaad wel die genialiteit, dat "struikelen", die vage dingen, etc. Hij speelt gewoon heel goed, met veel invloeden van zijn vader. Maar nogmaals, dat is wat ik zeg na een paar filmpjes.

Desalniettemin lijkt het me fantastisch ze te zien. De rest van de band is legendarisch in mijn ogen. En dan krijg je er ook nog eens de mooiste muziek op aarde bij plus een "echte" Blackmore. Met Ritchie zou het natuurlijk nog 10x mooier zijn, maar een een miljoen delen door tien is ook niet weinig... :satisfie:


he? welnee. hij gebruikte gewone pickups. ongeveer de specs die ik net gaf....Sinds '93 heeft hij Gold Laces!

Orpheo
22 januari 2009, 01:23
Ik heb alleen een paar wazige Youtube filmpjes ooit van hem gehoord. Hij heeft wel veel van sir Blackmore, maar mis inderdaad wel die genialiteit, dat "struikelen", die vage dingen, etc. Hij speelt gewoon heel goed, met veel invloeden van zijn vader. Maar nogmaals, dat is wat ik zeg na een paar filmpjes.

Desalniettemin lijkt het me fantastisch ze te zien. De rest van de band is legendarisch in mijn ogen. En dan krijg je er ook nog eens de mooiste muziek op aarde bij plus een "echte" Blackmore. Met Ritchie zou het natuurlijk nog 10x mooier zijn, maar een een miljoen delen door tien is ook niet weinig... :satisfie:

Sinds '93 heeft hij Gold Laces!

ja poeh, sinds '93... dat zijn niet de hoogtijdagen van blackmore, imho.

artnaz
22 januari 2009, 01:29
De Deep Purple periode is misschien "iets minder hoog" dan de rest, maar Rainbow '95-'97 is fenomenaal! :)

Oh, en wat sound betreft is het ook zeker niet minder dan de tijden daarvoor (anders, dat wel):
http://www.youtube.com/watch?v=8KriRo9OM5s
:rockon:

aaronstonebeat
22 januari 2009, 01:31
ja poeh, sinds '93... dat zijn niet de hoogtijdagen van blackmore, imho.

Ik zou liever weten op welke hij In Rock, Made in Japan en Rainbow Live speelde :rockon:

artnaz
22 januari 2009, 01:34
Ik zou liever weten op welke hij In Rock, Made in Japan en Rainbow Live speelde :rockon:Tot MIJ is het stock (misschien met kleine aanpassingen).

Welke periode van Rainbow bedoel je?

aaronstonebeat
22 januari 2009, 01:54
Tot MIJ is het stock (misschien met kleine aanpassingen).

Welke periode van Rainbow bedoel je?

Vroege denk ik. Met Dio, dat dubbellive-album (klaphoes toch). Cozy Powell op drums.

EDIT:
Rainbow On Stage heet het album

Stratman70
22 januari 2009, 12:33
ja poeh, sinds '93... dat zijn niet de hoogtijdagen van blackmore, imho.
Zo... daar zeg je nogal wat. Misschien heb je gelijk qua muzikaliteit, maar qua sound heeft Blackmore nog nooit zo goed geklonken als vanaf 1993, toen hij zijn Lace Golds ging gebruiken.

Heb je Come Hell Or High water wel eens gezien/gehoord?
Dat geluid is weergaloos man!

Het heeft echt alles: agressief, warm, scherp, helder, vet, transparant, korrelig, maar altijd goed definieerbaar.

Nou... en een aantal dingen zouden zich toch snel tegenspreken, zoals helder en korrelig bijvoorbeeld, maar hij heeft het allemaal! Zeker tijdens die tour in 1993. Probeer jouw geluid maar eens zo te krijgen... dat is een hele uitdaging!
Of zoals zijn geluid later, met de Engl versterkers, tijdens de Rainbow dagen in de jaren 90.

Stratman70
22 januari 2009, 12:33
Vroege denk ik. Met Dio, dat dubbellive-album (klaphoes toch). Cozy Powell op drums.

EDIT:
Rainbow On Stage heet het albumGeweldig album.

artnaz
22 januari 2009, 16:29
Ja, meer dan fantastisch album!

Je beschrijving van zijn '90s sound is echt 100% correct, moest er van glimlachen! :)

Stratman70
22 januari 2009, 19:52
Ja, meer dan fantastisch album!

Je beschrijving van zijn '90s sound is echt 100% correct, moest er van glimlachen! :)
Thanks dude! Ik ga trouwens eens later op mijn gemakkie op je Hyves kijken, dus als je een vriendenuitnodiging krijgt, ben ik het.

Orpheo
22 januari 2009, 19:59
Zo... daar zeg je nogal wat. Misschien heb je gelijk qua muzikaliteit, maar qua sound heeft Blackmore nog nooit zo goed geklonken als vanaf 1993, toen hij zijn Lace Golds ging gebruiken.

Heb je Come Hell Or High water wel eens gezien/gehoord?
Dat geluid is weergaloos man!

Het heeft echt alles: agressief, warm, scherp, helder, vet, transparant, korrelig, maar altijd goed definieerbaar.

Nou... en een aantal dingen zouden zich toch snel tegenspreken, zoals helder en korrelig bijvoorbeeld, maar hij heeft het allemaal! Zeker tijdens die tour in 1993. Probeer jouw geluid maar eens zo te krijgen... dat is een hele uitdaging!
Of zoals zijn geluid later, met de Engl versterkers, tijdens de Rainbow dagen in de jaren 90.

hmm, nja, ik ben geen grote blackmore kenner, maar ik vind m vroeger beter klinken.

Stratman70
22 januari 2009, 20:23
hmm, nja, ik ben geen grote blackmore kenner, maar ik vind m vroeger beter klinken.
Tja, dat hoor je inderdaad vaker. Niet helemaal terecht denk ik, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

artnaz
22 januari 2009, 20:37
Ja, volgens mij ook... Als mensen Deep Purple of Rainbow "kennen", hebben ze het meestal over de oude periode. Come Hell Or High Water of Strangers In Us All (wat ik echt een mega-goed album vind) kennen ze dan niet/nauwelijks...

Stratman70, ik ben nu je nummers aan het luisteren! :listen:

Stratman70
1 februari 2009, 20:19
Filmpje NAMM (http://www.gearwire.com/fender-ritchieblackmorestrat-wnamm09.html)