PDA

View Full Version : verschil tussen emg 81 en emg 85?



A3
13 maart 2003, 20:35
En dan bedoel ik vooral in de brugpositie.

PeArLjAm
13 maart 2003, 21:05
Een emg81 heeft veel meer output dan de 85 dus is veel meer geschikt voor het hardere (hard)rock/metal werk, terwijl de output van een 85 meer te vergelijken is met een paf element. Een emg81 is dus zeer agressief, de 85 wat minder maar je kunt er zeker wel lekker mee scheuren in de brugpositie. T is maar net waar je van houd..

Moonchild
13 maart 2003, 21:26
wat heb je aan een low input actief element als ik vragen mag?

skabouter
13 maart 2003, 22:03
`waarom in brug positie ?

de scheurelementen zijn toch altijd in neck positie ? (bij de hals dus)

ik heb 2 humbuckers, en als ik wil scheuren doe ik hem echt op die hals-pu !
die brug-pu geeft zo`n heel mager dun geluidje

PeArLjAm
13 maart 2003, 22:06
Op 2003-03-13 22:03, schreef skabouter:
`waarom in brug positie ?

de scheurelementen zijn toch altijd in neck positie ? (bij de hals dus)

ik heb 2 humbuckers, en als ik wil scheuren doe ik hem echt op die hals-pu !
die brug-pu geeft zo`n heel mager dun geluidje


kan aan jou liggen, of aan je smaak maar de meeste 'scheurfanaten' gebruiken toch echt de brugpositie en niet de halspositie. De brugpositie klinkt over het algemeen strakker, dus beter voor scheur. In de nekpositie vinden mensen de toon meestal te bassig om echt lekker te kunnen scheuren. Maar dit kan ook liggen aan het soort pickups dat je gebruikt en de afstellingen, bijvoorbeeld de hoogte..

@iro
13 maart 2003, 22:06
waar zet je nu meestal een humbucker --> in de brug positie toch zeker, en idd de neckpositie is te bassig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: @iro op 2003-03-13 22:21 ]</font>

Ibanez RuleZ
13 maart 2003, 22:54
ik wil net zeggen, als ik scheur, zet ik m toch echt wel op mn bridge PU. Dat neckelement is mooi voor ronde cleane noten en voor een heel erg mooie ronde lead, maar voor scheuren is dat ding compleet ongeschikt. Ik zou mn gitaar maar eens laten nakijken als ik jouw as ska!

harrald

A3
14 maart 2003, 11:19
scheuren MOET gewoon in de brugpositie vind ik, het klinkt veel agressiever. Alle andere posities gebruik ik alleen voor cleane geluiden, daar vind ik de brug te schel voor. Halspositie geeft heerlijke volle warme tonen, maar met zware distortion vind ik het helemaal niet klinken.

maar ja, smaken verschillen...

wimmeltje
14 maart 2003, 11:20
Ik heb mijn EMG 81 in de bruk zitten en 85 in de nek. Ik heb hele vette metal sound en een lekkere blues sound als ik mijn 85 gebruik. Als ik clean wil spelen moet ik wel het volume op mijn gitaar (gibson les paul) terug draaien omdat ik anders een lichte overdrive erin heb zitten. Dit omdat het dus actieve elementen zijn. Ik gebruik ze erg veel, maar het is net waar je van houdt en welke stijl je speelt.

Nielsje
14 maart 2003, 11:35
Het verschil is 4

A3
14 maart 2003, 11:54
Op 2003-03-14 11:35, schreef Nielsje:
Het verschil is 4


Wow, heb je dat zelf berekend?

Phyrexian
14 maart 2003, 12:08
Soms vind'k de combinatie van hals-element en distortion wel goed klinken. Stonermetal overdrive/distortion klinkt heerlijk als'k met de neckPU speel... veel ronder en voller... donkerder ook.