PDA

View Full Version : "oude" of "nieuwe" g-force



Johannes
21 januari 2009, 21:23
Het viel me op dat het zo nu en dan in topics naar voren komt dat de oude g-force beter zou zijn dan de nieuwe.

Een paar vragen hierover:

Wat is een oude versie en wat is een nieuwe? (serie nummers?)
Wat is het daadwerkelijke verschil? (klank? software? hardware?)

Wellicht dat zoiets al eerder besproken is, maar ik kon het niet vinden via de zoekfunctie.

Johannes
23 januari 2009, 11:35
anyone? :)

Johannes
28 januari 2009, 04:09
ik ben nog steeds benieuwd...:)

Nitefly7
28 januari 2009, 12:10
volgens mij kun je dat gewoon bij de TC Support vragen, niet?

LordRiffenstein
28 januari 2009, 15:27
volgens mij kun je dat gewoon bij de TC Support vragen, niet?

En TC support gaat zeggen:

Ja hoor, onze nieuwe G-Forces zijn absoluut crap, je moet de oudere versies hebben die je nog enkel 2de hands kan vinden

:seriousf::seriousf:

Ik weet dat oudere GForces anders klinken (beter) dan nieuwere vanwege andere converters. Voor zover ik weet is het geen software verschil maar is er een hardware verschil. Wanneer TC deze verandering precies doorgevoerd heeft weet ik niet maar het is toch al enkele jaren geleden dacht ik.

Nitefly7
28 januari 2009, 18:03
TS vroeg hoe je ze kon herkennen,
TC zal toch vast wel iets over serienummers kunnen prijsgeven?
overigens dacht ik de TS even wat advies te geven, daar niemand reageerde op 't topic.. even i.i.g. de serienummers checken..
niemand verwacht dat TC gaat zeggen dat de oudere versie crap is...!

alhoewel, Scandinaven kunnen behoorlijk behulpzaam zijn :P


En TC support gaat zeggen:

Ja hoor, onze nieuwe G-Forces zijn absoluut crap, je moet de oudere versies hebben die je nog enkel 2de hands kan vinden

:seriousf::seriousf:

Ik weet dat oudere GForces anders klinken (beter) dan nieuwere vanwege andere converters. Voor zover ik weet is het geen software verschil maar is er een hardware verschil. Wanneer TC deze verandering precies doorgevoerd heeft weet ik niet maar het is toch al enkele jaren geleden dacht ik.

Johannes
28 januari 2009, 21:27
Dat is eigenlijk best een goed idee. Ik heb die lui zojuist een e-møltje gestuurd.

Jullie gaan het horen!

Johannes
30 januari 2009, 16:25
Okj, best snel reactie van tc gekregen.

Vraag:
Customer (Johan van Heusden) 01/28/2009 09:26 PM
Hello,

I've heard "old" g-force sounds better than a "new" one because they have different AD converters. When did these converters change? And how can I determen my G-force?

Thanks very much.

Kind regards,

Johan



Antwoord:
Response (Nicholas) 01/30/2009 12:50 PM
Dear Johan,

Old an new G-Force have exactly the same AD converters...

Regards


... blijbaar is er wel verschil, anders zouden er geen "oude" en "nieuwe" zijn. :S

morris
30 januari 2009, 17:03
Okj, best snel reactie van tc gekregen.

Vraag:
Customer (Johan van Heusden) 01/28/2009 09:26 PM
Hello,

I've heard "old" g-force sounds better than a "new" one because they have different AD converters. When did these converters change? And how can I determen my G-force?

Thanks very much.

Kind regards,

Johan



Antwoord:
Response (Nicholas) 01/30/2009 12:50 PM
Dear Johan,

Old an new G-Force have exactly the same AD converters...

Regards


... blijbaar is er wel verschil, anders zouden er geen "oude" en "nieuwe" zijn. :S

Dit was uiteraard te verwachten. Mail hem eens terug en vraag eens of hij ze al eens met zijn oren vergeleken heeft? Of wacht, nog beter: of hij de G-system beter vindt? :seriousf::seriousf:

Liquid_Metal
30 januari 2009, 18:06
Okj, best snel reactie van tc gekregen.

Vraag:
Customer (Johan van Heusden) 01/28/2009 09:26 PM
Hello,

I've heard "old" g-force sounds better than a "new" one because they have different AD converters. When did these converters change? And how can I determen my G-force?

Thanks very much.

Kind regards,

Johan



Antwoord:
Response (Nicholas) 01/30/2009 12:50 PM
Dear Johan,

Old an new G-Force have exactly the same AD converters...

Regards


... blijbaar is er wel verschil, anders zouden er geen "oude" en "nieuwe" zijn. :S

Haha geweldig ook die puntjes achter het antwoord ("the same AD converters..."). Als die er echt hebben gestaan weet ik wel hoe laat het is :dance:

Nitefly7
30 januari 2009, 18:14
misschien kun je vragen vanaf welk serienr. 'oud', 'oud' is en nieuw, nieuw.. ?

dit antwoord was nl. wel te verwachten..

misschien geeft hij schoorvoetend toe dat de oude gewoon betere DA-convertors heeft ;)

maar via de serienummers kun je misschien een duidelijker antwoord krijgen.. ik hoop dat ze wel bijhouden wat oud en nieuw is, in zijn antwoord staat immers al dat er zoiets bestaat als 'oud en nieuw'....

hou ons op de hoogte!


Okj, best snel reactie van tc gekregen.

Vraag:
Customer (Johan van Heusden) 01/28/2009 09:26 PM
Hello,

I've heard "old" g-force sounds better than a "new" one because they have different AD converters. When did these converters change? And how can I determen my G-force?

Thanks very much.

Kind regards,

Johan



Antwoord:
Response (Nicholas) 01/30/2009 12:50 PM
Dear Johan,

Old an new G-Force have exactly the same AD converters...

Regards


... blijbaar is er wel verschil, anders zouden er geen "oude" en "nieuwe" zijn. :S

Johannes
31 januari 2009, 01:02
Vaag antwoord he. Hij zegt zelf ook dat er oude en nieuwe zijn. Maar geeft geen verschil aan. Dus oude en nieuwe zijn exact hetzelfde?? (en er zijn dus geen oude of nieuwe...?)

Ik zal er nog es een mailtje aan wagen. Als je erg benieuwd bent, kun je natuurlijk ook zelf mailen en hier delen :)

Boogie_Man
31 januari 2009, 11:04
Misschien zijn het niet de AD converters, maar de DA ;)

Johannes
31 januari 2009, 20:15
Misschien zijn het niet de AD converters, maar de DA ;)

...doh! (smartass)